User Tag List

Sayfa 5/23 İlkİlk ... 3456715 ... SonSon
419 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #77
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sistemi az çok biliyordum,bilgiler çok güzel fakat aklıma birkaç soru takıldı.

    -bu eğimi algılayan parça var mı , adı ne?
    -ayrıca cut off düz yolda hızını almış sonra ayağımızı gazdan çektiğimizdede çalışıyor mu?bilgilere göre çalışması lazım çünkü hareketini tekerlerdeki dönme momentinden aldığına göre düz yoldada örneğin 90km hızla giderken araç yavaşlayıp durana kadar kendi kendine gidiyor bu sıradada yakıt kesiliyormu?
    -son olarak araç üreticileri cut off u neden düz yolda dur kalklardada uygulamıyorlar?en çok yakıt tüketilen alan dur kalklar.Sanırsam toyotanın böyle bir sistemi var?
    1-eğim algılyan bir parça yok.
    2-evet düz yoldada gazdan çektiğiniz zaman cut off sistmi çalışır.
    3. maddenin olması imkansız olur. çünkü araç durduğu yerde aktarma organlarındaki güç sıfırdır ve bu yüzden hareket etmek için benzin ve ateşleme mecbur
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #78
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-eğim algılyan bir parça yok.
    2-evet düz yoldada gazdan çektiğiniz zaman cut off sistmi çalışır.
    3. maddenin olması imkansız olur. çünkü araç durduğu yerde aktarma organlarındaki güç sıfırdır ve bu yüzden hareket etmek için benzin ve ateşleme mecbur
    yok aslında 3. maddeyi yanlış anlamışssınız biraz da ben yanlış anlatmışım. dururken ateşleme mecbur tabikide motor start/stop işleminden bahsetmek istedim.mesela dur kalklarda araç 5 snye durduğunda olduğu yerde motor stop etmeli hareket ettiğinde tekrar çalışmalı tam cut off tan bahsetmedm burda.toyota yeni araçlarına böyle bir sistem koymaya başlamış bir haberde okumuştum.bence şehir içi yakıt tüketimini baya düşürür bu sistem.

  3. #79
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ek olarak, wideband bağlı olan araçlarda nezaman benzini kestiği daha net şekilde de anlaşılabilir.
    ben kendi aracımda o sekilde tespit ettim,enjektörler devamlı açık kesmiyor yakıtı

  4. #80
    tunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    45-35
    Mesaj
    1.841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bosta 0la 5 arasinda viteste ise direk 0 gosteriyor yakit tuketim bidi bidisi arabada.......esas sehir icinde dusuk hizlarda hic gaza basmiyip vites yukselterek hizlanmak asiri ekonomik+gurultusuz oluyor
    Recent Project: ''Sharky'' E36 323TI Turbo
    Daily Drive: Mini Countryman Diesel

  5. #81
    torrento - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/İZMİR
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok teşekkürler evet çok haklısın ben bunu şöle biliyordum arabayla yokuştan inerken boşa attıgımda yol bilgisayarı boştayken bile 1.2 lt benzin tükettiğimi söylüyordu ama vitesteyken ayağımı çekince otomatikkemen yol bilgisayarı 0lt tükettiğimi söylüyor herkezin bunu bilmesi gerekiyor

  6. #82

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sierra_rs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben kendi aracımda o sekilde tespit ettim,enjektörler devamlı açık kesmiyor yakıtı
    Bahsi geçen aracın fiestaysa gayette güzel kesiyor. Wideband ile kasmaya gerek yok. OBDII okuyucların tümünde aracın durumunu görebilirsiniz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #83
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi
    kafalarda gereksiz düşünceler oluşuyor ,
    bunlara hiç gerek yok ,
    tamamı ve nasıl olduğunu ilk mesajda yazdım .


    aslında sistem o kadar basitki ,
    ne yokuşla ne bayırla ne eğimle alakası yok .


    basit olarak ,
    havada karada dağda bayırda veya dururken bile fark etmez
    motor devri .... belli bir devire inene kadar yakıt kesilir .
    ama tabi burada sizin ayağınızı gaz pedalından çekiyor olmanız lazım.
    hiç gaza basmıyor olmanız şart .

    vitesin boşta olmaması gerekiyor NEDEN ?
    çünkü boşa atarsanız devir 1000 devirlere kadar iner
    o zamanda cut off devrinin altına düştüğünüz için yakıt tekrar gönderilirki motor stop etmesin.
    Aracı viteste tutuyoruzki motor devri çok aşağılara düşmesin.
    Bu demek değilki bayır aşağıya 7000 devir in , motor devri 2000 rpm olsun yeter onun altına inme işte. gazada basma.

    bu cut off sınır devri araçtan araca değişiyor ,
    bazı araçlar 1500 rpm in altında yakıt yolluyor ,bazıları 1200 rpm..


    vites aralarında bile anlık olarak yakıt kesilir ,
    çünkü biz vites atarken dikkat edin ,
    gazdan ayağımızı çekeriz motor kısa sürede olsa devir kaybederken yakıt gene kesilir .

    nasıl hisetmiyoruzda nasıl anlamıyoruzda ,nasıl oluyorda
    bunları geçin ,
    siz gözünüzü açıp kapayıncaya kadar ECU 40 bin takla atıyor ,
    cutoffa girin keyfinize bakın ,
    geri kafalı insanlar gibi boşuna yakıt tüketmeyin ,,
    peygamber vitesi kalkalı 30 sene oldu



    unututum yazmayı ,
    ben çoğu göstergemde ya yeşil ışık veya lcd ekranda ECO yazısı yazdırıyorum ,
    wideband tan gelen veriyi kullanarak ,
    biliyorsunuz cutt off sırasında afr 18 den daha yukarı çıkar ,
    bu da benzinin kesildiğini gösterir ,
    afr değeri 18 i geçince led yansın veya ekrana ECo yazısı ,çok faydalı oluyor .

  8. #84
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsi geçen aracın fiestaysa gayette güzel kesiyor. Wideband ile kasmaya gerek yok. OBDII okuyucların tümünde aracın durumunu görebilirsiniz.
    bende keser diye düsünüyordum widebandda kesmediğini gördük.

  9. #85
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sierra_rs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende keser diye düsünüyordum widebandda kesmediğini gördük.

    hocam bu senin 4. mesajın sanırım
    kesmiyor diyorsun ,
    tamam inanıyoruz, kesmiyor .

    fakat burada 100 bin tane aracınki kesiyor,
    seninki kesmiyorsa sanırım ya senin aracında bir ayarsızlık var veya bilemiyorum belkide o aracın tasarımı öyledir , olabilir yani.

  10. #86
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -son olarak araç üreticileri cut off u neden düz yolda dur kalklardada uygulamıyorlar?en çok yakıt tüketilen alan dur kalklar.Sanırsam toyotanın böyle bir sistemi var?
    yeni 1.33 dual vvti motorlarda mevcut bu sistem dediğin gibi, Yaris ve Corolla larda var yani.

  11. #87
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni 1.33 dual vvti motorlarda mevcut bu sistem dediğin gibi, Yaris ve Corolla larda var yani.
    +
    yeni fiat punto evo da öyle sanırım ,
    yani, trafikte durdunmu motor kapanıyor otomatik ,
    gaza basınca tekrar çalışıyor.

    diye biliyorum

  12. #88
    arnawood omer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet çok basit bir konu çokta yararlı lise mezunu bir insan rahatlıkla birkaç saniyede anlayabileceği kadar basit bir fizik kuralı Ancak boşa atınca motor aktarıma bağlı olmadığından araç daha hızlı ilerliyor ve daha geç hızı kesiliyor ve vitese alıp gaz vermeniz daha geç oluyor birde işin bu yönü var.
    Mesela rampadan 5.vites ile iniyorum rampa bittikten 200m sonra vitese alıp gaz veriyorsam boşa aldığımda araç motor bağlı olmadığından daha hızlı ilerlediğidnen 400-500m sonra vitese alıp gaz veriyorum. Bu sefer aradaki 200-300m farkta cut-off ile inen vitese alıp gaz verirken boşta inen halen boşta devam ediyor olacak
    Kısaca durumdan duruma farkediyor hangi şeklin daha ekonomik olduğu.Sürücülerin bu cut-off olayından haberdar olup duruma göre uygulamasını kendisi yapması lazım. Ama mesela normal şehirde ilerlerken önünde trafik yavaşlıyorsa fren yapmak yerine daha önceden vites düşürerek yavaşlarsa ciddi ekonomi yapabilir.

  13. #89
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaxiQ4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam bu senin 4. mesajın sanırım
    kesmiyor diyorsun ,
    tamam inanıyoruz, kesmiyor .

    fakat burada 100 bin tane aracınki kesiyor,
    seninki kesmiyorsa sanırım ya senin aracında bir ayarsızlık var veya bilemiyorum belkide o aracın tasarımı öyledir , olabilir yani.
    Aynen abicim benim zaten demek istediğimde o benim aracımda kesmiyor yoksa sistemde hem fikirim seninle,cut off prensibinide cok eskiden onno ustanın bir yazısında okumustum zaten

  14. #90
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    saxo vts 1700 devirde cutoff dan çıkıyor belirtmek istedim...

  15. #91

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence başka bir sorun var senin olayında. EECV lerde cutoff var..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #92
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence başka bir sorun var senin olayında. EECV lerde cutoff var..
    merruse ,
    TPS ayarsızlığı bunu yapabilirmi acaba ?

  17. #93
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence her türlü overrun durumunda kesmesi lazım

    mesela gaz pedalına belirli oranda bastığım bir durumda bir meyil iniş denk geldiğinde gaz pedalına aynı şekilde basmaya devam ettiğim değiştirmediğim halde 0.0lt/100km değerini okuyorum yol bilgisayarında.


    yakıt kesilmese katalitik konvertörler mahfolurdu, ayrıca Cenk sende açık egzoz yokmu ? gaz kesince yakıtın kesilmiyorsa çata pata alev atman lazım

  18. #94

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaxiQ4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merruse ,
    TPS ayarsızlığı bunu yapabilirmi acaba ?
    TPS ayarı yokki fordlarda. TPS kalibrasyonunu falanda kendisi otomatik yapıyor. Ekstradan ayarlamana gerek yok yani.

    Muhtemelen o bunu gözlemlediğinde manifoltunu değiştirmiş ve katalitik konvertörünü sökmüştü. Dolayısı ile O2 sensörlerinden dolayı arıza lambası zaten yanıyordu. ECU da cutoff yapmıyordu.. Sebepler sadece tahmin tabi ama benim arabamda eğer o2 kablolarını sökersem, cutoff iptal oluyor.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  19. #95
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxo vts 1700 devirde cutoff dan çıkıyor belirtmek istedim...
    motor freninde 1700 devire kadarmı kesiyor benzini

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •