motoru sorunsuz swift gti kullandım , şuan zaten si sahibiyim şunu söyleyebilirim ki ; iki araçta atmosferik son haddine kadar yüklendiğinde bence swift geçer :) tabi gücünü gerçekten yere aktarabilirse :)
Printable View
motoru sorunsuz swift gti kullandım , şuan zaten si sahibiyim şunu söyleyebilirim ki ; iki araçta atmosferik son haddine kadar yüklendiğinde bence swift geçer :) tabi gücünü gerçekten yere aktarabilirse :)
Kararını swiftten yana verirken sanırım seni Si nin kazanamayacağı düşüncesine sürükleyen şey Si nin uzun olan 3 ve 4 ü olsa gerek. Madem gırtlak yükleniyor. Şanzıman da elden geçer gibime geliyor. Crx 3-4 veya komple CRX şanzımanı Si 5. Vites dişlisi ile her halükarda Si alır gibime geliyor. Yurt DIşında B16a2 Swap EG si ler Ep3 type-R ları geçiyor. VE Si de hafif olmasına karşın Swiftten cok cok daha iyi yere basan bir araç.. Ben Oyumu Si den yana kullanıyorum. GIrtlak tabirinden ötürü..
Düzeltme, Arkadaşlar İnternete Swift 1.3 Gti hakkında biraz araştırma yaptım. ve Kararımı Swiftin Boy boy geçeceğinden yana kullanıyorum. Bakın Geçme deği Boy boy geçeceğini söylüyorum.
Şu an araçlar yaşlandı ne olur denemeden bilinmez ama 2000 li yılların başında her gün yaklaşık 20-30 kalkış yaptığımız günlerde bende si varken yanıma o kadar çok kez swift 1.3gti geldi ki (şanzımanı ile oynanmışı dahil), o zamanlar bugünkü kadar araçlar yüklenmiyordu. 1 tanesini hatırlıyorum gerçekten çok ama çok zorlamıştı beni ama 4'e atınca o da gerilemeye başlamıştı. si'da ne mi vardı? yalnızca el yapımı soğuk hava girişli filtre ,orta susturucu ve son susturucu sanayi tipi ve 7.2sn 0-100 hızlanma derecesi. o kadar.
yolda giderken rastladıgımız kalkışlar, gördüklerimiz yanıltıcı olabiliyor herkes her arabayı kullanamıyor, kimisi arabaları rezil ediyor kimisi de inanılmaz deneni gerçekleştiriyor. o yüzden pilotluğundan emin olunan kişilerle bu testlerin yapılmasının sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Kupon araba dediğimiz gti, gsi, si, wrx gibi özellikli araçları herkes kullanamaz ne yazıkki.
si la subaru impreza ile kalktığımı söylesem ve 3 bitene kadar önde olduğumu söylesem kaçınız bana inanır?? ama doğru çünkü adam deviri kesiciye kadar çevirme merakından dolayı arabayı yürütemiyordu.
saygılar.
son dönemlerde çok talihsiz açıklamalar okuyorm yaa :D
1 : okumayı bırakman olayın dogruluğunu değiştirmez.
2 : evet aracın fabrika verilerine baktıgımızda 8.5 sn görüyoruz bunu biliyorum fakat vermiş olduğum derece 2001 yılında (telefon kronometresi ya da elle ölçülen herhangi bir cihazla değil) aracın ön camına yerleştirilen cihazla ölçülmüş derecedir. o yıllarda yeterince ıspatı da yapılmıştır. 9 sene gectikten sonra bu saatte yeniden ıspatlamama gerek oldugunu sanmıyorum.
G-tech pro denen bir cihaz. Dilersen linkini vereyim incele. http://www.gtechpro.com/#
biliyorum bunlar hep o zamanlar forumlarda ya da sokaklarda da konuşuldu zaten
denemeler yapıldı 3.30 ci ile 6 kez kalkıldı (iki ışık arası 120 km ye kadar ) 5 defa otomatik kalktı gecemedi 6.da tiptronik kalkışta yarım boy actı. opel calibra turbo motoru takılmış kadet ile kalkıldı 3. vitese attıgında 1 boy actı(patinaj etkisi olabilir). o dönemde vteclerle kalkıldıgında ise 3. vitesten sonra gecerlerdi. örnekler coğaltılabilir. tabiki hep aynı randıman saglanamaz zamanla düşüş yaşandı eskime ve yanlış tamiratlardan sonra eski performans yakalanamadı. hatta şu anki arabamı yeni aldım fakat eski si'ımın yanına yaklaşacagını bile sanmıyorum.
bir de si ların genel anlamda gözden bu kadar düşmüş olmaları şaşırtıcı geldi bana sanırım yaşlandıklarından olsa gerek çünkü gerçektende biz zamanında ışıklarda kalkışa hazırlanan 120'lik saxoların arkalarında bekler onlar kalkınca çekilin cocuklar dercesine uzar giderdik, daha üst segmentteki araclara kafa tutardık ama bugun baktıgımda durum cok farklı gözüküyor. ilk mesajımda yazdıgıma dikkat cekmek istiyorum ya araclar kötü ya da kullananlar kullanamıyo. bana ikincisi gibi geliyor :)
çok iddalısın yaa :)
hani saydığın 330 ci 6.5 sn ciwarlarında 0 100 yapıo 3 28 ler 7 civarında
keza kalibra turbo motorlu kaddet diosun ki o bunlardanda seri ve hızlı olması gerekir
7.2 lerden bahsederken 6 küsürlere düştün
hani bnde honda sahibi oldum sı diil vtec sahibiydim daha ii yürümesi gerken bi vtı ım warken bn we vtı sahibi arkadaşlarım 3 30 lardan ve 3 28 lerdengenelde çekinirdik ki
2.0 t makinalara yanaşmazdım bile 155i olsun imprezzası olsun vs olsun
bn bunca senedir aktif pasif bi çok forumu takip ettm dışarda da bişiler duydum ddiğin gibi bi si ne duydum ne gördüm
hani gırtlak yüklü atmsferik sı ı bile görmeden inanmam bu ddiğin arabalarla yürürken
filtre egzozlu sı a hiç mi hiç inanmam kusura bakma
dedim ya inanmak inanmamak elinde benim ispat derdim sıkıntım yok eski aracımın plakasını da vereyim 34 FFZ 65 varsa bu forumda dediklerimi gören duyan söyler elbet. bu yazdıklarım yanlış olmasın 2002 senesinden öncedir. senin çekinirdik dediğin o araclara biz iştahla saldırırdık :) cidden yaw bu saatte neden uydurayım :)
yalnız bak konuşmalar hep aynı; şöyle olması gerekir böyle olması gerekir, ben ne olması gerektiğinden bahsetmiyorum ne oldugundan bahsediyorum. 3.30 un 6.5 sn civarında olması gerekiyor evet ama kim kullanınca fabrikanın tese pilotu kullanınca. ona bakarsan subarular da 2001 modele kadar 6.2 sn der aramızdan subaru sahibi olup da kacımız 6.5 sn nin altında 0-100 yaptırdı standart subaruyu ölçen varmı tecrübe eden var mı? 3.28 ler 7 civarı olması gerekir diyorsun ama 120 den önce beni geçen 3.28 hatırlayamıyorum. demek istediğim o ki olması gerekenler her zaman olmuyor ve çogunluk sayılara o kadar kanıyor ki direksiyona kim oturursa otursun araba gider sanıyor. kadett örneği için gitmesi gerekir demişsin ama gitmedi işte, demekki sadece motorla olmuyormuş yere aktarımı da önemliymiş. Cem kardeşim var örnek (buradaysa o da anlatır zaten) alfa 145 e lancia integrale turbo motoru taktı 17 jant koydu. uçması gerekirdi ama uçmuyordu çünkü 3'ün sonuna kadar sarıyordu.
unutmadan filtreli egsozlu ya inanmam dedin ama o dönemlerde ortalıkta bir iki tane integra type r motorlu si vardı onların dışındaki si ların hepsi filtre egsozluydu, çok çok crx 3-4 olan vardı 2 tane de o kadar. dedim ya bugunkü kadar modifiye imkanı ve secenegi yoktu o zaman.
inanmamanı da saygıyla karşılıyorum ne de olsa ben si'ın 3 yaşından 10 yaşına kadarki her evresini bildiğim için ve şu anda en yenisi 16 yaşında oldugu için artık foslaşmış olmaları da inandırıcılığını yitirmesinin en büyük etkeni.
Swift kasa hafif ve bu yüzden seri araç.
Sorunsuz bir swift gti binenler nasıl gittiğini iyi analiz ederler.
Kısada etkili olur.Uzunda hacim büyük olan götürür muhtemel. 1000 m
türkiyedeki en temiz ve modelli swift gti lardan bitanesini çok uzun bi zaman kullandım hatta şuan nette ilanı var 94 model beyaz.Ben aracın 2. sahibiydim ve aldığımda boyasına kadar orjinaldi km 75k lardaydı.söylenilen mod yapılmışsa aracın motoru düzgünse si istediği kadar yırtınsın gelemez arkadaşlar.Ancak şöyle drag değilde roll yapılırsa swift gti 150 dedimi biter si alır başını gider ama dragta fena üzerki 2005 te o araca ilk filitreyi ve egzostu ben taktım ve yakın arkadaşım Hakan Kıranla defalarca drag yaptık sene 2006 sonları ( 34 ud 1166 sedan 98 vti ) 0-100 öndeyim ,120 yanyana 130-140 vti boy atmaya başlar...si demiyorum vti diyorum ve dikkatinizi çekerim sadece filitre egzost vardı arabamda.
Demekki güzel yürüyormuş arac cidden, çünkü beni de eski si'ımla karşılaştıgım durum benzer di, biz sürekli hondalar olarak dolaştıgımız için vtec sedan hatchback sebil gibiydi aramızda ve kalkışlarda genellikle ben de 0-100 de önde oluyor, 120 gibi yanıma gelirlerdi ve aynı şekilde gecmeye başlarlardı. ancak otobanda denemesiğimiz için 180 i gecme şansımız olmazdı pek ve atılan boy 1,5 ya da en fazla 2 boy olurdu.
Si'ı ne kadar küçümsüyorsunuz anlamadım sebebini, sonuçta aracların 0-100 km hızlanmasındaki 3 temel faktörden (ağırlık-tork-aktarma) ikisinde net bir avantajı var (Vtec'e göre) 96 model hb hariç (1120 kg olanlara göre yani) si: 975 kg - 142 tork var vtec: 1120 kg - 145 tork var --> bu yüzden 100 km leri gectikten sonra vtecler daha cabuk hızlanmaya başlıyorlar, ve top speed leri daha iyi. şahsen si da son sürat olarak 235 km/h görmüştüm ama bu tabi ki vtec in o sürate ulaşmasından bayagı bir sonra oluyor, rüzgara karşı koyabilmek için gereken beygirleri daha az oldugu için. (dişli oranlarını da unutmamak gerekir tabiki.
Şu anki aracımla bir iddiam yok, olsaydı an iyi swift hangisiyse gelsin kalkalım konuyu kapatalım derdim ancak şu an bunu diyemiyorum. ancak kendisine güvenmekten ziyade gercekten iyi giden bir si varsa cıksın ortaya, baba switf te hangisiyse gelsin kalksınlar konu kapansın. :)0-100 , 0-200, roll ne isterlerse yapsınlar.
çünkü dikkat ettim de si a karşı bu kadar sert olanlar ya kullanmamış olanlar (uzun süreliğine) ya da yaşları itibariyle vtec jenerasyonuna denk gelmiş olan arkadaşlarımız.
saygılar.
deneme sonucu ne oldu?
Kısada Swift kesinlikle alır uzun olunca hacim piyasaya çıkar ama bu ara swift önde olucağında durum anca hızlar yükseldikçe deişir bence.2 arabayıda kullanma fırsatım oldu.