User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
26 sonuçtan 20 ile 26 arası

Konu: Avans ve Vuruntu

  1. #20
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)



    motorlar 4 stroke olarak konuşursak
    • Emiş
    • Patlatma
    • Güç
    • Boşaltma

    o alarak 4 e ayrıılır
    avans dediğiniz nalet sey sıkıtırma bölmünde yapılır içeriye çektiğiniz hava ve yakıtı sıkıştırırken silindir içinde (2.resim) bujinin patlatma zamanıdır
    bu işlem olurken siz avans diyerek tabir ettiğiniz olay 0 derece 20 derece 30 derece 0 pistonunun tepesine doğrudur kalite yükseldikce avansta yükselir biliyorsunuzki octanlı benzin daha uzun yanar kaliteli yaanar ve daha cok güç cıkarır siz o patşama zamanını nekadar etken yaparsanız (avans vermek denir buna) kaliteside yüksekse uzun yandığı için daha cok güç ckar ama kalitesiz bir benzine siz avans verdiğinizde yanması biten silindirin içinde ısınmalar olusur belirli bir zamanda pre ignition yapmaya baslar ve inanılmaz bir ısı artışından sonra pistonuna zarar vermeye baslar

    kısaacaq umarım acıklamışımdır
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yukarda bende yanlış anlayıp yanlış yazmışım, advance, önceden yapma anlamında, misal " advance payment", retard ise geciktirmek.

    Olay flame speed ile alakalı, spark gönderdiğin anda karışımın tamamı yanmıyor, karışımın yanması için belli bir sürenin geçmesi gerekiyor. Biz avans ile önceden ateşleyip, tam yanmanın/basınç oluşmasının TDC de olmasını amaçlıyoruz.
    Devire ve hava/yakıt miktarına göre değişiyor verilmesi gereken avans, zira daha fazla hava yakıt karışımı basınçtan dolayı daha hızlı yanıyor, devir arttıkça pistonun hızı da arttığından, geçen süre de değişmiş oluyor.

    Gelelim avans vuruntu ilişkisine. Karışımı gereğinden önce tutuşturursak, tam yanma TDC den evvel oluşuyor, yukarı gitmek isteyen pistonu aşağı itiyor.
    Gene yanlis oldu galiba - avans (advance) ile ateslemeyi daha geciktiriyoruz.

    Pistonun tepe noktaya biraz daha yaklasmasini bekliyoruz, yani hava daha cok sikissin diye bekliyoruz.

    Diger taraftan vuruntu sensoru vuruntu algiladi, ateslemeyi retard etti yani geri cekti, normalde tepe noktaya gelmeden atesledigi noktadan daha erken atesledi.

    Boylece daha az sikisti hava, kendi kendine parlama riski ortadan kalkti. Ama performansta dustu.

    Duzeltme: oz un mesajindan sonra supheye dustum ben yanlis biliyorum galiba.. Yok sayin benim mesajlari

  3. #22
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında doğru söylüyorsun piston yukarı geldikce avans kısılıyor üst öl nokta 0 ona göre hesaplayabilirsin
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #23

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    motorlar 4 stroke olarak konuşursak
    • Emiş
    • Patlatma
    • Güç
    • Boşaltma

    o alarak 4 e ayrıılır
    avans dediğiniz nalet sey sıkıtırma bölmünde yapılır içeriye çektiğiniz hava ve yakıtı sıkıştırırken silindir içinde (2.resim) bujinin patlatma zamanıdır
    bu işlem olurken siz avans diyerek tabir ettiğiniz olay 0 derece 20 derece 30 derece 0 pistonunun tepesine doğrudur kalite yükseldikce avansta yükselir biliyorsunuzki octanlı benzin daha uzun yanar kaliteli yaanar ve daha cok güç cıkarır siz o patşama zamanını nekadar etken yaparsanız (avans vermek denir buna) kaliteside yüksekse uzun yandığı için daha cok güç ckar ama kalitesiz bir benzine siz avans verdiğinizde yanması biten silindirin içinde ısınmalar olusur belirli bir zamanda pre ignition yapmaya baslar ve inanılmaz bir ısı artışından sonra pistonuna zarar vermeye baslar

    kısaacaq umarım acıklamışımdır
    Çok teşekkürler abi gayet açık ve aydınlatıcı olmuş.

  5. #24
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    facedende yazdın cevap veremedım ytogunluktan kardesım ama burdan konu acman daha dogru olmus herkes ogrenebılsın

    sanılanın aksine avans vermek sıkıstırmayı attırmak değildir geri çekmektir yanma için zaman tanımaktır motora cunku ust devırlerde cok hızlı bi iniş cıkıs vardır pistonda
    derece tabiri pistonun tdc den top dead center yanı ust olu noktadan ne kadar gerısınde oldugudur (üst olu nokta piston kolunun dumduz durumda pistonun silindir içinde ulastıgı en ust noktadır)
    neden oktan yukseldıkce avans verılır ?
    yuksek oktanlı yakıt daha uzun ve kaliteli yanar

    resımde 1k rpm avans 8 derece
    2k rpm avans 26 derece bunu 30 derecede atesleme yaptırırsanız avans vermıs, 20 derecede atesemede yaptırırsanız rotara cekmıs olursunuz

    İlker G.

  6. #25

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı !KO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    facedende yazdın cevap veremedım ytogunluktan kardesım ama burdan konu acman daha dogru olmus herkes ogrenebılsın

    sanılanın aksine avans vermek sıkıstırmayı attırmak değildir geri çekmektir yanma için zaman tanımaktır motora cunku ust devırlerde cok hızlı bi iniş cıkıs vardır pistonda
    derece tabiri pistonun tdc den top dead center yanı ust olu noktadan ne kadar gerısınde oldugudur (üst olu nokta piston kolunun dumduz durumda pistonun silindir içinde ulastıgı en ust noktadır)
    neden oktan yukseldıkce avans verılır ?
    yuksek oktanlı yakıt daha uzun ve kaliteli yanar

    resımde 1k rpm avans 8 derece
    2k rpm avans 26 derece bunu 30 derecede atesleme yaptırırsanız avans vermıs, 20 derecede atesemede yaptırırsanız rotara cekmıs olursunuz
    Teşekkürler kardeşim cevap için.

  7. #26
    Owner89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    artık millete anlatma yerine buradan link vericem, kimse inanmıyor avans derecesi arttığında aslında krankın tdc den uzaklaştığına ))
    Han Performance

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •