tamam çok tşk ederim super bı bılgı oldu benım ıcın :)
Printable View
Ben Competiton kullanıyorum ve Exedy ile yan yana koyup bakkalda terazide tarttık:D 5.300gr geldi Competition,Exedy ise 5250gr geldi ama Fidanza daha hafif 4500gr fln ama çok basit bir mal gibi duruyor fidanza birde fazla hafif volan bu sefer son süratini etkiler bunuda bil ITR volanı bile 6kg'ye yakın o yüzden Honda'nın baz aldığı ağırlığı kullanmak daha mantıklı geldi bana ve competition aldım volanı...:rolleyes:
Hafif Volanı ,hafif krank kasnağı ile kullanırsan devirlenmede çok farkettiriyor.Hele ki boşta iken gaz verdiğinde devir saatinin tırmanışını şaşkınlıkla izlersin:D
timuçin peki burda yazılanlarda 4.40 var diyor o nasıl oluyor valla ben öyle biliyodum:confused:
B18A1 (Cable):
YS1
Again, you'll see how Honda didn't help us out any with the stamping on this transmission. These transmissions however, are much different in there gearing. This transmission has a longer first and second gear with slightly longer 3rd and 4th gears. The final drive is still 4.40:1 making this a possibility for all motor applications, but not your best choice. You'll be able to find this transmission in 90-93 Integra's and they're all cable-type. The prices for these should range between 200-400 for clean, good working units. Paying anymore is pointless, as these transmissions are everywhere.
diğer bir yerde ise...
Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in) 1.6 liter
Compression: 10.2:1
Bore: 81.0 mm (3.2 in)
Stroke: 77.4 mm (3.0 in)
Rod Length: 134 mm (5.3 in)
Rod/stroke ratio: 1.745
Power: 160 PS (118 kW; 158 hp) @ 7,600 rpm & 15.5 kg·m (152 N·m; 112 ft·lbf) @ 7,000 rpm
Redline: 8100 rpm
Transmission: S1/J1/YS1 (4.4 final drive), Y1 (4.266 final drive, cable clutch, optional LSD)
ECU code: PR3 (DA6/DA8/EF8), PW0 (EF8/EF9/DA6)
OBD0
Nasıl oluyor bu:beuj::beuj:
JDM EDM ARAPDM ve ATLANTİC olarak bu şanzımanların diş ve oranları farklılık oluyor ben tr dekilerden bahsetmiştim :D
ayrıca ikinci liste DA8 integra şanzımanı ;) JDM 1989 İntera XSİ B16 şanzımanının oranı... Yani bu aracın....
1989-1993 Integra Specification
Bu arada Gerçekten 4.428 le bitiyorsa JDM VTI'in şanzımanı OTOMATİKLE aynı finale sahip demektir :D :D :D
Haa bu arada buda hazinemden bir fotokopi.... 90-91 oranlarını merak edenler için...
http://img52.imageshack.us/img52/8226/fotoraf011.jpg
bu arada şanzumanı kısaltmak için ne gibi işlemler yapabiliriz ???
Öncelikle senin şanzıman kodunu bir öğrenelim :D gerisi çok kolay olacak
gaza geldim manuel swap yapıcam:)
swap center'daydım dun konustuk bıraz teg hakkında manuel swap+turbo 5-6 bin tl cıvarı hesap cıkarttık. düşünüyorumm..
Alican Fidanza Volanı bir eline al diğer eline Integra nın Kendi Oem volanını gör ne kadar fark olduğunu direk diyeceğin söz bu bunun iki katı ağırlığında:D
Competition ve Exedy kalite olarak Fidanza'dan daha iyi bence ama karar senin sonuç olarak hepside Oem kalitesine ulaşamazlar hiçbir zaman:rolleyes:
Fidanza sana alt devirlerde avantaj sağlar ama artık belli bir süratten sonra aracın hızını keser ki buda yüksek süratlerde gerçekleşcek şey çünkü unutmaki Volanın dönüş çapı kinetik enerjiyi depoluyor bir nevi;)
şanzıman Q1 :D
alican kısaltmak için para harcıycan.. sanzuman actırcan kısa sölıycen gelcek sanzuman toplancak oke..
Alican Exedy ve Competiton bile Honda'nın CTR kategorisindeki araçlarının volanlarına yakın bir değerde üretim yapmış demekki mantıklı olanda bu olsa gerek:rolleyes:
Volan dişlisinin çok hafif olması herzmn avantaj demek değildir..Drag için evet en hafifini al derim ama sen gündelik kullanımda sürüyorsun bu Teg'i ve Her koşulda optimum performans için bence orta değerler daha iyidir yani Competition ve Exedy ürünlerini tercih etmen daha iyi olur..:icon_tup:
Exedy içlerinde şekil olarak en güzeli zaten çok farklı bir yapısı var...:rolleyes:
satılık q1 kısa şanzuman :p
bende stock bır vti var ne zaman denemek ıstersen göruselım yavrum ;)
Stock motora yurtdışında çok basan gördm.. pek sıkıntı olmuyor düşük basınçlarda.. tabi motorun kondisyonuna da bağlı.. orijinalden sıkıştırma biraz düşük oldğu için kafa daha rahat oluyor tabi..
stock vti hafif kalıcak bana dün belli oldu :) :)
bu arada speclere emme manifoldu ve gaz kelebeği port polishte eklenicek :) :)
yaza inşallah VTİ geçen TEG'i izliycez hep beraber ..
moruk denediniz mi vtec ile yanlış anlama ama ben ihtimal vermiyorum :)
vtecle denemedim abi zaten dün bikaç deneme oldu da fuatlarla bende sıktım gördüm neyin nolduğunu :)
yok abi denemedim denerken bende sıktım hedırs filtre egzoslu vteclerle. :)
ama cok sasırcaksınız ben şimdi hiç konusmıycam :)
tek eksiğim sanzuman by-hayali mustafa abiyi bekliyorum kısa gelirse ona sanzuman benmkiyle takasa giricez inşallah.
dipnot: 17lerleydim birde:)
onu beklersen çok beklersin adam 2 senedir turboyu takamadı :D
valla mustafaya kızdım ben o iş için bee :(
pm atayım....