User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
67 sonuçtan 58 ile 67 arası

Konu: Elektrikli araç alma sorunsalı ?

  1. #58

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yönetmelik değişti. Yönetim şirketinin denetleme grubunda olduğum için bilgi geldi. Artık kişiye ait park yeri var ise siteden onaya gerek yok. Daha önce 3 tane daire onay için geldi bize sorun çıkartmadan hemen onay verdik. Ancak bundan sonrakilerde onaya bize danışmaları gerekmiyor. Biz sadece kaliteli kablo ile usulüne uygun yapılsın gerekirse bizden birisi denetlesin bu yüzden bilgi verirseniz iyi olur diye binaya bildiri geçtik.
    .

    Bu yonetmeligin degismesi cok sacma oldu. Ortalama Guc/tuketim ve fizibilite hesaplari yapilmadan kafalarina gore serbest birakmalarina bir elektrik teknisyeni olarak anlam veremiyorum. Zira sitede kac daire var, sitenin sayac panolarina sebekeden gelen ana besleme kablosunun kalinligi ve materyali nedir ? İnsaat oncesi elektrik projesindeki guc/kw hesabi nedir ? Sayac dagitim panolarindaki dagitim alanlarinda musaitlik ne durumda ? Bu gibi bir suru onemli detay var ve bunlar her site icin degisken. Tek 1 karar her yeri baglayamaz.

    Atiyorum bir sitede 50 daire var, sayac panolari da projede 50 sayac/150sigorta (daire basi 3 sigorta) olarak duzenlenmistir. Bunun icin ayrilan alanda, panolaron sigabilecegi ve havalandirmali bir alandir.


    Buraya kadar hersey guzel, simdi 50 dairelik site sakinlerinin ilk etapta 3 daire elektrikli arac satin aldi. Hic sorun yok mevcut panolara bu 3 dairenin kablosunu da ilave cikis sigortalarini da bir sekilde yerlestirebilirsin. Ancak ilerleyen zamanlarda elektrikli arac sahibi site sakinlerinin sayisi artmaya devam ettigi zaman o kablolari mevcut panolara girecek yer bulunamayacak. Sigortalari montajlayacak yer de bulunamayacak. Hadi 10 site sakini enerji aldi diyelim uzun vadede sebeken gelen ana besleme kablolarinda buyuk sorunlar yasanabilir. Ben de yapiyorum bu isleri ama bu karara bile bile ladesten baska birsey diyemiyorum.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  2. #59
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    23 Nisan tatil diye 22 Nisan akşamı şirketim saolsun İD4 ü kullanmam için verdi. İzmir e gidip geldim Balıkesir'den.
    %100 şarjla yola çıktım. 120 km sabit hız Travel Asist yarı otonom kullandım tüm yolu. 170 km gittiğim yol
    120 km hızı arada aştım, arada düşürdüm ama net 120 ile gittim dur kalk gerektiren haller dışında.
    2 yetişkin 1 çocuk. Arada klima açtık iç mekan soğutma amaçlı.
    170 km gittim, vardığımda %38 şarjım kalmıştı. Kalan menzil 118 km'di

    118 km menzil ile şehir içinde baya gezdik.

    İzmir den dönüşte yine %100 şarj ile yola çıktım.
    120 ortalama ile geldim ama trafik daha yoğundu.110 a düşmemi gerektiren zaman çoktu. dur kalk çok oldu. Daha çok AC Klima kullanımım oldu.
    %39 kalan şarj ile Balıkesir e döndüm İzmir den. 117 km menzil kalmıştı.
    Dün akşam spora gittim, çarşıda 3-5 tur attım. Sabah eşimi işe bırakıp kendi işime geldim. 100 km menzil kalmıştı.

    Sessizliğinden ve iç mekan konforundan çok memnun kaldım. Satmak ayrı kullanmak ayrı diyerek bir test ettim ve artık daha rahat önerebilirim.

    Acc kullanmadan gidilse çok daha uzun bir menzil yakalanabilir. Acc de çünkü çok fren yapıp ayarlanan hıza hızlı ulaşmaya çalışıyor. Ama az yakacak diye Otonom sürüşten feragat edilmez çok rahat bir olay yarı otonom.

    Ben 18 kw ortalama tüketim aldım. Müşterilerim genelde 15 kw ortalama geri dönüş veriyorlar bana.

    Bilginize.

  3. #60
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bende 1.5 aydır ID7 sahibiyim.Salı Günü bahçeşehirden çanakkale git gel yaptım tek şarj ile. giderken daha az tempolu kullandım gidişteki ortalamam 14.5 tu.Dönüşte daha tempolu geldim 16.5 oldu ortalamam.Rotada çoğunlukla travel assist i kullandım.Sehir içinde genel ortalamam 13 lerde.
    "Wagen"thusiast

  4. #61
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tholl-ga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende 1.5 aydır ID7 sahibiyim.Salı Günü bahçeşehirden çanakkale git gel yaptım tek şarj ile. giderken daha az tempolu kullandım gidişteki ortalamam 14.5 tu.Dönüşte daha tempolu geldim 16.5 oldu ortalamam.Rotada çoğunlukla travel assist i kullandım.Sehir içinde genel ortalamam 13 lerde.
    İD7 de menzil, batarya daha iyi tabi.

    Travel Asist şehir içi dahi çok güzel kullanılıyor. Ancak otoyol sürüşünde değilseniz fren-gaz müdahalesini güvenlik için sürekli yaptığından tüketime 1 kw gibi fark atıyor bence.

    İd7 den genel olarak menuniyet düzeyiniz nedir?

  5. #62
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı 207_TR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İD7 de menzil, batarya daha iyi tabi.

    Travel Asist şehir içi dahi çok güzel kullanılıyor. Ancak otoyol sürüşünde değilseniz fren-gaz müdahalesini güvenlik için sürekli yaptığından tüketime 1 kw gibi fark atıyor bence.

    İd7 den genel olarak menuniyet düzeyiniz nedir?
    Evet Şehir içinde de travel assist çok başarılı.

    Konforu iç malzeme kalitesi gayet iyi.Dönüş çapı boyutuna göre çok çok başarılı.DCC pronun 15 kademeli olması Yol tutuşa buyuk etken.Tek eksiği uzaktan bağlantı henuz aktif değil o da hükümette kullanılan araçların vw group ve mercedes olmasından kaynaklı bu hizmeti istemiyorlar takip ve dinleme olayı var diye büyük saçmalık.
    "Wagen"thusiast

  6. #63
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tholl-ga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet Şehir içinde de travel assist çok başarılı.

    Konforu iç malzeme kalitesi gayet iyi.Dönüş çapı boyutuna göre çok çok başarılı.DCC pronun 15 kademeli olması Yol tutuşa buyuk etken.Tek eksiği uzaktan bağlantı henuz aktif değil o da hükümette kullanılan araçların vw group ve mercedes olmasından kaynaklı bu hizmeti istemiyorlar takip ve dinleme olayı var diye büyük saçmalık.
    tam hükümetle bağlantılı değil aslında, Türkiye'de ki bir servis sağlayıcısından bu hizmeti alması gerekiyor vs vs uzun bir hikaye

  7. #64
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı 207_TR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam hükümetle bağlantılı değil aslında, Türkiye'de ki bir servis sağlayıcısından bu hizmeti alması gerekiyor vs vs uzun bir hikaye
    Ben cimere yazdım
    "Wagen"thusiast

  8. #65
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ev erenköy / iş tuzla aydınlı
    her gün git gel yaklaşık 75-80km yol yapıyorum , zaten yolun yarısı dur kalk ile geçiyor , yarısı sakin açık otoban
    giderken 12 yakıyorum , dönerken 10 yakıyorum ortalama
    tesla model y sr
    klima veya kalorifer varsa da bunların üzerine 0,5 ekleniyor
    balıkesir , izmir , manisa , çerkezköy seyahatlerim oldu , onlarda da 110 km/h otopilot ile 14 ortalama diyebilirim
    tavsiye ederim
    Tesla Model Y Sr

  9. #66
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.930
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni model y ile elektrikliye geçiş yapalım dedik ama 2 pc ye ragmen yine de araç alamadık 4 dk da bitti araçlar
    www.vava.cars

  10. #67
    mimarsertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Munih
    Mesaj
    804
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Almanya`da 7 aydir Model Y RWD LR kullaniyorum. 600km menzili var bu modelin. Evde de solar ve wall box olunca bayagi memnunum. Simdiye kadar 17.000km oldu. Buradaki sarj aginin da etkisiyle simdiye kadar hic bir negatif yanini görmedim. AWD LR modeli ile Türkiye`ye düzenli gidip geleni de taniyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •