Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Bu sabah Aydın dan İzmir e geldim, sabah 10 derece idi hava, şuanda da dönüyorum. Hava 16 derece, toplamda 230km yol, kalorifer sürekli açık 110km sabit hız 230 km yol yapacağım %20 civarı bir şarjla evde olurum. Sabah %100 ile çıkmıştım.
Daha sıcak hava ve şehir içinde maksimum gördüğüm menzil 380km oldu, ama dikkat ederek bu değer.
Siz ortalama 300km menzil gibi düşünün. Hiç bir şeye dikkat etmeden.
Ben saatten ayrı kablo çektiğim bahçemdeki prizden şarj ediyorum. Şarj cihazımda amper ayarı var, %0 -100 arası için yaklaşık 9 saat sürüyor. Akşam takıyorum sabah alıyorum. Bu süre isterseniz evde 6 7 saate kadar düşer. Dışarıda dc şarjda 25 dk %20 -85 arası gibi düşünebilirsiniz.
Senin garaj olarak kullandığın yer senin tapuda bulunmuyor sanırım. Tekrar proje çizilip belediyeden onay alınmış ama ne sıfat ile. Bina ortak alan diye mi geçiyor? Tapuda sana ait ise orası mutfak dahi olsa sorun yaşamazsın ama kapıcı dairesi gibi binanın kat maliklerinin tapularında brüt olarak geçen ortak alandan ise o zaman sorun olur.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Aslında konu biraz karışık, mesaj yazdıktan sonra tapuya baktım eklenti görünmüyor bende.
Ama oturduğum siteyi yapan arkadaş iş bitmeden intihar ediyor. Sonrasında benim evi aldığım arkadaş bir şekilde uydurup burayı garaj yapıyor.
Bunun gibi bir kaç yer daha var, binaya yeniden proje çizdiriyorlar ve belediyeden onay alıyorlar, ama gidip tapuya işletmiyorlar.
Bana o dönem belediyeden onaylı evrakları göstermişlerdi, ben de ona istinaden almıştım evi. Ben belediyeye gidip bir şu evrakı talep edeyim sonra bir daha konuşuruz.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Abi her şey iyi güzel ama ciddi bir değer kaybın olacak. Ha yine Türkiye piyasasındaki kayıp Avrupa gibi aslaa değil ama bence yine de dikkat edilmesi gereken hesabı iyi yapılması gereken bir konu. Amorti edecek mi başa baş mı olacak yoksa zarar mı diye. Hiç birimiz parayı ağaçta toplamıyoruz, kolay da kazanılmıyor. Model Y kullanma fırsatım oldu. ID7'nin daha içine bile oturamadım ama büyük ihtimalle tesladan kalite olarak iyidir. Teslada her şey ekranda toplandığı için biraz fazla sade geliyor bana, ben biraz daha kurcalamalı seviyorum. Ha Tesla'nın kalitesi beklentimden çok daha iyi çıktı ama kessinlikle kötü demiyorum. Sadece vw daha kaliteli olur gibi geldi.
Konuyu azıcık güncelleyeyim, bende ciddi sardım bu ara elektrikli işine.
2008 - e-c4x ve bu gün BYD dolphin test ettim.
3 ü de en dolusuydu bindiklerim.
1. Gün 2008 i denedik, ilk bindiğimiz araç olduğundan önce çok beğendik haliyle diğer testleri yapana kadar.
Öncelikle içi en yakışıklı olan araba buydu, kokpit ve iç dizayn çok iyi. Koltuğu gerçekten çok kötü, Bel desteği sevmiyorum ben 2008 de koltuk ortasında bir şey sizi sürekli ittiriyor.
Donanım olarak oldukça kafi gelecek detayları var. Direksiyonu ufak ve benim tam istediğim gibi çok aşağıya iniyor, bunu çok sürücü sevmez ben bayılıyorum.
Yüksek yapısı suv gibi hissettiriyor hafiften. Alçak araçtan inip deneyince ( vw cc) biraz değişik geldi.
ELEKTRİK TEKNOLOJİSİ PEUGEOT Turkiye
2. Gün e-c4x denedik. Arkası uzun olan 2 tip var. Öncelikle 2025 olanlar makyajlı içi ve özellikle koltukları değişmiş, yeni tip koltukların renkleri ve hissi gayet güzel.
Yumuşak içine gömülen koltuk seviyorsanız tam size göre, masaj desteği güzel çalışıyor. Bagaj hacmi çok çok güzel, sadece tasarım kaynaklı yükleme ağzı dar kalmış bence. Ama hacim dediğim gibi kesinlikle gayet başarılı.
İç öğeleri psa grubunun ortak dokunuşlarını içeriyor. Vites konsol kısmı özellikle aynı ya da çok benzer. Hidrolik destekli bir süspansiyon var diyor kitapçığı, yoldaki konforu özellikle 2008 e göre bence daha iyi hissettiriyor. Aks mesafesi de fazla zaten bunun da katkısı var muhakkak bu hisse.
Dolusunda ön cam ısıtma + direksiyon ısıtma gibi ekstralar var, güzel detaylar. Multimedyasını çok kurcalayamadım ama muhtemelen yeterli bir deneyim sunacaktır.
Bordo ve içi gri kombin çok şık duruyor. Araba bildiğin kocama yerden yüksek bir sedan. Biraz görmeye alışık olmadığımız bir kombin bende ilkten yadırgadım açıkçası.
Arka koltuk ve diz mesafesi çok iyi hoş ben 1.73 üm bana hemen hemen hepsi iyiama D sedan kadar bir yaşam alanı sunuyor. 2008 e göre daha az yol sesi alıyor.
Menzil konusunda sonn tüketici verileri soğuk zamanlarda menzilin azaldığı yönünde.
Kullanıcılar 17kw/ 100 km gibi bir tüketim verisi paylaşmışlar bu da kapasite bölü tüketim yapınca yaklaşık 300km gibi bir değer sunuyor. Şehir içi için yeterli gelebilir.
Citroen Elektrikli e-C4 X Dijital Kataloğu İnceleyin | Citroen Turkiye
2008 e göre renk seçeneği daha çok, bordosu canlı çok güzel. Nardo su da oldukça iyi duruyor.
3. Gün Dolphin denedik. 2008 ile Dolphin'i aynı güzergahta denedik. Doplhin ciddi hızlı, zaten arada 50 hp kadar fark var. 3 yetişkin aynı düzlükte yüklenince gaza araç sizi koltuğa doğru ittiriyor net şekilde. Bu his haliyle 2008 ve ec4x de yoktu.
Aracın karoser yapısı gereği görüş açılarını çok sevdim. ec4x de bu kadar hakim değildim yola.
İç dizaynı 2008 den sonra kötü ama c4x den sonra daha iyi geldi gözüme. Koltuk malzeme kalitesi kesinlikle psa dan iyi.
Özellikle ön koltukların tasarımına ba yıl dım. Hemen fotoyu şuraya ekleyeyim.
Orta ekran kesinlikle 2008 ve ec4x in çok ötesinde. Vites modları döner tekerlek şeklinde tasarlanmış kullanımı çok kolay geldi bana. Abartı yok içeride süslü püslü şeyler yok. Ekran büyük ve dönebiliyor, ama sürüş anında bunu kurcalamak net dikkat dağıtır, ben çok rahat edemiyorum şahsen.
Ekranın görsel kalitesi gerçekten iyi, dokunma hassasiyeti çok başarılı. Ayrıca dik ya da yatay olarak dönüyor. Bu ileride net arıza verir bir donanım bana göre dönmese daha iyi ama adamlar yapmış, istersen kullanma.
2008 ve c4x in içten yanmalı versiyonları da olduğundan şaft tünelli var 2 sinde de. BYD de bu yok arka koltuğa oturunca dümdüz bir alan karşılıyor sizi, ben sevdim bunu.
Arka koltuk konforu da gayet yeterli. Arkadada 2x typc çıkış gördüm mavi aydınlatılmış ufak ama hoş detay, ha tabi 2008 in iç ambiyans aydınlatmaları çok daha güzel.
Aracın kapı açma kollarında bir çereçeve yok, öyle uluorta duruyor bu bana garip geldi ama zamanla alışılabilir sanırım.
Bagaj hacmi ufak 2 katlı bir bagaj var altında kablo vs mevcut ama oraya da bir şeyler konur.
Bebek arabası vs sığmaz ama, çocuklu bi aile için bu direkt eleme sebebi olabilir.
Bence byd nin en öne geçen özelliği wifi ile araca bağlanıp sürüş öncesi sıcaklık vs gibi ayarlayabilmek. Bence en büyük konfor katan kısım bu.
Yazın bineceksin arabana 40 derece dışarısı, 23 dereceye ayarla geldiğinde araba içinde yanma. Yada kışın tam tersi.
Bir de his olarak ağırlık kaynaklı olabilir daha bir oturaklı geldi byd bana.
Benim sıralamam 1 byd 2 c4x 3 2008
Fiyat olarak BYD (çindeki satış rakamına göre daha uygun olması gerekmesine rağmen) diğerlerine göre ve sunduğu donanıma göre oldukça iddialı.
1335 fiyat verdiler.
Nacizane şöyle de bir tablo yaptım, değerler tamamen kendi algılarıma göredir. Kişiden kişiye bunlar muhakkak değişecektir.
Ama menzilin daha fazla olması, telefon bağlantısı, koltuk konforu, net şekilde daha hızlı olması ve fiyatının en ucuz rakibinden 180k kadar uygun olması tercih sebebi kendi adıma.
Dış tasarım olarak güzel bir araç değil bu arada, 2008 o konuda net 1. sırada.
![]()
Konu KÖROĞLU tarafından (19-03-2025 Saat 13:09 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Kia ev3 de listeye eklemenizi tavsiye ederim. Şu anda sanırım o sınıfta en çok menzil ev3 de.
"Vurur yuze ifadesi,emisyonda hilemi yaptin bitanesi" VW BLUEMOTİON
Bu gün kia ya gidip denk getirebilirsem ev3 ü de test edeceğim. Sonrasında yine bir kıyaslama yaparım.
Kia EV3 | Kia Turkiye
Şuradan donanımı inceledim şimdi, en baz donanımda byd den geride kalıyor açıkçası. Ama denemek istiyorum sürüş hissini merak ediyorum.
Üst donanım güzel oldukça dolu ama rakam ciddi yükseliyor.
1499 en düşük donanım 1924 en ful ve long range olanı.
Konu KÖROĞLU tarafından (20-03-2025 Saat 07:56 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
BYD'yi satın aldıktan sonra tek başınasınız. hiçbir şekilde aracın arkasında durmuyorlar. her araç hakkında muhakkak şikayet var ancak BYD'nin şikayet sitesindeki şikayetleri mide bulandırır. bunları göz önünde bulundurun. iki kez düşünün byd derken.
Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Ey Türkoğlu bu ihanetlerin tarihini sakın unutma!
16.11.2013
08.06.2014
Bana göre şuan en mantıklı elektrikli Mini Countryman bence. en son 1.9 a satılıyordu.
otomatik dolu Egea nın 1.5 olduğu bu simülasyonda bence güzel rakam
Tesla da hala güzel alternatif ama makyajlısını beklemek lazım gibi. Çok ciddi iyileştirmeler yapılmış
Senin posttan sonra bi girdim baktım, cidden durum hiç hoş görünmüyor. İşin birde satış sonrası kısmı var haliyle.. Ama yakın zamanda 408 le kaza yapan arkadaşım kaput çamurluk far değişimi için 90 gün servis onarımı bekledi. Citoren de 5 ay tampon bekleyen müşteri biliyorum.
BYD yi aklamak için yazmıyorum elbette bu dönemde servis işleri çok dert.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Ben listeye İD4 ü de eklerdim. Hacmen baya güzel. Kullanıcı geri dönüşleri 52kw batarya da 300-320 km kış menzili ortalama, Sıcak bölgelerde 400 ortalama ş.içi
Elektirikli countryman süspansiyonları oldukça sert, test sürüşü yapmadan almanızı tavsiye etmem, ama onun dışında fiyat/performans mükemmele yakın.
byd burada kendi satış ve servis ağını kurana kadar gerçek kalitesini ve marka değerini pek yaşatamayabilir
ben dış tasarımını beğenmedim ama dolphin teknik veriler ve iç mekan olarak çok başarılı bir araç
bagaj göreceli olarak küçük ama işlevsel , evet puset çağında bebekli ailelere az gelir
fiyat açısından çok iyi , performans açısından çok çok iyi
fransızlar bence doğuştan elektrikli üretmedikleri modellerde tam not alamazlar , şahsi fikrim
mini alırken evet uygun sayılabilir , kalitesi de çok iyi , ama kullanım macerasında servislerde yedek parçalarda vs vs aslında bir bmw sahibi olduğunuzu anlıyorsunuz
kia ev3 long range şu an menzil açısından çok çok iyi
long range boş paket 1,6 lira seviyesinde , bulunabilirse düşünmeden alınmalı
hyundai ioniq5'te güzel kampanya var , menzil olarak ev3 LR gibi olmaz ama iç mekan ve bagaj olarak muhakkak değerlendirilmeli bana göre
ben byd'den biraz daha bütçem varsa pejo veya citro'ya bakmam , kia ve hyundai bakarım kesinlikle ve kesinlikle
Tesla Model Y Sr
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)