User Tag List

Sayfa 4/12 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
211 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: piggyback beyin

  1. #58

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EKEray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen böyle yazınca aklıma bi hikaye geldi

    Bir gün usta ve ünlü bir ressam lokantaya girer. Kasada oturan lokanta sahibine, “yemek yiyeyim, karşılığında resminizi yapayım!” der. Adam kabul eder. Ressamın acelesi yoktur, masasında sindire sindire ve keyif içinde seçtiği leziz yemeklerin tadını çıkarır. Çıkarken de bir dakikada lokanta sahibinin resmi yapar ve adamın önüne koyar!
    Lokanta sahibi buna itiraz eder: ‘’Ama siz iki saattir yiyorsunuz! Oysa resmimi bir dakikada yaptınız!’’
    Usta ressamın cevabı da kısadır:
    ‘’Kırk yıl ve bir dakika!..’’
    Tecrübe işte böyle bir şeydir ve çok pahalıdır!
    O benim değil kendi ifadesidir.. Dolayısı ile mermi boşa gitmiş..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  2. #59
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu mermi değildi sadece aklıma gelen hikayeyi paylaştım. paylaşım için saol yazsan yeterliydi
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  3. #60
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte rölanti boost control ot *** diyorum bunları hesaba katmayalım sadece avans ve benzin ayarlarını farklı beyinlerle yapmak farklı sonuçlar doğurur mu diye merak ettim.
    doğuruyor özellikle AFr de çok falza yada ignition geçişlerinde gaz yemesinde Felan cidddi şekilde değişmeler oluyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #61
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğuruyor özellikle AFr de çok falza yada ignition geçişlerinde gaz yemesinde Felan cidddi şekilde değişmeler oluyor
    Eywallah kanka.
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  5. #62

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üzerine gitme sorunu yok ben ne sertleştim ne yumsadım
    Sölediklerimi anlamak istemiyorsanız ben napim abi yaşına saygım var ele ense olayı yapamamki

    deneyeimlerime dayanarak söylüyorum bazı şeyleri ama neyse söelmenin manası yok nasıl olsa pek sizin ... olmuyor siz Ms lelrinisi sewmeye dewam eedin herkesin kendi tercihi

    E21 olur ben bıkmam korkma tövbe etmem için biraz daha zorlanmam lazım
    Zorlandınmı yani yazıp dibine vururmuşum..

    Kardeşimsin.. Takılıyoruz yanlış anlama lütfen.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #63

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğuruyor özellikle AFr de çok falza yada ignition geçişlerinde gaz yemesinde Felan cidddi şekilde değişmeler oluyor
    Açık konuş ama bak ben gene anlamadım. Hem benzini hem ateşlemeyi kendin kontrol ediyorsan ve ECU ile bunların hiç alakası kalmadıysa hangi geçişi kastediyoruz?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #64

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pardon ben olaya arıza açısından bakmışpım. RST başka şeyi kastediyormuş.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #65
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zorlandınmı yani yazıp dibine vururmuşum..

    Kardeşimsin.. Takılıyoruz yanlış anlama lütfen.
    Aem le motecte zorlayamadılar hks de fıslamadım bişi olmaz sen yaz abi
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  9. #66

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Görürsün sen. Fakir ama gururlu genç ile dalga geçmenin bedelini ağır ödeteceğim sana. 45 inç lastiklerimi takıp tekerlek başına bir tane MS kullanmak kaydı ile 1596 hp arabamla seni yolda ezip geçecem..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #67
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1400whp diye düşündüğüüz bir arabamız var ab AEM EMS li buyur gel abi

    her zaman iskender ısmarlarım *** terayağlı D:d
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #68

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en son yurtdışında o beyini iyice öğrendiler die biliyorum.
    büyük turbo vs vs yaptılar.

    Sende de o rstuningin max gücü 4900 da veren aptal chipi mi vaR?
    aynen. yurt dışında yapılan çiplerden maalesef verim alınamıyor. bir de çip olunca "yok istanbula git, olmadı bi daha git, gene olmadı boşver o zaman" tarzında şeyler yaşanıyor. o nedenle çip olayından uzak durmak istiyorum.

    konunun tamamını okudum (gerçi oz ve merruse arasındaki diyaloglar benim için latince bir anatomi dersi gibiydi ya neyse). aslında erhanın dediği gibi benim aracım kötü yürümüyor. 247-250 hp arası bi güç üretiyor. yaklaşık 3 yıldır da aynı şekilde yürüyor. ankarada bi çeşit yol dyno su gibi aracım. benim yazılımla ilgili 3 sıkıntım var. bu sıkıntılardan kurtulmak için yeni bir ayar istiyorum ve mümkünse istanbula git-gelli olmasın istiyorum:

    1) araç maksimum gücü 4900 dd'de veriyor. bu devirden sonra tork da boost da ciddi anlamda düşüyor. boost peak 1.25 falan vururken 6000 dd'den sonra 0.7'yi bile tutamıyor. hatta bazı roll denemelerimizde 5. vitesin sonlarına doğru stock rs lerin farkı kapatmaya başladığına bile şahit olmuştum.
    2) ben çipi yaptırdıktan sonra kutu içi filtre taktırdım ve intercooler ı büyüttüm. ama bu işlemlerden sonra hiç bir upgrade yaptıramadım (***** istanbul git-gel olayı). bu nedenle bu modifiyelerin hiç bir faydasını göremedim.
    3) araç rölantide çalışırken (örneğin kırmızıda beklerken) normalde afr 14.8'i gösteriyor. bir süre sonra (25-30 sn) bi anda motor arıza ışığı (serviste obd ışığı olduğunu söylediler) yanıp sönmeye başlıyor ve afr 12.2'ye kadar düşüyor. aracı yürütmeye başladıktan 15-20 sn sonra ışık sönüyor ve her şey normale dönüyor. sırf bu iş yüzünden arabayı defalarca servise götürdüm ama hiç bir şey çıkmadı. bilgisayara bağlıyorlar arabayı, ama araba arıza vermiyor. ustalar da muhtemelen yakıttan kaynaklanıyordur diyip gönderiyorlar. bense bunun yazılımdan olduğunu düşünüyorum.

    şimdi, gerekirse turboyu da büyütelim, decat de getirtelim ama mesele o değil. mesele aracın beyni. istanbulda bir arkadaş devir kesiciyi 7.000 olarak ayarlattı. 2 gün sonra araba bu sefer 6.250'de devir kesmeye başladı (stock 6.500dd). erhan da bilir kaç kere çip yaptı, güç kaybı bile yaşadığı oldu. yani araca istediğin kadar mekanik modifiye yap elektronik olarak destekleyemiyorsun ve istediğin güçleri alamıyorsun. genel olarak benim sorunum bu. şimdi her türlü yoruma ve teklife açığım...

  12. #69
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    adam gibi afr egt avans bakarap yapılır bence chip..
    tabi email geldi atıyım abi şeklinde chipler adamı ne kadar tatmin eder
    Built to fall....

  13. #70
    kop42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Dikmen
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adam gibi afr egt avans bakarap yapılır bence chip..
    tabi email geldi atıyım abi şeklinde chipler adamı ne kadar tatmin eder
    evet sana ilk defada olsa katılıyorum

    cunkı dıger turlu yok orjınal beynın yazılımını okuyalım yurtdısında arkdas var ona yolluyalım o yazıp gonderıyor felan yok maıl ıle satın alıp yukletıyorsun bunlar yukarıdakı postlardada yazdgım gıbı ölu para öle bı mantık yok paranı boşa atmış olursun artık baya bı bu konularda yol katedildı bunlar eskı mantık duz mantık.o yuzden bence ben sana alaternatıf olarak ms önermıstım ms de sanırım su sekılde bır uygulama var orjınal ecu ıptal olmadan uzerıne baglanabılıyor gereklı unıtelere mudahale edılebılıyor yanı kartlı calısma sıstemın ıptal olmamıs oluyor tabıkı ozgununde dedıgı gıbı farklı markalardada bu sekılde mudahale konusu vardır sanırım ozgun konuyu gorurse yazar gercı
    et giren yere dert girmez.

  14. #71

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adam gibi afr egt avans bakarap yapılır bence chip..
    tabi email geldi atıyım abi şeklinde chipler adamı ne kadar tatmin eder
    valla benim rs te afr, egt, boost, oil press hepsi var. sadece ayar veremedik arabaya bir türlü

  15. #72
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla benim rs te afr, egt, boost, oil press hepsi var. sadece ayar veremedik arabaya bir türlü
    Hocam eğer arabayı satmayı düşünmüyorsan en iyi seçim standalone olmalı senin için. Chip ile müdehale edemiyorsan piggyback ile de müdehale zor gibi bence.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  16. #73

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam eğer arabayı satmayı düşünmüyorsan en iyi seçim standalone olmalı senin için. Chip ile müdehale edemiyorsan piggyback ile de müdehale zor gibi bence.
    megasquirt uymuyormuş zaten benim arabaya. ne biçim bir beyinse hiç bi şey yapılmıyor zaten. fransızlar "biz arabayı yaptık, hiç kurçuklama, otur gez" demişler anlaşılan. lakin bende kurt kaynıyor, naapcaz bilmem. arabayı satmak da sorun değil. bi 1.000 tl daha harcarım, 250 hp satacağıma 280 hp satarım. haa, alacak olan kıymetini bilir ya da bilmez, o tartışılır.

    benim beyin can protokolü kullanıyormuş. bu ne demektir? ne yapılabilir?

    edit: CAN (Controller Area Network) Bosch firması tarafından geliştirilen ve bugün yaygın olarak otomotiv elektroniği alanında kullanilan bir bilgi iletişim şebekesidir. CAN-Hi ve CAN-Lo olmak üzere iki ayri kablo vasıtası ile iletişim, değişik elektronik modüller arasinda elektriksel gürültülerden dolayı oluşabilecek hatalardan etkilenmiyecek şekilde çok güvenli bir protokol (yöntem) sayesinde sağlanır. Ayrıca bu şebekenin bir özelliğide modern otomotiv sistemlerinde hayati önem taşıyan hava yastığı, fren, ABS gibi yolcu güvenliğini ilgilendiren modüllere önem sırasına göre bağlantı önceliği tanımasıdır.

    can protokolünü buldum. şimdi sadece ne yapılabilir sorusu kalıyor?

  17. #74
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    megasquirt uymuyormuş zaten benim arabaya. ne biçim bir beyinse hiç bi şey yapılmıyor zaten. fransızlar "biz arabayı yaptık, hiç kurçuklama, otur gez" demişler anlaşılan. lakin bende kurt kaynıyor, naapcaz bilmem. arabayı satmak da sorun değil. bi 1.000 tl daha harcarım, 250 hp satacağıma 280 hp satarım. haa, alacak olan kıymetini bilir ya da bilmez, o tartışılır.

    benim beyin can protokolü kullanıyormuş. bu ne demektir? ne yapılabilir?

    edit: CAN (Controller Area Network) Bosch firması tarafından geliştirilen ve bugün yaygın olarak otomotiv elektroniği alanında kullanilan bir bilgi iletişim şebekesidir. CAN-Hi ve CAN-Lo olmak üzere iki ayri kablo vasıtası ile iletişim, değişik elektronik modüller arasinda elektriksel gürültülerden dolayı oluşabilecek hatalardan etkilenmiyecek şekilde çok güvenli bir protokol (yöntem) sayesinde sağlanır. Ayrıca bu şebekenin bir özelliğide modern otomotiv sistemlerinde hayati önem taşıyan hava yastığı, fren, ABS gibi yolcu güvenliğini ilgilendiren modüllere önem sırasına göre bağlantı önceliği tanımasıdır.

    can protokolünü buldum. şimdi sadece ne yapılabilir sorusu kalıyor?
    aynı konudan ben de müzdaribim, bir umudum vardı o da olumsuz sonuçlandı. benim arabamla ilgilenen bir firma pnp standalone üretme kararı almışlardı 2 aylık sürecin sonunda dün başarısız olduklarını ilettiler bana. b planımız orjinal beyin & ateşleme ve yakıt kontrolünü üzerine alacağım bir standalone, siparişi verip yakında başlıycaz uğraşmaya

  18. #75

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Galiba birşeyler yanlış anlaşılıyor. Arabaya standalone taktığınızda mutlak surette eski ECU yu sökeceğim diye neden uğraşıyorsunuz? Paralel installation denen birşey var. Bırakın arabanın kendi ECU su yerinde dursun. Devirmi alıyor, kelebekmi kontrol ediyor CANBus mı iletişşiyor ne yapıyorsa yapsın.

    Sizin amacınız ne? Yakıtı ve ateşlemeyi aracın beyninden alıp kendi ECU nuz ile kontrol etmek. Eski tesisata dokunmazsınız, yeni taktığınız ECU'nuza ayarınızı yapar devam edersiniz. Kafanız attığında da sökersiniz olur biter. Bu nedense piyasadakiler tarafından piggy-back montaj olarak adlandırılıyor. Bu düpedüz paralel installation oysa. Bu bağlamda arabada hangi iletişim protokolünün kullanıldığınında bir önemi kalmıyor. Eğer tek sorununuz gaz kelebeğinin yönetimi ise bırakın onu da arabanın kendi ECU su yönetsin. Cruise control falan zaten çalışır zira o kelebekten ayarlıyor gaz durumunu. ESP den kendi arabam için emin değilim. Çoğu arabada o da kelebeği kapatmak sureti ile kontrol ediliyor. Eğer sizin arabanızda da o şekilde kontrol ediliyorsa bu durumda ESP ile de sorununuz olmaz. Zaten ESP ve TCS aynı modül tarafından kontrol ediliyor.

    CANBus sadece iletişim amacı ile kullanılan protokol. Arabanın bilgisayar dilindeki TCP/IP si denebilir. Standalone da taksanız, piggyback te taksanız arabanızın kendi ECU sunun yerinde kalması ve çalışmaya devam etmesi şart.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  19. #76
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Galiba birşeyler yanlış anlaşılıyor. Arabaya standalone taktığınızda mutlak surette eski ECU yu sökeceğim diye neden uğraşıyorsunuz? Paralel installation denen birşey var. Bırakın arabanın kendi ECU su yerinde dursun. Devirmi alıyor, kelebekmi kontrol ediyor CANBus mı iletişşiyor ne yapıyorsa yapsın.

    Sizin amacınız ne? Yakıtı ve ateşlemeyi aracın beyninden alıp kendi ECU nuz ile kontrol etmek. Eski tesisata dokunmazsınız, yeni taktığınız ECU'nuza ayarınızı yapar devam edersiniz. Kafanız attığında da sökersiniz olur biter. Bu nedense piyasadakiler tarafından piggy-back montaj olarak adlandırılıyor. Bu düpedüz paralel installation oysa. Bu bağlamda arabada hangi iletişim protokolünün kullanıldığınında bir önemi kalmıyor. Eğer tek sorununuz gaz kelebeğinin yönetimi ise bırakın onu da arabanın kendi ECU su yönetsin. Cruise control falan zaten çalışır zira o kelebekten ayarlıyor gaz durumunu. ESP den kendi arabam için emin değilim. Çoğu arabada o da kelebeği kapatmak sureti ile kontrol ediliyor. Eğer sizin arabanızda da o şekilde kontrol ediliyorsa bu durumda ESP ile de sorununuz olmaz. Zaten ESP ve TCS aynı modül tarafından kontrol ediliyor.

    CANBus sadece iletişim amacı ile kullanılan protokol. Arabanın bilgisayar dilindeki TCP/IP si denebilir. Standalone da taksanız, piggyback te taksanız arabanızın kendi ECU sunun yerinde kalması ve çalışmaya devam etmesi şart.

    çok güzel açıklama

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •