User Tag List

Sayfa 6/23 İlkİlk ... 4567816 ... SonSon
419 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #96
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor freninde 1700 devire kadarmı kesiyor benzini
    evet. 1700 den sonra enjektörler açılıyor geri...

  2. #97
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet. 1700 den sonra enjektörler açılıyor geri...
    hımm teşekkürler

  3. #98
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TPS ayarı yokki fordlarda. TPS kalibrasyonunu falanda kendisi otomatik yapıyor. Ekstradan ayarlamana gerek yok yani.

    Muhtemelen o bunu gözlemlediğinde manifoltunu değiştirmiş ve katalitik konvertörünü sökmüştü. Dolayısı ile O2 sensörlerinden dolayı arıza lambası zaten yanıyordu. ECU da cutoff yapmıyordu.. Sebepler sadece tahmin tabi ama benim arabamda eğer o2 kablolarını sökersem, cutoff iptal oluyor.
    olabilir.. stock egzost manifoldu ve katalitiği taktım zaten rodajdan sonra map icin wide band taktığımda tekrar kontrol ederim

  4. #99
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bendende bir ekleme olsun:
    Eğerki idle switch iniz açalışmıyorsa cut off işlemi gerçekleşmez ve yakıt tüketiminiz artar. Bunu nasıl anlarız yakıttüketiminin artmasından anlayabiliriz.yada arababanızda wideband varsa(narrowda olur aslında) ayağınızı gazdan çektiğinizde arabanın fakire gitmek yerine zengine gittiğini görürsünüz.

  5. #100
    Pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paylasim gercekten cok iyi .. Bir Laz olarak jetonum simdi dustu desem yeridir Tesekkurler ..
    Women are like Buddhist , They're worship ox.

  6. #101
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yawss tofaşı olan napsın peki tofaşta ne gezer cutoff sistemi adamlar yapmışlar tek noktadan yalandan enjeksiyon adı var ama kendisi yok bir enjeksiyon salla boşa tabiki eski sistem valla ben her halukarda boşa atıyom en iyisi 91 model araç cutoff çalışıyormu hiç zannetmem kilometrede 500krş yakıyor zate bazen stop etmeyi bile düşünüyorum uzun rampalarda aşaa inerken

  7. #102
    MR.TurboALİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Üsküdar
    Mesaj
    3.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bunla ilgili bi gazete yazısını cuzdanımda taşıyorum iddaa eden arkadaşları morartmak için faydalı bi konu olmuş. teşekkürler.

  8. #103
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dr.sck Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bunla ilgili bi gazete yazısını cuzdanımda taşıyorum iddaa eden arkadaşları morartmak için faydalı bi konu olmuş. teşekkürler.

    hala var değilmi inanmayan tipler?

    aslında birazda üreticilerin eksikliği bu ,
    nedense bu özelliği vurgulamıyorlar ,
    belkide fazla teknik detaylara girmek istemiyorlar ,
    fazla teknik, satış sürecinde kafa karıştıran birşeymidir nedir.

    mesela aynı şey EGR sistemi içinde geçerli ,
    bundanda bahsetmezler satış kataloglarında falan .
    yada başka bu tip teknolojik şeylerden .


    Bilmemek kadar kötü birşey yok ,
    geçen sahibinden.com da bu iş için satılan bir cihaz gördüm ,
    adam kaptırıyor millete 160TL miydi neydi ?
    eminimde çok satıyordur ,
    yani sen zaten arabanda olan bir sistem için ek bir şey satın alıyorsun ,

    üstelik patentli ürün falan yazmışlar
    aradım taradım numarasından, faydalı model veya patent falan bulamadım.
    bu kadarda olmaz artık !
    milletin bilgisizliğinden faydalanıyorlar.

  9. #104
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yol bilgisayarlı arabalarda zaten ekrana bakarak anlaşılıyor(her modelde olmasada) gazete küpürü taşımaya gerek yok aslında.

    Aynen dediğin gibi maxi. Parayla satarlar. Kandırırlar yurdum insanını. Şimdi furya elektrik faturasını azaltan dümaneler.

  10. #105
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim aracın yol bilgisayarı mı bozuk anlamadım (pejo bipper) rampa aşağı inerken viteste ortalama 2500 devirde felan ortalama 3.0 lt yakıyor boşta fiks 2.0 lt

  11. #106

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yawss tofaşı olan napsın peki tofaşta ne gezer cutoff sistemi adamlar yapmışlar tek noktadan yalandan enjeksiyon adı var ama kendisi yok bir enjeksiyon salla boşa tabiki eski sistem valla ben her halukarda boşa atıyom en iyisi 91 model araç cutoff çalışıyormu hiç zannetmem kilometrede 500krş yakıyor zate bazen stop etmeyi bile düşünüyorum uzun rampalarda aşaa inerken
    Bence sen tofaşı bazla hafife alıyorsun. Tek nokta enjeksiyonlularda cutoff var. Hatta karbüratörlülerde bile var.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #107
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    106 hangı devırde acıyor aceba enjektörleri

  13. #108
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 106arts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    106 hangı devırde acıyor aceba enjektörleri
    1700 devirden alta indiğinde geri açılıyor.
    ayrıca atıyorum dik bi rampada 5. viteste(her vites için geçerli) 1200 devirde aracı saldınız.1700den yukarı devirlerde enjektörleri kapatmıyor.sürekli açık.

  14. #109
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her sey iyi güzel benm aklıma takılan bir soru var.
    şimdi cok dik bir rampanın önünde 1. vitese aldık ayagımızı gazdan cektik aracı saldık.
    rampa basında 1200dd olan arac rampa ortasında 3000dd ye rampa bitimine yakın 4500dd civarı yukseliyor.
    hiç yakıt yakmadan kuru kuru bu kadar devir yukselterek hızlanma nasıl oluyor bir zararı yokmu?
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  15. #110
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçende lpgli primerayla yokuş aşağı giderken (2000 dd civarı) tüketime bakayım dedim 3-3,5 civarındaydı.lpgden dolayımı böyle?

  16. #111
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her sey iyi güzel benm aklıma takılan bir soru var.
    şimdi cok dik bir rampanın önünde 1. vitese aldık ayagımızı gazdan cektik aracı saldık.
    rampa basında 1200dd olan arac rampa ortasında 3000dd ye rampa bitimine yakın 4500dd civarı yukseliyor.
    hiç yakıt yakmadan kuru kuru bu kadar devir yukselterek hızlanma nasıl oluyor bir zararı yokmu?

    birkere frene basmanı öneriyorum ,
    bu şekilde bayır aşağı inmenin anlamı yok 1. viteste taş gibi ..

    hee denemek için böyle yapıyoruz diyorsan ,
    o zaman kuru kuru ne demek önce onu anlamak gerekiyor ?
    kuru muru değil çünkü o anda ,
    yağlama sistemi , su devirdaimi bilmem bütün şeyler çalışmaktadır .


    daha öncede açıkladım ,
    sistemin devreye girmesi için sadece bayır aşağı gitmek gerekmiyor,
    yazdıklarımı gözden geçirirseniz mantığını anlarsınız .

  17. #112
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaxiQ4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birkere frene basmanı öneriyorum ,
    bu şekilde bayır aşağı inmenin anlamı yok 1. viteste taş gibi ..

    hee denemek için böyle yapıyoruz diyorsan ,
    o zaman kuru kuru ne demek önce onu anlamak gerekiyor ?
    kuru muru değil çünkü o anda ,
    yağlama sistemi , su devirdaimi bilmem bütün şeyler çalışmaktadır .


    daha öncede açıkladım ,
    sistemin devreye girmesi için sadece bayır aşağı gitmek gerekmiyor,
    yazdıklarımı gözden geçirirseniz mantığını anlarsınız .
    yakıt olmadan gömlek içi aşınmanın devirden dolayı fazla olacağını söylemiş arkadaş.bende aynı düşüncedeyim ama bence sıkıştıra sıkıştıra 7000 çevirttirerek kullandığımızda cutoff a sokulmuş olarak 3000 devirdekinden çok daha fazla aşınma meydana geliyor.

  18. #113
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yalnız şöyle birşey var ki; motorun gaza bastığınız zaman verdiği benzin miktarını ve benzinin çok az olan yağlayıcı özelliğini düşünürsek, zaten motorun yağlamasının benzin ile olmadığını anlayabiliriz..
    tam gazdaki benzin miktarını da hesaplayabiliriz.. 250cc/dakika desek..
    250/5000 = 0,05cc hemde bu miktar prüvize olmuş şekilde yani büyük bir kısmı çeperlere yapışmıyor zaten...
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  19. #114
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimle kafamı buluyorsunuz anlamadımki ?

    benzinle yağlamanın ne alakası var ?
    ha eski kurşunlu benzin derseniz,
    kurşun sayesinde süpablarda kayganlık sağlanırdıki şimdi o da yok .


    daha kötüsü aşırı zengin araçlarda ,
    mesela tepegaz gidiyoruz afr o kadar zenginki diyelim 8 !
    silindir içerisindeki aşırı benzin tamamen yanamadığı için ,
    bir miktarı sıvı halde kalacak ve silindirin iç çeperindeki yağ tabakasını sileceğinden dolayı, segmanların çabuk aşınmasına neden olur, motor biter kısa zamanda.
    (silindirin iç çeperinde her zaman incecik bir film tabakası olur yağ halinde)


    hatta hatta cut-off sırasında, artık motora yakıt gitmediği için ,
    patlama anındaki aşırı yükselen silindir içerisindeki stress- kompresyon olmayacağından ömür dahada uzamış oluyor .


    yani artık bunuda anlamayacak birşey kalmadı ,
    anlamıyorsanız aracı boşa atınız sizde bende herkes mutlu mesut yaşayalım olsun bitsin.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •