User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 8/11 İlkİlk ... 678910 ... SonSon
201 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #134
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    #133 haklı ortalama hp çok önemli, şahsen şuanda fiesta kullanıyorum (68 hp dizel) alt devirler çok ölü o nedenle arabada bir gram sürüş zevki yok ama bundan önce ki corsa 1.7'nin (o oda 70hp) tork bandı geniş olduğu için sürüşü çok daha farklıydı.

    ama bu iki araba yarışa kalksa arasında çok fark olmaz çünkü yarışta tork bandını değil max hp bandını kullanıyoruz, genelde devir 2,5-3bin devirin altına düşmez
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  2. #135

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde bu tork bg oranı var bence ,belirli bi oranın üstüde çok iyi olmuyor ,ortalama hp önemli tamam da madem öyle vti 150 nm 160 bg olacağına ,100-120 nm olsun yine 160 hp olsun fazladan ne devir dönecekse dönsün.aynı sanzımanla cevıremez ,daha kısa takılırsa yıne aynımı gıdecek? benim bildiğim belirli bi oranın üstüne pek çıkılmıyor ?istediği kadar torku korusun belirli bi tork gerekiyor top speed için bence

  3. #136
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde atmosferik olarak benzinli araçların max tork oranı zaten belli hp için belli oynamalar yapılıp extrem sonuçlar alınıyor ancak torkun artırılması zor. honda da 1,6 motorlar için 160 nm ortalama gibi. hatta litre başına 90 95 nm tork standart diyelim.

    Burada bu konunun açılma sebebi kıyaslama - karşılaştırma - yarıştırma mı yoksa bilgi alış verişi mi?

    accord ve 320D üzerinden konuşacaksak çok farklı araçlar aslında. 3,20D o performansa göre makul tüketimi olan bir araç. accord ise saçma bir şanzıman ile mantıklı kullanılabilecek bir araç. o motora bi type R şanzumanı olsa nasıl olurdu düşünemiyorum

  4. #137
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçlar belli olduysa şöle yazayım.

    Accord 1de 75, 2 de 130, 3 de 180, 4 de 230 civarı ve 5 de 400 yapması gerekirken ben zorlasamda yapamadım.

    Yani vites oranları aynı olsa, accord full sara sara gider 100 boy bmw ye fark atar, ama ancak toplamda 200 lü bişeyler yapabileceği için üst hızlarddaa bmw yğürü gider.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  5. #138
    yavuz_ozaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Balıkesir/TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    380 Nm. - 223 = 157 fark çok fazla olduğu için ayrıca Hp farkı ise çok az 6 bundan ötürü Turbo

  6. #139

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz_ozaydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    380 Nm. - 223 = 157 fark çok fazla olduğu için ayrıca Hp farkı ise çok az 6 bundan ötürü Turbo
    tork direk bu şekilde hesaplanmaz. Vites ve son dişli oranları sonucu yere iletilen tork değerleri arasındaki fark bu değildir.

  7. #140

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birde bu tork bg oranı var bence ,belirli bi oranın üstüde çok iyi olmuyor ,ortalama hp önemli tamam da madem öyle vti 150 nm 160 bg olacağına ,100-120 nm olsun yine 160 hp olsun fazladan ne devir dönecekse dönsün.aynı sanzımanla cevıremez ,daha kısa takılırsa yıne aynımı gıdecek? benim bildiğim belirli bi oranın üstüne pek çıkılmıyor ?istediği kadar torku korusun belirli bi tork gerekiyor top speed için bence
    guzel soru

    cevrilen devir oraninda sanzimani kisaltirsan torku dengeleyebilirsin. yani ayni gider..

    kisa sanz =yuksek tork

    formul belli kisa sanz yuksek devir = nirvana,,

    316ya neden kisa 6 ileri koyuolar agirliktan doli tork gerektigi icin//
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  8. #141
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Temel unsur güçtür arkadaş. Tork ise şanzıman oranından çevirdiğin devire kadar bir çok değişkene bağlı olan gücün bir türevi gibidir. Güç sabittir torkla ilgili oynama yapılabilir. İki farklı araçtan bahsederken aa bunun torku 100 daha fazla cayır cayır gider hemi de turboymuş demek mantık içermez. Yakın güçlerdeki iki araçtan torku düşük olan diğerini geçebilir bunda şaşılacak bir durum yoktur. Bütün mesele üretilen güç, kullanılacak bant aralıgındaki ortalama güçtür.

    tork da tabi işe yarar alt devirden baslayıp daha stabil bir tork verebilen araç günlük olarak daha kullanışlıdır. Çünkü alt devirde daha düşük tüketimle daha tepki veren bir araçtır. Ama yarış kazandırmaz.. Tek başına torkun bir anlamı yoktur. Gücün bir çevrimidir.

  9. #142
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teknik bilgiler güzel , ama verilen örneğe göre konuşursak 6hp ile araç geçemez sonucuna getirmiştik konuyu aslında ama Özgür sağolsun güzel bir konu ile güç ve kuvvet kavramlarını bize öğretti , en azından az çok biliyorum kendi adıma.
    Herkesin ordaki verilen linki okumasını tavsiye ediyorum.

    Aslında sadece hp kazandırır demekte yanlıştır o zaman , tekerdeki gücü hangisi ne kadar veriyor bunları hesap etmek lazım değil mi Özgür , oyle hpsi fazla diye tekerdeki gücü daha fazla olacak diye bir kaide yok , öyle 6hp fazla diye de oyle haldı haldır düşük devirlerde torku olan aracı geçecek de değil, o yüzden sorduğun sorudaki birçok açık olmasına rağmen güzel bir beyin jimnastiği yaptırdığını düşünüyorum.

    Herhalde amacın da buydu ! diye düşünüyorum ...
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  10. #143
    YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    01
    Mesaj
    592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir çok kişinin ufku genişledi ben dahil, konu başarılı ama haala kırmızı geçer sanki

  11. #144
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1,6 ieslerin de torkunun neden az(!) olduğunu anladı bir çok kişi

    5 . viteste 300 km ye kadar çıkması gerekiyor halbuki. biraz kısa yapın insan binecek bu arabaya

  12. #145
    burakcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo alır

  13. #146

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçlar belli olduysa şöle yazayım.

    Accord 1de 75, 2 de 130, 3 de 180, 4 de 230 civarı ve 5 de 400 yapması gerekirken ben zorlasamda yapamadım.

    Yani vites oranları aynı olsa, accord full sara sara gider 100 boy bmw ye fark atar, ama ancak toplamda 200 lü bişeyler yapabileceği için üst hızlarddaa bmw yğürü gider.
    dostum 1. vites accord çok hafif kısa bmw den ,ama baya yakın,
    2 de hemen hemen aynılar
    3 4 ve 5 de bmw daha uzun.

    ayrıca beni açıkçası çok şaşırttı bu cevabın.
    zira ornekteki araçların motorları senin aracınla 3.20 d ye çok benziyor olmasına ve vites oranları aynı dememe ragmen 190 hp lik gecer dememiştin.
    şimdi de benim aracım aynı şanzıman oldugu takdirde 100 boy atar diyosun.
    gerçekten şaşırdım, kusura bakma, yanlış anlama

  14. #147

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teknik bilgiler güzel , ama verilen örneğe göre konuşursak 6hp ile araç geçemez sonucuna getirmiştik konuyu aslında ama Özgür sağolsun güzel bir konu ile güç ve kuvvet kavramlarını bize öğretti , en azından az çok biliyorum kendi adıma.
    Herkesin ordaki verilen linki okumasını tavsiye ediyorum.

    Aslında sadece hp kazandırır demekte yanlıştır o zaman , tekerdeki gücü hangisi ne kadar veriyor bunları hesap etmek lazım değil mi Özgür , oyle hpsi fazla diye tekerdeki gücü daha fazla olacak diye bir kaide yok , öyle 6hp fazla diye de oyle haldı haldır düşük devirlerde torku olan aracı geçecek de değil, o yüzden sorduğun sorudaki birçok açık olmasına rağmen güzel bir beyin jimnastiği yaptırdığını düşünüyorum.

    Herhalde amacın da buydu ! diye düşünüyorum ...
    hakan sana şöyle diyim.
    o link koyuldugu zaman ve ardından güç ve tork la ilgili bazı şeyler soylendiğinde
    durum 80 e 20 civarlarında idi.
    şimdi ise turbo gecer diyenler 144 e çıkmış durumda.
    atmo diyenler ise sadece 36 da

    durumu sen kendin anla artık .

  15. #148
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    15 sayfadır kafa karıştıran tek konu dizel-benzin bence
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  16. #149
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bmw
    3.30i-5.30i-7.30i

    3.30d-5.30d-7.30d bu 6 aracın degerlerıne bakın.

    mercedes
    e320-s320

    e320d-s320d bu 4 aracın da degerlerıne bakın.

    dogru yolu bulucaksınız emın olun
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  17. #150
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mercedes-Benz Türk - Genel bakış - Teknik özellikler

    dizelin motor hacmi ve beygir gücü düşük olmasında rağmen önde
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  18. #151
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mercedes-Benz Türk - Genel bakış - Teknik özellikler

    dizelin motor hacmi ve beygir gücü düşük olmasında rağmen önde
    dizel in hacmı buyuk yenı benzınlıler hacım olarak dusuk cıkıyor vergı yuzunden.
    o yuzden eskı motorları ornek verdım.

    bmw ye de baksın arkadaslar kac sayfadır tartısıyor
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  19. #152

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mercedes-Benz Türk - Genel bakış - Teknik özellikler

    dizelin motor hacmi ve beygir gücü düşük olmasında rağmen önde
    burdaki dizel arac 250 cdi değil mi? link doğru mu?


    ayrıca hala turbo gecer diyenlere gerçekten inanamıyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •