st nin üzerinde mondeo motoru yok .. ;) mondeo motoru 130 hp lik ..
Printable View
st nın ıcı dısı cok guzel modelı fıaatıda guzel sadece 2 .el satma ve performans ııııııı degıl bence vtı al
vtı ın ıyı yanı mod parçası ucuz işte:) bazı seylerden fedakarlık etmek gerekıyor her turlu.
beklentılerını alt alta yaz hangısıının artısı daha coksa ona yonel derim:)
St 'nin üstüne biraz geliştirilmiş bir mondeo motoru var evet mondeoda 145 hp olan motor Fiestada 2.0 duratec olarak 150 hp ve 190 tork üretir.
Bence vti'la kıyaslanması heleki aynı fiyatlarda olması bakımından kıyaslanması imkansız..
Spor koltuk ve direksiyonu olsun,yol tutuşu olsun,frenleri olsun,pistteki dinamizmi olsun başka bir araç..Ayrıca konforlu falan değil kim çıkardı konforu yahu :) Oldukça sert taş gibi bir araç.En sportif fabrikasyon çıkışlı honda bu kadar sert olamaz yani..
Neyse kısacası civic vti gibi 10 senelik kimin nerde kaza yaptığı ve hangi turboyu taktığı belli olmayan bir aracı almaktansa hacimle yürüyen kız gibi fiesta st'lere yönelilirim.Ki daha filtre egzost takılmamış bir sürü st var..(ayrıca st türkiyede 2 elin parmakları kadar mevcut bu yüzden ve 2.0 olmasından dolayı 2.eli yok gibi bişey)
http://www.sahibinden.com/28_000_km_...rd=fiesta%20st
Mesela bu mavi olanda tek parça boya vardı ve sadece 18.500 e gitti
http://www.sahibinden.com/ruhsat_sah...XQQdisplayitem
Yalnız birtane kırmızı boyasız st'miz vardı,pert olduktan sonrada boyasızdı geçen ocak ayında sigorta sattı.Ona denk gelmemek lazım :) 2007 ve 15 bindeydi..
Benimki marka fanatikliği olur belkide ama '99 HB VTI alın derim tabiki temizini bulursanız.
üste para vericem zaten
st daha iyi gibi duruyor sanki :) model açısından falan ama vergisi düşündürücü :)
2 lt 150 beygir gti bana anlamsız geliyor.
23milyara clio 182 varken hele ikinci el dahada garip
vtec zevk işi sırf bu sebepten alınılabilir.
vtec kullanması daha zevkli dior butun vtec kullanan arkadaslarım abilerim
alttan mı yiyik kaldırım falan mı ??
ST nin sürüşü gayet eğlenceli ve sportiftir. Koltukları fena değil ama oturma pozisyonu yeni nesil çoğu arabada olduğu gibi biraz yüksektir fakat sürüşte kesinlikle viraj içini çok rahatlıkla görebilmeni mümkün kılıyor. o yönden iyi.
direksiyonu, vites geçişleri ise biraz sert özellikle ısınmış lastiklerle direksiyon yorucu olabilir bazen ama çok direkt ve hızlı bi direksiyonu var. vites geçişleri biraz sıkıntılı çünkü kemikli baya o yüzden hızlı atmakta güçlük çekebilirsin ya da ben atamıyorum diyim:D ama keyifli oluyor haliyle.
yol tutuş ve denge bu arabanın bence en güzel yönü. ön taraf çok iyi tutunur ancak gaza fazla yüklenmemek lazım. araba biraz yüksektir yay takmanı tavsiye etmem ama sen bilirsin.
motoru çok keskin değil özellikle gaz tepkisi biraz yavaş ve üst devirlerde güç eksikliği var. alt ve orta devirleri gayet tatminkar. son sürat olarak 224 te kesiciye girer vites oranları gayet kısa.
modifiye etmek istersen seçeneklerin çok fazla ancak biraz maliyetli olabilir. sana tavsiyem çok ekonomik şekilde K&N 57i ve milltek flexi pipe takman. daha ilerisi için komple egzoz headers yazılım emme manifoldu egzantrikler kapak sc kitleri vs vs baya seçeneğin var.
müzik sistemi de oldukça güzel diyebilirim standart bir arabaya göre. ipod vs bağlayabilirsin bluetooth lu modeller de var. extradan istersen SONY mp3 çalarlı teypler de direk oturur. direksiyon kumandası falan çalışır.
parça bulunabilirliği mesele değil otosan hepsini getiriyor. 2. elde ise fiyatları oldukça düşük seyrediyor bu bir avantaj haliyle ancak satarken dezavataj:) vergi olarak ben 1.100 ödüyorum kasko bedelinden dolayı bir alt dilime geçiyor. tabi benim aracım 2008, 2006 ların durumunu bilemeyeceğim.
performans olarak da clio rs ya da civic type r gibi gitmesini asla bekleme:) civic vti lar da oldukça performanslı araçlar st ye oranla. ancak st nin asıl iddiası istediğin viteste istedğin süratte performans verebilmesi.
neden 206 RC veya Clio RS değil de ST?
yeni yenidir kesinlikle st derim.ayrıca st için süpercharger hazır kit görmüştük 400 + hp
Valla 400+ hp biraz iyimser. 2.0 hacimde 384 alan var şimdi daha da fazla aldı ancak araçta kol piston yatak vs var. standart motorda 280 300 hp mümkün. 2.5 hacimde 500 gören var sc ile.
turbo imkanı da var daha yuksek rakamlar mumkun ancak maliyet ve yer kısıtı var biraz.
atmosferikte 2.0 dan 300+ mümkün. 2.3 ve 2.5 motorların blokları farklı biraz daha yüksek.
gözüme güzel geldi ST ondan bide etrafımda çok fazla fransız arabalarının bana gelmiyeceğini söyleyen insan var kız arkadasımın 207 sini bi hafta kullandım sağından solundan ses gelmeye basladı benım jazz vala köpek gibi tık ses yok narin araba sanırım fransız..
atmosferik 2.0 dan 300 + çok iyi ve yeterli bence
Şimdi Ömer kızmasın ama ben az yakan bir Ford görmedim. Dizel Fordlarda güncel veriyonları Peugeot motorları kullanıyor onlar o yüzden az yakabilir. :) VTI gerçekten az yakan bir araç. Güvenlikte ve alırken düşük km olayında gözle görülür açık ara ST önde. Konfor olarak ise aracın direk darbe emişini ele alırsan başa başlar. Ama koltuk konforu oturma pozisyonu konsol tazeliği felan dersen ST gene önde. Performans olarak 2.0 hacimde 150 hp spor bir araç için az gelebilir ama gözümüz 180-200 hp lere alışık olduğu için öyle. Ufak bir araca 150 hp gayet hızlı yapıyor arabayı. Sonuçta spor araç yapan fabrikalar rakipleri ile rollingde ne olur diye düşünmüyor. Gelelim kullanışlılığa. Vtec açsın diye bekleceğin VTI ile alt devir can sıkabilir ve şehir içi kullanımda sürekli vites ile oynaman gerekirken ST de durum çok daha farklı. Araç nerdeyse marşa bastığın andan itibaren tork üretiyo. Honda gibi devirlendikçe güçlenmiyo ama şehir içinde virajlı yollarda araç sollamalarında vitesle oynamak yerine her devirde hızlanmaya başlıyo. Ama işin diğer bir kısmı varki oda ST yi adım adım öne alıyor. Direksiyon tepkisi, yol tutuş ve frenler. Bunu sanırım anlatmaya gerek yok yukarıdaki arkadaşlar açıklamışlardır. ST bu konuda gerçekten çok ama çok iyi. Ve VTI bu konularda mağlesef zayıf.
Sürekli bastığımda ( ki dolaşmak için diğer arabamı süratli kullanmak için de st yi alıyorum) hiç 9.1 ortalamanın üzerini görmedim ST de. karışık kullanımda 7 8 sakin kullanımda 6 litre yakıyor. ancak vites oranları kısa olduğundan durum böyle yoksa 120 ile seyrederken tüketim artıyor oldukça.
bu arada hdi ve tdci motorlar ortak üretim ford versiyonlarında da ford kendi geliştirmelerine sahip. birebir aynı motorlar değiller.
Ankara trafiğini bilemiyorum. Ama sakinde 6 lt sabit hız ile alınmış değer sanırım. Ben İstanbul trafiğinde yakıt tüketimini görmeyi çok isterim. Bu arada kendi aracım az yakıyormuş imajı vermiyim. Sanırım Type-R'dan biraz fazla yakıyor RC'ler.
HDI ve TDCI motorların elektronik yönetimleri sensörleri ve araçların fizikler kaput altı özelliklerine göre emme ve eksoz manifoldlarında fark var.
Direksiyon rot kollarının açısı çok fazlalaşıyor o yüzden de sertleşiyor ve turu azalıyor. akslar da aynı şekilde açılı şekilde çalışmaya başlıyor. ayrıca sert oluyor ki st zaten sert biraz daha da sertleşince tutuş engebeli yollarda azalıyor. 3 cm alçaltma için geçerli bu söylediklerim. yaylar H&R markaydı bana uymadılar:) söktüm bende
benim bi arkadaşımda yanlış hatırlamıorsam vogland wardı ama kullanım falan rahattı. belki markadan markaya göre değişiyordur.
son paranı benzinciye yatırıp cebinde yannızca sigara çakmak ve telefon kaldıgı zaman o irade acayip güzel şekilde oluşuyor :D :D
haftada bir çıkarsam gunde bi depo bitiririm ya kesin :D
6 ıncı vitesim yok ama günde 100-150 km yapınca araba çok sık 5inci vites görüyo. Şehir içinde vede otobana pek çıkmam. :)
aynen bende 100 km rahat yapıorum gunde 7 sayfanın sonucuna bakarsak sanırsam ST bana gore bi araba değil temiz bi vti bulup onunla ugrasmak daha mantıklı geldi bana
ya tabiki gönlümde vti var fakat 99da üretiminin bitmiş olması piyasada temiz ve düzgünün zor bulunması ve beni üzmicek bi araba istememde biraz farklı araçlara yonelmem gerektiğini düşündürüyo bu linkini gosterdiğim ST ilanda gayet temiz modelli ve hesaplı gorunuyor o yuzden sizin fikirlerinizi almak istedim.