User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: turbo basıncı karşılaştırması

  1. #20
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alper, actuatorle oynayıp aldıgın 1.6 ile yazılımınki epeyce farklı fazla zorlama 1.4 - 1.5 yeter.

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok şu an üzerindeki yetio ama anlamadığım Rstuner stage 1 de 1.2 bar Özgünde 1.2 bar iken wastegate ayarı sonrası Özgünün yazılımı 1.4 lere çıktı RSTuner 1.55 lere çıktı. Özgünün 1.6 olması gereken yazılımını daha denemedim bile.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #22

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi turbo aracın ne kadar bastıgını bilmek anlamsız mı bilmiyorum?
    sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.

  4. #23
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.
    Çok güzel açıklanmış.

    Aynı basınçta yürüyen bir aracın egzantirik lifti ve zamanlaması güzel besliyordur, diğeri kapalı subaplara üflüyordur fark açılır..

    Ayrıca aynı basınçta (misal 1 bar diyelim) turboların üreteceği hava miktarı farklıdır, GT28'in 1 barda üflediği miktar ile GT55'in 1 barda üreteceği hava bariz farklıdır, geçen gün birisi "her turbonun 1 bar'ı aynıdır" gibi birşeyler yazıyordu, kesinlikle yanlış.

    Ufak pipetten 1 bar basınçta hava geçirmek ile, kanalizasyon borusundan 1 bar hava geçirmek örneğini kullanırım ben, görebileceğiniz gibi hava miktarı olarak arada çok fark var...

  5. #24
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onu söyleyen arkadaş barların aynı olduğu konusunda doğru söylemiş her turbonun barı aynıdır geçen hava farklıdır.

    yoksa basınç hep aynı ölçülür. 1 barsa 1 bardır.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  6. #25
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.
    cok iyi acıklama bu hava kutlesidir onemli olan, bu sebeple yazılım yaparken kelebek acıklıgıda hayati onem tasır.

  7. #26
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ortada bir kavram karmaşası var.

    Eğer Standart International "SI" birimleri kullanıyorsanız, tabii ki dünyanın her yerine 1 bar bir 1dır, aynı 1 metrenin her yerde 1 metre olması olması gibi... Bunu tartışmak bile gereksiz...

    Ama birisi "her turbonun 1 barı aynıdır" diyor ise, bunu ben bastığı hava miktarı aynıdır gibi algılarım.. Yoksa her turbonun 43santimi aynıdır demek gibi abuk birşey olmaz mı?

    Benim bu cümlede yanlış bulduğum kısım, her turbonun 1 bar saat basıncında aynı miktar havayı üflemeyeceği. Subaru'dan örnekle, TD04'ün 1 bar'ı ile VF34'ün 1 bar saat basıncında ürettikleri hava çok farklı...

    Ayrıca, değişken sübap zamanlaması ve/veya egzantirik değişimleri ile, aynı turboya sahip iki aracın aynı turbo basıncında, (hatta karışımı avansı da denklem dışına alalım, aynı AFR-Avans-intake temp ile bile) farklı yürüyeceğini de söyleyebiliriz. Hatta daha da uç bir örnek ile, herşeyi aynı iki aracın, aynı turbo basıncında, sadece yazılım ile farklı yürüyeceğini de söylemek mümkün, zaten oluyor da...

    Selamlarımla..

  8. #27

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece basıncı bilmek hiçbir işe yaramaz zira basınç, yanma odasına giren değil, giremeyen havanın ölçüsüdür. aynı basınçla yürüyen iki arabadan biri diğerinden çok daha güçlü olabilir. önemli olan hava akış miktarı.
    anladım. teşekkurler.

  9. #28

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ortada bir kavram karmaşası var.

    Eğer Standart International "SI" birimleri kullanıyorsanız, tabii ki dünyanın her yerine 1 bar bir 1dır, aynı 1 metrenin her yerde 1 metre olması olması gibi... Bunu tartışmak bile gereksiz...

    Ama birisi "her turbonun 1 barı aynıdır" diyor ise, bunu ben bastığı hava miktarı aynıdır gibi algılarım.. Yoksa her turbonun 43santimi aynıdır demek gibi abuk birşey olmaz mı?

    Benim bu cümlede yanlış bulduğum kısım, her turbonun 1 bar saat basıncında aynı miktar havayı üflemeyeceği. Subaru'dan örnekle, TD04'ün 1 bar'ı ile VF34'ün 1 bar saat basıncında ürettikleri hava çok farklı...

    Ayrıca, değişken sübap zamanlaması ve/veya egzantirik değişimleri ile, aynı turboya sahip iki aracın aynı turbo basıncında, (hatta karışımı avansı da denklem dışına alalım, aynı AFR-Avans-intake temp ile bile) farklı yürüyeceğini de söyleyebiliriz. Hatta daha da uç bir örnek ile, herşeyi aynı iki aracın, aynı turbo basıncında, sadece yazılım ile farklı yürüyeceğini de söylemek mümkün, zaten oluyor da...

    Selamlarımla..
    eyvallah, çok faydalı oldu. boşa kafama takıyomusum o kaç bastı bu kaç bastı diye, bir sürü daha parametre var sonuçta dediğiniz gibi...

  10. #29
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten aksini söylemiyorum bende bizim dandik 14t turbomuz 1 bar basıyor diyelim. basınç saatinde 1 bar gösteriyor.

    gt28 turbonun 1 barını ölçelim gene saatte 1 bardır. yani basınç aynıdır ama geçen hava farklı


    yani bizim 14 t de 1 var demek megane rs için 240 250 hp arası güç vermekteyken

    gt28 in bastığı 1 barda 300+ lı rakamları buluyor.

    yani basınç aynı ama geçen hava kütlesi farklı dediğin gibi. ayrıca z aten iki turbonun bu basıncı araçta tutabildiği sürede farklı.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •