param çok olursa emin ol hondayı bırakıp fransız hiç almam, BMW, Audi gibi alman alırım...
Printable View
4 teker kayması arabanın nasıl bir avantaj olabilirki?
focus iyidir heralde:d
Focus sınıfında referanstır ve 4 teker kayınca gazı bıraktırsın çizgisne otururur, avantajı daha önce de yazdığım gibi, araç kontolden çıkınca kontrolü daha kolay sağlanmaktadır. Kontra vermene bile gerek kalmaz çünkü konta verecek yön yoktur =)) önden yada arkadan kaymasından çok daha iyi olduğu tüm otoriterler tarafından zaten kabul edilmiş ve orta sınıfta yol tutuşta referans olarak görülmüştür üretidiği yıldan beri. Tabi kişilerin kullanım tarzları farklı olabilir. Benimde aracım yaptığım değişiklikleden önce, yerine göre önden ve arkadan kayma eğilimleri gösterebiliyordu şimdi ise limitleri zorladığımda dört teker kayıyor ve bunun avantajını bizzat yaşıyorum! Umarım allah kötü bir tecrübe yaşatmaz...
Hiç kullanmadım son kasasını fakat tüm aylık haftalık yerli yabancı dergilerden okuduğum kadarıyla yazdıkların içerisinde Focus acık ara lider.
yeni focus çok iyi ama leonda yola güzel oturuyor sanırım leonun yol tutuşu golf ve a3 e benzerdir...
Ford Focus Sedanla Hb arasında fark varmı yol tutuş için
Bide Astra G yani Classic kasamı daha iyi yol tutuyor yoksa Astra H mi Yeni Kasa mı ?
hatch kasalar her zaman daha iii yol tutar, astra da g ler bayağa iii...
Leon icin yol tutus kotu diyorlardi yeni lerllnde degismistir belki
Yeni Lancia Delta yol tutuşu hakkında bilgi sahibi olan var mı?
307 ile C4 lerin yol tutuş konusunda aynı platformu kullanmalarına rağmen alakaları yok. Ama en çok merak ettiğim C4 vs Focus
neden impreza 1.5 yada 2.0 yok ? :)
yumuşak amortisörleri ve lastikleri hariç STI ile aynı şaseye sahip araç olduğu için güçlü rakip olduğunu düşünüyorum..
listeden ben de Ford diyorm..
focusn 4 tekerden kayma olayina kismen katiliyorum aracin genel dengesi cok iyi oldugu icin ne kafadan asiri kayma nede gaz birakmalarda arkayi birakma mevcut. 4 teker kayma olayi gorulebilior ama cizgiye sokmakta oldukca kolay..
audi " a3 " nerede ?
hoş Seat Leon ile aynı şası var ama olsun
ayrıca ESP lımı esp sizmi ? bu cok onemlı
tam kardesı kardese kırdırmalık konu:)
Şimdi ozaman ben sorayım. Yol tutuş yani traction ile ne anlıyoruz. Yoksa anladığımız şey bizim ecnebilerin handling dedikleri hakimiyet ve kontrol mü ?
az laf çok iş manasına geliyor.. otobanda kapışalım :)
yol tutuş işte track den yani izinden sapmama.. var mı başka manası
O zaman Focus'un eline ancak Mazda 3 su dökebilir. Ama konu handling ise Mini hepsine nal toplatır. İkisi arasındaki fark. Focus 200 ile izini bozmadan viraja girebilir. 210 ile girerse toplanması çok zor olur. Limitini aşınca sorun yaşatır. Mini o viraja 190 ile girebilir izini bozmadan. Ama atıyorum 210 hatta 220 ilede girebilir ve kontorllü bir şekilde arkasını bırakır. Toplamak ise go kart kullanmak kadar rahattır. İkisi arasındaki farkı insanlar henüz anlayamadı. Ondan diyorum. :)
handling olayında doğruya doğru benim anlayışımda bu yöndedir yol tutuş karşılaştırmasında çok güzel yazmışsın ellerine sağlık :icon_tup:
mesela benim aracımın sorunu kafadan kaymadır genelde, Toyotaların %80 modeli kafadan bırakır ilk başta, fakat gazı aniden kesince arkayı da aynı hizaya verir bu sayede direk devam edebilirsiniz yolunuza :) kontrol ve dengeyi sağlamak kolaydır.
hayır hayır handling e girme hic cunku orada insan ve veya kullanıcı faktoru giriyor işin icine standart koşullardan bahsedersen nşa gibi yani onu diyorum yani track den sapmayacak 4 3 2 kaç teker olursa artık.
ya astra rulez işte gerisi vızz (gazım var :D)
Çıkmaz kan ya nolcak şurda bizbizeyiz, ama Auris daha iyi tutunuyor bence, ben öyle hissettim kullanımlarımda diyim 307 ve Auris'i de kullanmışlığım, sıkıştırmışlığım mevcut düzdede virajlardada :)
Handling olarak düşünürsek bunu daha geniş bakalım :)
Hertürlü Toyota itina ile kullanılır bu arada :D:D
ben miğferimi taktım bir japon askeri pardon alman askeri edasıyla marşıma basarım.. kalan sağlar bizimdir..
Tartışmasız Focus.
alayına goo diyorum :) (seni seviyoruz maksut)