İkiside cok guzel cok cekıcı arabalar..
Vergısı kaskosu yakıtı parcası v.s v.s karsılastrması harıcı goruntu olarak karsılastrmada benım tercıhım zor olurdu şahsen. :)Tabi zevk renk meselesi..
Hayrlısı olsun adınıza..
Printable View
İkiside cok guzel cok cekıcı arabalar..
Vergısı kaskosu yakıtı parcası v.s v.s karsılastrması harıcı goruntu olarak karsılastrmada benım tercıhım zor olurdu şahsen. :)Tabi zevk renk meselesi..
Hayrlısı olsun adınıza..
Bora abin önce s2k alsın bidönem sonra sıkılırsa m3 e zıplar :)
eğer s2000 e önceden bi hayali yoksa bu arkadaşın büyük ihtimal m3 alacaktır vergisi kaskosu çok soğutmazssa kendinden...
ama ben adıma konuşuyorum 2000 yılından beri hayalim olan bi araçtır s2000 şu an e46 m
değil 2011 m3 te verseler en az 1 yıl s2000 kullanıcam derim sonra varsın isterse e36 m3 olsun fark etmez...ama bu arkadaşın maddi imkanı el veriyorsa mantık çerçevesinde tabiki m3 derim zaten olumlu olumsuz herşeyini yazmış herkez.hayırlısı olsun şimdiden.
m3 her türlü s2000den daha ağır basar tartışması bile olmaz :)
maddiyat zorlamazsa M3 den başkası düşünülmez. her koşulda prestijli bi araç ailevi olanağıda yüksek. S2000 oldumu 2. araç gerektirebilir...
96 model cabriom vardı... şuan hondaya biniyorum ama bidaha araç alırsam çakal kasa yada E36 da olsa m3 den başkasını düşünmem...
para poroglem degilse m3
m3 4 kişi binilir kalite klas perf s2000i üzer.
s2000 daha makul yedek parça,vergi,ucuz bakım maliyeti...
prestij demişsiniz bu BMW de bulunuyor.....
s2000 sahibi bir çok arkadaşım oldu aldıktn bir kaç ay sonraki laflar hep aynı
satıyım m3 alıyım sıkıldım yada satıyım corvette alıyım
s2k zevkli bir araba ama tadını almak isteyene alıpta öyle uzun binebilen etrafımda hiç görmedim
Fanatik bir Honda Kullanıcısı olarak Faworim tabii ki S2K!!!
Diyemiyorum maalesef :)
Maddi olarak sıkıntı yaratmayacaksa kesinlikle M3 alırdım ben 2 araç arasında kalsam :)
S2K da çok iyi bir araba,çok da keyifli ama diğer seçenek M3 olursa,hani yani dilim de warmıyor amma... :D
Ne diyelim ne alırsa alsın umarım pişman olmaz :)
Kullanım maliyetlerini elersek tabii ki M.. Varsın s2000 beş boy atsın..
S 2000 masrafsız ve çoğu orjinal km sindedir hiç para harcamadan canını alarak kullanırsın banamısın demez uzun boylular içinde rahat edemez tek sıkıntısı bu gidişinden memnun kalınmazsa stock makine turbo kit takarsın 500hp doya doya gezersin yakıtıda mükemmeldir günlük gezersin.
M3 daha konforludur 4 kişiliktir kullanımı daha zevklidir SMG olanının ama fazla yakar daha masraflıdır çoğu hatta hemen hemen hiç biri gerçek kmsinde değildir hepsi 300bin üstünde bir dağalmaya başlarsa toparlanmaz M3 dür ama kasa E46 sonuçta eski bir yüz kaskosunu bilemem ama ben olsam aldıktan sonra sıkılmamak için S2000 alırdım illa M3 sede çok temizini alırdım
Bugün bu mevzuyu saatlerce konuştuk,
Konuyu görünce bi şaşırdım:D
S2000'ini Satıp E46 M3'e Terfi Eden Bir abim, S2000 Kullanıcısı başka bir dostumuzu satıp E46 M3 alması yönünde uyardıda durdu.
ikiside çok özel araçlar,
S2K'nın Çok Eğlenceli Bir araç olduğu, rwd araç kullanmaktan zevk alan herkesin bi süre tecrübe etmesi gerektiğinde herkes hemfikir.
ama M3 dedikmi işin rengi değişiyor.
Alfabedeki En Güçlü Harf ///M.
Dediğiniz gibi S2K da çok ciddi bir alternatif ama S2K aldımı yanına bir araba daha şart. Bugün sahibindende baktığımızda temiz dediğimiz S2K lar minimum 55 bin TL den başlıyor. Yanına 10-12 bin liraya bi araba daha alınması gerek. Etti mi sana 65bin TL. Kaskosu ıvırı zıvırı bakımı yıllık vergisi derken zaten 70 binlik oluyorsun. Onun yerine direk M3 4 kişilik olması ile bir adım öne çıkıyor.
Fakat baktığımız M3 lerin hepsi 100 bin km üstü. Bir iki tane alternatife bakıyoruz. 2001-2002 model ortalama 100 - 150 bin km arası E46 kasa çok. Acaba bu motorlar çok mu masraflı ve tehlikeli? Yani serviste baktırıcaz ama servis ne kadar içine girebilir ki motorun? Çok çok cihaz bağlar kompresyon ölçümü yapar, varsa hata kodlarına bakar eğer temizse motor çok iyi der devam eder. Ama kimden duysam masraflıdır motoru sorunludur gibi şeyler söyleniyor. Gönlümüz M3 e kaysa da bu bilgiler insanı 2 kere düşündürüyor. Netice itibarı ile bu arabayı aldı mı sürekli olmasa da arada gaz açıcaz. Hep aman motor kıracam korkusu ile gaz da açılmaz ki :rolleyes:
M3 herşeyde S2K dan çok daha iyi bi araç biraz daha masraflı olması normal.Temiz i bulunursa kaçırmayın.
temiz m3 blursan kacırma bence abii dusunmeden
Nikimi de öz hakiki clioGT diye değiltiririz :D
valla şaka bir yana m3 bambaşka bi alettir illa ki ama 100 binlerin üzerindeki sizi ne kadar üzer bilemem... hani desen ki 30 binde s2k mı 30 binde m3 mü, ben kayıtsız şartsız m3 alırdımi temiz olması kaydıyla, hiç bakmadan kasko vergi vs de... şimdi o kadar yüksek km lerde m3, ne kadar masraf açar başınıza... muamma..
eğer motoru temiz kullanılmışsa ısınmadan basılmamış falan sa 100 bin üstü motor pek fazla sorun çıkartmaz size ki bmw motorları için 400-500 bin km lerden bahsediliyor ki bende 87 316 var motoru 350 binde orjinal motoru daha hiç sekman bile atılmış değil ordan kıyaslama yaparsın belki
m ler de aynı şekilde gidiyor mu ki peki?
Konu tam benlik olmuş ben sadece düşüncelerimi yazıcam katılan katılmayana şimdiden saygılar.
Benim s2000'e olan sevgimi saygımı yakın dostlarım çok iyi bilir.İstesem alabiliceğimide..
Şimdi basamak basamak gider isek konunun başında eski aracından kalan bir hasarsızlık indirimi olduğundan bahsetmişssiniz benim şu andaki m3'üm eski subarumun kaskosunu devam ettirelerek yapıldı %60 indirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam şu anda aracımın kaskosuna 1,600 veriyorum.(Rakamlar net değildir.)Sizde bunu değerlendirip birinci şıkkı eleyebilirsiniz.Yakma konusuna gelince şehir içi hafif sıkımlarla normal kullanımda 13lt başka konulardada belirttiğim gibi 2 kere top speed geri kalan sakın kullanımla 9,3 litre istanbul bodrum full klima açık..9,3 bence çok iyi bir değer bugun babamın volvosu bile uzun yolda 10lt altına inemiyor.Buda 2.secenek..
Gelelim s2000 ve m3 ün genel bakış açısına s2000 dışarıdan gerçekten çok albenili çok yakışıklı bir araç fakat malesef eksi yönleri çok.Yagmur yagdıgında ağız tadıyla kullanmazsın güzel durması için ciddi yerde olması lazım zaten konfor özurlusu bır arabada iicene konforsuz oluor.Tıkırtı sesleri belli bir zaman sonra ister istemez geliyor,ki kimse 60,000 lira verdikten sonra bu sesleri duymak istemez.Basınca s2000'de affetmıyor yakıyor.Konsol deseniz ciddi keyifsiz fakat gel görki arabanın karsına geçip bi sigara yakmak paha biçilemez..
Birde arada bazı arkadaşların yazdıklarına cevap vericem ben daha üzülmemiş yanlanmamış bir s2000 görmedim.Her akşam bağdat caddesindeyim daha bir tane sakin giden s2000 görmedim.Alayı gazlıyor hee benımde s2000 olsa bende gazlar yanlarım yalan yok kızmıyorum niye yapıyorlar diye haklılar ama malesef bi tane sıkılmamış s2000 yok eskiden bir baran wardı efendi efendi giderken görüyordum oda sattı o s2000'de perte bağladı zaten..
S2000'inin yanında bir araba mutlaka şart bunuda bir örnek veriyim çok yakın arkadaşım siteye üye kenanda bildiğiniz gibi kızlar kızı bir s2000 aldı.Ki ciddi anlamda hakkını vererek kullanıyor s2000'i bu hafta sonu gördüm dizel a4 almış sormadım nedendir diye ama şöle bir yorum yaptım demekki s2000 le heryere gidelemiyor.Yada rahatsızlık veriyor ki s2000'i alalı sanırım 1 ay filan oldu.
Şimdi kendi m3'ümden yola çıkarak m3'ü anlatmaya çalışıcam m3 benim için subarudan sonra resmen prestij oldu apartmanda bile sonunda doğru düzgün bişiler alabildin dediler daha ilk haftasında..Nişanlım bile alabiliceğin en iyi arabayı aldıgının farkındasın dimi dedi....Araba kullanmayı sewdiğimden ve trafikten nefret ettiğimden dolayı SMG tercih ettim ama aldıktan sonra öle anlatılan gibi olmadıgını anladım özellikle tam devirli sıkımlı kullanımlarda aksine düzden daha ii bunun altını çizerek söylüyorum tam devir vites attıgınzıda tansiyon tam açıkken düzden daha iyi ilk bir ay tansiyonu anlamak için sıkıntı çekıyorsunuz fakat şehir içinde 3.kademe en idaali,m3 ü alırken fullunu almaya çalışın telefonu tv zunu ekranı filan cidden çok eğlenceli arabadan zewk almanızı sağlıyori,tek kapı arabada 200 le giderken tek tuşla arka kelebekleri açabiliosunuz ki bir çok arabada hala yok..Harman cardondan bahsetmicem bile içerideki müziğin kalitesinden bu araca düşünen bunu zaten biliordur koltuk ısıtması elektrikli koltukları yukarı katlanan otomatik aynaları (ben otoparkta bile kapatıyorum :) ) s2000 e göre yol tutuşu çok çok daha iyi...
İllaa yok arkadaş ben yanlıcam diosanızda tek tuşa bakıyor...Diğer türlü dsc açıkken kopartmak imkansıza yakın hemen bir şekilde şeride geliyor araba...
Yine bir arkadaşımın yazısına cewap vericem nickler aklımda değil s2000 m3 her yerde var demişsiniz türkiyede kaç tane m3 coupe var biliyormusunuz?Ben her gece bağdat caddesinde olmama rağmen hep bağdat caddesi örneğini weriyorum ki bu tarz arabaların en çok görüldüğü yer olarak sadece BK kırmızı m3 ü görüyorum çok çok nadirende 1 2 extradan m3...s2000 lerin plakasını yazmıcam gökide bilir her 10 dakkada kaç s2000 geçtiğini ki hatta her seferinde bize inat yapıyorlar deriz.m3 e sorunlu dıyenler içinde m3 ün istediklerini verin inanın hiç bir sıkıntı çıkartmaz ısıtmadan basmayın istediği yagını koyun bakımlarını tam yaptırın smg sini düzenli fonfigire ettirin inanın bir sıkıntı çıkartmaz ben en az haftanın 3 4 gunu kullanıyorum bir gunude 100 km yapıp işe gelıorum.s2000 e göre temiz m3 bulmak bence daha kolay her m3 alan çünkü gazlıcagını sanmıorum,gazlamak derken can almadan lastik yakmadan yanlamaktan bahsediyorum.
Bu iş sanırım birazda yaş ile ilgili ben su anda 22 23 yasımda olsaydım emınım s2000'i tercih ederdim ama artık kafa kaldırmıyor ınsan belli bir yerden sonra konfor arıyor araba kullanırken zewk almak istiyor.Ama ne yaparsak yapalım zewk işte insanın aklında kaldımı kalıyor malesef...
Benim hedefim açıkça sölemek gerekir isek corvette c6 ben sanırım amerikancıyım onlardan aldıgım zewk ıstedıgı kadar konforsuz olsun bır başka...
Ewimide iş yerime yakın bi yere taşıyabilirsem içimde kalmasın diye belli bir dönüm siyah hardtoplı bir s2000'e binmek istiyorum açıkçası...
Konun özüne dönersek maddi durum m3'e bakmayı kurtarıyor ise kesinlikle m3 ama benım araca bakıcak ayırıcak ne zamanım ne nakdim war diorsanız s2000 çünkü s2000'e bakmasanız bile yürür ama m3 sıkıntı çıkartır bakımları yapılmazsa bu bir gerçek..Yada ben canını alıcam dıosanız m3 s2000 e göre daha nazik bir araba...
Değerini bilebilicek biri ise m3 alsın gerçekten çok özel bir araba... 100,000KM üstü olmasını dert ertmeyin sahibi biraz bilgili olsun araba hakkında gerisi foss...
m3 alınca keşke s2000 alsaydım demiceksiniz ama s2000 alırsanız keşke m3 alsaydım diceksiniz...ikisinide kullanan biri olarak düşüncelerim bunlardır..
Kullanacak kısının boyu uzun degılse maddı acıdan s2k, arızaları, yakıtı, vergısı, bakımı vs. sıkıntı yaratmayacaksa tabıkı herturlu M3.
Ben bir arkadasımızın s2k e bındım daha dogrusu bınemedım :D asırı kucuk kıbrıt kutusu gıbı 2 büklüm belım kambur oldu koltuk gerıyede gıtmıyo, ustelık ustu acıkken bınmıstım kapansa bir de kriz gecırırım heralde :) edit: boyum 189
Seve seve yardımcı olmaya çalışırım bilgilerim dahilinde...
hakan msn e ekledim göremiyorum seni kardeşim..
Xdream çoğu m3 sever için aydınlatıcı bi yazı olmuş :)
Benim merak ettiğim bir konu daha var olası arızalar , mesela difransiyel,vanos yada ne gibi bir arızayla karşı karşıya kalınma riski yüksek.Bakım derken dikkat edilmesi gereken nedir ? yağ ve filtreler haricinde..Teşekkürler şimdiden.
Enes kardeşim şimdi söle bişi war aracı kosiflere götürdüğün zaman zaten diğer bmwlere nazaran üstüne çok titriyorlar ben vanos ve dif te hiç sıkıntı yaşamadım yani lastik yakmadıgın weya yanlamadıgın sürece çıkaracıgını açıkçası sanmıyorum..
Ben ne yanlıyorum nede lastik yakıyorum gerek yok çünkü yani kolay kazanıpta almadım gözüm gibi bakıyorum açıkçası...Alan kişi götürsün serwise vanos ayarlarına baksınlar etsinler sensörlerini kontrol ettirsinler arabayı kullanıp içini dinlesinler her araba gibi sogukken çalıştırıp dinlesinler altına baksınlar eğiklik yamukluk warmı ondan sonra bakabilinicekse alınsın...Malesef bazı m3 sahipleri diğer bmw motorları gibi zannedıor öle deil motor zaten limitlere yakın ayarlanmış sıkıştırılmış zaten mumkun oldugu kadar serwisin sölediği abi bunu ısıtmadan sakın yürüme bile dio mesela bende hareret ortaya gelene kdr yurutmuorum hiç bir şekilde dediğim gibi maşşallahı war yeri geldi 2 hafta marşına basmadıgım zamanlar oldu hiç üzmedi beni..Ama hep dıorum araba işi tamamen kısmet biri çok ii çıkar diğeride illalah ettirir kendinden...Diff ve vanos konusunda yardımcı olamadım kusura bakma birebir yaşamadıgım sorunlar hakkında yazıp çizersem sallamış olurum sadece bir arkadaşımın m3ünde vanos sıkıntısı olmuştu 1,250 liraya ikinci el bulup deiştirdi onu biliorum...ama oda düz gitmez style dı :)
Bakım kısmını atlamışım smg için konusursak serwisin önerdiği yakın dışına çıkmayın filtre önemli değil..Birde en çok yaşanan sıkıntı smg'de valonda bağlantı saplamaları war bu zamanla gevşiyor beni uyardılar sıktır diye sıktırdım hakketten gevşekti.Kaçırıp kırılırsa volan girer oda 1,500Eurolarda dolaşıyor sıfırının fiyatları sanırım...Ama dediğim gibi 10.000 de bir filan bi göz geçirilirse onada bişi olmaz..Egzos takmayın bir çoğu içe yaramaz eksiye gider diyolar yada çok çok iyi araştırıp çok ii bir komplike sistem bulmak lazım ben rahat edemedim arabayı aldıgımda saçma sapan bi son susturucu vardı borcu çapları aynı oldugundan csl egzosu koydum için rahat etsin diye...aklıma geldikçe parça parça yazıorum ama aklıma gelenler şimdilik bunlar..Dediğim gibi aman tanrım şimdi napıcaz diye bir sıkıntı yaşamadım ama açıkçası nazik kullanıyor canını almıyorum yarın öbür gün ne olucagı belli olmaz ben 20.000 km dir sıkıntısız kullanıorum uzun yol şehir içi karışık..100kmden sonrası çok zewkli...
Sizi yanlış anlamadım sadece her tarafta war dediğiniz için bu m3leri bir benmi göremiyorum manasında söledim.zaten sayı olarakta azız,ki bende hastalık gibi bir şey var evde oturamıyorum askerden sonra ciddi bir sıkıntı yaşıyorum evin içinde havası önemli olmadan mutlaka dışarılardayım hani ben görmuosam gerçekten kimse göremez :) M3 Te her araba gibi güzelce baktırılırsa süpriz yumurta gibi çıkmaz sadece işin ehli olan düzgün insanlar baksın.. RX-8 Konusunda arkadaşı yönlendirmekte fikir sahibi yapmakta tabiki de özgürsünüz burası bir forum herşey değerlendirelebilir insanların fikri 1 sn bile değişir.Benim şahsi fikrimi merak eden olursa benim trilyonlarım olsa rx-8 almam bunuda yanlış anlama sakın beni hiç bir yeri cezbetmediğinden ne tipi ne markası ne motoru bana göre değil bazıları büyük sever..Benim kide büyük,motor :)
Tercih meselesidir ama ben paramın en iisini almaya çalışırım yani m3 parasına yeni kasa 3,20 de alabilirdim ama m3 un werdiği hiç bir hazzı veremezdi ne içten ne dıştan..Modellere fazla takılmadan alınacak zewke bakılmalı bence...
Onun için elimde bir tane 74 model bir camaro war çöp tenekesi... :D
Anlayışın için ben teşekkür ederim.Dediğim gibi ben m3 ü iyi bildiğimden yada bildiğimi düşündüğümden yardımcı olmak amaçlı yazdım s2000'e sahip olmadım ama çok gezdim ve duruşunu seviyorum eksilerini artılarını yazmaya çalıştım yanlış birşey yazdıysam yada eksik af ola...
RX8 konusunda hiç bir şey diyemem bir kere bile sahibinden de açıp bakmadım nedir ne değildir diye fiyatlarını bile bilmiorum dediğim gibi benim beklentilerime cewap verebiliceğini sanmıyorum...Sadece gecen hafta bir haber geldi diyarbakırda çok çok temiz bir rx8 warmış çok zengin biri almış sarmamış satıyomuş al sat dediler telefon geldi ben anlamam o arabadan dedim,açıp bakmadım bile resimlerine açıkçası ama o araba temizmiş kaynak sağlamdı.
M3 sorunları konusunda xDream' e ben de katılıyorum. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler. 340 beygir 3.0 V6 8-9 yaşında arabadan bahsediyoruz. Her ne kadar alman olsa da bu arabalar sıkıştırma oranları yüksek aletler ve gerçekten titiz bakılması gerekir.
Çok kıymetli bilgiler. Çok teşekkür ederim tüm yorumlarınıza. Bakalım kısmet.
vallahi xtreme teşekkürler makale gibi yazmısın bu yazıyı sakla bence :)
çok güzel bilgiler vermişsin okumakdan sıkılmadım.
Ben kısaca M3 diye fikrimi yazmıştım ama kısa bir bilgi olarak m3 düz 6'dır v6 değildir. 3.2 lt hacimlidir. Yazılanları çoğu doğru ısıtmadan gazlamamak bakımları iyi anlayan biryere yaptırmak ki bu kesinlikle ''kosifler'' değil. Doğru malzemeleri kullanmak bozuk yolda zorlamamak abuksubuk yay may takmamak en ve en önemli unsur = Otopark, vale (allahın cezaları%90), baba, kardeş, dayı, enişte, eş, dost gibi 2. şahıslara vermemek durumunda hiç problem yaşatmaz diyebilirim neredeyse. Motor blok olarak zaten döküm demirdir geç ısınır ama geç de soğur bundan dolayı kısa parklardan sonra araç zaten çok soğumadığı için kışın mesela 1 - 1,5 saat nerdeyse hiç soğumuyor tekrar uzun uzun ısıtmaya gerek kalmayacaktır. Yürüyen aksam olarak kronik denebilecek tek kusuru arka travers bağlantılarını ve şaseyi yırtma durumu oluyor çok zorlanırsa ama reinforcement kiti var uygulanınca birdaha yapmıyor. Eski kasalarına oranla mekaniği daha iyi vanos daha sorunsuz güç daha stabil handling daha iyi. Her iki aracıda kullandım kıyaslanacak statüde değiller. Birisi roadster biri 4 kişi . Bu durum önemli değilse gerisi zevk meselesi. S2000 için yapabileceğim tek yorum çok zevkli ama 2004 ve öncesi :) Vsa s2000'in can düşmanıdır :) Vsa'lılar alınmasın ama maalsef arabanın bütün tepkisini öldürdü. Kapatınca kayıyo ama demeyin alakaları yok size seçiminizde başarılar.
Çok mantıklı söylediklerin aslında bu saydığımız ısınmadan gaz açmama,zamanından önce doğru bakım filan her arabada uygulamak lazım,çalışma prensibi açık ve net çünkü :) İllaki m3 ün bunların aksini yaptığımız takdirde tepkisi daha ağır olcaktır sıradan bir otomobile göre..
O zaman m3 den korkulmaz nasıl kullanıldığından korkulur özetle :)
Bu arada Allah kaza bela vermesin senin arabaya sorunsuz sıkıntısız nice bin kmler kullanırsın inşallah.
tartışmasız m3 tabiki güç prestij bir arada tabi 60binlirayla kalmayacağı kesin.
valla eksdirim cok duygulandım mesajını okurken canım 46 em3 almak ıstedı