facedende yazdın cevap veremedım ytogunluktan kardesım ama burdan konu acman daha dogru olmus herkes ogrenebılsın
sanılanın aksine avans vermek sıkıstırmayı attırmak değildir geri çekmektir yanma için zaman tanımaktır motora cunku ust devırlerde cok hızlı bi iniş cıkıs vardır pistonda
derece tabiri pistonun tdc den top dead center yanı ust olu noktadan ne kadar gerısınde oldugudur (üst olu nokta piston kolunun dumduz durumda pistonun silindir içinde ulastıgı en ust noktadır)
neden oktan yukseldıkce avans verılır ?
yuksek oktanlı yakıt daha uzun ve kaliteli yanar
resımde 1k rpm avans 8 derece
2k rpm avans 26 derece bunu 30 derecede atesleme yaptırırsanız avans vermıs, 20 derecede atesemede yaptırırsanız rotara cekmıs olursunuz
