User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 1/11 123 ... SonSon
201 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    tork mu - güç mü?

    2 tane aracımız var arkadaşlar. Biri turbo, diğeri atmosferik.

    Turbo olan aracımızın maksımum torku 380 Nm. gücü ise 184.

    Atmosferik aracımızın torku 223 nm ve maksümum gücü 190.

    ağırlıklar,aero, lastik, jant aynı ,otomatik şanzımanın cinsi aynı ve devir bantları motorlardan en iyi şekilde verim alacak şekilde ayarılanmış vs.

    70 civarı bir süratte basılacak kim gecer. kısa da uzunda ne olur ?

    edit: soran arkadaşlar için buraya yazayım.
    araçların (güç-tork) eğrileri birbirleriyle aynı oranlarda artıp azalıyor. yani bir aracın eğrileri aniden peak yapıp düşmüyor. ve ya biri uzun süre eğriyi düz tutmuyor. eğriler şekil olarak çok benzer.

  2. #2
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo ...

  3. #3
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egri gormeden yorum yaomak cok zor, turbo olan o gucleri peak yapiyordur ama na olanin grafigi dha guzeldir tahminim.

    soyle bi ornek vereyim

    125 hp 156 nm olan na bir arac
    131 hp 260 nm olan turbo aractan daha iyi gidiyordu rollingte
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  4. #4
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ağırlığın 1500 kg civarlarında olduğunu varsayıyorum
    Eşit şartlar vb söz konusu olduğu için
    Atmosferik bir araç için kilo fazla güce ve torka oranla zorlanacaktır..

    Ek: Misal Civic VTI 4-5 kişi olsa bi 320d güle oynaya geçebilir..

  5. #5
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İkiside ayı ağırlıkta ise turbo alır.

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egri gormeden yorum yaomak cok zor, turbo olan o gucleri peak yapiyordur ama na olanin grafigi dha guzeldir tahminim.

    soyle bi ornek vereyim

    125 hp 156 nm olan na bir arac
    131 hp 260 nm olan turbo aractan daha iyi gidiyordu rollingte
    muhtemelen o iki aracın ağırlık vites oranı aero vs hiçbişeyi aynı değildir.

    bizim araçlarımızda bunların hepsi aynı sadece motor farklı.

    eğrilere gelince bu iki aracın eğrileri birbirleriyle uyumlu şekilde artıp azalıyor. yani birinde ani peak yapma ani düşüş vs yok. aynı oranlarda artıp azalıyor eğriler.

  7. #7
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tork maksimum beygire en kısa zamanda ulaşmayı sağlayan etken olduğu için aynı ağırlıkta iseler turbo rahat alır

    stock 1.8t ile stock 3.20 e46-e36, 1.8t ile 2.0 fsi karşılaştırması, 1.4 turbodizel 80 hp ile 1.4 16v 85 hp benzinli karşılaştırmasında gülen taraflar turbolu araçlar oldu benim denediklerim ve gözlemlediklerimde

  8. #8
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beygir gücü araba sattırır, tork yarış kazandırır demiş bi büyügümüz
    Tango-1 never dies.

  9. #9
    vanished - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul/Beyoğlu
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo aracın tadını alan, bidaha atmosferik kullanmaz diyorum.
    Ferhat SEZER

    VW Golf V 1.4 TSI 140

  10. #10
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bende başlığı görünce benzinli mi dizel mi sandım.
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler daha once yaptıgınız denemeleri baz almayın lutfen.
    burda araçların motor dışında tüm şartları eşit

  12. #12
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hacimler de aynı olduğunu ve aynı devirleri çevirdiğini varsayarsak tabiki tork ve turbo diyorum.

    Artı olarak ;

    Turbo olan araç 7000 devirde 184hp olduğunu varsayarsak = 186 nm tork üretir . Yani 380nm den başlayan 186 lara kadar düşen bir grafiği olur.

    Benzinli araçta 7000 devirde 190hp olduğunu varsayarsal = 192 tork tork üretir. Yani 223nm den başlayan 192 lere kadar düşen bir grafiği olur.

    Bu demek oluyorki maximum torkun üretildiği devirlerde basılırsa torkdan dolayı her türlü turbolu araç alır gider diyorum.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  13. #13
    YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    01
    Mesaj
    592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo her türlü

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı YAVUZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo her türlü
    ankete de cvp yazar mısın?

    bir de atmo araç kullanan arkadaşlar da yorum yazarsa çok iyi olur.

    tayyar, clio rs, m3 vs bu araçları kulllanan arkadaşlar da katılım sağlarsa çok iyi olacak

  15. #15
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo alir sanirim 3.20d

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo alir sanirim 3.20d
    araç 3.20 d değil.

    bu iki araç gerçek araçlar değil zaten.

    herşeyi aynı olabilecek araç olamayacağına göre

  17. #17
    RsErdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burdaki araçlara göre yazıyorum yanlış anlaşılmasın. 190 hp atmo yu 184 hp lik turboya sırf biraz tork için degişmem zevk meselesi tabi kimi tork ve turbo sever kimi devir dönüp atmo yu
    Civic 1.4is-Clio Rs-Megane Coupe-Civic Vti-Polo Gtı-FN2 TypeR-Corsa 1.3cdtı-Corsa 1.4at-Leon Tdı.
    Honda Pcx-Cbr 250r-Yamaha Mt-07-Cbr600RR-Cbr1000RR...

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RsErdi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burdaki araçlara göre yazıyorum yanlış anlaşılmasın. 190 hp atmo yu 184 hp lik turboya sırf biraz tork için degişmem zevk meselesi tabi kimi tork ve turbo sever kimi devir dönüp atmo yu
    yanlış anlaşılacak ne var ki zaten.

    hangisinin ne kadar zevk verdiği önemli değil. kim gecer diyorum sadece.

    ankete baktıgımda 33 e 1 gibi bir durum var şu an.

    arkadaş ben bu işte ustayım ne diyosam o diyecek biri varsa görüşlerini yazarsa çok sevineceğim gerçekten.

  19. #19

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beygir araba sattırır, Tork yarış kazandırır diye bir söz vardı..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •