bir koleysiyoncuya sorarsanız size V6 der, fakat s2000 daha farklı kişilere hitap eder.
Printable View
bir koleysiyoncuya sorarsanız size V6 der, fakat s2000 daha farklı kişilere hitap eder.
I ♥ s2k :icon_tup:
:D s2000 seviyoruz :D :D
Tabiki yerden yere fark eder fiyat.. Levent abi senelerden beri bu işin içinde.. Ama 7500 TL'de biraz uçuk bi rakam bence.. :) Anlatmak istediğim o değildi aslında.. Sadece bi aracı v6 ya benzetebilirsiniz..Ama s2000'e benzetemezsiniz demek istemiştim :)
Kendi görüşüm tabii.. :)
v6 clio... ;)
Pistte V6 ama caddede S2000 derim. çünkü....
Önden baktım da bu clio V6'yı İstanbul'da taksi diye çevirirler :D
clio v6 bence cok ozel bir arac..
dis tasarimi, motoru bence cok iyi.
s2000 ise artik siradanlasti gozumuzde.. clio diyorum..
fanatik gazetesi gene yayında.
Bende honda araca sahibim ama
v6 yı hondayla yanyana değil müzeye koyarım.
pistte honda daha iyi demiş buğra?
Kimin ,bu senin görüsünmü ? denendimi? kimler denedi?
Reno spor araçlarda tek geçilir. gidipte eşşeği kupona yazmanın alemi yok.
s2k altılı ganyanda sadece kupon olur ama hiç bizaman reno karşısında bir aayağın birincisi olamaz
Jem89 vereyim sana 3.000 TL de bitanede bana yaptır şu V6 görünüşlü clio dan :D
Şakamı yapıosun yoksa ciddimisin V6 nın ön tamponunu alamassın sen o paraya bırak bodykiti falan yani :D
Fiberden dökersin ancak sonra patlatırsın giderken :D Senin kafadan gidersek hyundai coupe yi de ferarriye çevirelim o daha mantıklı :D
V6 yı yakında gördüm çok şaşırmış beğenmiştim ama clio işte :) O yüzden oyumu s2k dan yana kullandım :)
clio v6 minyatür bir egzotik bence...
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...aultClioV6.jpg
Marka Renault
Model Clio V6
Üretim Yılı 2003
Ülke France
Tasarımcı by Renault Sport in Dieppe
Model Kodu C61U06
Model Ailesi Hot Hatch / Class B
Motor Üreticisi Renault Sport
Motor Kodu L7X V6 petrol
Motor Yeri Orta
Motor Yerleşimi Enlemesine
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi V Konumlu 6 adet
Silindir Başına Subap Sayısı 4 (Toplam 24 Adet)
Motor Hacmi 2946 cc (179,78 cu in)
Çap 87 mm (3,43 in)
Strok 82,6 mm (3,25 in)
Çap / Strok Oranı 1,05
Silindir Başına Düşen Hacim 491 cc/silindir (29,96 cu in/silindir)
Sıkıştırma Oranı 11,4 : 1
Yakıt Besleme Tipi Bosch ME7.4.6 fuel inj.
Hava Besleme Türü Normal
Kompresör Tipi - Yok
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Var
Maksimum Motor Gücü 251 HP (187,2 kW)
Maksimum Güç Devri 7150 d/d
Maksimum Tork 300 N.m (221,4 lb.ft , 30,6 kg.m)
Maksimum Tork Devri 4650 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 250 N.m (7150 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 179,3 HP/ton (133,7 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 85,2 HP/litre (63,5 kW/litre)
CO2 Emisyonu 285 g/km
Yakıt Tüketimi 15.5/9.8/11.9 l/100km urban/extra-urban/combined
0 - 80 km/h 4,1 s
0 - 100 km/h 6,0 s
0 - 160 km/h 15,2 s
0 - 400 m Hızlanma 14,6 s @ 158 km/h (98 mph)
0 - 1000 m Hızlanma 26,4 s @ 200 km/h (124 mph)
Son Sürat 232 km/h (144,2 mph)
Şanzıman Türü 6M
Son Vites Dişlisi Oranı 0,76 : 1
Son Dişli Oranı 4,19 : 1
Aktarma RWD (Arkadan Çekiş)
Karoser Tipi 2S HBK
Kapı Sayısı 2
Dingil Mesafesi 2532 mm (99,7 in)
Ön İz Genişliği 1518 mm (59,8 in)
Arka İz Genişliği 1476 mm (58,1 in)
Uzunluk 3841 mm (151,2 in)
Genişlik 1830 mm (72 in)
Yükseklik 1356 mm (53,4 in) Yerden Yükseklik
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1,52
Ağırlık 1400 kg (3083,7 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka) %40,4 / %59,6
Yakıt Kapasitesi 61 litre (13,4 Imp gal , 16,1 US gal)
Hava Sürtünme Katsayısı 0,372
Ön Kesit Alanı 2,02
Cx 0,75
Direksiyon Türü rack & pinion PAS
Direksiyon Turu 2,8
Dönüş Çapı 14,4 m (47,2 ft)
Süspansiyon (ön) I.MS.CS.ARB.
Süspansiyon (arka) I.CS.
Fren Türü (ön/arka) VeDi/VeDi-S-ABS
Disk Çapı (ön) 330 mm
Disk Çapı (arka) 300 mm
Jantlar (ön) 7J x 18
Jantlar (arka) 8.5J x 18
Lastikler (ön) Michelin Sport Pilot 205/40 R 18
Lastikler (arka) Michelin Sport Pilot 245/40 R 18
Arkadaşlar yardımcı olur diye teknik ve test verilerini yazdım honda'ya da bakıyorum yazarım onuda birazdan.
ikisi de birbirinden uzak ara alakasız ilgisiz arabalar...
benzer yanları ikisinin de arkadan iter , atmosferik , manuel 6 ileri ve iki kişilik oluşu...
biri önden motor 4 silindir cabrio bir araç , diğeri ortadan motorlu 6 silindirli hb kasa bir araç...
yani yine elma ile armutu karşılaştırıyoruz...
bu arada cliov6 nın ciddi bir kabin içi ısı problemi var ,
avantaj olarak ortadan motor sayesinde viraj kabiliyeti çok farklı
motorun hacmi sebebiyle tork da var ama bence 300nm maksimum tork 3 litrelik ateşli bir v6 için yine de az...
ben kesinlikle s2000 tercih ederim , ideallerim sebebiyle...
ama şu da bir gerçek ki , clio v6 gibi sınırlı sayıda üretilmiş özel bir aracı da kesinlikle kullanmak isterim o ayrı... :D
her ikisininde detaylı teknik verilerini birazdan yazacağım
valla sınırlı sayıda üretilmiş bir araç 0855 nolu araç satılık mesela
Clio V6 ;)
Renault Clio 3.0 V6 RS 2005 Model 78.000 TL Galeriden satılık ikinci el Gümüş Gri renk
sınırlı sayıda üretilmiş bir araba ama hala direksiyonu ve konsoldaki klima vs düğmeleri basit bir reno modeli (mesela sümbül) ile aynı.. bir de S2000 nin içine bakın..
tamam işte , v6'nın yedek parça derdi yok :D
http://ref-renault.info/wp-content/u...2003_15537.jpg
Marka Renault
Model Clio V6
Üretim Yılı 2003
Ülke France
Tasarımcı by Renault Sport in Dieppe
Model Kodu C61U06
Model Ailesi Hot Hatch / Class B
Motor Üreticisi Renault Sport
Motor Kodu L7X V6 petrol
Motor Yeri Orta
Motor Yerleşimi Enlemesine
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi V Konumlu 6 adet
Silindir Başına Subap Sayısı 4 (Toplam 24 Adet)
Motor Hacmi 2946 cc (179,78 cu in)
Çap 87 mm (3,43 in)
Strok 82,6 mm (3,25 in)
Çap / Strok Oranı 1,05
Silindir Başına Düşen Hacim 491 cc/silindir (29,96 cu in/silindir)
Sıkıştırma Oranı 11,4 : 1
Yakıt Besleme Tipi Bosch ME7.4.6 fuel inj.
Hava Besleme Türü Normal
Kompresör Tipi - Yok
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Var
Maksimum Motor Gücü 251 HP (187,2 kW)
Maksimum Güç Devri 7150 d/d
Maksimum Tork 300 N.m (221,4 lb.ft , 30,6 kg.m)
Maksimum Tork Devri 4650 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 250 N.m (7150 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 179,3 HP/ton (133,7 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 85,2 HP/litre (63,5 kW/litre)
CO2 Emisyonu 285 g/km
Yakıt Tüketimi 15.5/9.8/11.9 l/100km urban/extra-urban/combined
0 - 80 km/h 4,1 s
0 - 100 km/h 6,0 s
0 - 160 km/h 15,2 s
0 - 400 m Hızlanma 14,6 s @ 158 km/h (98 mph)
0 - 1000 m Hızlanma 26,4 s @ 200 km/h (124 mph)
Son Sürat 232 km/h (144,2 mph)
Şanzıman Türü 6M
Son Vites Dişlisi Oranı 0,76 : 1
Son Dişli Oranı 4,19 : 1
Aktarma RWD (Arkadan Çekiş)
Karoser Tipi 2S HBK
Kapı Sayısı 2
Dingil Mesafesi 2532 mm (99,7 in)
Ön İz Genişliği 1518 mm (59,8 in)
Arka İz Genişliği 1476 mm (58,1 in)
Uzunluk 3841 mm (151,2 in)
Genişlik 1830 mm (72 in)
Yükseklik 1356 mm (53,4 in) Yerden Yükseklik
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1,52
Ağırlık 1400 kg (3083,7 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka) %40,4 / %59,6
Yakıt Kapasitesi 61 litre (13,4 Imp gal , 16,1 US gal)
Hava Sürtünme Katsayısı 0,372
Ön Kesit Alanı 2,02
Cx 0,75
Direksiyon Türü rack & pinion PAS
Direksiyon Turu 2,8
Dönüş Çapı 14,4 m (47,2 ft)
Süspansiyon (ön) I.MS.CS.ARB.
Süspansiyon (arka) I.CS.
Fren Türü (ön/arka) VeDi/VeDi-S-ABS
Disk Çapı (ön) 330 mm
Disk Çapı (arka) 300 mm
Jantlar (ön) 7J x 18
Jantlar (arka) 8.5J x 18
Lastikler (ön) Michelin Sport Pilot 205/40 R 18
Lastikler (arka) Michelin Sport Pilot 245/40 R 18
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://otomotiv-katalog.com/images/f7/big5827.jpg
Marka Honda
Model S2000 2.0 i-VTEC Jp.
Üretim Yılı 2004
Ülke Tokyo, Japan
Tasarımcı by Shigeru Uehara
Model Kodu AP2-2004
Model Ailesi FMR Layout / Class C - Sport
Motor Üreticisi Honda Motor Company, Ltd.
Motor Kodu F20C-JP petrol (Japan Version)
Motor Yeri Ön
Motor Yerleşimi Uzunlamasına
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi Sıralı 4 adet
Subap Sayısı 16 adet with VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control)
Motor Hacmi 1997 (121,86 cu in)
Çap 87,0 mm (3,425 in)
Strok 84,4 mm (3,323 in)
Çap / Strok Oranı 1,04
Silindir Başına Düşen Hacim 499,2 cc/silindir (30,47 cu in/silindir)
Sıkıştırma Oranı 11,7 : 1
Yakıt Besleme Tipi Honda PGM-Fi fuel inj.
Hava Besleme Türü Kompressor
Kompresör Tipi - Comptech Supercharger
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Var
Maksimum Motor Gücü 247 bHp (250PS) (184,1 kW)
Maksimum Güç Devri 8300 d/d
Maksimum Tork 218 N.m (161 lb.ft , 22,2 kg.m)
Maksimum Tork Devri 7500 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 217,21 N.m (8300 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 192,91 HP/ton (141,85 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 125,19 HP/litre (92,06 kW/litre)
CO2 Emisyonu 236 g/km
Yakıt Tüketimi 13.0/9.8/11.9 l/100km urban/extra-urban/combined
0 - 80 km/h 4,1 s
0 - 100 km/h 5,9 s
0 - 160 km/h 13,9 s
0 - 400 m Hızlanma 13,91 s @ 160,87 km/h (99,3 mph)
0 - 1000 m Hızlanma 26,0 s @ 206,51 km/h (127,5 mph)
Son Sürat 241 km/h (149,42 mph)
Şanzıman Türü 6M
Son Vites Dişlisi Oranı 0,81 : 1
Son Dişli Oranı 4,10 : 1
Aktarma RWD (Arkadan Çekiş)
Karoser Tipi 2S DHC
Kapı Sayısı 2
Dingil Mesafesi 2400 mm (99,7 in)
Ön İz Genişliği 1470 mm (59,8 in)
Arka İz Genişliği 1510 mm (58,1 in)
Uzunluk 4135 mm (162,67 in)
Genişlik 1750 mm (68,85 in)
Yükseklik 1285 mm (50,55 in) Yerden Yükseklik
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1,72
Ağırlık 1296 kg (2864,16 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka) %50,1 / %49,9
Yakıt Kapasitesi 50 litre (11,0 Imp gal , 13,2 US gal)
Hava Sürtünme Katsayısı 0,34
Ön Kesit Alanı n/a
Cx 0,69
Direksiyon Türü rack & pinion PAS
Direksiyon Turu 2,6
Dönüş Çapı 10,8 m (35,43 ft)
Süspansiyon (ön) I.DW.CS.ARB.
Süspansiyon (arka) I.DW.CS.ARB.
Fren Türü (ön/arka) VeDi/Di-S-ABS
Disk Çapı (ön) 300 mm (11.8 in)
Disk Çapı (arka) 282 mm (11.1 in)
Jantlar (ön) 7J x 17
Jantlar (arka) 8.5J x 18
Lastikler (ön) Bridgestone Potenza RE050 P215/45 R 17 87W
Lastikler (arka) Bridgestone Potenza RE050 P245/40 R 17 91W
zaten sınırlı sayıda uretılecek bı araba ıcın yenıden on gogus dızaynı aşırı malıyetlı olur.
o kadar plastık parcanın tasarlanıp kalıbının cıkartılıp uretılmesı .ayrıca bunun guvenlık testı,lısansı,standarlara uygunlugu falan fişman kolay iş değildir bence.
reno o aracı altında kaplasa satabılecegı fıyat bellı.
ben spor model için yeniden konsol duzenleye fırma gormedım.el lux lerde bıle yok.
kaldıkı s2000 ın de n gogus ahım sahım bısey degıl
hiç olmazsa direksiyonu daha sportif yapabilirlerdi ne biliyim vites koluna bişeyler yapabilirlerdi at şeyi gibi duruyo orda...bence s2k kabini herşeyiyle safkan bir spor araçta olması gerektiği gibi ben şahsen içine oturduğumda çok etkilenmiştim ki çoğu kişidende hep aynı tepkileri aldım.. çok farklı araçlar kıyas bile yapılamaz...
Litre başına güç clio V6'da 85,2 Hp iken, s2000'de 125,19 Hp burada honda'nın teknolojisi göze çarpıyor hemen zaten honda kendi ürettiği pgm-fi yakıt enjektörünü kullanırken clio V6 alman malı bosch marka enjektör kullanmış. (Alman malı sorunsuz olur diye)
Ayrıca Clio v6 phase 1'de Tom Walkinshaw's TWR concern süspansiyonu kullanılmış ve yol tutuş berbatmış özellikle ıslak zeminde kontrol sağlanamıyormuş. Daha sonra 1,5 seneye kalmadan phase 2 çıkarmışlar bunun yol tutuşunu VW mühendisleri iyileştirmiş ve ve extra performansı Porsche firmasının mevcut motorda yaptığı modifikasyonla sağlamışlar.
Kaynak Evo. Car Retrieved - 2011-01-07 sayısı
soner abi çok iyiydi :D :D
clionun içine bakın bari vites topuzuna körüğüne falan bişeyler yapsaydınız. :)
onudamı biz yapalım? :D
raikko,simge,smg fcb şeytan üçgeni soner abi:D :D
ve raikko döner... :D:D
yine pertingen'e göndermişler ama neden göndermişler hele bi anlat simge :D :D