User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Avans ve Vuruntu

  1. #1

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Avans ve Vuruntu

    Avans verildiği zaman vuruntu ihtimali artar mi artmazmi mi? Artarsa sebebi nedir?

  2. #2
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ihtimali artar ama vurucakda demek degil gerci kac derece aciyosun oda var
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  3. #3

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ihtimali artar ama vurucakda demek degil gerci kac derece aciyosun oda var
    Sebebi nedir peki?

  4. #4
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Silindir içinde hava yakıt karışımın var, yakmayıp daha da sıkıştırıyosun, daha ilerde ateşleme yapmak istiyosun. Sıkıştıkça basınç + sıcaklık artıyor, kendiliğinden patlama (detonation, vuruntu ) ihtimali haliyle artmış oluyor.

  5. #5

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Silindir içinde hava yakıt karışımın var, yakmayıp daha da sıkıştırıyosun, daha ilerde ateşleme yapmak istiyosun. Sıkıştıkça basınç + sıcaklık artıyor, kendiliğinden patlama (detonation, vuruntu ) ihtimali haliyle artmış oluyor.
    Şimdi avans vermekteki amaç daha erken yakmak değil mi benzini? Avans verdigimiz zaman çok sıkıstirmıs olmuyoruzki yada ben mi yanlış biliyorum?

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avans verdikçe güç alırsın ama vuruntu tarafına dahada yaklaşırsın, vuruntu olma ihtimal dahada artar
    bunun kuralı yada belli bir sayısı yok
    her motor farklı
    o yüzden avans açarken vuruntu kulaklığı takarız.

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burada olayı tam olarak açıklamış amca
    birisi hayrına çevirsede herkes güzel güzel anlasa

    https://www.youtube.com/watch?v=_KEbXwvTxkg

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaç derece avans vereceğine bağlı
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lpg karbüratörlü araçta avans ayarından sonra lpg ayarına girmek gerekiyor mu peki?
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  10. #10
    anil37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pekı araç kotu benzınden dolayı avans vurur mu ?
    StanceWorks
    ------Low is a Lifestyle

  11. #11
    engin vti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı anil37 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pekı araç kotu benzınden dolayı avans vurur mu ?
    vurur kötü yakıt avans vurdurur
    DB CUPRA...

  12. #12
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tdc yi burada 0 derece olarak baz alıyoruz değilmi

  13. #13
    anil37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kotu yakıtı sonuna kadar bıtırıp yenı yakıt alındıgında hemen duzelır mı peki ?
    StanceWorks
    ------Low is a Lifestyle

  14. #14
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burada olayı tam olarak açıklamış amca
    birisi hayrına çevirsede herkes güzel güzel anlasa

    https://www.youtube.com/watch?v=_KEbXwvTxkg
    abi normalde haritadaki verilen avans atdc mi oluyor ?
    retard da btdc ?

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kötü yakıt uçuculuğu yüksek yakıttır ve normalde olması gerekenden çok daha önce patladıkları için silindir içerisinde aterşlemeden önce basınçtan ve sıcaklıktan dolayı patlarlar. Yani şu demek oluyor. Atıyorum silindir çalışma prensibi 1-3-2-4 ken bir anda 1 de daha patlama olurken 3. silindirde de patlama olmaya başlar. Vuruntu zaten bundan oluşur. 1 silindirin kolu daha yeni patlamayla krankı merkezine iterken bi anda 3. pistonun da kolu patlamayla geri gitmeye çalışır ama 1. silindirdeki güç doğru ateşlemeden dolayı daha yüksek olduğu için 3. silindirde piston kol ile patlama şiddeti arasında ezildiği için kompresyonu sağlayan sekman dayanamayıp ya kendi kırılır ya da kanalı kırar.
    IN BOOST WE TRUST

  16. #16
    anil37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kötü yakıt uçuculuğu yüksek yakıttır ve normalde olması gerekenden çok daha önce patladıkları için silindir içerisinde aterşlemeden önce basınçtan ve sıcaklıktan dolayı patlarlar. Yani şu demek oluyor. Atıyorum silindir çalışma prensibi 1-3-2-4 ken bir anda 1 de daha patlama olurken 3. silindirde de patlama olmaya başlar. Vuruntu zaten bundan oluşur. 1 silindirin kolu daha yeni patlamayla krankı merkezine iterken bi anda 3. pistonun da kolu patlamayla geri gitmeye çalışır ama 1. silindirdeki güç doğru ateşlemeden dolayı daha yüksek olduğu için 3. silindirde piston kol ile patlama şiddeti arasında ezildiği için kompresyonu sağlayan sekman dayanamayıp ya kendi kırılır ya da kanalı kırar.
    pekı kotu yakıtı ıyıce bıtırıp bır daha yakıt alınırsa duzelır mı ?
    StanceWorks
    ------Low is a Lifestyle

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç arıza ışığı vs yakmadıysa limp mode a falan çekmediyse düzelir.
    IN BOOST WE TRUST

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gaijin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi avans vermekteki amaç daha erken yakmak değil mi benzini? Avans verdigimiz zaman çok sıkıstirmıs olmuyoruzki yada ben mi yanlış biliyorum?
    hayır aslında..

    kabaca açıklamak gerekirse,

    piston hava yakıt karışımını sıkıştırırken tam tepe noktaya gelmeden önce patlatılır.

    tam tepe noktayı sıfır kabul edersen, ateşleme -4, -5 veya -10 - 15 - 20 derecelerde yapılır.

    yani tepe noktaya gelmeden.

    rölantide ateşleme derecesi -4 -5 gibi küçük değerken, gaza yüklenince, kendi kendine patlama riski artacağı için, ateşleme -10-15 -20 derecelerde olmaya başlar.

    gelelim avans ve rötar kavramına:

    avans (advance) ileri gitme, rötar (retard) geri kalma manasındadır.

    ateşlemeye avans verme, ateşleme derecesini tepe noktaya yaklaştırmak yani -20 yerine -15 derecede yaptırmaktır, yani dönüş hareketine göre, daha ileri bir zamanda ateşleme yapmaktır.

    ateşlemeye rötar verme, ateşleme derecesini tepe noktadan uzaklaştırmak yani -20 yerine -25 derece yapmaktır, yani dönüş hareketine göre daha önce bir zamanda ateşleme yapmaktır.

    kabaca ve dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım yardımcı olabilmişimdir biraz.

  19. #19
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır aslında..

    kabaca açıklamak gerekirse,

    piston hava yakıt karışımını sıkıştırırken tam tepe noktaya gelmeden önce patlatılır.

    tam tepe noktayı sıfır kabul edersen, ateşleme -4, -5 veya -10 - 15 - 20 derecelerde yapılır.

    yani tepe noktaya gelmeden.

    rölantide ateşleme derecesi -4 -5 gibi küçük değerken, gaza yüklenince, kendi kendine patlama riski artacağı için, ateşleme -10-15 -20 derecelerde olmaya başlar.

    gelelim avans ve rötar kavramına:

    avans (advance) ileri gitme, rötar (retard) geri kalma manasındadır.

    ateşlemeye avans verme, ateşleme derecesini tepe noktaya yaklaştırmak yani -20 yerine -15 derecede yaptırmaktır, yani dönüş hareketine göre, daha ileri bir zamanda ateşleme yapmaktır.

    ateşlemeye rötar verme, ateşleme derecesini tepe noktadan uzaklaştırmak yani -20 yerine -25 derece yapmaktır, yani dönüş hareketine göre daha önce bir zamanda ateşleme yapmaktır.

    kabaca ve dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım yardımcı olabilmişimdir biraz.
    Yukarda bende yanlış anlayıp yanlış yazmışım, advance, önceden yapma anlamında, misal " advance payment", retard ise geciktirmek.

    Olay flame speed ile alakalı, spark gönderdiğin anda karışımın tamamı yanmıyor, karışımın yanması için belli bir sürenin geçmesi gerekiyor. Biz avans ile önceden ateşleyip, tam yanmanın/basınç oluşmasının TDC de olmasını amaçlıyoruz.
    Devire ve hava/yakıt miktarına göre değişiyor verilmesi gereken avans, zira daha fazla hava yakıt karışımı basınçtan dolayı daha hızlı yanıyor, devir arttıkça pistonun hızı da arttığından, geçen süre de değişmiş oluyor.

    Gelelim avans vuruntu ilişkisine. Karışımı gereğinden önce tutuşturursak, tam yanma TDC den evvel oluşuyor, yukarı gitmek isteyen pistonu aşağı itiyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •