User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
58 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: C Segmenti Araç Seçimi ??

  1. #39
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 dci Megane 3 Coupe sahibiyim. 2.000 km oldu aldığımdan beri. Genel olarak memnunum yol tutuşu falan gayet iyi.

    Fakat arka dingilinden ses geliyor geri çağırma yapılacak hala onu bekliyorum + frenaj başarılı olsa da dozlama homojen değil. Ufak tefek ses problemleri var kabinden gelen. + Ses sistemi var deseler de diğer aracım Civic'ten daha kötü bir ses sistemine sahip.

    Civic'ten aşırı yakıt tüketimi haricinde çok memnunum (hatta Megane'den totalde daha memnunum sorunsuzluğu itibariyle), güzel araç özellikle makyajdan sonra baya toparladılar.

    Sadece Megane'den inip buna binince aşırı yakıyor gibi geliyor

    Ama yol tutuş, tokluk hissi, direksiyon hissiyatı gibi konularda Megane daha iyi.
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    civic arkadaşta vardı çok kullandım sürüş hissi gerçekten çok iyi evet otomatik şanzımanı düzden baya bir fazla yakıyor.yol tutuşu bence civic in pek iyi değil arkadan itiş gibi sert virajda hemen götü bırakıyor yeni megane iyi hoşta arka kısmı çok dar tavan çok basık,kafam çarptı o bakımdan hiç beğenmedim arkada sıkıldım boğuldum resmen
    Otomatiklerini bırak f1 falan hikaye çok yakıyor ve gitmiyor. 1.3 yaris geçiyor duşun artık..
    Alla alla Asıri sert manevralar haricinde kolay kolay götünü salmiyo benimki ama belki de orj i öyledir suanda çok memnunum. Ewt meganin arkası rocco gibi çok dar..
    Önceki postumda yazmıştım astra h ye de bir bak ici dısı falan çok güzel..

  2. #40
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet fabrika verilerinin üstüne çıkabiliyor araç fiestada düz yolda 190 yapıyordu.fabrika verisi 165mi ne. astra easytronik mi? km si kaç ayrıca? 20bin kmden fazla düşünmüyoruz.ayrıca tam otomatik yok galiba astra easytronikse aman almayayım aynı hatayı bir daha yapmam
    Yok yaw düz vites. Kuzendeki 2008 model makyajlilarin 65.000de. Arabanın anasını s..kiyo resmen ama tık yok..
    Bahsettigim en full 1.3CDTİ HB cosmo cam tavanli metalik renk 42 ye aldık biz şimdide Ayni fiyatlardadir 40 civarı..

  3. #41
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ocean0636 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Otomatiklerini bırak f1 falan hikaye çok yakıyor ve gitmiyor. 1.3 yaris geçiyor duşun artık..
    Alla alla Asıri sert manevralar haricinde kolay kolay götünü salmiyo benimki ama belki de orj i öyledir suanda çok memnunum. Ewt meganin arkası rocco gibi çok dar..
    Önceki postumda yazmıştım astra h ye de bir bak ici dısı falan çok güzel..
    kendime bakmıyorumki araç anneme o yüzden otomatik şart.stock civic virajlarda götü kolay bırakıyor espsiz olnlar.sende yay fln varsa bırakmaz tabi yol tutuşu inanılmaz etkiliyor.

  4. #42
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendime bakmıyorumki araç anneme o yüzden otomatik şart.stock civic virajlarda götü kolay bırakıyor espsiz olnlar.sende yay fln varsa bırakmaz tabi yol tutuşu inanılmaz etkiliyor.
    Yenilerin hepsinde vsa standart artık. Vsa her tekere bağımsız fren ve gaz uyguluyor yani
    VSA=ASR+ESP

  5. #43
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendime bakmıyorumki araç anneme o yüzden otomatik şart.stock civic virajlarda götü kolay bırakıyor espsiz olnlar.sende yay fln varsa bırakmaz tabi yol tutuşu inanılmaz etkiliyor.
    yaris micra ? küçük derseniz bence eski yeni kasa astra düşünün en mantıklsı o olacaktır
    yeni megane ler eminim sorunludur alışkanlık yaptı renault bunu kanımca.
    A serisi var mercedeste minicik oda yani aksi bi durum yoksa ufak bi araç seçmeniz mantıklı olucaktır.
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  6. #44

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    656
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2007 Mercedes Benz B150 de anneye çok yakışır bi onlarada bak istersen

  7. #45
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ocean0636 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Otomatiklerini bırak f1 falan hikaye çok yakıyor ve gitmiyor. 1.3 yaris geçiyor duşun artık..
    Alla alla Asıri sert manevralar haricinde kolay kolay götünü salmiyo benimki ama belki de orj i öyledir suanda çok memnunum. Ewt meganin arkası rocco gibi çok dar..
    Önceki postumda yazmıştım astra h ye de bir bak ici dısı falan çok güzel..
    Yok artık o kadar da değil, Focus TDCI 110'luk ile deneme yaptık biz, her koşulda kafa kafaya gidiyor. Ben tek kişi Focus 2 kişiyken 4. viteste ben, iki araçta 2 kişiyken Focus 4. vitesten sonra öne geçiyor (4. vites dediğim de 180 den sonra falan). Gerçi ben vitek açmadan başlamadım klasik Hondacı tripleriyle

    O kadar da olsun artık ben tutunabileceğini bile düşünmüyordum ihtimal vermiyordum. Benim aracım otomatik Premium ve daha 2500'de. 30.000 km deki arkadaşımın arabasını kullandığımda arada çok fark vardı daha da iyi gidiyordu.

    Bir de şu var, vites oranları ayı gibi uzun otomatiklerin, manuellerin nasıl acaba?. Özellikle baktım 207 km/h ile giderken 4. vites 5300-5400 devir, 5 vites 4500 civarı devirlerde gidiyor.

    Evet bu arada Megane Coupe (HB için bilmiyorum kullanmadım belki daha yumuşaktır), Civic'in standardından çok daha iyi yol tutuyor. Civic daha "konforlu" kalıyor ama baya rahat araç.

  8. #46
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok artık o kadar da değil, Focus TDCI 110'luk ile deneme yaptık biz, her koşulda kafa kafaya gidiyor. Ben tek kişi Focus 2 kişiyken 4. viteste ben, iki araçta 2 kişiyken Focus 4. vitesten sonra öne geçiyor (4. vites dediğim de 180 den sonra falan). Gerçi ben vitek açmadan başlamadım klasik Hondacı tripleriyle

    O kadar da olsun artık ben tutunabileceğini bile düşünmüyordum ihtimal vermiyordum. Benim aracım otomatik Premium ve daha 2500'de. 30.000 km deki arkadaşımın arabasını kullandığımda arada çok fark vardı daha da iyi gidiyordu.

    Bir de şu var, vites oranları ayı gibi uzun otomatiklerin, manuellerin nasıl acaba?. Özellikle baktım 207 km/h ile giderken 4. vites 5300-5400 devir, 5 vites 4500 civarı devirlerde gidiyor.

    Evet bu arada Megane Coupe (HB için bilmiyorum kullanmadım belki daha yumuşaktır), Civic'in standardından çok daha iyi yol tutuyor. Civic daha "konforlu" kalıyor ama baya rahat araç.
    Yaw burda benim arkadasta yaris var hyvan gibi gidiyor 1.6tdci 109luk focusum vardı rahat geçiyordu beni oda ankaradayken otm bı civicle denemiş 3-4 boy gecmis otm-manuel aynı saniodu çok kaale almadı beni ama 210 a kasar basınca bı 20 boy yedi heralde aynada gozukmuyordu . Gene aynı arkadasın 2.0 136hp lik 98 vectra ile denedik dragda yarım boy falan gecebiliyor beni kafa çıkarıyor yani roll de ise 2 boy.
    Hocam sen naptin 4.vites 207km ile 5300rpm diosun saka mı bu ? Ben 4. Vites 186 da kesiciye giriyorum. 5. Vites 211 de de 5000rpm de oluyorum.
    Bu denemelerin hepsinde aem shortram,51 düz boru ve megan son susturucum vardı
    Aracım 10.500km de 2010 preminium motoru güzel açılmış

  9. #47
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otomatiklerin vites oranı çok fena çok Resmen uzun yol odaklı tasarlamışlar ama mokunu çıkarmışlar. Şaka değil gerçek 207 den fazla basamadım sanırım motor daha tam açılmadı ondandır devir aralığı da bu civarlardaydı

    Çok konforlu bir araç ama, tatlı-tatlı cruising şeklinde gezmek hoşuma gidiyor zaten bassanda gitmiyormuş hissi verdiği için çok kasmıyorum

    Bir de ekleyeyim, otobanda sabit sürat gidince acayip az yakıyor, sürekli düşük devir gidiyorsun çünkü. Yalan olmasın 5. viteste 3000 devirde 140'la gidebiliyorsun. Ama hızlanma yaparsan, şehir içi çok kullanırsan direk 10.0+ lt. Benzin aldıktan sonra kadranı sıfırlamaya korkuyorum ne yalan söyleyeyim

  10. #48
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla şaskınlıktan olan surat ifademi görsen gülmekten ölürsün
    uzun olduğunu biliodum ama bu kadarda beklemiodum.
    Ben 5. Vites 90 da 2500rpm civarlarında falanım criuse ile gercekten az yakıyor ama filtre egzoz olunca sanki altımızda k20 var gibi sıka sıka gidiyorum yani tepkileri gee hoşuma gidiyor fakat frenleri berbat yaza komple elden gecircem artık. Gerçi polis amcalar egzozu sokturdu ama olsun yaz gelio Cai de yeter bana

  11. #49
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ocean0636 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla şaskınlıktan olan surat ifademi görsen gülmekten ölürsün
    uzun olduğunu biliodum ama bu kadarda beklemiodum.
    Ben 5. Vites 90 da 2500rpm civarlarında falanım criuse ile gercekten az yakıyor ama filtre egzoz olunca sanki altımızda k20 var gibi sıka sıka gidiyorum yani tepkileri gee hoşuma gidiyor fakat frenleri berbat yaza komple elden gecircem artık. Gerçi polis amcalar egzozu sokturdu ama olsun yaz gelio Cai de yeter bana
    vites oranların o kadarda uzun deil:P senden uzun bizim jip var.1. viteste 90 , 5 viteste 3000dd de 175km de hız limitörüne giriyor 6500 çeviriyor

  12. #50
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vites oranların o kadarda uzun deil:P senden uzun bizim jip var.1. viteste 90 , 5 viteste 3000dd de 175km de hız limitörüne giriyor 6500 çeviriyor
    Yok benimki düz otm. Ler çok uzun..
    Valla jip Uzun olabilir anliyormda ayni motor. Sahip b aracı otm ve düz bu kadar farketmesi saçma bence gereksiz bı detay .
    Fab. Verisi olarakbile düzlerin 0-100 10.3sn otm.ise 12.5 Sn. Otm nasıldır bilmiyorum ama 0-100uben 9.8 ölçtüm. Filtre egzoz varken.

  13. #51
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ocean0636 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla şaskınlıktan olan surat ifademi görsen gülmekten ölürsün
    uzun olduğunu biliodum ama bu kadarda beklemiodum.
    Ben 5. Vites 90 da 2500rpm civarlarında falanım criuse ile gercekten az yakıyor ama filtre egzoz olunca sanki altımızda k20 var gibi sıka sıka gidiyorum yani tepkileri gee hoşuma gidiyor fakat frenleri berbat yaza komple elden gecircem artık. Gerçi polis amcalar egzozu sokturdu ama olsun yaz gelio Cai de yeter bana
    Bugün dikkat ettim, 90'la giderken 1800 devir oluyor 5. vites. Yakıt tüketimi de yol bilgisayarını sıfırlayınca 4.5 litrelerde geziyor bu devirde.

    2000 devirde 100 sanırsam (tam hatırlamıyorum belki 102 falandır),

    2500 devirde 120

    3000 devirde 140 diye gidiyor

    1.6 bir araç için aşırı uzun, eski aracım 3.2 litre v6 idi o bile bu kadar uzun oranlı şanzımana sahip değildi. Tamam otomatik-sedan bir araç = uzun yol odaklı kullanım = uzun vites oranları gerekir fakat bir yere kadar.

    Gerçi açık söyleyeyim, X ten Y ye dertsiz tasasız götürsün diye kullandığım için pek takmıyorum. Konforundan falan son derece memnunum.

    Frenleri öyle aman aman deneme fırsatım olmadı açık söyleyeyim, ama "ulan durmuyo" dediğim bir an olmadı. Gerçi adapazarında üretilen Honda'lardan korkmak lazım yerli City de aynı şekilde durmuyor

  14. #52
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    1.6 bir araç için aşırı uzun, eski aracım 3.2 litre v6 idi o bile bu kadar uzun oranlı şanzımana sahip değildi. Tamam otomatik-sedan bir araç = uzun yol odaklı kullanım = uzun vites oranları gerekir fakat bir yere kadar.

    :
    seninki W210'du sanirim da W211 E320'de 3bin devirde 150 ile falan gidiyorum.. tam rakam olmasa da o civarda sanziman cok uzun bence, 2-100, 3-165, 4-220 falan

  15. #53
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet W210 du benimki,

    Şanzıman motor yazılım herşey aynı zaten W211 de kullanılan 112 motor ile (egzoz haricinde son susturucu farklı)

    hatırladığım kadarıyla tam 90 la giderken 2000 devir, tam 120 ile giderken 2500 devir, dediğiniz gibi 3000 devirde de 150 km civarı bir şey çıkıyor.

    Ama aradaki fark, Civic 6900 küsür çeviriyor, m112 motorlar 6200 de tıkanıyor

  16. #54
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Ama aradaki fark, Civic 6900 küsür çeviriyor, m112 motorlar 6200 de tıkanıyor
    Evet o da var, haklisin..

  17. #55
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seninki W210'du sanirim da W211 E320'de 3bin devirde 150 ile falan gidiyorum.. tam rakam olmasa da o civarda sanziman cok uzun bence, 2-100, 3-165, 4-220 falan
    Burayı yeni gördüm ekleme yapayım,

    Uzun olması son derece normal çünkü E segmenti bir araç.

    Bir de m112 motorlarda tork bandı çok sağlam bir atmosferik motordan beklenmeyecek derecede. 2000 ile 5000 devir arası %90 torku verebiliyor. 2600 ile 4800 devir arası %100 315 nm torkla ilerleyebiliyorsun. Bu sebepten pek sıkıntı yaratmıyor şanzıman oranının uzun olması.

    Bir de kasa itibariyle kısa şanzıman kullanım amacına pek uymazdı diye düşünüyorum. Düşünsenize 160 ile gidiyorsunuz 4000-4500 devirde mesela? Hem deli gibi yakar hem de yüksek hacimli düşük devir çeviren bir aracın ruhuna aykırı olur

    Ayrıca beğenmediğiniz şanzımanın birebir aynısı SL65 de kullanılıyor (E 200 k ların aksine), 1000 nm ye kadar dayanıklıdır kendileri ve genel yapı itibariyle taş gibi sağlamdır Ben 220.000 de sattım sadece 60.000 km de bir şanzıman yağını değiştirdim, daha bir bu kadar NET giderdi.

    Dipnot : 4. vites 238-239 gibi bitiyordu yanlış hatırlamıyorsam.

  18. #56
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burayı yeni gördüm ekleme yapayım,

    Uzun olması son derece normal çünkü E segmenti bir araç.

    Bir de m112 motorlarda tork bandı çok sağlam bir atmosferik motordan beklenmeyecek derecede. 2600 ile 5000 devir arası %90 torku verebiliyor. 2600 ile 4800 devir arası %100 315 nm torkla ilerleyebiliyorsun. Bu sebepten pek sıkıntı yaratmıyor şanzıman oranının uzun olması.
    Benim hatirladigim kitapcik verisi max torrk %100 olarak 3000-4800 arasiydi..2600'de %90 veriyordur.. detaylarrrr

    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir de kasa itibariyle kısa şanzıman kullanım amacına pek uymazdı diye düşünüyorum. Düşünsenize 160 ile gidiyorsunuz 4000-4500 devirde mesela? Hem deli gibi yakar hem de yüksek hacimli düşük devir çeviren bir aracın ruhuna aykırı olur
    6. vites lazim i$te o yuzden ilk 5 motorun hakkini verecek, 6'ya atinca ölsün bitsin problem degil
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca beğenmediğiniz şanzımanın birebir aynısı SL65 de kullanılıyor, 1000 nm ye kadar dayanıklıdır kendileri

    Dipnot : 4. vites 238-239 gibi bitiyordu yanlış hatırlamıyorsam.
    SL65'e de yazik, daha iyi performans verebilir 7 ileri guzel kisa bi sanziman olsa Ama Mercedes konforu bozulur, olmaz

    Daha sadece 1 kere 240 gordum onda da vitesi hatirlamiyorum zaten, dogrudur oyle diyorsan..


    C segmentinden E segmentine de kaydik bir guzel, konu sahibinden ozur dilerim

  19. #57
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O şanzıman ilk çıktığında 6 ileri manuel bile yoktu sanırım

    O torku kaldırabilecek şanzıman henüz üretemedikleri için mecburiyetten senelerdir SL65 de aynı şanzımanı kullanıyorlar. 7g-tronic çatır çutur kırılır mazallah Tabi son derece kötü bir olay, talihsizlik o şanzımanı bir AMG araçta görmek.

    Mercedes kullanıcı profili teknikten çok sorunsuzluk-sağlamlık konularına önem verdiği için her ne kadar teknik bakımdan dezavantaj olsa da beğeni kazanmış bir şanzıman - en azından beklentileri karşılayabildi senelerce.

    Ha bir gerçek var, performanslı kullanım için son derece uygunsuz, kafası bozuldummu sürücü tepkilerine "noluyo lan yavaş" diye tepki verebilen - daha doğrusu tepkisiz kalan bir şanzıman

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •