User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Maf ===> Map

  1. #1
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Maf ===> Map

    Selam.

    Aracımda MAF okuyucusu var, greddy e-manage ultimate ile bunun iptal edilebildiği yazıyor nette yurtdışı forumlarda. Bende de greddy ultimate var.

    Yalnız, genel kanı MAF ı iptal edip MAP'a dönünce aracın düzgün çalışmadığı, çok aşırı yaktığı vs yönünde. O yüzden yurtdışı forumlardaki arkadaşlarım bana MAF'ı büyütmemi söyledi, yani mesela benim mazdamın maf'ı 1.5-1.8ler için, bana git MPV'nin V6 sının MAF'ını tak dediler. Ben de bunun mantığını anlamadım, sonuçta bu bir okuyucu değil mi? Bu nasıl büyür ki?

    Ayrıca MAF'a piggy back girerek MAP'a dönülüyormuş Ultimate'te, yani iki sensör de üzerinde oluyor fakat beyin MAF'tan okuduğunu sanarken aslında MAP'tan okuyormuş.

    Nasıl yapcaz?
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim anladığım ultimate ecu da direk gerçek map girişi yok ?

    o şekildeki aslında uydurma dönüşüm tavsiye edilmez, çünkü araya bir çevirici takılarak beyin kandırılıyor, zaten o yüzden verim alınamıyordur, çok yakma falan ondandır.

    maf yerine map takmak , elma yerine armut takmak gibi birşey oluyor
    aslında elma yerine daha büyük elma takmak lazım .
    çünkü maf ile map ın çıkış voltaj eğrileri ve okuma farklılıkları var
    en basitinden maf havanın kütlesini okur, map hava basıncını


    burada neden iyi bir çözüm olmadığı tartışıldı, okudunuzmu?
    özellikle merrusenin yazıları.
    http://www.techturkey.com/forum/isle...sorunsali.html

    son olarak, her sensörün bir okuyabildiği limitler vardır
    sizin aracınızdaki maf sensörü (atıyorum) 0-100 kg/sn havanın kütlesini okuyordur,
    sonradan taktığınız (gene atıyorum) 0-280 kg/sn hava okuyor olabilir .
    o yüzden daha büyüğünü tak derler.
    Tabi ondan sonra ecu, yeni sensöre göre scale edilir.


    o zaman en büyüğünü takalım ?

    ama doğru olan limitler içerisinde olandır.
    aracın orjinaline en büyük maf takılmış olsa en başta
    normalde 80kg/sn hava çekebilen motorumuz var diyelim
    geriye kalan 280-80 = 200 kg/sn olan maf scalamız hiç kullanılmayacak
    okuma çok dar alanda yapılacağından, hassasiyet düşecek
    sonuçta bu sensörlerin çıkışları genelde 0 -5 volta aralığında.

    aynı, gereksiz yere
    dünyanın en büyük enjektörlerini
    dünyanın en büyük intercoolerını
    dünyanın en büyük turbosunu takmak,
    sonrada olumsuzluklarına katlanmak gibi

  3. #3
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maxi abi bu scale kalibrasyon gibi birşey dimi? Nasıl yapılıyor merak ettim birazcık bilgi verebilirmisin?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    scale = ölçeklendirme.
    Normalde bir tablo var. 1 V ta bu kadar benzin 2 V ta bu kadar benzin diye. MAF ı değiştirdiğiniz zaman bu tablo yalan oluyor. Yeni taktığınız MAF ın özelliklerine göre bu işi yeniden yapmanız lazım. Yani ölçeklendirmeniz lazım.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #5
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende ems takmadığınız sürece Mafi ptal etmeyin Blow Tru yapabilirsin daha büyük bir maf ile turbonun Bastığı yere bağlayabilirsin düşüncesindeyim

    NOt: O aptal Maf klapeli değilse
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ağlamak istiyorum
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bazilari ise maf in icinden gecen havayi ölctügü kabi degistiriyor. bu sekilde hesapliyarakta olsa en azindan giren hava ölcüle biliyor.
    Batuhan M. Ince

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer daha büyük çaplı bir borunun içine koyarsanız ölçülen flow değişir ama onu hsaplamanız neredeyse imkansız. Dahası uğraşmaya değmez.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  9. #9
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer daha büyük çaplı bir borunun içine koyarsanız ölçülen flow değişir ama onu hsaplamanız neredeyse imkansız. Dahası uğraşmaya değmez.
    loggger ile güzel bir Excel tablom var istermisin

    eski capi giriyorsn yeni çaı giriyorsun biraz log alıyorsun düzelmeleri yakın derecede söylüyor oda tune de yardımcı oluyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzelmiş. Eğer işime yarayacak olursa şişiririm kafanı.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  11. #11
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese teşekkür ediyorum.

    Şimdi, o konuyu inceledim, bu arada bu konuyu açmadan önce aramaya maf map vs yazdım çıkmadı. Giren hava kütlesini hava/yakıt oranına böldüğümüzde ortaya yanma odasına o anda girecek benzin çıkacaktır, bu orada da yazıldığı gibi bilinen bir şey. Ben de maftan yanayım. Fakat, bir MAF nasıl iyileştirilir bunu bilmiyorum. Standart filtre hortumuna daha büyük bir mazdanın MAF ını mı takayım, yoksa akışkanlar mekaniğinin bütün nimetlerini kullanarak hortum çapıyla mı oynayayım. Hortumla çok fazla oynamak istemiyorum, akış hızını basıncını vs. düşürürüm diye, direk mazdanın daha büyük kocaman bir motorunun (benim kocaman motor anlayışım V6) MAFını alıp takayım mı, ya da bana önerebileceğiniz bir MAf var mı...

    Aracımın üzerine eklenen/değişen parçalar fazla biraz, ama atmosferik 1839 cc motordan 195-200 hp arası güç bekliyoruz 7600-7700 devirler de limitör olacak, emme headers, filtre green, heatshield var, CAI var, ayrıca filtre odası ve filtrenin manifolda kadar olan kısmında ısı yalıtımı var, 60 lık TB var. Emme böyle, ne yapayım?
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  12. #12
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz araştırdım, gaz kelebeğim 60 mm olduğu için en uygun ölçünün 60 mm olması gerektiğini düşünüyorum. 92 model ford explorer 4.0 ların MAF'ı 60 mm imiş, yani borusu işime yarayacak genişlikte, sensörü ise daha büyük. Bulabilirsem alıcam.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok farklı konulardan bahsediyoruz. Eğer MAF ın takılı olduğu borudan öncesi ve sonrası aynı çapta olacaksa ve bu değişiklik sonrası doğru ölçüm yapacak şekilde yeniden ölçeklendirebilecekseniz o zman boru çapı değiştirilebilir. Ama bunu yaptığınızda ölçülen değerden hiçbir zaman emin olamayacaksınız. O nedenle ben olsam bu yolu tercih etmezdim. Daha büyük değerleri ölçebilen bir MAF alıp kullanmak her zaman doğru olanı.

    Direk mazdanın kocaman bir motorunun olması gerekmiyor. Subaruların MAF ları falan zaten o güce karşılık gelecek hava flowunu zaten ölçebiliyor.

    Kelebeğin çapı ile boru çapında doğrudan ilişkilendirme kurmayın bence. Kelebek çapı throttle response ile alakalı daha çok. Tabiki kelebeğin çıkışı geniş alana açılıyorsa daha iyi. O nedenle zaten üreticiler kelebeği manifoltun üzerinde falan konumlandırıyorlar ancak, kelebek sonrasında zaten hava manifoltun bekleme kabında toplanıyor. Runnerların çapına dikkat ederseniz daha dar olduğunu görürsünüz. Dolayısı ile her şartta biriken havanın kullanımı sözkonusu. Kelebek çapına bu manada pek takılmaya gerek yok. Şunu söylemeye çalışıyorum; kelebek çapı önemsiz değil. Önemli, ama ölçüm ile ilişkili değil.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #14
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki diyelim ben bu explorer ya da subaru mafını aldım, bunu mazdanın tesisatına direk kabloları kesip orjinal mafı çıkarıp aynı kablolara bu mafı bağlamak(doğru yerlere tabi) suretiyle yapabilirmiyiz? Bir de benim bekleme kabım yok, gerçi önemli de değil 4 e ayrılıyor zaten hemen arkasından.

    Anladığım kadarıyla filtre boru/hortumuyla oynayabiliyoruz yeni alacağımız maf'a göre fakat bunların hepsinin aynı genişlikte olması gerekiyor gaz kelebeğine kadar, öyle mi?
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  15. #15
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kabloları dogru yerlere bagladıktan snra kullanabilirsin bildigim akdarıyla. bende Bravo HGT de subaru mafına geciyorum mesela

  16. #16
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet üstatlar mekanikten anlıyoruz ama gel gelelim bu maf değişimi çok elektriksel bir konu. Yıllarca debimetre sorunu çekti bu Türk halkı, itildi kakıldı serviste cebinden son kuruşuna kadar aldılar, yenisi için. Peki bu mafı böle değiştirmek ve verim almak bu denli kolaymıydı??

    İşin şakası bir yana, bu maf değişikliğini araç nasıl algılayacak? mafı seçerken BOSCH sa gene aynı markayımı seçmek iyidir?
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  17. #17
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet üstatlar mekanikten anlıyoruz ama gel gelelim bu maf değişimi çok elektriksel bir konu. Yıllarca debimetre sorunu çekti bu Türk halkı, itildi kakıldı serviste cebinden son kuruşuna kadar aldılar, yenisi için. Peki bu mafı böle değiştirmek ve verim almak bu denli kolaymıydı??

    İşin şakası bir yana, bu maf değişikliğini araç nasıl algılayacak? mafı seçerken BOSCH sa gene aynı markayımı seçmek iyidir?
    Tako resimde de gözüktüğü gibi aslında aynı marka olayı değil.
    aşağıdaki resimde boschun 5 farklı modelinin grafiği var. Voltaj aralıgı belli 0-5v hepsi aynı sekilde calısıyo tek fark bu aralıkta kimisi 200kg/h, kimisi 1000kg/h olcuyor. Aynı flow için farklı maflar farklı voltaj üretiyolar. ee sen baska takınca beyin diyelim ki 640kg/h lik debiye ayarlı ve varsayalım ki 2v geldiğinde beyin diyo ki 300kg/h hava geliyor. Ee sen baska maf taktın daha buyuk mesela aynı flowda bu sefer belkide 1.5v deger gondercek. Bunu algılayan beyin kendindeki haritada 1.5v a karsılık gelen flow a gore iş yapıcak ama aslında yanlıs olucak.

    Belki karısık olmus olabilir ama debimetreyi değiştirdikten snra boschta olsa baska markada olsa yeniden ayarlanması gerekecek.


  18. #18
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    millet

    heralde yazılanları okumuyorsunuz yada ??
    maf değiştirmek oyuncak değil
    hele maf yerine map takmaya çalışmak tam delilik gibi birşey

    orjinal MAF yerine daha büyük olanı takarsan,
    ecu içerisindeki maf voltaj karşılığı -> hava debisi değerlerinide değiştirmen lazım
    öyle onu sök hadi bunu tak , canım sıkıldı şimdide bunu takayım bari ... yok öyle birşey

    örnek:
    eski MAF sensörü :
    diyelim 100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 1 volt

    Yeni (büyük) maf sensörü:
    100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 0.6 volt

    ee ne olacak şimdi?

  19. #19
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    millet

    heralde yazılanları okumuyorsunuz yada ??
    maf değiştirmek oyuncak değil
    hele maf yerine map takmaya çalışmak tam delilik gibi birşey

    orjinal MAF yerine daha büyük olanı takarsan,
    ecu içerisindeki maf voltaj karşılığı -> hava debisi değerlerinide değiştirmen lazım
    öyle onu sök hadi bunu tak , canım sıkıldı şimdide bunu takayım bari ... yok öyle birşey

    örnek:
    eski MAF sensörü :
    diyelim 100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 1 volt

    Yeni (büyük) maf sensörü:
    100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 0.6 volt

    ee ne olacak şimdi?
    zaten buraya kadar tamam

    onu bizlerde anladık. voltaj değeri ters orantılı olarak değişim gösterecektir mafın büyümesi yada küçülmesinle. Ancak skala oluştu vs sonra ne yapacağız?
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •