User Tag List

Sayfa 11/23 İlkİlk ... 91011121321 ... SonSon
419 sonuçtan 191 ile 209 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #191
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.553
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki otomatik vites araçlarda nasıl yapıcaz bu işlemi ? Boşa atarsam şanzımanı katlederim.yokuş aşağı 6. vites Çubuk Belini indim hararet 60ın altına indi.O an aracımın tüketimi 0 mı ?
    #eksikpazar

  2. #192
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jön Türk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki otomatik vites araçlarda nasıl yapıcaz bu işlemi ? Boşa atarsam şanzımanı katlederim.yokuş aşağı 6. vites Çubuk Belini indim hararet 60ın altına indi.O an aracımın tüketimi 0 mı ?
    çok noktadan enjeksyon bir sisteme sahipseniz otomatik araçtada aynı şekilde...

  3. #193
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sercanius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işin yakıt kısmında değilim.
    okudum ama şurada yazanlarla ne kadar ilgisi var pek anlamadım
    sadece yukarıda yazdığın şeyi kopyaladım, çünkü biz

    uzun yol şöförü değiliz,
    altımızda 35 tonluk tır yok motoru kapatmadan önce 10 dakika çalıştırıp bekleyelim
    senede 200bin km de yapmıyoruz
    madalyada istemiyoruz
    en önemlisi "işin yakıt kısmı ile ilgileniyoruz"

    olay basit
    yokuş aşağı inerken boşa atarsan yakıt tüketirsin,
    atmazsan tüketmezsin .

    bundan birkaç yazım öncesinde net biçimde açıklamıştım
    boşa atmakmı istiyorsun? eyvallah at o zaman .

    ayrıca bu yazdığında gene hatalı :
    3-4 bin devirde yakıt harcansın harcanmasın olıuşacak ısınma ve yıpranmayı göz ardı etmemek gerektiğini düşünüyorum

    burası önemli çünkü dediğimiz esnada enjektörler kapandığı için
    hem yakıt tüketmiyorsun hemde araç boştaki gibi rölantide çalışmamış olduğundan dolayı ,motorun eskimemiş oluyor, patlama yok, stres yok ! , aşağıya boş boş inen ve çıkan pistonlardan başka birşey yok.

  4. #194
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bir konu yeni fark ettim.

    Bu cut-off olayını yıllardır denerim sürekli.

    Uzun yolda sürekli denedim.

    Birincisi civic 1,6 ies ile boşa atınca daha fazla yakıyorsunuz. Cut-ff ile alakasını orantısını bilemem ama bariz fazla yakıyor.

    İkincisi en basit olay. cruise control ile yokuş iniyorsunuz aracın yakıtı kestiği belli hatta eğim azalır hızı korumak gerekirse aracın yakıt bastığını da anlıyorsunuz. araba hafif hafif gaz veriyor.

    Ben uzun yolda ekonomi için ne boşa atarım ne de tamamen kompresyonda bırakırım. ( yıpranma ile alakasız olarak.) sürekli cruise ile giderim. yokuş aşağı boşa atsam 1 litre yakar.
    komple gazdan çeksem4 km hafif eğim yol. araç illaki yavaşlayacak. cruise ile 90 km ye sabitlerim 3l/100 km ile arç devam eder. ilerde düzlükte hızlanmak için fazladan gaza basmam.

    hatta arka arkaya iniş çıkışlar varsa hızı 110 120 130 gibi hızlara sabitlerim. araç 3000 rpm de daha az yakarak yokuş çıkıyor.

    Şöyle bir örnek vereyim. İddaaya girdik. Arkadaş istenbul bursa çanakkale arası benim aracımla 6,5 litre ortalama tüketti. Hatta yokuşlarda çok yakıyor filan dedi. Ben de 5,5 altında yaktırırım dedim. Eşim bile inanmadı ( bir yerde illa sabrım tükenir basarım gaza diye düşündü)
    sonuç :
    sürekli cruise ile giderek 4,8l/100km

    Bence bilinmesi gereken bir konu. Mantığı kavranırsa tüketim değerleri çok düşürülür.

  5. #195

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.218
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bu yöntemle standart 1.6 ies ek kasa hondama tek depo ile 810 km yol yaptırdım. Çok ta kasmadım klimada açtım yeri geldiğinde. Sonuç şaşırtıcı. Bilinçli sürücü her zaman az yaktırır.

  6. #196
    Love_Si
    Misafir

    Çok güzel bir konu

    Öncelikle bu konu için gerçekten çok tşkler. ben 1.6 si aracımda inişlerde hep boşa atardım ama ufak bi denemeden sonra artık bu sistemi uygulamaya başlamıstık ve üstüne bu konu olunca emın oldum. bnm 3.20 ci araçta denedık herkez bılırkı bnm lerde devır saatının altında ayrıca bı devır göstergesı daha var orda baktıkkı bosta gıderken devir 1 lerde falan hatta daha fazla 5 e takıp denedık ve alttakı devır 0 larda bu da yakıt tuketımının daha az hatta olmadıgını gösterıo die düşünmüştük konuyuda okuyunca tam oldu.

  7. #197

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende kompresyonda gidiyorum ama uzun bi süre gitmek subaplara zararlımıdır?mesela dik bi bayır var 3.vites kompresyona bindirdim araba hızlandı bi süre ondan sonra da fren yaparak sabit hızla kompresyonda iniyorum mesela?3000-4000 rpm gibi

  8. #198
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sübaplar daha kötü şartlarda da çalıştılar bişe olmaz rahat ol...
    + motorunuzu soğutursunuz bir nebze de olsa...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  9. #199

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sübaplar daha kötü şartlarda da çalıştılar bişe olmaz rahat ol...
    + motorunuzu soğutursunuz bir nebze de olsa...
    bi yerde okumustum sorayım dedim ,bi süre kompresyonda gitmek subap kesermiş diye.

  10. #200
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öyle bişey olsa benim sürekli sübapları kırmam lazım. En basitinden yeri geliyor çok dik yokuş aşağı 7 8 km motor freni ile iniyorum.

    Yanlız Turbo ve atmosferik araçlarda farklı olabilir. Turbonun mantığını tam bilmiyorum.

  11. #201
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sübapla ne alakası var

    gaza basarak 5000 devir yapmakla gaza basmadan 5000 devir yapmakta bir fark yokki sübaplar açısından.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  12. #202
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bildiğim bi bilgi ama ne yazıkki babama , dayıma , enişteme , amcama tanıdığım yaşı geçmiş insanlara bi türlü anlatamıyorum bu konuyu... hepsi boşa atma taraftarı....
    Z3 Roadster
    Golf Mk5 GTI

  13. #203

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Sinop/İstanbul
    Mesaj
    818
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçende sanayideki ustam facede bir video paylaşmış orada gayet güzel anlatılmış bu olay araçla denemeye çıkmışlar açık ve net her şey ortada (bulabilirsem burada da paylaşırım), videoyu paylaşırken de bu anlatılan sadece 2011 model araçlarda oluyor yazmış, altında konuyu uzun uzun tartıştık ikna edemedim. Senin dediklerin teknik bilgi gerçeği yansıtmıyor dedi. Birlikte denemeye çıkacaz ondan sonra ne diyeceğini gerçekten merak diyorum.

  14. #204
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçende sanayideki ustam facede bir video paylaşmış orada gayet güzel anlatılmış bu olay araçla denemeye çıkmışlar açık ve net her şey ortada (bulabilirsem burada da paylaşırım), videoyu paylaşırken de bu anlatılan sadece 2011 model araçlarda oluyor yazmış, altında konuyu uzun uzun tartıştık ikna edemedim. Senin dediklerin teknik bilgi gerçeği yansıtmıyor dedi. Birlikte denemeye çıkacaz ondan sonra ne diyeceğini gerçekten merak diyorum.
    karbüratörlü araçlar hariç hepsinde oluyor, karbüratörlü araçlarda devire göre karbüratör benzin pompalıyor o yüzden yokuş aşşağı viteste benzini kesme olayı onlarda yok. bide bazı tek nokta enjeksyonlularda da bu teknoloji kullanılmıyor

  15. #205

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Sinop/İstanbul
    Mesaj
    818
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gel de anlat işte bunu
    Adam senin araban 2011 seninkinde olur benim araba 2009 benimkinde olmuyor boşa atınca yakmıyor araba viteste yakar diyor. Yola çıkıp göstermekten başka yapacak bişeyim kalmadı baktım ikna olmuyor koy g.tne usta, çay yok mu çay diyecem napim

  16. #206
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gel de anlat işte bunu
    Adam senin araban 2011 seninkinde olur benim araba 2009 benimkinde olmuyor boşa atınca yakmıyor araba viteste yakar diyor. Yola çıkıp göstermekten başka yapacak bişeyim kalmadı baktım ikna olmuyor koy g.tne usta, çay yok mu çay diyecem napim
    ustanı değiştir

  17. #207

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Sinop/İstanbul
    Mesaj
    818
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ustanı değiştir
    Kendisi sevdiğim bir abimdir, sadece sanayi içinde kullandığımız 87 reno tx'in bakımını yapıyor sadece sıkıntı yok o yüzden

  18. #208
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba rolantide yakmıyormuymuş

  19. #209
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gel de anlat işte bunu
    Adam senin araban 2011 seninkinde olur benim araba 2009 benimkinde olmuyor boşa atınca yakmıyor araba viteste yakar diyor. Yola çıkıp göstermekten başka yapacak bişeyim kalmadı baktım ikna olmuyor koy g.tne usta, çay yok mu çay diyecem napim


    Kusura bakma Emre. Bu olayı halen iddia ediyorsa bence mümkün oldukça aracını emanet edipte iş yaptırma

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •