afr ye gore maf voltaj/ rpm tablosunu duzenleyebilirsin mesela log alarak
mesajımda yazıyor ya
orjinal MAF yerine daha büyük olanı takarsan,
ecu içerisindeki maf voltaj karşılığı -> hava debisi değerlerinide değiştirmen lazım
Bekleme kabı denilen şey tüm manifoltlarda var. Hani 4 silindirin emme portuna giden runnerların bağlı olduğu en alttaki geniş boru var ya, işte ona bekleme kabı deniyor. Birde hava filitresinden hemen sonra olan rezonatör kabı var. Genelde bununla karıştırılıyor.
Öyle bir kural yok. Ancak eğer kelebekten daha dar bir boru ile taşırsan flowu kendin düşürmüş olursun. Aynı ya da daha geniş olabilir.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Hiçbirşey. MAF ı değiştirdikten sonra eğer arabanın kendi ECU suna müdahale edip yeni taktığın MAF a göre bir skalayı değiştireceksin o kadar. Eğer yok arabanın ECU suna erişemiyorsan o zaman FIC gibi bir piggyback takıp MAF ı onun üzerinden scale edeceksin. Hepsi bu. Zaten burada konuşulan MAF ı söküp direk yerine MAP takıp yürümek değildir diye düşünüyorum.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
evet zaten e-manage ultimate yüklenecek araca bitince. Benim dediğim MAF işini de çözeyim de bir kez ayarlansın, 50 kere mapping yapmayalım.
Bu konuda bana yardımcı olan herkese teşekkür ederim. Bir de bana benim işime yarayacak bir MAF söylerseniz ben de alırsam işlem tamam olacak. Mesela hangi arabanınki, kaç mm...
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
yok mu örnek bi maf?
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
Nasıl bir örnek arıyorsunuz ki?Eğer işkembeden sallanması işinizi görecekse 98 model GC8 lerin MAF ları yetkili serviste 270 liramı neymiş. Epey bir beygire kadarda destekliyor. Skalası da bulunabilir diye tahmin ediyorum.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
2 çeşit maf var HZ ve volt hansi seninki ilk onu söylemen mümkünmü ?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Abaco Performance LLC bunlar işini görüyormu kankam![]()
volt okuyor.
bu da birebir resmi:
![]()
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
volt ise kaç beygire kadar düşünüyorsun
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
senin yeride olsam subaru takarım yağsız aem kağıt filitre kullanırım hiçbişi olmaz 99-00 alırsan borusunudda kendin yaparsan olabilir
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
GM dışında frekansla çalışan MAF kullanan varmı?
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Mertol abi evo serisi 8 9 hz olmasi lazim
Czt ve evo 10 volt, yaklasik ayni beyin zaten
Built to fall....
Mitsubishi de doğru yolu bulmuş sonunda![]()
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Peki bu subaruların maf'ı 4 pinli, benim mazdanınki 3. Ayrıca benim aracımda IAT de var, iki sensör arka arkaya takılı. Orjinali de öyle.
Yeni alacağım subaru maf'ındaki 4 pinin sadece şasi, veri ve akım pinlerini kullanacak, 4. pini boş bırakacak bir soket tasarlayıp yapsam ve IATyi de hiç ellemesem olur mu?
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)