User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 9/11 İlkİlk ... 7891011 SonSon
201 sonuçtan 153 ile 171 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #153

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçen ben şöyle bişey denedim atmosferik 1.6 araba ile üst devir bastım stock halimle,tork 120 nm lara iniyor üstlerde,ona rağmen yine megana ufak ufak açıyor hemde 2 ye tek + arabamda kıs lastiği+yük varken

  2. #154

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçen ben şöyle bişey denedim atmosferik 1.6 araba ile üst devir bastım stock halimle,tork 120 nm lara iniyor üstlerde,ona rağmen yine megana ufak ufak açıyor hemde 2 ye tek + arabamda kıs lastiği+yük varken
    megane haç hp ?

  3. #155

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    megane haç hp ?
    2005 115 hp 152 nm.Şanzımanı daha kısa,hafif.
    Biz 2 kişi depo fulle yakın + arabada yük vardı 2 de 70 ten bastık üstlerde ,yine ufak ufak açılıyor.2 de açamıyor 3 e atıncada açmıyor,3 ün üst devirleri akabinde 4 ün üstlerde açılıyor
    megane vites oranları
    1 de 50-55 ,2 de 95,3 140 ,4 170 ,5 210 civarı
    benim 2 de 100 ,3 te 150,4 te 200

  4. #156

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burdaki dizel arac 250 cdi değil mi? link doğru mu?


    ayrıca hala turbo gecer diyenlere gerçekten inanamıyorum.
    Derler derlerrrr
    aliskanliklari yikmak zordur..
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  5. #157

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2005 115 hp 152 nm.Şanzımanı daha kısa,hafif.
    Biz 2 kişi depo fulle yakın + arabada yük vardı 2 de 70 ten bastık üstlerde ,yine ufak ufak açılıyor.2 de açamıyor 3 e atıncada açmıyor,3 ün üst devirleri akabinde 4 ün üstlerde açılıyor
    megane vites oranları
    1 de 50-55 ,2 de 95,3 140 ,4 170 ,5 210 civarı
    benim 2 de 100 ,3 te 150,4 te 200
    onur aracın vites oranları o viteste kaç km hıza ulaştıgı ile mi ölçülüyor ??
    aynı deviri mi donuyosunuz ki??

    neyse zaten senden 10 beygir güçsüz işte.
    e seni de geçmiş sendeki dezavantajlar nedeniyle.
    bunda anormal bi durum yokki..

  6. #158

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2005 115 hp 152 nm.Şanzımanı daha kısa,hafif.
    Biz 2 kişi depo fulle yakın + arabada yük vardı 2 de 70 ten bastık üstlerde ,yine ufak ufak açılıyor.2 de açamıyor 3 e atıncada açmıyor,3 ün üst devirleri akabinde 4 ün üstlerde açılıyor
    megane vites oranları
    1 de 50-55 ,2 de 95,3 140 ,4 170 ,5 210 civarı
    benim 2 de 100 ,3 te 150,4 te 200
    Rakim onemli
    onun disinda verimsiz bir na basarili bir turboya gecilebilir ama nadir olarak.
    gerci ornek dizel
    focus dizeli 3 sonlarnda baslayip ustlerde rahat ayiriorum, arada 5 hp var
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  7. #159

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Derler derlerrrr
    aliskanliklari yikmak zordur..
    aslında ben 3.20 d ile 2.4 accord un değerlerini yazdım ama 3.20 d nin tork eğrisini tam bilmediğim ve hani eğrisi filan baya ustlerde devam ediyordur, çok verimlidir vs nedeniyle sonuca etkiler ve değiştirir diye yazmadım onları. eğrilerin ikiside benzer karakteristikte dedim soruda, oradan bırkalanmasın soru diye.

    artık o olaydan vaz geçtim valla 3.20 d ile accordun tork eğrilerini bulsam koyacağım,
    bakalım o zaman da 184 luk olan gecer denebilecek mi?

  8. #160
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında ben 3.20 d ile 2.4 accord un değerlerini yazdım ama 3.20 d nin tork eğrisini tam bilmediğim ve hani eğrisi filan baya ustlerde devam ediyordur, çok verimlidir vs nedeniyle sonuca etkiler ve değiştirir diye yazmadım onları. eğrilerin ikiside benzer karakteristikte dedim soruda, oradan bırkalanmasın soru diye.

    artık o olaydan vaz geçtim valla 3.20 d ile accordun tork eğrilerini bulsam koyacağım,
    bakalım o zaman da 184 luk olan gecer denebilecek mi?
    Arac 3.20d sanirim dedigimde ilk Sayfalarda sert bir cikis yapmistiniz ?

  9. #161

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onur aracın vites oranları o viteste kaç km hıza ulaştıgı ile mi ölçülüyor ??
    aynı deviri mi donuyosunuz ki??

    neyse zaten senden 10 beygir güçsüz işte.
    e seni de geçmiş sendeki dezavantajlar nedeniyle.
    bunda anormal bi durum yokki..
    onun kesicideki torku benden yuksektir diye tahmin ediyorum ,bi grafik vardı ya ondan dedim.
    devir aynı evet hatta belki ben 100 rpm daha erken kesiciye giriyorumdur,nasıl ölçüldüğünü biliyorum abi sende çöm ettin iyice
    6000 rpm 125 nm civarı,kesicide 112 nm civarıyım .oranlarım biraz daha uzun,agırım vs vs
    yolda işler değişiyor abi
    kısa sanzıman tork ıcın yapılıyor, onun hesabı varmı ben 2.viteste 30 basayım megane 1 de bassın ne olur sence oranlar yarı yarıya, torklar 200 e 152,a3 megandan agır.onun 152 si ile benimki bir değil yada bendeki 200 meganın 152 si gibi değil meganın a3 gecmesı ıcın 200 newtona ıhtıyacı yok yani ağırlık ve azcık kısa sanzıman sayesınde

  10. #162
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    350 4matiklere bakmıştım, diğerlerini pek incelemedim
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  11. #163

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arac 3.20d sanirim dedigimde ilk Sayfalarda sert bir cikis yapmistiniz ?
    sert çıkış olmaz.
    araç 3.20 d değil zaten.
    ne demek istediğimi anlatamıyorum. aracın motor gucu ve torku 3.20 d ile aynı.
    ağırlığı, şanzımanı ne kadar etken varsa hepsi diğer araçla aynı.

  12. #164

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onun kesicideki torku benden yuksektir diye tahmin ediyorum ,bi grafik vardı ya ondan dedim.
    devir aynı evet hatta belki ben 100 rpm daha erken kesiciye giriyorumdur,nasıl ölçüldüğünü biliyorum abi sende çöm ettin iyice
    6000 rpm 125 nm civarı,kesicide 112 nm civarıyım .oranlarım biraz daha uzun,agırım vs vs
    yolda işler değişiyor abi
    kısa sanzıman tork ıcın yapılıyor, onun hesabı varmı ben 2.viteste 30 basayım megane 1 de bassın ne olur sence oranlar yarı yarıya, torklar 200 e 152,a3 megandan agır.onun 152 si ile benimki bir değil yada bendeki 200 meganın 152 si gibi değil meganın a3 gecmesı ıcın 200 newtona ıhtıyacı yok yani ağırlık ve azcık kısa sanzıman sayesınde
    onur zaten herşeyi bilıyosun da beni niye yoruyosun.
    senin aracının megane la karşılaştırması bizim burdaki orneğimizle aynı olamaz sen de biliyosun. hem bak serkanın da dediği gibi atmo aracın sizin orda gucu torku kaça duştu acaba.


    bizim araçların her şeyi eşit kabul ediyoruz.

    bak aşağıya grafiği ekleyeceğim şimdi
    her şey anlaşılacak.

  13. #165
    turci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Cologne
    Mesaj
    1.038
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kilometrelerce gidilecek bir mesafe varsa güclü arac dogal olarak önde bitirecektir amma
    cikilacak hedef sürat ise yada kisa bir mesafe ise torklu arac her türlü önde olur.

    basta söylenen torklu arac yaris kazandirir sözünün gecerliligi bundan ibarettir.

  14. #166

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aşağıya grafiğini koyuyorum 3.20 d ile honda accord un.
    aslında dediğim gibi bizim araçlarımız 3.20 d ile accord değil.
    çünkü ağırlık şanzıman vs tamamen aynı dedik araçlarımızın.

    ama örnek teşkil etmesi ve maksımum tork ve güçlerin aynı olması nedeniyle bu motorların tork grafiklerini karşılaştıralım.

    unutmayın şanzımanlar aynı dedik. ama aynı deviri çeviriyorlar demedik.
    yani bmw devri 4500 getirdikten sonra 2. vitese gececek ama accord 7000 devire kadar devam edecek. ha denilebilir ki "madem senin araçların bmw ve accord değil ama sen bu araçların çevirebildikleri devirleri baz alıyorsun. bu nasıl çelişki "
    o zaman cevabımız şu oluyor. "380 nm lik bir aracın 184 ps gücu üretebilirken 223 nm lik bir araç 190 hp uretebiliyorsa bu demek oluyor ki ilk araç nerdeyse ikinci aracın yarısı kadar devir donebiliyor. yoksa bu anormal tork farkına rağmen ikinci araç nasıl daha fazla motor gücüne sahip olabilsin"
    dolayısıyla bmw ve accordun çevirebildikleri maksımum devirleri baz almamız yanlış olmaz.

    aracı asıl yuruten şeyin tekere iletilen kuvvet oldugunu değerlendirmeyi unutmayın.

    ve örneğin vites oranları 1. vites 3.50 2. vites 2,40 olan bir araçda 1. viteste tekere iletilen kuvvet 2. viteste iletilebilenin 3.50/2.40 yani 1.45 katıdır. yani bmw 2. vitese geçtiğinde tekrar en verimli oldugu 380 nm lik devir bandına geri donecek ama ust viteste olması nedeniyle motorun tekere uygulayabildiği kuvvette 1.45 oranında azalma olacak. yani 45-50 lerde biten 1. vitesinden 80 civarlarına kadar olan 2. vites sonuna kadarki surat dilimini accorda oranla 1.45 kat az iletebilecek tekerlere.

    ve aslında görülecek ki accord devir çevirebilme avantajıyla aynı süratlerde hep daha düşük viteste olacağından, bir başka deyişle motor kuvvetini de tekere daha orantısal olarak daha fazla iletebileceğinden bmw yi gecebilir. (ağırlık, aero vs aynı oldugu kabul edildiği için)

    bu yazdıklarıma da itiraz eden olursa
    çocugum var dinlemem aleme ibret olsun diye kendimi yakarım,
    kabul etmeyen ve fikirlerime itiraz edenleri de ömür boyu vicdanları ile baş başa bırakırım.


  15. #167

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kilometrelerce gidilecek bir mesafe varsa güclü arac dogal olarak önde bitirecektir amma
    cikilacak hedef sürat ise yada kisa bir mesafe ise torklu arac her türlü önde olur.

    basta söylenen torklu arac yaris kazandirir sözünün gecerliligi bundan ibarettir.
    araçlarda şanzıman diye bir şey olmasa ve motor gücü şanzıman oranları sayesinde katlanıp tekere iletilmeseydi dediğin doğru olurdu. ama şanzıman olunca işler değişiyor.

  16. #168
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında ben 3.20 d ile 2.4 accord un değerlerini yazdım ama 3.20 d nin tork eğrisini tam bilmediğim ve hani eğrisi filan baya ustlerde devam ediyordur, çok verimlidir vs nedeniyle sonuca etkiler ve değiştirir diye yazmadım onları. eğrilerin ikiside benzer karakteristikte dedim soruda, oradan bırkalanmasın soru diye.

    artık o olaydan vaz geçtim valla 3.20 d ile accordun tork eğrilerini bulsam koyacağım,
    bakalım o zaman da 184 luk olan gecer denebilecek mi?

    Neden 20 dolizeli 24 benzinle karsilastiriosun. Accord 2.0 la karsilstir. Hacim nolucak ??


    3.30 dizel 3.30 benzinden hizli 5.30 dizl 5.30 benzinden hizli 7.30 dizel 7.30 benzinden hizli

    E320cdi e320 benzinden hizli s320cdi s320 benzinden hizli


    Bak ayni motor hacmi ayni araclar dizel olan kg olarak daha agir ve diesel hep onde. Sen hala beygr m diosun yoksa turbo tork mu ??
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  17. #169
    vanished - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul/Beyoğlu
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden 20 dolizeli 24 benzinle karsilastiriosun. Accord 2.0 la karsilstir. Hacim nolucak ??


    3.30 dizel 3.30 benzinden hizli 5.30 dizl 5.30 benzinden hizli 7.30 dizel 7.30 benzinden hizli

    E320cdi e320 benzinden hizli s320cdi s320 benzinden hizli


    Bak ayni motor hacmi ayni araclar dizel olan kg olarak daha agir ve diesel hep onde. Sen hala beygr m diosun yoksa turbo tork mu ??
    vallahi doğru bak bu örnek benim hiç aklıma gelmemişti. taşlar yerine oturdu +1
    Ferhat SEZER

    VW Golf V 1.4 TSI 140

  18. #170

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e46 330 vs e92 320d

  19. #171

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden 20 dolizeli 24 benzinle karsilastiriosun. Accord 2.0 la karsilstir. Hacim nolucak ??


    3.30 dizel 3.30 benzinden hizli 5.30 dizl 5.30 benzinden hizli 7.30 dizel 7.30 benzinden hizli

    E320cdi e320 benzinden hizli s320cdi s320 benzinden hizli


    Bak ayni motor hacmi ayni araclar dizel olan kg olarak daha agir ve diesel hep onde. Sen hala beygr m diosun yoksa turbo tork mu ??
    Tabiki beygir diyorum.
    Ve ayrica soryuyu tekrar okumani tavsiye ediyorum,
    Soru senin anlamak istedigin gibi "ayni hacim iki aractan dizel mi gecer benzinli mi gecer" degil.
    Motor gucu fazla olan arac mi gecer yoksa motor torku olan mi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •