sana kolay gelsin abi benimkiler fikire
konu nerden nereye geldi :) bu son msg çok anlamsız olmuş :) neysem :)
Printable View
sana kolay gelsin abi benimkiler fikire
konu nerden nereye geldi :) bu son msg çok anlamsız olmuş :) neysem :)
Dur bak o yazdıklarıma şekillerle herkesin anlayabileceği şekle sokayımda işim kolaylaşsın..
Bu FIC bağlı iken osilaskopla sağ ve sol taraftaki o2 sinyallerinden aldığım screenshot.
http://www.fordist.com/mertol/mondi/...direnconce.JPG
Bak bu da FIC ın o2 girişlerini söktükten sonraki O2 sinyallerim.
http://www.fordist.com/mertol/mondi/SC/osc2.JPG
Yanlış anlama bunlar ön ve arka o2 lerden gelen sinyaller falan değiller. Sağ ve sol taraftan gelen o2 sinyalleri..
Resimlerdende görüleceği üzere bir tanesinde bariz şekilde frekans değişimi oluyor. İlk sinyalin geldiği durumda LTFT lerden birisi +%23 te iken diğeri -%1 deydi
İkinci resimde ise her ikiside %0.2 de idi..
Benim arabanın ECU su her pozitif pulse ve sinyalin sönümlendiğinde ayrı ayrı sample alıyor. Bunuda her iki bank için ayrı ayrı alıp ayrı ayrı hesaplıyor. Püskürtme zamanı ile eşleştirmiş bu amcalar sample zamanını. Dolayısı ile aralarında 180 derecelik faz farkının olması kaçınılmaz. Hiçbir simülatörle bunu sağlayamazsın. Kaldıki FIC gibi salak bir sistemi olan piggyback ile hiç sağlayamazsın. Nedenmi? E yukarıdaki faz kaymasından açıkca anlaşılıyor. Araya birşey bağlandığı anda yukarıdaki gibi frekansı değişiyor dalgaforumunun.. Ayrıca FIC belli aralıklarla sample alıp belli bir süre o sample ile aynı voltaja sahip kare dalga üretiyor.Dolayısı ile bu faz farkını onunla çözemezsin.. Nedenmi? İki tane O2 girişi var bu alette. Ama tek O2 haritası var. Yani ayar şeklini ofsete bile almış olsan, tek harita olduğu için, sen haritaya 0.1 V ekle dediğinde her iki o2 sensöründen gelen sinyale de 0.1 V ekliyor. E birisi aşağıda diğeri yukarıda olacaktı sinyallerin? olamıyor işte. Dolayısı ile ayrı ayrı ofset değeri vermen mümkün olmadığı için benimki gibi arabalarda O2 sinyallerini FIC ile tune edemezsin. Percent moda aldığında da sonuç değişmiyor.
Bak sana sensör ve FIC ın çıkışlarının olduğu ayrı bir grafik göndereyim. Yukarıda yazdığım daha rahat anlaşılır. Yeşil renkli olan sensörden gelen sinyal, sarı olansa FIC ın sensör çıkışı.. Dalga forumdaki bozulma açıkca görülüyor.
http://www.fordist.com/mertol/mondi/...concesonra.JPG
Görüldüğü gibi bazen ileride kalıyor bazense geride kalıyor.. Dalga formunun oturmadığı zaten aşikar. Kaldıki bu sinyal üzerinde herhangibir manüplasyon yapılmamış hali. Tüm O2 tablosu 0 yani.. Ne geliyorsa onu göndermesi lazım normalde. Ama arada olduğu sürece müdahale ettiği için O2 sinyalinin formu değişiyor ve benim arabanın ECU su bunu arıza olarak algılayıp lambayı yakıyor.
Dolayısı ile sende olsan başkasıda olsa arıza lambası yanmadan bu sorunu çözebilmemize imkan olmayacaktı.
merruse sensörü falan geçtim de senin şu usb osiloskop ilgimi çekti, bunun daha detayı var mı yazar mısın?
Çin işi osilaskop işte
http://www.hantek.com.cn/english/pro...st.asp?unid=62
ben sensorune laf demedimki NErden ereye geldli konu en son f1 dek i ecudan piggybackten basediyorduk abi kendi konuna döndün :) ben bunları biliyorum anlattuın bana hepsini okey bende bişey demedim ama buınun hiç alakası olduğunu sanmıyorum senin olayınla abi :)
Hocam sana güzel haberlerim var :) şu anda direk satışları yok malesef. 1000 pound civarında fiyatı olacak, clio 197 ve megane 225-230 modelleri için direk tak kullan bir beyin buldum. Firma KTR Sport olarak geçiyor(www.ktrsport.com), Ktec in yan firması gibi birşey, bizim araçlar için turbo sc throttle ve beyin kitleri satışta fakat senin araba için beyin nezaman çıkar bilmiyorum. Arayıp konuşmaya değer bence.
Senin turbonun 280hp leri rahat besliyeceği söylendi, nekadar mekaniği ellemek istemesende en azından bi decat ve güzel bir intake senin için daha faydalı olacaktır.
Beyin in özellikleri şöyle:
Any amount of time and money spent on an engine is worthless without the correct and accurate control system. With this in mind KTR Sport have developed the KTR Sport GEN90 and are currently completing the development work for the GEN128, engine management systems designed specifically to work with a wide range of RenaultSport passenger cars as well as compatible alternative applications.
Unlike alternative aftermarket ECU’s available for Renault applications at present, the simple Plug & Play interface on both GEN90 & GEN 128 minimises installation time and facilitates live mapping via Serial PC link. Even the most adventurous engine specification can be catered for without the need for intrusive wiring modifications or sacrificial mapping of the standard ECU.
Specification
> Dual core 100MHz processor
> 4 x 12 Amp ignition drives
> 4 x 5 Amp injector drives
> IP68 sealed
> 3 x 8 Amp full bridge drives for throttle, inlet, exhaust motors
> 1 x 8 Mb non-volatile memory
> 2 x CAN bus channels
> 1 x Serial port
> 1 x Internal Barometric sensor
> 1 x Internal ECU temperature sensor
> 24 x 12bit analogue inputs
> Full surface mount PCB built to ISO-9001 Certified Standard
Features
> 90/128 Pin OE compatible loom interface
> Fully sequential fuel and ignition control
> Crank sensor can be a combination of HA, VR or Optical Sensor
> Drive by wire throttle (DBW), with safety reference and limp mode.
> Programmable timing patterns
> Suitable for naturally aspirated or boosted engines
> Air conditioning control
> Programmable sensor calibrations for temperature & gear position
> CAN and UART telemetry
> 8 Mbyte internal data logging memories at 250Hz frame rate
> Knock control
> Load derived from Throttle and MAP or MAF
> Shift light output
> Tacho output (CAN or analogue)
> Rev limiting by fuel and/or ignition cuts
> Ignition and fuelling compensation for battery voltage, gear,
air and coolant temperatures
> Deceleration fuel cut off
> Throttle and load triggered acceleration enrichment
> Startup fuel enrichment dependent upon coolant temperature
> Trims for individual cylinders
> Adjustable fuel timing for engine speed and load
> MAP based fuel trim for throttle derived load systems
> Idle speed control via push-pull valve, stepper motor or DBW throttle.
> Radiator fan control, for cooling and air conditioning
> Full throttle gear change
> Gear compensations for spark and boost
> Twin channel continuously variable inlet and exhaust valve timing
> Peak and stress accumulator logger for engine speed & coolant
> Auto Mapping via calibration software
> Aerospace build specification by arrangement
> Wideband Lambda input and amplifier
> Additional optional extras available to include anti-lag & ESP
1000 pound ucuzmu Kdv si var
1118+Ship var 1218 pound= 3200YTl ucuzmu ?
AEm bunun yarısı :)
Ucuz değil tabiki, araca özel bir beyin olduğu için pahalı. fayda vs fiyat düşünüldüğü zaman tercih edilebilir bir ürün. Tesisatla uğraşmak yok, aracın diğer fonksiyonları çalışır durumda olacak, deneme yanılma yok. AEM için tesisat yaptırmak için zaman+para gerekecek, sonra mappingini yapmak bundan 2 kat zaman gerekir diye düşünüyorum. Eğer bu ürün plug'n play tarzı birşey olucaksa bence değer çünkü tesisat+beyin+mapping yine bu paralara yaklaşıcak ve tutup tutmayacağı kesin değil ve tesisat kesilip biçilecek. tesisatı kestirip biçtirmek istemeyeceği için ben bu alternatifi sundum. Tercihi tabiki kullanıcı ve ayarı/montajı yapıcak kişi ortak verecektir.
valla aracın üstündeki stock turbo td04-hl14t. bu turbo ile 280-290 hp alanlar var. hatta yunanistandaki eleman 302 ps aldığını iddia ediyor. intercooler ım 12.5-13 lt civarında. turbodan intercooler a giren ve intercoolerdan emme manifolduna giren boruların da çaplarını büyüttük.
bu arıza ışığı epeydir var. orjinal yazılım varken yoktu bu sorun. çok iyi hatırlayamıyorum ama yazılımdan sonra çıktı ortaya. intercooler değiştirmeden önce de vardı yani. arabamda sabahları çalıştırdığımda rölantideyken ufak teklemeler oluyor. herhangi bir sensor değiştirmedim...
baturalp senin bulduğun cihazı inceleyemedim yarın bakıcam. bu arada bi mani olmazsa cumartesi bi ms bağlamaya çalışıcaz. becerebilirsek bi tane getirticez, beceremezsek başka bi şeyler denicez...
bu arada decat önerine kesinlikle katılıyorum. ancak decat mutlaka arıza yakıyor ve maalesef bir türlü çözülemiyor bu sorun...
dün mehmet ali hocam ile saatlerce uğraştık ama maalesef ms bağlayamadık arabaya. gaz kelebeğinden sinyal almak isterken araç arıza verdi.
günün tek kazancı krank sensörünün magnetic olduğunu öğrenmiş olmamdır...
:) cam sensoru nedir peki motor kodun neydi senin ? Şase kodunda pls
Gaz kelebek sensörünü bağlamak zorunda değilsiniz. Akselerasyon enrichment için MAP değişiminide kullanabiliyorsunuz. Eğer arabada Drive by wire varsa zaten gaz kelebek sensörü size anlamlı bir veri sağlamıyor çoğunlukla. Pedal sensöründen gelen veriyi MS in TPS girişine bağlarsanız daha doğru iş yapmış olursunuz.