bence birazda şansızlığına denk gelmiş aracın, bence düzgün bir ayarda günlükde kullanırsın...
Printable View
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=55187
al işte gc8 mağdurları 8 kere motor 3 kere şanzuman :(
Bence sen görmek istediklerini görüyosun, burda kim ne derse desin nafile:)
ep3 yuklee denicek araba olsun atmosferik de...:)gc8 sat gitsin yaşasin ep3
GC8 ,hatta bu aralar bi tanede ben mi alsam diye kendimle boğuşuyorum ama...:beuj:
400 üstü önden çekişli araç istemem. GC8
type r ile girilen viraj hızı ile gc8 in girdigi hız arasında 100 km falan yok viraj kabiliyetlerinden bahsedersek. type r sonuçta fabrika çıkışı pist için yapılmış bi araç pistten fırlamış gibi bi yol tutuşu var. gc8 tamam 4x4 eyvallah viraja girersin gazlarsın çıkarsın ama onunda en az fwd araç kadar önden kayması mevcut bunu gc8 i virajlarda zorlayanlar biliyorlardır ne kadar fazla understeer oldugunu... type r ise virajda fazla zorlarsan kafadan kayar ayagını çekersin gazdan oturur... kullanmasını bilene her araç hızlıdır... kimisi düzde gitmek ister kimisi virajı hızlı dönmek ister kimisi virajda kaymak ister... drift yapanlar arabaları kaysın diye sürekli + - kamber ayarları yapıyorlar aracı kaysın diye... kimisi trafikte oturaklı gitmek için kimisi uzun yolda rahatlık için kimisi hem karda dagda kışta kullanayım yeri geldi mi gazlayayım der
tamamen zevk meselesi ihtiyacınıza göre alınan her araçtan herkes memnun kalır...
400 hp lık hondaya da bındım, subaruya da.
aracın gercekten gıttıgını hıssetmek ıstıyorsan subaru, gittiğini zannetmek ıstıyorsan honda bır numaralı tercıhım olur.
Valla kişinin begenisine ihtiyacına ve aşkına göre degişir bu iş :)
500hp'lik bi ep3e dışardan bakınca çok heyecanlanmam ama stock'a yakın bi gc8 bile elimi ayagımı titretir :D
Birazda yaşla ilgili sanırım kullanıcı profiline bakıca genel olarak ep3 kullanan arkadaşlar daha gençken impreza kullanıcıları daha bi orta yaşa yelken açmış arkadaşlar. hayatta böyle genç yaşlarda yollun hep düz olacağını düşünürken biraz yaş geçtikçe virajları fark ediyorsun :D
450-500hp bi subaru yapmak typerdan daha pahalı olacagı için TYPER...
üniversite yıllarında hayalimdi mavi gc8 almak sarı oz ultraleggera jantlı sonra nereden bulastı bilmiyorum type r aldım gayet memnunum ama impreza alacak olsaydım wrx almaya calısırdım param cıkısırsada sti a gecmek isterdim :)
ya 400 hp lik bir typerın sadece roll demi kulalnıylıyor sanıyorsunuz. Ben her gün 470 hp lik typerımla kzımı okula bırakıyorum, işe gidiyorum . :) yolda kendini uzay mekiği sananlara güzel ders verebiliyorum mesela :) az yakıyor çok kaçıyor, güzel görünüyor , hala gc8 takas teklifi geliyor :) maltepe sahil kopru virajına pekala yanlayarak giriyorum .
iyice abarttınız yav sizde sanki sadece 100 -260 hızlanmak için yapılamdıkı bu arada .vidasına kadar homologe bi araç bu typer :)
inline 4 fwd + turbo benim düşüncem
awd ağır kaçar, rwdyle kötü anım var
Subaru daha avantajlı ve prformanslı belki ama türkiyede durum değişiyor sıkıntı var subaru modlamada..yakıt kalitesi özelliklede,Sensör arızası çok veriyor bu yüzden:beuj:
Honda K20 daha duyarsız bazı hassasiyetlere o yüzden EP3 derdim..:rolleyes:
soyle bı hataya dusuluyor yalnız. gc8 tpr kadar sert amaclı uretılen bı arac degıl. hondanın type-r'ı subarunun stı ına denk duser. o zamanda ısın boyutu degısır. 400hp stı ıcın turbo, enjektor,pompa,cooler, yazılım yapıp yoluna devam edersın. tpr de bı dunya malzeme degıstırmek gerekır.
gt40'lı BTU pompa benzını ıle 1,6barda antalya da gazlıyor. hadı onda standalone beyın var maf sıkıntısı olmuyor.
35 ayarı turbosu ıle AHM plakalı 09stı map ile degıl maftan yuruyor, onda da bır sıkıntı olmuyor.
veya 18g'lı STI 1,5barda kayserıdekı, trabzondakı pompa benzını ıle gazlıyor. cok sukur hıc bır sensor arızası falan yasayan olmadı.
saglamlıksa o da STI'da var sankı fazlasıyla,
BTU gt40 ile 2 bara yakın bır basınc + slıck lastıklerle tamamen standart yuruyenı(sadece debrıyaj farklı) ve standart sanzımanı ıle yarıstı.
GT40'a dayanabılecek standart bır honda yuruyenı varmı acaba?
STI daha pahalı dıyen olacaktır. Haklı da bı soylem olur, cunku kalıte her zaman daha pahalı oluyor ;)
Type-r sti a denk degil bence :) hatta alakalari yok sti in acilimindan belli. Bu arada hangi yil uretimi sti lar 400hp oluyor yazilim, pompa ve cooler la :) Fiyat amac vs cok farkli gelipte konusu gc8 olan bir konuda sti vs yazmanin geregi yok. O zaman konu supraya kadar gider, konunun sinirlari icinde kalmak lazim bence.
peki o zaman neden tr nin en iyi typer hazırlayan bilgesi aracını yapdıkdan sonra sattı sarmaktan kurtulamadı... neyse burada tamamen zevk ve ne istediği önemli alıcının, ben her zaman imprezanın yanına bir tane rwd almak isterim eğer zevk almak istiyorsam fwd değil ;)
aracımı gc8i le takas etmek isteyen 3 farklı arkadasin iletişim bilgilerini silmeseydim keşke siz yardımcı olurdunuz onlara nasıl zevk alınır son sahibi olması yüksek ihtimal arabayı para harcamadan nasıl adam edilir anlatırdıniz. :) bugeye sti sonrası , 2.5 sti falan deseniz anlarım typer dan üstün araçlar hakkaten ama konu gc8 olunca biz almayalım alanada mani olmayalım:)
GC nin FWD kadar önden kaymasımı mevcut ???
Karıştırıyorsunuz sanırım, GC dediğimiz araç bu ,
http://www.google.com.tr/images?um=1...=&oq=&gs_rfai=
Eğer kullanmayı bilmeyen biriyse öndende kayar arkadanda.
GC %60 R / %40 F tir. Yanlışım varsa GC yi benden daha iyi tanıyan arkadaşlarım düzeltsin lütfen.
Ayrıca o "type r kafadan kayar ve ayağını çekersin toplar " durumuna düştüğünüzde, toplayıncaya kadar bi yere patlayabilirsiniz. Hadi diyelim önünü topladı, peki ya arkayı saldığında ne yapacaksınız ?? İşte fark burda çıkar ortaya.
Metal yorgunluğu olayında ise aracın nasıl korunduğu konuyu çok ciddi şekilde etkiler. Tuzlanmış yoldan geçtikten sonra arabasını şampuanla yıkıyan birinin aracı 97/98 modelken ve hiç çürüğü yokken, 2003 model bir araba denize 10 metre mesafede yaz kış duruyorsa aralarında çok ciddi fark olur düşüncesindeyim.
Aslında bu konuları konuşmamızın tek sorumlu kişisi ve bence suçlusu Bayraktar Holdingtir. Ülkeye tek kalem GC getirmek yerine yurt dışındaki diğer versiyonlarıda getirselerdi şu an bu karşılaştırmayı bile yapmıyor olurduk. TR ye 2005 te gelen DCCD sistemi adamlar 99 yılında kullanıyorlardı.
GC STI - GC TERZO - RB5 - GC 2,5 RS TURBO ve diğer bazı modeller bizim ülkemizdeki standart GC lerden çok daha farklı araçlardır.
Ayrıca Subarunun kayma ile ilgili en büyük handicapı central kaymadır. Bilmeyenler için kaygan zeminlerde çok tehlikelidir.