User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 20 ile 35 arası

Konu: standalone lpg ecu

  1. #20
    Ryhn
    Misafir
    Şimdi anladıgım kadarı ile karburotorlu bir araca sıralı sistem lpg takmaktan bahsediliyor. Yanlışım varsa düzeltin. Ben kendi gözlerim ile Fiat 124 e (karburatorlu) sıralı sistem lpg takıp bunu ms ile kontrol eden adam gördüm. Konuştumuzda biraz uğraştım olayı cözene kadar dedi 1 tanede motor harcadım bu 2ci motor dedi ama araba gayet güzel yürüyordu. Aaa işin yasal kısmı falan bilemiyorum yani durumlar nedir ne değildir.

  2. #21
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim de yıllardır "neden yapılmıyor ki" die düşündüğüm bir konu hazır sıralı sistem varken karbüratörlü araçlara takıp enjeksiyonlu hale yaklaştırılabilir
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #22
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi anladıgım kadarı ile karburotorlu bir araca sıralı sistem lpg takmaktan bahsediliyor. Yanlışım varsa düzeltin. Ben kendi gözlerim ile Fiat 124 e (karburatorlu) sıralı sistem lpg takıp bunu ms ile kontrol eden adam gördüm. Konuştumuzda biraz uğraştım olayı cözene kadar dedi 1 tanede motor harcadım bu 2ci motor dedi ama araba gayet güzel yürüyordu. Aaa işin yasal kısmı falan bilemiyorum yani durumlar nedir ne değildir.

    ilk motoruna yazık olmuş okadarda zor bi işlem değil 3-4 sensör krank tekeri enjektör felan al sana sequential yada semi-sequential efi sistem buraya kadar sıkıntı yok ama işin içine lpg girdiğinde sıkıntı başlıyo en güvenli şekli bizim dediğimiz gibi bi sistem önce efiye çevirmek ondan sonrada sıralı sistem tüp taktırtmak diğer şekilde karbüratör yada kjet üstünde duruyorken o sistem hiç ellenmeden ms i lpg-efi ecusu olarak kullanıp gaz enjektörlerini sürmek sıkıntı burdan doğuyor çünki bu sistem benzin kadar güvenli değil projesi düzenlemesi sızdırmazlığı vs. birsürü detayı var ve herhangi bi arızada herkese kaçabilecek bi iş

    mesela sizin dediğiniz gibi yaptık dielim eskaza kaçak oldu yada bi yangın çıktı kimi bu işten mesul tutucaksın yada o işi yapan adam bu mesuliyeti üstüne alabilecekmi ?

    İşin birde maddi boyutu war önce efiye çevirdin dielim en ucuz ihtimalle 1400 1500 gibi bişi tutar sıralı taktırcaksın oda 1200 dielim 2600 gibi bişi tutar ama güvenilir bi sistem olur çünki iki işide işini bilen ustalar yapmış olucak senin dediğin gibi olduğunda yine sensörleri felan alıcaksın bi 6 adet enjektör ve tüp beynini almıcaksın sana 400 600 arası ucuza gelicek bence hiç ama hiç gerek yok böle bi riske girmeye.... yada şöle düşünmek lazım oldu ya lpg bitti yolda kjetin yada karbüratörün çalışıcağı garanti mi yinede sen bilirsin

  4. #23
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk motoruna yazık olmuş okadarda zor bi işlem değil 3-4 sensör krank tekeri enjektör felan al sana sequential yada semi-sequential efi sistem buraya kadar sıkıntı yok ama işin içine lpg girdiğinde sıkıntı başlıyo en güvenli şekli bizim dediğimiz gibi bi sistem önce efiye çevirmek ondan sonrada sıralı sistem tüp taktırtmak diğer şekilde karbüratör yada kjet üstünde duruyorken o sistem hiç ellenmeden ms i lpg-efi ecusu olarak kullanıp gaz enjektörlerini sürmek sıkıntı burdan doğuyor çünki bu sistem benzin kadar güvenli değil projesi düzenlemesi sızdırmazlığı vs. birsürü detayı var ve herhangi bi arızada herkese kaçabilecek bi iş

    mesela sizin dediğiniz gibi yaptık dielim eskaza kaçak oldu yada bi yangın çıktı kimi bu işten mesul tutucaksın yada o işi yapan adam bu mesuliyeti üstüne alabilecekmi ?

    İşin birde maddi boyutu war önce efiye çevirdin dielim en ucuz ihtimalle 1400 1500 gibi bişi tutar sıralı taktırcaksın oda 1200 dielim 2600 gibi bişi tutar ama güvenilir bi sistem olur çünki iki işide işini bilen ustalar yapmış olucak senin dediğin gibi olduğunda yine sensörleri felan alıcaksın bi 6 adet enjektör ve tüp beynini almıcaksın sana 400 600 arası ucuza gelicek bence hiç ama hiç gerek yok böle bi riske girmeye.... yada şöle düşünmek lazım oldu ya lpg bitti yolda kjetin yada karbüratörün çalışıcağı garanti mi yinede sen bilirsin
    Konuya tekrar bir açıklık getireyim bunu ben yapmadım. Boyle biriyle tanıştım. Yurt dışında motorlar para bile etmezken deyemek amaçlı bir Fiat motoru 70-100euro arasıyken bir motor harcadıgında ama cok koymamıştır. Tehlike kısımlarında haklısınız ama adam 1 seneden fazla kullanıyordu ben tanıştıgımda ve bu olayın üstünden epey bir geçti. Tekrar soyluyorum araba karburatorlu yurumeye devam ediyordu.

  5. #24
    On3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    448
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lazım oldu ya lpg bitti yolda kjetin yada karbüratörün çalışıcağı garanti mi yinede sen bilirsin
    Ms kurulduğunda zaten K-Jet'in en önemli yapı taşı olan kelebek ve benzin dağıtıcısı sökülmek zorunda.Selçük arkadaşın dediği gibi sadece tüp enjektörü süreyim derse eğer.Benzinle çalışma gibi bir şansı olmayacak.
    R-Turbo

  6. #25
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki önce efiye geçmek için tessat vs ecu montajı aracı çalıştırmak ne kadar sürer.arabasız kalmıyalım

  7. #26

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı On3R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ms kurulduğunda zaten K-Jet'in en önemli yapı taşı olan kelebek ve benzin dağıtıcısı sökülmek zorunda.Selçük arkadaşın dediği gibi sadece tüp enjektörü süreyim derse eğer.Benzinle çalışma gibi bir şansı olmayacak.
    Eğer MS kullanılırsa olur. Her iki yakıtıda ful-grup çalıştırıp tek düğme ile benzin ile LPG arasında seçim yapabilirsiniz.

    Alıntı selcukkoylu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki önce efiye geçmek için tessat vs ecu montajı aracı çalıştırmak ne kadar sürer.arabasız kalmıyalım
    Önce arabanın özelliklerini öğrenmen lazım. Arabada zaten elektronik ateşleme var. Dolayısı ile krang sensöründe var demektir. Kaç dişte bir boşluk olduğuna bakmak lazım. Eğer MS in desteklediği bir sistem ise kalanında hardware montajı hazırlanıp marşa aynı gün içerisinde basılır. Ama ayar falan zaman alabilir ki ilk arabada alırda..

    Selçuk öncelikle ateşlemeye dalmayı düşünme. Sadece yakıtı aktar MS e. Araba zaten elektronik ateşleme. Eğer illede onuda kendim ayarlayacağım dersen o zaman sonra ateşleme ile de ilgilenirsin.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #27
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi benzin hattım kullanılabiliyor,geri dönüşü regülatörü var.elektronik ateşleme derken;elektronik avans kontrolü var ama ateşleme şöyle egzantrikte bir pim var bu pim tevzi makarasını çeviriyor.ateşlemeye kesinlikle girmiycem.ms in olmazsa olmazları nedir? (tps,O2,wideband,krank sens)

  9. #28

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzin hattın kullanılabilir sanıyorsun ama muhtemelen kullanılamayacak. O benzin hattı benzin dağıtıcısına kadar geliyor. Oysa sana yeni yapacağüın enjektör takozuna kadar giden bir benzin hattı ve geri dönüşü lazım. Araya ek yaparsan olur ama iptidai bir çözüm olur. O yaştaki arabanın benzin borularını değiştirmek daha akıllıca olur bence. HEr şartta enjektör takozuna ihtiyacın olacak. KE-Jetlerde benzin, dağıtıcısından enjektörlere ufak metal borular ile gelir. EFI sonrası onları kullanamazsın. Dolayısı ile oraya senin enjektörlerinin aralarındaki mesafeleri de gözönünde bulundurarak enjektör takozu yaptırman gerekir. Eğer aynı motoru kullanan EFI ye sahip bir mercedes varsa onun takozunun ölçüleri kontrol edilip gerekirse onun çıkmasına falanda bakılabilir. Zor bir iş değil ama zaman alan bir iş. O takozun üzerinde koyabilirsin benzin regülatörünüde.

    KEJetlerin benzin pompaları genelde deponun dışında olur. Ancak basınçlarını kontrol etmek lazım. Kuvvetle muhtemel düşüktür. Porscheninki 1.8 bar idi mesela. Dolayısı ile onu da 3 bar basabilen bir pompa ile değiştirmen gerekecek.

    ARabayı atolyeye sopkmadan önce bunları ölçüp biçip tasarlar ve hazırlıklarını doğru şekilde yaparsan montajın aynı gün içerisinde biter. Yapmazsan 1 hafta bile sürebilir.

    MS in olmazsa olmazları öyle çok uzun bir liste değil. Radyatör ısı sensörü, giren hava ısı sensörü, krang pozisyon sensörü ve MAP. MAP zaten MS ile beraber geliyor. Diğerleride pahalı sensörler değiller. Bunlar varsa çalıştırabilirsin arabanı. Ama tabiiki TPS O2 olursa daha iyi olur. Wideband şart değil. İlk basemap hazırlanırken gerekir ama sonrakilerde narrow bandta kullanılabilir.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #29
    On3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    448
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı On3R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ms kurulduğunda zaten K-Jet'in en önemli yapı taşı olan kelebek ve benzin dağıtıcısı sökülmek zorunda.Selçük arkadaşın dediği gibi sadece tüp enjektörü süreyim derse eğer.Benzinle çalışma gibi bir şansı olmayacak.
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer MS kullanılırsa olur. Her iki yakıtıda ful-grup çalıştırıp tek düğme ile benzin ile LPG arasında seçim yapabilirsiniz.
    Full grup çalıştırırsa.Her iki yakıt arasında seçim yapabilir kesinlikle.
    Fakat arkadaş sadece tüp enjektörü süreyim derse.Benzinde çalıştıramayacak.
    R-Turbo

  11. #30
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TOLGA beyle görüştüm ms i ve kablolamasını haritasını temin edecek.ben burda sensörlerini ve mekanik işlerini halledip uygulayacağım.ayarda tolga beyden ve mertol den yardım alacağım

  12. #31
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolay gelsin. Bu güzel araçlara EFI dönüşümü gerçekten hoş olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #32
    gokselaltinok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/Kartal
    Mesaj
    189
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet ben selcuk un bahsettiği mercedes forumundan geliyorum.bu "efi vsvs işlerinden aslında pek anlamıyorum.vakit buldukça forum dökümanlarından araştırıcam kullandığınız terimlerin ne anlama geldiğini.bizim en büyük sorunumuz araçlarımızın benzinde çok yakması az gitmesi.bunun içinde hiçbir zaman gündelik kullanılabilicek bi araç olmaması.çünki benzinde binilmez Türkiyedeki benzin fiyatları belli.Lpg ise patlatma diye tabir edilen şeyi yapıyor.selcuğun aracını bilmem ama bende bu patlatmayı 1 defa yaptımı arabanın bütün benzin ayarı gidiyor ve araç benzinde çalışmıyor ee ***** kış ayındada sabahları Lpg de çalışma ihtimali düşük.noluyor bu sefer çağır ustayı alsın bi 100 liranı hadi eywallah.neyse zaten mercedes ile ilgili sıkıntıları burada paylaşıcam yavaş yavaş ilk önce uzaktan bi göz atıyım siteye tanıyım forumları ondan sonra bende paylaşıcam dertlerimi tecrübelerimi.saygılar.

  14. #33
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aklıma değişik bi fikir geldi.şuanda benim aracın üzerinde bulunan mikserli sisteme ait olan lpg regülatörü(vaporizatör)nün gaz çıkışına bir selenoid valf bağlasam ,selenoid valfinin kablosunu ms in enjektör çıkışına bağlasam,lpg regülatörünün basıncını açsam lpg yide gaz kelebeğinin hemen sonrasına yani emme monifoltunun ortak noktasına versem sıralı sistem gibi çalıştıramazmıyım? lpg nin basıncını ölçebileceğimizi varsayarak konuştum.tek noktadan lpg enjeksiyon (mertol abi hemen kızma bu bir fikir...)
    1.8TSI 160hp

  15. #34

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok artık sana kızmıyorum. Ama yazdıkların komik geliyor ne yalan söyleyeyim..

    Zihni sinir porocelerini tek noktadan sıralı enjeksiyon yapmaya kadar geliştirdin ya herşeyi yaparsın artık
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #35
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok artık sana kızmıyorum. Ama yazdıkların komik geliyor ne yalan söyleyeyim..

    Zihni sinir porocelerini tek noktadan sıralı enjeksiyon yapmaya kadar geliştirdin ya herşeyi yaparsın artık
    yaparım tabi elimde megasquirt ile edis varya daha neler neler yaparım.
    1.8TSI 160hp

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •