sizin orjinal ecu nedir? seçtiğiniz ecu nedir?
Printable View
Süper. Demekki MAF taki hava girişi düştüğü için motor yükünü hesaplarken düşük hesaplayarak otomatik olarak retarda çekiyor motoru ve torku düşürüyor. Dolayısı ile paralelde bağlamış olsanız ESP niz çalışmaya devam edecek demektir. Kelebeği kendiniz kontrol etmeye kalkmadıkca sorun olmaz. Sizin adınıza sevindim..
sağolun. oz un diğer istediği bilgiler için de cevap bekliyorum. yakında onlar da netleşir...
bu arada aynı sitede şu bilgiyi buldum. sizin ingilizcenizin benden daha iyi olduğunu düşünerek direk metni koyuyorum:
I have the LagunaII (not facelift) originally producing 165PS. In order to get 300PS i put the pistons and gasket of Megane RS, the injectors of Megane RS (delivering 530cc/min of fuel approximately, at 3,5bars constant fuel pressure) and i use a remanufactured turbocharger (making it bigger than Megane RS turbocharger). I also did some work on the cylinder head (shining and widening of inlet and exhaust outlet ports). And of course, a 75mm downpipe with free-flow metallic catalyst and a 70mm exhaust. I use the APEXi AVCR electronic boost controller, and i have set the boost pressure at 0.9bar at 2500rpm, 1.1-1.2bars from 3000-4500rpm, 1bar at 5000rpm and 0.6bar at 6000rpm.
And what about the ECU reprogramming? I couldn't find anything reliable. So, i had to use a piggy-back ECU. I have the Greddy e-manage Ultimate. It was very hard to use it on my car, but we did it.
Till now, i've done 25.000km with this setup (the car has totally 95.000km on board) and the only problem is clutch slipping (because it cannot handle that much torque). So, i ** going to remanufacture the clutch, with stronger materials.....
What about gauges? I have boost meter, exhaust gas temperature meter, and wideband lamda.
As i have told you before, I have extensively studied the F4R turbo engines (especially the one used in Laguna 165). So, if you have any questions, i would be pleased to answer (if i can)....
In another thread i have posted the differences between 225 engine and 165 engine.
aynı elemanın bir diğer mesajı:
Yes, it's my car. Forged pistons and con-rod, and IHI VF34 turbocharger. I get full boost at 3700rpm (higher than with stock turbo of course). It was dynoed last Saturday.
The results: 352bhp and 427.5Nm torque (315.3lbft). I have 300lbft of torque from 4100 till 6000rpm. Full power (352bhp) at 6440rpm, rpm cut at 7000rpm. 300bhp from 5000rpm.
ECU is the stock SAGEM 2000. No re-programming at all!!! Except from change in rpm cut. Otherwise, the program is absolutely stock.
I ** using Greedy e-manage Ultimate. Have been using it for the past 3 years, even before this stage of tuning. Injectors are Siemens 640cc/min.
On the dyno, max boost was at 1.65bars (almost 24 psi) at mid rpm, 23psi at 5000rpm, 20.3psi at 6000rpm and 18.5psi at 6400rpm (full power). Now i have tuned the motor at 1.8bars (26.1psi) at mid rpm, and i expect to get 21.7psi at 6000rpm and about 20psi at 6400rpm.
Reply With Quote
aynı abiden bi mesaj daha:
I think stock internals can be safe till 300-320bhp (flywheel). I don't think they can handle more.
I have Wossner forged pistons and PEC conrods.
The problem is with compression ratio! Noone produces forged pistons for our car. I have used wossner turbo pistons for CLIO 182, but i have also a CLIO 182 cylinder head! So i could bring the compression ratio to the levels i wanted. In your case, it is more complicated, however, we have a Megane RS here in Greece with Wossner forged pistons made for F7R engine!! It works very well as stock (no re-programming or other mods yet, except from exhaust).
Con-rods are the same for all F4R engines. Your stock con-rods are the same like Clio 172, Clio 182, and all NA F4R engines. So, all forged conrods are the same for all these engines!
I ** using Siemens Deka short 60lbs injectors. They work very very well, but you need VERY GOOD re-programming. I ** using greddy e-manage ultimate, and i do every programming by myself (with a wideband lambda on the car).
There are also some Webber injectors (Webber pico), but they are max 10-15% larger than stock.
bi de elamanın biri güney afrikada şöyle bi piggyback kullanıp rstuningin remap i ile oynamayı planlıyor. ama netice yok henüz...
http://www.dicktator.co.za/products.html
Tamamda ilk mesajda zaten 165 lik Lagunayı RS motorunun parçalarını kullanmak sureti ile güç arttırımına gitmiş. ECU hala stock diyor. Arabayı yedim yaladım yuttum, normalde greedy nin bu arabaya takılması zor ama yaptım demiş. Onun yol haritası var ise eğer benzer yol izlenebilir. Sonuçta 325 hp almış dynoda. Eğer onun tecrübelerinden faydalanılırsa boşuna aynı şeylerle uğraşılmamış olur.
Dolayısı ile piggyback te hala bir seçenek olarak önümüzde duruyor demektir. Yunanistanlı Lawrence bunu yapabiliyorsa sizde yapabilmeniz lazım. Tabi adamın tecrübelerini kullanmanız menfaatiniz icabı olur.
Kendisi tune ediyormuş arabasını. Üç yıldır emanage i kullanıyorum demiş. Dolayısı ile onu çoktan yalayıp yutmuştur. Sizin bilgi düzeyinizi bilmiyorum ama bu iş ciddi zaman alabilir ve eğer ayarları başkası yapacaksa maliyet artabilir gibi gözüküyor. Tabi bunlar tahmin sadece.. Bence o adamla kanka olup olabildiğince çok bilgi ve tecrübesini sömürmekte fayda var. :) Sonrasında kendi arabanızda ne yapacağınıza karar verirsiniz.
syvecs kullandim hos biz adi solarisken almistik, hakkaten guzel ve kaliteli bir ems. OZ a katiliyorum bence kullandiginiz marka, gereksiz ozellikler vs cok onemli degil. Onemli olan sizin onu nasil kullanabildiginiz ki bence ems isinde basit iyidir, cok karmasik olmasina gerek yok.
Motec, pectel tunerlarin genelen high-end diye tabir ettigi sistemler, tamam belki bahsedilen f1 veya wrc sistemleri degiller ama zaten f1 veya wrc de kullanilan emsleri yol arabasinda kullanmaniz cok saglikli olmaz, sanmiyorum ki uzerlerinde gundelik bir arabada calisacak compensationlar acik olsun.
Aem, haltech, autronic, solaris, simtek vs ise bence gundelik bir arabayi fazlasi ile yurutecek nitelige sahip, hatta cogu zaman kullandiginiz ozellikler kapasitesinin yarisi bile olmuyor.
ben kendi paralel baglantimdan bir iki deneyim aktarayim,
bir tane rx8 e p1000 bagladim, oldukca sikintili bir isti cunku rx8 in hem trigger hemde home signal sadece motec tarafindan cozumlenmis tek bir krank tekerinden geliyor ve diger firmalar P&P bir cozum uretmemisler. Onun haricinde rx8 de bildiginiz gibi her rotorda iki buji var ve traling leading olarak farkli zamanlarda atesliyorlar. onun uzerine birde canbus2 sistemin sikintisi vardi klima, hidrolik direksiyon, abs, esp vs nin tamami aracin orjinal isletim sisteminden suruluyordu. Birde tps sinyali normal 0-5 volt degil yuzdesel olarak degisiklik hesaplayarak voltaj gonderiyordu 0-5 volt araliginda vs vs.
ilave teker ve miknatislar bagladim home trigger signali oradan aldim, ilave tps bagladim, oem krank sinyalini oem beyne gondermeye devam ettim, trailing ve leadingleri bobinleri istedigim gibi calistirmayi basardim, bunlar yetmezmis gibi birde 4 ilave tumble ve 2 trailing 4 leading stationary olarak calisan toplam 6 enjektor surmem gerekiyordu onuda hallettim. Arabayi calistirdim ve yurutmeyi basardim ki bence su an rx8 sonradan ems baglamak icin olabilecek en zor arabalardan biri. Sorunsuzda yuruttum, fakat rotarylerin kompresyonunu olcmek icin ozel bir cihaz gerekiyor oda bizde olmadigi icin arabanin motoru sorunlu cikti, yani o kadar emegi bosyere vermis oldum sonuc geldiginde motoru sorunlu olan bir araba icin butun rx8 ve rx7 mantigini cozmem ogrenmem gerekti, olsun bilgi ve deneyim edindim sonucta.
belki simdi bir anda aklima gelmeyen baska bir suru seylede ugrastim.
Yani sonuc OZ a tamamen katiliyorum, istedikten sonra cok ucup kacmadan guzel isler cikartabilirsiniz. haltech p1000 de bile hatirladigim kadari 448kb onboard logging var, oda sanirim 10 kanali 100ms hizla 30 dakika devamli olarak log tutuyor, memory doldukca 6 dakikalik kisimlari bas tarafindan silerek log almaya devam ediyor.Guzel bir ara yuzu ve isinizi gorebilecekten fazla sayida compensation haritasi ve 2.5bar onboard map sensor var. Iyi bir tunerin elinde bu begenmiyeceginiz ems 1600hp lik bir supra veya 1000 hp lik bir evo cikartabiliyor. misal bir ornek vereyim eger hizli arabaya sahip olmak icin gidip direk veyron almaniz gerektigini dusunuyrosaniz,emsdede ucuk kacik bir urun alabilirsiniz, fakat ekonomik bir arabayi honda,subaru,evo vs alipda onu hizli bir hale getirmek ile ugrasmayi tercih ediyorsaniz demekki daha basit cozumler ile sonuca gitmeyi tercih eden veya butcesi dogrultusunda maksimum verim elde etmeye calisan yapida bir insansiniz buda ems ile ilintilenirsa aem, haltech vs isinizi fazlasiyla gorur ;)
^ mesaji gonderdikten sonra farkettim amma uzun olmus yaa:D
Ben bimliyorum bişey :) kusura bakmayın cahilim ben pek anlamıyorum abi tamamAlıntı:
merruse Nickli Üyeden Alıntı
BEn gözümle gördüğümemi inanıcağım yoksa burda yazılanamı eaynı Program ile kullanılıyorlar Heleki F2 lerin ALAYI bu Beyin ile çalışıyor 20. bin del evet 33 bin felan istersen bi özelliklerine bakkında bence öyle konuşalım Son f1 de Yaklaşık 5 günümü o istanbul parkta pit alanlarında geçitrdim ve birçok mekanicher olsun birçok tuner olsun hepsinle elimden geldiğince konuştum ben bana sölenen leri aktarıyorum onlar yalancı abi sen doğru sölüyorsunAlıntı:
merruse Nickli Üyeden Alıntı
http://www.syvecs.com/s8c.php £2499 + Vat%18 +Ship = £3050 = 7625YTLAlıntı:
merruse Nickli Üyeden Alıntı
http://www.syvecs.com/s6gp.php £1299 + Vat%18 +Ship =£1634 =4080YTL
Bunları alıcağıma kimse kusura bakmasın düşünmeden 1000 1200 dolara Aem ems alırım ayrıyetten pectel i çok kullandım gerçekten sıkıntı yaiatıyor bazı arabalarda bazı sorunlar yaşıyor bunların doğrusu alayını gems yapıyor biliyorum Aem de dahil
7 milyarlık beyini alıcağıma m880 alırım iddda ediyorum bundan çok daha iyi bir beyin MS kadar olamaz tabiki motecbile HEHe
nekadar vakıf olduğumu sorman gerekiyor Ne yapmak istiyorsun sölersen baa yardımcı olabilirim sana ne istediğini söle yapabilip yapamıyıcağım söleyeyim sana Map sensorunu değiştmekten tut arizasını söndürmeye yada o2 sensorunu kaldırmaya kadar yapabilrim AMA BİRYERE KADARAlıntı:
merruse Nickli Üyeden Alıntı
Benim kafam karışmadı sanırım sen yanlış okudun bu seferde ben kendi yazdıklarını kontrol etmeni istiyicağım abiAlıntı:
merruse Nickli Üyeden Alıntı
Sanırım hiç maf iptali yapmdın sen abi Sen kendin söledin normal Ecunun Daha kapsanlısı dedin bende deidmki senin cliondak beyine benzemez o 33 bin euro dedim ayrıyettende standalone dur dedim orjinal beyinler standalone mu Realtime programming yapabiliyormusun :) gözünü seweyim konuyu değiştirme bence
Aem in profesonel bir ürününü kullanmanı ve ondan sonra tekrar düşüncelerini yazmanı isterim ayrıca senin gözünde profesyonel olmayan Ecular Aem haltech motec :) doğrudur hepsi doğruudur Rally arabalarıının %80 i motec kullanıyor Heleki Grup N lerin nerdeyse alayı o sekilde Walbro TDD Gems te kullananlar var tabiki ama bunlar amatör firmalar senin gözünde :) doğrudur abi ben o sewiyeye dahagelemedim özür dilerim
Mafi ptal etmeye gelince ben beyinin ne yaptığını kontrol emicem BEyin benim sölediğimi yapıcak MAf 30R taktığında o mafın kakası geliyor yeniden calibre ediyorsun bende diyorumki MAF i iptal ediyorum ama maf varmış gibi görüyor araba kendi calculated edip ghesaplasın Ney onun kontrolunda Basıncmı boost cutmı ? ateşlememi avansmı hangisinin orjinal beyinde hükmettiğini bana sölermisin ozaman Mafın bozulmasını neden umursayayım sorunsuz ca kullanırım 30r takarım Dewam ederim (Örnek VAriable Cams ) bunu calculated yapıp ölçüyor bende onun isteediği değeri verip Avcs ilede oynuyorum (Orjinal ECUDAn bıraktık ya Akıllı olan ecuda ) MAf illleti yüzünden basınc basarken bozulmasından durup dururken salakca Ariza yakmasından NEFret ederim hani sağlamlık sürülebilirlik sorunsuzluk önemliyidi :)
benn deminki arkadaşın sölediğin konusunda katılıyorum beklentileri büyük değil tabiki orjinal ecu onları kaldırıcak ama beklentisi yükselirse kaldırmaz ben bunun davasındayım sen ise oo onu bunu yaparım sunuda yaparım OOO orjinal beyin f1 gibi bile diyiceksin birazdan nerdeyse
PİGGGYBACKAlıntı:
merruse Nickli Üyeden Alıntı
işte o yanlış neymiş o detaylı olan solarismi :) 7 milyar ona verene kadar motec takarım Hatttta ve hatta abartırım motec in üzerine DBW dahil herseyi alırım :) TC de DAHİL BUNAAlıntı:
merruse Nickli Üyeden Alıntı
Suanda Yol arabalarında çok aşırı basarılı şekilde motec TC leri
:)
ağzını yiyim senin eheh :)
+ buna istinaden 1000 dolarlık EMs ile çok sekilde Sahibini tatmin eder sorunsuz KULLANDIRIR :)
Buyrun Nami diYAR bosch lar:)
http://www.bosch-motorsport.com/cont.../html/2953.htm
aracımda catback egzoz var, itg kutu içi filtre var, büyük intercooler ve custom borular var. bi de bu rstuning in 4900 dd maksimum güç veren yazılımı var. ben aracıma artık mekanik modifiye yapmak istemiyorum (hanımla boşanma sebebimiz olabilir çünkü :p)
benim istediğim (ya da sorunum) düşük bir maliyetle yazılımdaki sıkıntıları gidermek. bu sıkıntılar da daha önce yazmıştım:
1) araç maksimum gücü 4900 dd'de veriyor. bu devirden sonra tork da boost da ciddi anlamda düşüyor. boost peak 1.25 falan vururken 6000 dd'den sonra 0.7'yi bile tutamıyor. hatta bazı roll denemelerimizde 5. vitesin sonlarına doğru stock rs lerin farkı kapatmaya başladığına bile şahit olmuştum. halbuki boost u 5.500 e kadar tutabilse 270-280 hp rahat üretebilecek durumda. yanlış mıyım?
2) ben çipi yaptırdıktan sonra kutu içi filtre taktırdım ve intercooler ı büyüttüm. ama bu işlemlerden sonra hiç bir upgrade yaptıramadım (***** istanbul git-gel olayı). bu nedenle bu modifiyelerin hiç bir faydasını göremedim. araç filtre ve ic den önce nasıl gidiyorsa sonrasında da aynen gidiyor? fark olması gerekmez mi?
3) araç rölantide çalışırken (örneğin kırmızıda beklerken) normalde afr 14.8'i gösteriyor. bir süre sonra (25-30 sn) bi anda motor arıza ışığı (serviste obd ışığı olduğunu söylediler) yanıp sönmeye başlıyor ve afr 12.2'ye kadar düşüyor. aracı yürütmeye başladıktan 15-20 sn sonra ışık sönüyor ve her şey normale dönüyor. sırf bu iş yüzünden arabayı defalarca servise götürdüm ama hiç bir şey çıkmadı. bilgisayara bağlıyorlar arabayı, ama araba arıza vermiyor. ustalar da muhtemelen yakıttan kaynaklanıyordur diyip gönderiyorlar. bense bunun yazılımdan olduğunu düşünüyorum. yanılıyor muyum?
ozgun cevap verir ama bn de bildiklerimi yazayim.
1) araç maksimum gücü 4900 dd'de veriyor. bu devirden sonra tork da boost da ciddi anlamda düşüyor. boost peak 1.25 falan vururken 6000 dd'den sonra 0.7'yi bile tutamıyor. hatta bazı roll denemelerimizde 5. vitesin sonlarına doğru stock rs lerin farkı kapatmaya başladığına bile şahit olmuştum. halbuki boost u 5.500 e kadar tutabilse 270-280 hp rahat üretebilecek durumda. yanlış mıyım?
bu maksimum gucu 4900dd de verme olayi abi tamamiyla mekanik bir olay. map den alt devirde avans vererek belki turbonun biraz daha erken dolmasi saglanir ama ust devirlerde basinci korumasinin ayarla ilgili oldugunu sanmyorum. yalniz 1.25 peak vurup .7 bara dusmesi cok iyi deil, wg (nasil birsey varsa) basinci koruyamiyor turbon kucuk oldugu icin. ayni tarz turbo bnde de var, ust devrde guc icin tek care buyuk turbo...
boostu tutan wg, bnmki gibi internal wg olup yayla calishsa, biz daha rigid bir yay taktigimizda mesela o basinctaki oynamayi daha az goruyorum. ha bir de manifolttan sonra basinc oynamasi da azaldi, ust devrler rahatladi bunla ilgisi olabilir.
2) ben çipi yaptırdıktan sonra kutu içi filtre taktırdım ve intercooler ı büyüttüm. ama bu işlemlerden sonra hiç bir upgrade yaptıramadım (***** istanbul git-gel olayı). bu nedenle bu modifiyelerin hiç bir faydasını göremedim. araç filtre ve ic den önce nasıl gidiyorsa sonrasında da aynen gidiyor? fark olması gerekmez mi?
abi tabii ki bu yaptiklarindan sonra yazilim gerekiyordu. eger yazilimi bunlara gore atmadiysaniz biras fark olacaktir. ama ic nin tek basina guc verecegini sanmiyorum, eger eski ic n hic sogutmuyorsa fln anca o zmn farkeder. kac litre koydunuz ic yi?
kutu ici filtreyi bilmem ama benim kaput havalandirmasinin onunde duran filtre ciktiginda ve sicak hava aldiinda inanilmaz degisiyor arabanin gidisi...
son olarak, ABD ye bu sene gidecegim diye almadim megane rs, bu sene olmas ise alicagim bn de bakalim. birlikte ugrasiriz belki...
Hepsini geçtim çünkü sen hala iki kanat modundasın... Sadece şunu merak ettim. Ben nerede MOTEC yazmışım?
Sana bu konuda cevap vermeyecem. Çünkü duygusal tepki veriyorsun. Ayrıca Ozan kızıyor :p
Duygusal tepki vermedim abi :)
iki kanat nedir anlayamadım ? Sen motec yazmadın abi
sen solaris dedin ben motec takarım dedim abicim :) sen 7 -10 milyara çözmekten bahsediyorsun ben 1200 dolarlık bir Ecunun HATTA ve hattaaaaa güzel bir piggyback in bile işini görüceği kanısındayım olay bundan ibaret :D
pigggyback(parallel kurulum) şeklinde çalıştırsaydı sorun olmazdı sanada teklif ettim bunu ben yaparım dedin ben daha ne yapabilirim :)
sen Aem Fic i sewmiyorsun ama senin aldığın zaman arabanın böyleolabiliceğini düşünmemiştik hatırlarsan seninle konuştuk bunu senin yerinde olsam similator seklinde 1 şekidle ayarlar onu takardım yeniden söledim yada direk arıza ısığı yansın sorun olmazdı O durumda benim için
Ankaraya gelince elimden gelirse yardım edebilirim :)
.7 ye düşmesi biraz salakca ama onu yazılşımla çözmeyi deneyebilirsin Yani haritana göre konuşmak lazım belki selenoid Duty çok açık değildir ondan dolayı sorun yasayabilirsin ki böyleolmak zorunda çünkü eğerki duty %100 ve basıncın hala .7 ise sorun aramaya baslanabilir Emd de taksan komple meknaik sorun oluro WG den olur Turbodan olur intercooler boru hattındaki kaçaklardan olur Buçözlülebilicek bişeyAlıntı:
1) araç maksimum gücü 4900 dd'de veriyor. bu devirden sonra tork da boost da ciddi anlamda düşüyor. boost peak 1.25 falan vururken 6000 dd'den sonra 0.7'yi bile tutamıyor. hatta bazı roll denemelerimizde 5. vitesin sonlarına doğru stock rs lerin farkı kapatmaya başladığına bile şahit olmuştum. halbuki boost u 5.500 e kadar tutabilse 270-280 hp rahat üretebilecek durumda. yanlış mıyım?
aslındaçok büyük fark olmazz Hatta yeniden tune ettirmesssen intercoolerdan sonra basıncının düşmesi ve Lag sıkıntıları yasaman gerekir DÜZ mantık ile bunun yanuı sıra kutu içi filitrede bi nebze basıncı artttırır ama intercoolerı telafi ediceğini sanmıyorum(coolerin Büyüklüğüne bağlı) Tabiki (şöyle bir sorun daha var suan icden öncesinden daha az basıp aynı gidiyor olabilirmisin ? )Alıntı:
2) ben çipi yaptırdıktan sonra kutu içi filtre taktırdım ve intercooler ı büyüttüm. ama bu işlemlerden sonra hiç bir upgrade yaptıramadım (***** istanbul git-gel olayı). bu nedenle bu modifiyelerin hiç bir faydasını göremedim. araç filtre ve ic den önce nasıl gidiyorsa sonrasında da aynen gidiyor? fark olması gerekmez mi?
Sanırsam arabanda minik çaplı Maf öncesinde kaçak olabilirAlıntı:
3) araç rölantide çalışırken (örneğin kırmızıda beklerken) normalde afr 14.8'i gösteriyor. bir süre sonra (25-30 sn) bi anda motor arıza ışığı (serviste obd ışığı olduğunu söylediler) yanıp sönmeye başlıyor ve afr 12.2'ye kadar düşüyor. aracı yürütmeye başladıktan 15-20 sn sonra ışık sönüyor ve her şey normale dönüyor. sırf bu iş yüzünden arabayı defalarca servise götürdüm ama hiç bir şey çıkmadı. bilgisayara bağlıyorlar arabayı, ama araba arıza vermiyor. ustalar da muhtemelen yakıttan kaynaklanıyordur diyip gönderiyorlar. bense bunun yazılımdan olduğunu düşünüyorum. yanılıyor muyum?
- ic den önce bu sorun varmıydı ?
- o2 sensoru değiştirip denedinmi?
- arabanda minik Teklemeler sabah oluyormu ?
- Araban patırdıyormu hiç ??
- Maf sensoru Değiştirdinmi ?
O rs in loglarını da gördüm
std chip 0.85 bar basıyor 6500 e kadar. ki td04 14T -- 280 hp ye kadar çook rahat ama çok rahat üfler.
rs tuning 1.2 peak 5000 den sonra 0.7 bar???? chip de problem var,diyorum hep emaille olmuyor bu işler.
İnadım inat ... iki kanat diye bir söz var.. :)
Piggyback paralel kurulum değildir. Piggyback kaskad kurulumdur. Yani seri bağlantı.. (işte bu iki kanat :) )
Sana birşey yap demedimki.. Ben oyun oynuıyorum. Ere yada geç istediğime ulaşırım. Araba kendi arabam. Müşteri falan yok başımda. Ne zaman istediğim gibi olur beni tatmin ederse o zaman bitmiş demektir. Ki satılana kadarda bitmez bu araba. İllaki kurcalayacak birşeyler bulurum. :)
Özgün ben FIC ı sevmiyor değilimki. Aksine kullanılması en kolay piggybacklerden birisi. Benim arabamın ECU su cins. Benim arabamda çalışmazmıydı? Bal gibide çalışırdı. Sökerdim O2 sensörlerinin kablolarını open-loop fault mode a geçer sabit harita ile yürürdü. Üç gün sonrada alırdık motoru kucağımıza. :)
Ben göstergemde lamba yansın istemedim. Ayrıca benim genel felsefem üzerinden daha iyisi olmayacaksa olmasın mantığından hareket ettiği için yaptığım şeyin en az OEM kalitesinde olması lazım. Aksi halde olmasada olur. Hiç dert değil benim için.
Özgün, benim arabanın işlemcisi ve sample alma periyodu çok kısa. 1ve4ncü silindirler bir O2 sensörü ve katalitiğe bağlı, 2nci ve 3üncü silindirler diğerine. Ve bu O2 sensörlerinin arasında tam 180 derece faz farkı var. Yani birisi negatif pulse verirken diğeri pozitif pulse te oluyorlar. Dolayısı ile hangi piggyback i takarsan tak, propagation delay nedeni ile faz kayması olacağından benim bank'lerden birisinin LTFT'i alıp başını gidiyor. Dolayısı ile silindirlerden iki tanesine anlamsız şekilde zengin benzin gitmiş oluyor. Sıralı motora V tipi işletim sistemi uygulanırsa sonuç bu olur. HE bu kötümü? Hayır. Kesinlikle çok iyi. Ama öyle simulatörle falan önüne geçebileceğin birşey değil. Şu yapılabilirdi belki, bir simulatör yapılıp, opampta invert edilirse o zaman biri negatifken diğeri pozitif olan iki ayrı o2 sinyali elde edilebilirdi. Ancak bu durumda dahi üretilen sinyal her şartta sabit gerilimli olacağından ECU O2 slow response hatası veriyor ve gene arıza lambası yakıyor. Bunu zetironix in o2 simulatörünü takıp denediğimde yaşamıştım zaten. Dolayısı ile benim düldülün o2 sensörlerini iptal falan etmedikce piggy back ile kullanmak gereksiz riskten öte birşey değil. Onu da ben yapmam. Gerekirse ne var ne yok sökerim ama genede yapmam..