Peugeot
Citroen
2 siden herhangi birine iltifat dahi yapmak istemiyorum ama öncü firma citroendir
19. yüzyılın ilk on yılında, ilk Peugeot yarış otomobilleri, yarışlarda rekabet etmek üzere hazırlanan standart üretim otomobillerdi. Kazanılan ilk yarış 1894 Paris-Rouen “atsız araba yarışması” idi. Bir yıl sonra, dünyada ilk kez yapılan Paris-Bordeaux-Paris yarışında sürücü Koechlin ve teknisyen Rubichon’a emanet edilen bir Peugeot ilk sırada yer alırken, ilk dört sıra üç Peugeot’ya aitti.
Grand Prix Peugeot modelleri L 76 ile doğdular. Pilot Georges Boillot 1912’de Dieppe’de yapılan Automobile Club de France Grand Prix yarışını kazandı. Boillot, Amiens yarış pistinde 1913’de bir 5.6 litre EX3 ile bunu tekrar başardı; ikinci sıradaki Jules Goux ile çifte zafer kutlandı. Bu büyük başarıları Fransa’da, Sicilya’da, İspanya’da ve Belçika’da başka zaferler takip etti.
Peugeot’lar aynı zamanda rekortmen otomobillerdir. Örneğin aerodinamik gövdesi ve uzun kuyruğu nedeniyle “la Torpille” (torpil) diye adlandırılan L76, Nisan 1913’te İngiltere’de Brooklands yarış pistinde daha önce bir uçağın elinde bulunan 170 km/s dünya hız rekorunu kırmıştır!
En ünlü başarı 1913 yılının Mayıs ayında Indianapolis 500 mil yarışında elde edildi. Kazanan pilot Jules Goux bir kahraman olmuştu! Teknik olarak ultra modern L76 üstten eksantrik milli ve silindir başına dört valflı bir 7598 cc monoblok ünite ile hareket ettiriliyordu. Bu büyük dört silindirli motor yarı küresel yakma hücresi, beş aşamalı krank mili ve kuru karter ile 148 hp güç üreterek otomobilin 190 km/s hıza ulaşmasını sağlamıştı. 1914 ve 1915’te, Arthur Duray ve Mario Resta’nın Peugeot’ları bu etkinlikte ikinci sırayı alırken, Dario Resta Lyons’da 1914’teki ACF Grand Prix yarışına katılmış olan 4.5 litrelik bir otomobille 1916’da bu yarışı kazandı. Benzer bir otomobili kullanan Howdy Wilcox 1919’da tekrar galip geldi.
Uluslararası başarılar birbirini takip etti. 1919’da, André Boillot 2.5 litrelik bir L 25’in sürücüsü olarak Targa Florio’yu kazandı. Ve tekrar Sicilya’da 1925’te Florio Kupası’nı kazanan Peugeot oldu.
Peugeot aynı zamanda valfsız motorlu otomobiller ile de parlak sonuçlar elde etmiştir. Tours’da yapılan 1923 ACF Grand Prix yarışında, 176 S ve 174 S modelleri ilk üç sırayı elde etmişlerdir! Bir sonraki yıl Lyons’da yapılan aynı etkinlikte bir 174 S tekrar kazanmıştır.
Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz
Dünya Ralli Şampiyonu 205
Peugeot, Talbot Sport’un 1981’de kurulması ve Jean Todt’un yarış direktörü olarak atanması ile kendisini tamamen Dünya Ralli Şampiyonası’na verdi. Açıkça ifade edilen hedef şampiyonluğu kazanmaktı. Büyük verimlilikle görev hızla ve muhteşem şekilde yerine getirildi.
Rekor sürede tasarlanan 205 Turbo 16 B grubunda GTI ile aynı zamanda, Şubat 1984’te sunuldu. Arkada orta konumda enlemesine monte edilmiş, 1.8 litre, dört silindirli, 16 valflı türbolu motor 200 hp üretiyordu. 20 tanesi yapılmış olan yarış modelinde, önce 320 hp sonra 450 hp sunuldu. Böyle bir gücü yola iletmek için bütün tekerleklerden çekiş zorunlu idi.
Otomobil beş yarışla sınırlı bir programın parçası olarak 1984 Dünya Şampiyonası’na katıldı. Bir çeşit deneme koşusu. Korsika Turu ilk yarış etkinliği idi. Çok yeni olmasına rağmen, 205 T16 ilk yarış yılına damgasını vurdu. İlk zafer Ari Vatanen’in birinci olduğu Finlandiya 1000 Göller Rallisi’nde geldi. Bu başarıyı San Remo Rallisi ve İngiliz etkinliği RAC takip etti. Yeni başlanan bir programda beş yarışta üç zafer, ilerisi için çok ümit vericiydi.
1985 sezonunun 205 T16 için şampiyonluğu kazanma tutkusu ile büyük yıl olması bekleniyordu. Üç pilot, Ari Vatanen, Timo Salonen ve Bruno Saby o ana kadar Walter Röhrl ve Stig Blomqvist’in Audi Quattro’suna karşı koyacaklardı. Peugeot on bir rallide en az yedi zafer kazanarak rekabeti kırmak istiyordu. Peugeot, Timo Salonen’in Dünya Şampiyonu Pilot unvanı ile ilk Dünya Ralli Şampiyonu unvanını kazanmıştı.
Lancia Delta S4 gibi yeni süper otomobillerin gelmesine rağmen, 205 Evolution 2 altı başarı ile 1986 yılının hakimi olacaktı. Usta 2. dünya unvanını kazanırken Juha Kankkunen pilot şampiyonluğunu kazandı.
Ancak 1986 bu muhteşem başarının son sezonu olacaktı, zira Fédération Internationale du Sport Automobile (Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu) Grup B’yi tasfiye etme kararı aldı. Bu nedenle Peugeot başka ufuklara, Paris-Dakar ve Afrika Rally-Raids’e döndü.
Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz
Ver bilgiyi ve bilgiyi izmir güzeli bi arada şu CMS nin o E5 mi nedir orası oradaki reklamınıda koysana Şehir güzel kızlar güzel jantlar neden güzel olmasın ahahah![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)