Avans verildiği zaman vuruntu ihtimali artar mi artmazmi mi? Artarsa sebebi nedir?
Avans verildiği zaman vuruntu ihtimali artar mi artmazmi mi? Artarsa sebebi nedir?
Ihtimali artar ama vurucakda demek degil gerci kac derece aciyosun oda var
Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
Silindir içinde hava yakıt karışımın var, yakmayıp daha da sıkıştırıyosun, daha ilerde ateşleme yapmak istiyosun. Sıkıştıkça basınç + sıcaklık artıyor, kendiliğinden patlama (detonation, vuruntu ) ihtimali haliyle artmış oluyor.
avans verdikçe güç alırsın ama vuruntu tarafına dahada yaklaşırsın, vuruntu olma ihtimal dahada artar
bunun kuralı yada belli bir sayısı yok
her motor farklı
o yüzden avans açarken vuruntu kulaklığı takarız.
burada olayı tam olarak açıklamış amca
birisi hayrına çevirsede herkes güzel güzel anlasa
https://www.youtube.com/watch?v=_KEbXwvTxkg
Kaç derece avans vereceğine bağlı
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
lpg karbüratörlü araçta avans ayarından sonra lpg ayarına girmek gerekiyor mu peki?
Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!
kotu yakıtı sonuna kadar bıtırıp yenı yakıt alındıgında hemen duzelır mı peki ?
StanceWorks
------Low is a Lifestyle
kötü yakıt uçuculuğu yüksek yakıttır ve normalde olması gerekenden çok daha önce patladıkları için silindir içerisinde aterşlemeden önce basınçtan ve sıcaklıktan dolayı patlarlar. Yani şu demek oluyor. Atıyorum silindir çalışma prensibi 1-3-2-4 ken bir anda 1 de daha patlama olurken 3. silindirde de patlama olmaya başlar. Vuruntu zaten bundan oluşur. 1 silindirin kolu daha yeni patlamayla krankı merkezine iterken bi anda 3. pistonun da kolu patlamayla geri gitmeye çalışır ama 1. silindirdeki güç doğru ateşlemeden dolayı daha yüksek olduğu için 3. silindirde piston kol ile patlama şiddeti arasında ezildiği için kompresyonu sağlayan sekman dayanamayıp ya kendi kırılır ya da kanalı kırar.
IN BOOST WE TRUST
araç arıza ışığı vs yakmadıysa limp mode a falan çekmediyse düzelir.
IN BOOST WE TRUST
hayır aslında..
kabaca açıklamak gerekirse,
piston hava yakıt karışımını sıkıştırırken tam tepe noktaya gelmeden önce patlatılır.
tam tepe noktayı sıfır kabul edersen, ateşleme -4, -5 veya -10 - 15 - 20 derecelerde yapılır.
yani tepe noktaya gelmeden.
rölantide ateşleme derecesi -4 -5 gibi küçük değerken, gaza yüklenince, kendi kendine patlama riski artacağı için, ateşleme -10-15 -20 derecelerde olmaya başlar.
gelelim avans ve rötar kavramına:
avans (advance) ileri gitme, rötar (retard) geri kalma manasındadır.
ateşlemeye avans verme, ateşleme derecesini tepe noktaya yaklaştırmak yani -20 yerine -15 derecede yaptırmaktır, yani dönüş hareketine göre, daha ileri bir zamanda ateşleme yapmaktır.
ateşlemeye rötar verme, ateşleme derecesini tepe noktadan uzaklaştırmak yani -20 yerine -25 derece yapmaktır, yani dönüş hareketine göre daha önce bir zamanda ateşleme yapmaktır.
kabaca ve dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım yardımcı olabilmişimdir biraz.
Yukarda bende yanlış anlayıp yanlış yazmışım, advance, önceden yapma anlamında, misal " advance payment", retard ise geciktirmek.
Olay flame speed ile alakalı, spark gönderdiğin anda karışımın tamamı yanmıyor, karışımın yanması için belli bir sürenin geçmesi gerekiyor. Biz avans ile önceden ateşleyip, tam yanmanın/basınç oluşmasının TDC de olmasını amaçlıyoruz.
Devire ve hava/yakıt miktarına göre değişiyor verilmesi gereken avans, zira daha fazla hava yakıt karışımı basınçtan dolayı daha hızlı yanıyor, devir arttıkça pistonun hızı da arttığından, geçen süre de değişmiş oluyor.
Gelelim avans vuruntu ilişkisine. Karışımı gereğinden önce tutuşturursak, tam yanma TDC den evvel oluşuyor, yukarı gitmek isteyen pistonu aşağı itiyor.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)