sınıfında yeterli gücü sağlamakta bence; corsa gsi 150hp, polo gti 150hp, czt 150hp, 207gt 150hp.
Printable View
sınıfında yeterli gücü sağlamakta bence; corsa gsi 150hp, polo gti 150hp, czt 150hp, 207gt 150hp.
tabiki turbo aracın avantajlı olmadığını da savunmuyorum yanlış anlaşılmasın. ama zevkler ve tercihler olmasaydı dünyada bukadar typer da satılmazdı n/a cı kaç kişi kaldık:p
Baştan sona saydığın arabaları motor hacimleriyle sıralayacak olursak;
corsa gsi=1600 cc Turbo/ 150 hp , polo gti 1800 cc Turbo/ 150 hp , colt czt 1500 cc Turbo/ 150 hp, 207 gt 1600 cc Turbo/ 150 hp. Ama malesef ST de koyacak Bi turbo ibaresi bulunmuyor ve hepsinden büyük hacimli bir motora rağmen nihayetinde 150 hp olması biraz çağın gerisinde bırakıyor.Her koşulda rakiplerinin gerisinde doğruyu kabullenmek gerek...
kıyaslamam bile.tabiki de fiesta.hakkını veren bir pilotajla virajlı yolda, ST ye herhangi bir vti yaklaşamaz bile :)
arkadaşım üreticiler bizim gibi hacim ile sınıflandırmıyorlar arabaları;) fordun amacı 150hp civarında ufak bir performans arabası yaratmak ve bunu 2.0 na bir motorla başarmış standart verilerine bakarsak. focus'ta da aynı şey söylendi niye 2.5 motor, ford anca 2.5tenmi çıkarabiliyor o gücü? amacı hp/lt oranını yükseltmek olsa emin ol çok daha fazlasını yapabilecek kapasitede teknolojileri.
e vergi HP bazında alınıyor, neden uraşsın adam hacimle..
Yukarıda bir arkadaş Fiesta için sınıfından pek fark yok diyordu. Bu ibareye göre bence 1 farkı var. NA isteyen biri için bir seçenek olabilirmiş.
Fordun gidebilitesi dışında rakiplerinden çok geri olacağını düşünmüyorum. Ancak Ford bunu standart araçlarında hep yapıyor. Ama zaten bu tarz özel araçların üretiminde hep Ford kendisini destekleyen ülkelere göre hareket etmek istiyor. Gerçi onu da başaramıyor. İngilizler Focus RS i awd istiyorlardı. :D
http://www.arabadergisi.com/ab/bmw/bmw5-serisi.htm
http://www.bmwteam.net/veribank/BMWB...deller/E39.asp
ford 2.0 motordan 150hp almış başarısız yorumunun üstüne yazdım o yorumu...fordla bmw'yi kıyaslamak saçma...ayrıca si'dan bahsetmiyorum e39 520 lerden bahsediyorum...
sword fitenki satsana benaaaa :D
Dostum Hondanın accordu bu gösterdiğin e39 kasasından sonra bile 2000cc 156 hp araç yaptı... Onu nie katmıyorsun o halde?? 2000cc den 241 alabildi diye kalkıp onuda accorda koymadı heralde demi?? bak vw bu e39 un üretildiği yıllarda beettle a 2000cc 115 hp motor koyuyordu. 2001 passata ise 2000cc 130 hp motor koyuyordu. Sen biraz daha araştırma yap bence.
97 yılında ki ABF motor golf 3 GTI 150 hp motorunu söylesen biraz daha mantıklı olurdu. Ama burda çoğu kişinin söylediği son bi kaç yıl içersinde üretilmiş ve 2000 cc den atmosferik 150 hp ve profesyonele girmedikce motor gücünü yükseltmenin fazlasıyla kısıtlı olması...
hadi bende marka fanatikliği yapayım vti diyim...:Dkonfor açısından fiesta daha iyidir büyük ihtimal fakat spor yay ve amortisörü takınca konfora pek bi yer kalmıyor...motor konusunda tartışmasız vti önde bu bi gerçek...yol tutuş açısından bence vti 'ın yol tutuşuda gayet iyi(bende 1.6 ies varken 5 lik yay orjinal amortisör ve 215/35/18 lastiklerle virajlarda hiç sorun yaşamadım ki o kadar çok kasmama rağmen aracı)sorunsuzluk açısından ise bence honda daha başaralı bu konuda...parça fiyatları ucuz ve her yerde bulunabiliyolar...en tartışılan konu 98 model bi araç için 20 k verilirmi orası soru işareti...
a3 1.8 t düşünebilirsin golf 4 gti piyasada pek yoktur sanıyorum a3 bulmak daha kolay olabilir ikiside güzel seçenekler bence...
ies'inin yol tutuşu güzel olabilir ama st ye aşık atacak düzeyde olamaz :)vti da aynı şekilde.şaşırdım yani.kaç sene öncesinin aracıyla,yeni bir araç kıyaslanıyor.ve hala vti ı üste çıkarabiliyorsunuz.küçümsemek için söylemiyorum şahinin de parçası her yerde bulunabiliyor.ben fiesta kullanıyorum diye bu yorumlar belki size öyle gelebilir fakat kesinlikle objektif yaklaşıyorum.umarım sizde böyle yaklaşırsınız.
yazdıklarım bir kişiye özel değildir.yalnızca ies konusunu üstteki arkadaş için yazdım o kadar.
arz talep ıhtıyacları karşılama keyif alma zorla vtı satmıyor kımse kımseye satılıyorkı pıyasası hala 20 ye yakın tüfe üfe oranlarımı belırlıo devlet bu konuda kotamı koymuş sana göre edmez bana göre eder satılıyorkı fiyatlar böle herkes mutlu olduuu arabaya bınsın yorum da bulunmak ayrı bişe takıntı olmuş gibi süreklı model fiyat tekrarlaması yapmak ayrı bişi...
iyide yazımı tekrardan okursan hiç fiestanın yol tutuşuyla ilgili bir şey söyledim mi ben sadece civicide yabana atmamak lazım dedim ...parçaları ucuz ve sanayide bir tane japoncuya gittiğinde çok rahat istediğin parçayı bulabilirsin... sana fiestanla ve yol tutuşuyla güzel mutlu günler dilerim...
Yalnız fiestanın motorununda yıllardır mondeoda kullanılan motorla %98 aynı olduğunu unutuyorsunuz.Yani emin olun vti'dan çok daha fazla kullanılan bir motor Türkiye sınırlarında.
Birde dipnot fiesta st Tr'ye 2006 da girmiş olabilir fakat çok daha eski bir araç.2003-4 civarında satışa sunuldu..O yüzden karşılaştırma yapılırken 2009 model turbo araçlarla kıyaslama yapmak aynı 98 model vti la kıyaslama yaparkenki gibi haksızlık olur.
saçma bir bakış açınız var bence. ford 70 yılında 1.6 120 hp motor yapıyodu şimdi de yapıyor. 2.5 turboyu 200 hp olarak da alabilirsin 305 hp de. kaldı ki ABF den önce ford 92 de 2.0 150 hp escort üretiyordu 2.0 115 golf varken escort 1.8 130 hp idi.
fiesta st çıkmadan önce ford un elinde 1.7 155 ve 2.0 173 hp lik iki atmosferik motor vardı halihazırda ama fiesta st ye çok daha ucuz olan 2.0 145 liği 150 hp olarak koydular. bunun da tek sebebi var MALİYET. ancak o sayede 2.0 bir arabayı 40 bine alabiliyoruz eğer daha üst seviye bir motor olsaydı fiyat yukarı çıkardı. ST de clio RS gibi pahalı bir araç değil o yüzden kimse karşılaştırmaz ikisini de 2.0 atmosferik diye. ST yi benden daha iyi bilmiyorsun o yüzden markanın stratejisi hakkındaki yorumların da çarpık duruyor.
ST150 yi modifiye özürlü olarak mı düşünüyorsunuz bilemiyorum çok abartmamak lazım.
http://i164.photobucket.com/albums/u...fy/stdrift.jpg
"bence" çok tatminkar oturma pozisyonu , spor koltuğu ve ele iyice oturan direksiyonu ile bir kere viraj almak ST almak için yeterli bir sebep olucaktır ;)
bu benim düşüncemdi he tabi bnce sen kendi beklentilerini sıralamalısın ve ne istediğini iyice düşünüp ona uygun aracı almalısın
bende fiestayı tercih ederim
Arkadaşım konu başına dönüp detaylı olarak yazdığım mesajlarımı okursan ne demeye çalıştığımı anlarsın.Artistlik mesajlara gerek yok,açıklamayada... Ben vw yi övmedim arkadaşın 2001 senesi civarında bahsettiği 2.0 motordan vw nin çıkarttığı güçlere örneklerine örnek verdim.
sen ozaman kendin mesajları okumamışsın. Biz demişizki "hothatch le normal sedan araç ps si karşılaştırılmaz" sen gene ABF 2.0 gti 150 hp di demişsin. eee ozaman neden bmw örneğini gösterirken e39 bir orta üst sedan motoru göstermiş o arkadaşın?? sende buna sonrasında çanak tutmuşsun. bmw 1990 senesinden beri 2000 cc için 150 hp barajı belirlemiş buna yakın bir motor çıkarıyor. Ama aynı zamanda 1987 de 2000cc 195 hp araçta üretmiş. Yani sen bmw den normal bir aracı alıp başka bir markadan hothatck bir motorla karşılaştırma yapamazsın...
fiesta st piyasada fazla olmadığından pek o kadar bilinmiyo bence,,,,ömerle tanışmadan önce bende bu kadar etkili bi araç olduğunu bilmiyodum açıkcası,,,binmiş,,, sürmüş 1000 kez roll yapmış bilmem kaç denemesini izlemiş biri olarak vti nin hiç gereği yok diyorum.......st nin özelikle yol tutuşu ve gaz tepkisi çok iyi,,,,şanzıman oranıda tam rollinglik :)
stok vs stock deneyen varmı ?