User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 3/11 İlkİlk 12345 ... SonSon
201 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #39

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi öncelikle sadece varsayım yapılabilir.

    Diyelimki atmonı olan 2–2.5 cvp arası ve bunu yaklaşık 7000 devir çevirerek verebiliyor.
    Diğeri ise 2000 cc dizel ama ancak 5000 devir çeviriyor.

    2 aracın şanzıman oranları aynı olamaz. Dizelinki daha uzundur. Bu ilk fark. Ha illaki aynı şanzımansa aynının hiçbir şansı yok.

    Sonra aynılar asla lineer sağalım vermez. Peak atar geri gelir. Peak atana kadarda baya tırmanan bir eğrisi vardır
    burda ne demek istediğini anlamadım.
    ama vites oranları aynı.

    ve şunu da genel olarak soylemek istiyorum neden soru belli bir kalıba sokulmak isteniyor anlamıyorum. eldeki veriler kapsamında cvp istiyorum.
    araçların kaç devir çevirebildiğini özellikle yazmıyorum.
    ama vitesler ona göre atılacak yani en verimli şekilde araç yurutulecek.
    yani bi tanesi motorun karaktterine göre 5500 de vites atması daha iyi ise o 5500 de atsın diğerinin 6500 cevirmesi daha iyi ise o da 6500 de atsın.

  2. #40
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı yazan kelimeyi atmosferik olarak değiştirin. Maalesef klavye öyle atıyor telefonun.

    Kalıba sokmaktan ziyade; atmosferik dediğimiz araç lineer bir tork eğrisi sergileyemez. Birde devir bilgisi aslında şart, eksik bilgi oluncada ancak var olan örneklerden ilerlenebilir
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  3. #41
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    böyle birşeye kesin net bir cevap yazılamaz , ağırlık şanzıman falan önemli.Başlıkta en iyi şekilde ayarlanmış ne demek , kendine göre en iyi olsada turbo 150-200kg ağırsa atmo geçer.iksinin ağırlıkları eşitse atmonun devir bandı yüksekse atmo alır (misal 10.000dd devir dönmek) , böyle bir duruma net birşey yazmak her açıdan yanlış olur.Bilgiler daha net olmalı mesela aynı ağırlık aynı şanzıman oranı gibi...Veriler ne kadar yakınsa turbo o kadar öne çıkar
    ___
    GS

    WebCreatix : Web Tasarım

  4. #42

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    böyle birşeye kesin net bir cevap yazılamaz , ağırlık şanzıman falan önemli.Başlıkta en iyi şekilde ayarlanmış ne demek , kendine göre en iyi olsada turbo 150-200kg ağırsa atmo geçer.iksinin ağırlıkları eşitse atmonun devir bandı yüksekse atmo alır (misal 10.000dd devir dönmek) , böyle bir duruma net birşey yazmak her açıdan yanlış olur.Bilgiler daha net olmalı mesela aynı ağırlık aynı şanzıman oranı gibi...Veriler ne kadar yakınsa turbo o kadar öne çıkar
    ah be kardeşim yazdık zaten onları, bi okusan..

  5. #43

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı yazan kelimeyi atmosferik olarak değiştirin. Maalesef klavye öyle atıyor telefonun.

    Kalıba sokmaktan ziyade; atmosferik dediğimiz araç lineer bir tork eğrisi sergileyemez. Birde devir bilgisi aslında şart, eksik bilgi oluncada ancak var olan örneklerden ilerlenebilir
    lineer doğrusal demek değil mi?
    zaten doğrusal demiyoruz, çubuk gibi değil yani
    azalan ivme ile artan bir eğri, çan eğrisi gibi bişey denilebilir.
    devir bilgisi şart değil. ben sana desemki araçların ikiisde 7000 dönebiliyor e daha once de eğriler çok benzer dediğim için araçların tork ve güçleri de aynı olmuş olacak.
    ben verdiğim bilgilerin yeterli oldugunu düşünüyorum. tork ve güc zaten belli.

  6. #44
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Torku uzun soluklu tutan kazanır diyorum hala...
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  7. #45

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Torku uzun soluklu tutan kazanır diyorum hala...
    bunda zaten hemfikiriz.

  8. #46
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    tork candır keyiftir
    Biz daha iyisini alana kadar en iyisi bu

  9. #47
    ANIL ERCAN
    Misafir
    Torku yüksek araba her zaman bana keyif vermiştir. beygire takılı kalmamak gerek.

  10. #48
    Deepblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir arşive göre 1k-4k arası tork 4k-dan kesiciye kadar'da hp önemlidir uzunda zaten turbo kendini belli eder diye düşünüyorum Turbooo..

  11. #49

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konu mantiksal hatalar celiskiler icerdiginden cevap vermeme hakkimi kullaniyorum

    Max gucu kim daha uzun goturuyorsa o kazanir acik net Eger atmosferik torku uzun goturuyorsa ki oyle diyorsun atmo kazanir

    380 nm torku zaten alt devirlerde verir ust de bu torku yakalasa ortada ne atmo kalir ne birsey
    R

  12. #50
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo-atmosferık dıyerek kafa karıstırmaya gerek yok

    kılo ve sanzumanı aynı olan 190hp-223nm ve 184hp-380nm olan ıkı aractan 190hp-223nm olanın daha hızlı olması ımkansız



    fakat 184hp-380nm dıyınce aklımda 3.20d geliyor.
    190hp-223 nm de kendı aracımın verılerıne cok yakın

    stock bı 320 d ıle denesem en az 3-4 boy fark olur ama bunun sebebı sadece kılo farkı.
    320d 1050 kılo olsa 1-2 dırek fark atar sanırım

  13. #51
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birbirinin birebir aynısı 2 adet atmosferik araç olsun madem bahsettiğin bu hayali tuhaf arabalar.

    Bunlardan 1 tanesine motor açmadan bolt on şekilde turbo yada supercharger bağlıyalım. Bu hayali turbomuz öyle bir turbo olsun ki çok alt devirde dolsun ve üst devire kadar güç üretsin. Ve ürettiği tork eğrisi her nasıl oluyorsa aracın stok hali ile aynı eğimi göstersin. Tabiki daha yukarıdan.

    Sonra bu ikisini yarıştıralım.

    Tork eğrileri gözlemsel olarak aynı ama F/I olan makinanın eğrisi N/A olan makinadan daha yukarıda.

    E geri kalan herşey aynı bu tuhaf hayali araçların.

    Benim gözümden kaçan bir nokta var mı ki atmosferik olan araç diğer aracı geçebilsin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #52
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İyide bu örnekte bile hp, atmo halinden fazla olacaktır. Yok yok darılma kardeşim ama biraz anlayınca bu soru bize çok bilinmeyenli denkleme dönüyor.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  15. #53
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kılo ve sanzumanı aynı olan 190hp-223nm ve 184hp-380nm olan ıkı aractan 190hp-223nm olanın daha hızlı olması ımkansız
    buna bende katılıyorum.Güç bandı bukadar yakınken N/a nın şansı olamaz.

    N/A en az %10 bg ve tork olarak güçlü olursa belki kafa kafaya gidebilirler ama +200 lerde yine turbo açmaya devam edecektir diye düşünüyorum. niyemi ?

    koştuğunuzu var sayın.200 mt full depar koşuyorsunuz ama bi süre sonra herşey daha zorlaşmaya başlıyor değilmi ?

    bacaklar/dişliler yürümek istiyor ama güç ? güç şimdi 200m/200 km den sonra daha çok lazım çünkü dönme/atalet gücü azalmaya başladı. neden ?

    rüzgar direnci dahada arttı ondan.

    turbo araç gereken ataleti daha fazla ileri götürebilir vede rüzgara daha çok direnç gösterebilir .

    dipnot: iki aracıda fabrikasyon ve devir bandları stabil ayarlanmış olarak düşünüyoruz. zaten soruda herşey eşit.


    birde şu var .bu speclerde;

    1.2 tonluk N/A ve 1.2 tonluk turbo araçlarla

    1.5tonluk N/A ve 1.5tonluk turbo araçlar aynı sonucumu çıkarır yoksa daha mı farklı çıkar bunuda cevaplayalım

  16. #54
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorudaki şartlar mümkün değil, mümkün oldugunu varsayarsak ve turbonun peak yapmadıgını sayarsak,(grafiklerde birbirine paralelse) torku yüksek olan..

    ancak gerçekte (turbo peak yapmayıp normal egimli bi grafik çıkarsa ve 2aracın tork grafikleri benzer olsa bile) şanzıman oranları aynı ise bu tork-hp oranları imkansız. Sebebide en basitinden "Hp = Torque x RPM ÷ 5252" aynı şanzıman varsa aynı devirde torku yüksek olanın hp değeride yüksek olacaktır..

    hp ve tork degerleri söylenen rakamlarda ve söylendiği gibi birbirine paralel eğriler şeklindeyse şanzıman oranları aynı olmayacaktır..

  17. #55

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı audilover Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konu mantiksal hatalar celiskiler icerdiginden cevap vermeme hakkimi kullaniyorum

    Max gucu kim daha uzun goturuyorsa o kazanir acik net Eger atmosferik torku uzun goturuyorsa ki oyle diyorsun atmo kazanir


    380 nm torku zaten alt devirlerde verir ust de bu torku yakalasa ortada ne atmo kalir ne birsey
    Çellişki yok. atmo daha uzun götürür de demiyorum. götürmez de demiyorum.
    sadece tork ve gucu veriyorum. 380 nm ust te veriyor da demedim.


    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birbirinin birebir aynısı 2 adet atmosferik araç olsun madem bahsettiğin bu hayali tuhaf arabalar.

    Bunlardan 1 tanesine motor açmadan bolt on şekilde turbo yada supercharger bağlıyalım. Bu hayali turbomuz öyle bir turbo olsun ki çok alt devirde dolsun ve üst devire kadar güç üretsin. Ve ürettiği tork eğrisi her nasıl oluyorsa aracın stok hali ile aynı eğimi göstersin. Tabiki daha yukarıdan.

    Sonra bu ikisini yarıştıralım.

    Tork eğrileri gözlemsel olarak aynı ama F/I olan makinanın eğrisi N/A olan makinadan daha yukarıda.

    E geri kalan herşey aynı bu tuhaf hayali araçların.

    Benim gözümden kaçan bir nokta var mı ki atmosferik olan araç diğer aracı geçebilsin.
    örneğindeki turbolu aracın gucu 190 ken turbosuz olanın ki 184 olabilir mi?
    e oyle olmayacağına göre kendi oluşturdugunuz örneğin benim örneğimle alakası olmamış oluyor.

    tekrar başa dönüyoruz yine.
    yeni kalıplara varsayımlara örneklere vs vs gerek yok. eldeki verilerle cevap vermek bu kadar mı zor

    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyide bu örnekte bile hp, atmo halinden fazla olacaktır. Yok yok darılma kardeşim ama biraz anlayınca bu soru bize çok bilinmeyenli denkleme dönüyor.
    o örneğin benim örneğimle alakası olmuyor işte


    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buna bende katılıyorum.Güç bandı bukadar yakınken N/a nın şansı olamaz.

    N/A en az %10 bg ve tork olarak güçlü olursa belki kafa kafaya gidebilirler ama +200 lerde yine turbo açmaya devam edecektir diye düşünüyorum. niyemi ?

    koştuğunuzu var sayın.200 mt full depar koşuyorsunuz ama bi süre sonra herşey daha zorlaşmaya başlıyor değilmi ?

    bacaklar/dişliler yürümek istiyor ama güç ? güç şimdi 200m/200 km den sonra daha çok lazım çünkü dönme/atalet gücü azalmaya başladı. neden ?

    rüzgar direnci dahada arttı ondan.

    turbo araç gereken ataleti daha fazla ileri götürebilir vede rüzgara daha çok direnç gösterebilir .

    dipnot: iki aracıda fabrikasyon ve devir bandları stabil ayarlanmış olarak düşünüyoruz. zaten soruda herşey eşit.


    birde şu var .bu speclerde;

    1.2 tonluk N/A ve 1.2 tonluk turbo araçlarla

    1.5tonluk N/A ve 1.5tonluk turbo araçlar aynı sonucumu çıkarır yoksa daha mı farklı çıkar bunuda cevaplayalım
    buna daha sonra cevap verelim.

    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorudaki şartlar mümkün değil, mümkün oldugunu varsayarsak ve turbonun peak yapmadıgını sayarsak,(grafiklerde birbirine paralelse) torku yüksek olan..

    ancak gerçekte (turbo peak yapmayıp normal egimli bi grafik çıkarsa ve 2aracın tork grafikleri benzer olsa bile) şanzıman oranları aynı ise bu tork-hp oranları imkansız. Sebebide en basitinden "Hp = Torque x RPM ÷ 5252" aynı şanzıman varsa aynı devirde torku yüksek olanın hp değeride yüksek olacaktır..

    hp ve tork degerleri söylenen rakamlarda ve söylendiği gibi birbirine paralel eğriler şeklindeyse şanzıman oranları aynı olmayacaktır..
    bakın arkadaşlar grafikler birbirine paralelden kastımız şu:

    bir aracın diğerinden farklı şekilde düz giden eğrisi vs yok. bunla ne demek istediğim açık değil mi? yani ikiside birbirine benzer şekilde çan eğrisi yapıyor.
    ama bu çan eğrisinin hangi devirde başlayıp hangi devirde bittiği ve ne kadar yükseldiği vs birebir aynı değil. zaten aynı olsa aynı torkta ve güçte olurlar.
    şekil olarak aynı onu demek istiyorum.

  18. #56

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorudaki şartlar mümkün değil, mümkün oldugunu varsayarsak ve turbonun peak yapmadıgını sayarsak,(grafiklerde birbirine paralelse) torku yüksek olan..

    ancak gerçekte (turbo peak yapmayıp normal egimli bi grafik çıkarsa ve 2aracın tork grafikleri benzer olsa bile) şanzıman oranları aynı ise bu tork-hp oranları imkansız. Sebebide en basitinden "Hp = Torque x RPM ÷ 5252" aynı şanzıman varsa aynı devirde torku yüksek olanın hp değeride yüksek olacaktır..

    hp ve tork degerleri söylenen rakamlarda ve söylendiği gibi birbirine paralel eğriler şeklindeyse şanzıman oranları aynı olmayacaktır..
    şanzımanın tork ve güçle alakası yok bu arada.

  19. #57
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo çıktı mertlik bozuldu malesef

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •