Starion Nickli Üyeden Alıntı
GSi'yı zamanında kullandım, şu an da Clio 172 kullanıyorum. Astra GSi 90'ların yıldızı, Autoshow'da "Tahrik Edici Güzel" başlığı altında çocukluğumdan gençliğime kadar elimden düşmeyen dergide, hayallerini kurup sonrasında sahip olduğum bir araçtı.
Uzun dingil mesafesi sebebiyle kötü olan yol tutuşu, Rs'e göre daha kolay kontrol edilebilir görünür. Rs gibi anında arkası önüne gelecek korkusu yaşamazsınız ama yol tutuşu zayıf ve direksiyonu hissiz, ağır olduğundan bu disiplinde Rs'in çok gerisinde kalır. Rs kısa dingil mesafeli araçların tipik handikapı olan ani arkadan kayma özelliklerine sahiptir ama hızlı reaksiyon veren direksiyonu ile tecrübeli iseniz sorun yaşamazsınız.
Motor olarak Opel, Coshworth tabanlı, sıkıştırılması düşürülmüş yani evcilleştirilmiş bir yarış bloğu kullanır. Keyifli bir üretimdir. Rs'te de durum farksız. İki araçta'da yüksek sıkıştırma oranının ve hacmin avantajını yaşarsınız. Opel motoru çip, Lexmaul manifold, Filtre, egzantirik ile güzel güçlere ulaşır.
Tasarım olarak GSi derim, ama günümüzde bu aracın demode olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Ben yolda bitik, tükenmiş bir GSi bile görsem hala gözümün önüne Bursa Yüce Hünkar Opel Showroom'un da 1.4 ve 1.6 modellerin arkasında duran sıfır km. kırmızı Astra GSi geliyor. Tipini tasarımı hep o döneme göre düşünüyorum. Şimdi 2000'lerde yetişmiş ya da otomobille ilgisi olmayan kişilere gösterseniz kimsenin Astra GSi'yı vahşi ya da sportif bulacağını sanmam. Fena halde eski moda görünüyor hatta. Nasıl 80'lerde görenin bir kez daha dönüp baktığı Opel Manta'lar, Ford Capri'ler şimdi hiç bir şey ifade etmiyor ise Astra'da bu yolda artık..
Clio'da yürekleri hoplatan bir tasarıma sahip değil, ama çağa uygun ve modern. Jantları, tamponları, çamurlukları ile de dozajında bir vurgu var performansa. Volkan Işık bu otomobil için testinde "Aynada baktığınızda kesinlikle yol vermek isteyeceğiniz bir araç" derdi. Bakın şimdi bir kaç kişi gücünü hiç belli etmiyor gibi şeyler söylemiş. Demek ki zaman geçtikçe bu tarz uygulamalarında miyadi doluyor.
Frenaj olarak Rs tabii ki daha başarılı. Bu kısmı uzatmıyorum.
Daha önce yine bir GSi konusuna detaylı olarak yazdığım için çok ince kısımlara inmiyorum. Bu tarz tartışmalar tech'te oldukça cıvıyor zaten.
Hangisi daha hızlı? Rs daha hızlıdır. Hem pistte hem düzde.
Hangisi daha güvenli ? Rs daha güvenlidir.
Hangisi daha kolay yürütülür? Kronik direksiyon kutusu problemini saymazsanız GSi masraflı bir araç değildir. Ön takım parçaları oldukça ucuzdur. Rs'te yanlış bir araç seçilirse yürütme maliyetleri GSi'yı geçebilir.
Hangisi daha eğlenceli? Karşısına geçip bira içmek için, kafanız bozuldu mu otobanda 250'ye indirmek için GSi, körfeze gitmek için Rs.