User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
41 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Hacim büyüttükten sonra farklı yazılıma gerek varmı?

  1. #20
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırma oranındaki fark için sorduysanız eger , 3.0 ın pistonları 1mm kadar kısa ama 3.2 de böyle bi sıkıntı yok. Piston yükseklikleri aynı 2.5 ile.

  2. #21
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kayhancım bıkmadın kırmaktan İnat etme

  3. #22
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erhanım kırılan dökülen iidir :P

  4. #23
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence ya enjektör değişmeli yada yazılım

  5. #24
    muratankara
    Misafir
    Bence çalışmasıda mücize

  6. #25
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kayhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıştırma oranındaki fark için sorduysanız eger , 3.0 ın pistonları 1mm kadar kısa ama 3.2 de böyle bi sıkıntı yok. Piston yükseklikleri aynı 2.5 ile.
    kayhan birader slm;
    komp.oranın aynımı? Planya yaptınmı?
    Blok genisleyınce dusmustur diye dedım kapaktakı ıslemden bahsetsene
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  7. #26
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geri dönüş borusunu ezmen enjektörlere gelen benzin basıncında düşüşede neden olabilir yapın mapinizi
    Regulator donus uzerınde yapılan kısıtlamayla ray uzerındekı basıncı arttırmıyormu
    yanı aynı sey olmuyormu bır nevı
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  8. #27
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Regulator donus uzerınde yapılan kısıtlamayla ray uzerındekı basıncı arttırmıyormu
    yanı aynı sey olmuyormu bır nevı

    aslında çok sağlıklı değil yapılan daha yüksek basınca ulaşmak için benzin basıncını yükseltmeniz daha sağlıklı bu şekilde olması biraz riskli
    körler sağırlar

  9. #28
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayhan birader slm;
    komp.oranın aynımı? Planya yaptınmı?
    Blok genisleyınce dusmustur diye dedım kapaktakı ıslemden bahsetsene
    kapak aynı pistonun da özellikleri aynıysa hacim artarsa sıkıştırma oranı da artar. düşmez.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  10. #29
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak aynı pistonun da özellikleri aynıysa hacim artarsa sıkıştırma oranı da artar. düşmez.
    buyuyen bır yanma odasında kı sıkıstırma artarmı dusermı__??
    Pıston capı buyuyunce oda buyurmu??
    Komp Dusmus olmazmı?
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  11. #30
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında çok sağlıklı değil yapılan daha yüksek basınca ulaşmak için benzin basıncını yükseltmeniz daha sağlıklı bu şekilde olması biraz riskli
    eyvallah...
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  12. #31
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buyuyen bır yanma odasında kı sıkıstırma artarmı dusermı__??
    Pıston capı buyuyunce oda buyurmu??
    Komp Dusmus olmazmı?
    yok hayır ben yanma odası aynı kalır da hacim artarsa sıkıştırma yükselir diye demek istedim. yanlış anlaşılma olmuş
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  13. #32
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok hayır ben yanma odası aynı kalır da hacim artarsa sıkıştırma yükselir diye demek istedim. yanlış anlaşılma olmuş
    yok anlamadım...eyvallah
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  14. #33
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok anlamadım...eyvallah
    demek istediğim şu. mevcut yanma odası hacmi sabit kalıyor diye düşünüp sadece hacmi arttırısak:

    ilk hacim 500 cc silindir başına yanma odası hacmide 50 cc olsun

    50+500/50= 11 eder bu da 11:1 sıkıştırma var demek

    ikinci durumda silindir hacmini 600 cc ye yükselttiğimizi düşünelim yani daha büyük bir strok ya da piston çapı ile.

    50+600/50= 13 eder bu da 13:1 sıkıştırma demektir.

    tabi piston tepesi tasarımını değiştirmezseniz bu durum geçerli olacaktır.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  15. #34
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demek istediğim şu. mevcut yanma odası hacmi sabit kalıyor diye düşünüp sadece hacmi arttırısak:

    ilk hacim 500 cc silindir başına yanma odası hacmide 50 cc olsun

    50+500/50= 11 eder bu da 11:1 sıkıştırma var demek

    ikinci durumda silindir hacmini 600 cc ye yükselttiğimizi düşünelim yani daha büyük bir strok ya da piston çapı ile.

    50+600/50= 13 eder bu da 13:1 sıkıştırma demektir.

    tabi piston tepesi tasarımını değiştirmezseniz bu durum geçerli olacaktır.
    güzel bilgiler bu sitede bole bir dayanısma var...
    Yanlıs anlama noktasında senı yanlıs anlamadım demek ıstemıstım ama yınede bılgılendırmeler ıcın tsk ederım
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  16. #35
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demek istediğim şu. mevcut yanma odası hacmi sabit kalıyor diye düşünüp sadece hacmi arttırısak:

    ilk hacim 500 cc silindir başına yanma odası hacmide 50 cc olsun

    50+500/50= 11 eder bu da 11:1 sıkıştırma var demek

    ikinci durumda silindir hacmini 600 cc ye yükselttiğimizi düşünelim yani daha büyük bir strok ya da piston çapı ile.

    50+600/50= 13 eder bu da 13:1 sıkıştırma demektir.

    tabi piston tepesi tasarımını değiştirmezseniz bu durum geçerli olacaktır.
    ve tabi piston compression height(pin merkezden pistonun üstüne olan yüksekliğini) değiştirmediğimizi.

    piston-deck height ölçüsü de aynı zamanda sıkıştırmayı değiştirir.(piston kol ölçüsü ve piston c.h. bu ölçüyü belirler.)
    Failure is not an option.

  17. #36
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar konuyu emme manifoldundan sonra çözmek istedigimden bakmamıştım kusura bakmayın öncelikle.
    Araç kayet saglıklı yürüyo üst devirlerde özellikle yakıt biraz fazla(21lt) sadece..

    Alıntı selcukkoylu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence ya enjektör değişmeli yada yazılım
    İkisininde şart oldugu kanısına vardık yurtdışındaki örneklerinden
    Alıntı muratankara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence çalışmasıda mücize
    1 yıla yaklaşacak 30bın km yi geçtim sanırım
    Demekki mucize degilmiş.
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayhan birader slm;
    komp.oranın aynımı? Planya yaptınmı?
    Blok genisleyınce dusmustur diye dedım kapaktakı ıslemden bahsetsene
    Kardeşim merhaba komp. dahi ölçmedim nedense bu sefer çok ilgisiz kaldım ugraşmıyorum ama bu aralar bi boşluk bulup 1 haftay ayırıcam ozaman daha geniş bilgiler verebilirim
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Regulator donus uzerınde yapılan kısıtlamayla ray uzerındekı basıncı arttırmıyormu
    yanı aynı sey olmuyormu bır nevı
    Bunuda denemiştim ama enjektörlerin bozulmasına sebep olur die iptal ettim. Zaten 255lbh lik walbro var..

    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında çok sağlıklı değil yapılan daha yüksek basınca ulaşmak için benzin basıncını yükseltmeniz daha sağlıklı bu şekilde olması biraz riskli
    3 yıldır zaten walbro pompa kullanıyorum motor yaparkende sıfırladım.

    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak aynı pistonun da özellikleri aynıysa hacim artarsa sıkıştırma oranı da artar. düşmez.
    Şıkıltırma oranını aslında yukarda arkdaşlar açıklamış. Bende projeye başlarken rektefiyecide buna dikkat etmiştim yeterince hesaplamalarda piston tepesi 1mm idi sanırım tam hatırımda degil kısaydı.

  18. #37

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hacı sen mokoyu kaçırdın daha ne diyim.. neyse bhp sanırım birdaha getirtecek kendisini. bence iletişimde kal. araban şahlansın. ben şahit oldum şahlanana

  19. #38

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demek istediğim şu. mevcut yanma odası hacmi sabit kalıyor diye düşünüp sadece hacmi arttırısak:

    ilk hacim 500 cc silindir başına yanma odası hacmide 50 cc olsun

    50+500/50= 11 eder bu da 11:1 sıkıştırma var demek

    ikinci durumda silindir hacmini 600 cc ye yükselttiğimizi düşünelim yani daha büyük bir strok ya da piston çapı ile.

    50+600/50= 13 eder bu da 13:1 sıkıştırma demektir.

    tabi piston tepesi tasarımını değiştirmezseniz bu durum geçerli olacaktır.
    iki motorun (2,5 ve 3.0), üst kapağı ve stroku aynı olduğuna göre teorik olarak 3.0 pistonun kafası 2.5 pistona göre oyuk olması lazım.. ki sıkıştırma oranı yükselmesin

    Standart iki motorun sıkıştırma oranları yaklaşık olarak aynıdır diye düşünüyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •