Kilo kısıtlaması dışında heyecan verici,
940 kg luk saxo ile
1050 kg lık vti i eşitlemeye çalışmak bence saçma ...
arabanın kapı içlerine ağırlık koyup tarttıran bile çıkacaktır![]()
Kilo kısıtlaması dışında heyecan verici,
940 kg luk saxo ile
1050 kg lık vti i eşitlemeye çalışmak bence saçma ...
arabanın kapı içlerine ağırlık koyup tarttıran bile çıkacaktır![]()
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
benim aracım sürücü haric 550 kğ ! ben napıcamkilo kuralları tekrar düşünülmeli bencede ......
S!nek Performance Race Parts & Aftermarket
pejocan 1.6 lt. 0-400 best tıme 13.302 KONYA
Ax Gti Turbo 1.6 lt. 0-400 best time ???
aracı istenilen kg. dan daha az olan yarışmacılar ya araçlarını istenilen kglara getirecek yada yarışmayacak olay bu kadar basit..![]()
BOOSTPROJECTS
EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
100-200 - 8.5sn.
N/A is the best..
Civic Hatchback
ilahi 8 aydır uğraşıyorum ax için şimdi inşaatcıdan gidip içine 4-5 paket çimentomu koyacam....bu kuralı sadece şaka olarak kabul ediyorum
![]()
S!nek Performance Race Parts & Aftermarket
pejocan 1.6 lt. 0-400 best tıme 13.302 KONYA
Ax Gti Turbo 1.6 lt. 0-400 best time ???
Kurallar ne olursa olsun, uygulanması ne kadar zor ve yorucuda olsa işin için K. Buğra YILDIRIM varsa o etkinliğin kalitesi tartışılamaz.
RESPECT YOUR ELDERS
720kg araba hazırlıyorum ustune 250kg koyucam agzımı acmıyorum. Nıe ? Artık Turkiye de de tum dunya standartında yarıslar olsun diye. İlerde Yunan dostlar kıbrıslılar bulgarlar ruslar belki bi balkan turnuvası duzenlerız. Eskı kurallara gore ancak 31 cekerız bu sporda. Bu zamana kadar yarıştığımız araçlarımız dünyanın hiçbir yerinde kabul görmez. Drag yarışına katılmayı bırak adamlar piste sokmez kirletiriz diye. At gözlüklerini çıkarın. Dünyaya bakın vizyonunuz genişlesin. Alışmışız 200 hp araba yapıp 800 kg yarısmaya. 1000 kg olsun araba 300 hp olsun yok. Motoru geliştireyim kendimi geliştireyim yok. Arabayı keseyim var. Araba kesmek hafifletmek modifiyedir ama neye göre. Ağırlık dağılımı denen birşey var drag yarışında. Arabanın arkasını hafifletirsiniz önüne atarsınız agırlıgı. Onden ceker daha ıyı kalkar. Weight bar yazın google a bilmeyenler öğrensin. Elin usa lisi salak mı one agırlık koyuyor.
Benım vtec ım var 160hp rakıbımde de vtec var 160 hp. Adam sokuo gelıo ben sokmuorum. Adalet mı ? Adam 60 kg surucu ben 120kg adalet mı ? Yurtdısında 150 kg lık drag yarıscısı var. Cunku kılolar surucu dahıl![]()
Yargılamadan önce dunya kurallarını bir okuyun. Artık bir standarda gecılıyor Turkıyemde DUNYA STANDARTI. Bu kurallara göre hazırlanan her arac yurtdısında da yarısa katılabılır.
AHMET
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
araba trafikten çekildiğinde vin numarasınıda kazıyorlar mı?
neden 1,6-1,8 fwd ve 0-2,2 rwd aralığı var? yani yurt dışında böyle olduğu için mi? yoksa 1,6-1,8 aralığını b18'ler alsın 0-2,2 aralığı 2.2 strokerlı s2k için mi yapıldı?
sürekli ağırlık muhabbeti dönüyor hep cevaplar Honda'lar daha fazla hafifleyemiyor clio çok hafif kalıyor falan diye dönüyor. Kurallarla hondalara avantajmı aranıyor.
Yurt dışında kuralları hiç bilmiyorum ama madem uğraşanlar galip gelsin istiyorsunuz biraz adaletli yapın.
Sınıflarda hacim sınırlamasına göre değil. hacime göre ağırlık limitleri var. Her sınıfta her hacim kendi karşılığı ile yarşmıyor. 1.6lt otomobil ile 2.4lt otomobil yarışacak. 1.6 lt araç 900 kg iken, 2.4lt olan 1100kg olucak sadece.
rwd araçlar 2.2 strokerlı s2000 1000kg ise, 3.4 strokerlı m3 1300kg olucak. birbirlerinin rakibi olucaklar.
Failure is not an option.
kurallarda hondalara pay cikariliyor diye bir dusunce olmamasi lazim, cunku gecen senelerde yarisan arabalara bakildiginda hondalarin cok cok az sayida oldugu ortada
USPerformance by UtkuSelamoğlu
https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance
100-200 km/h 5.761sec
yani n/a rwd araçlar seeding zamanlarına göre birbirleriyle yarışıcaklar ve e92 m3 ile bi s2k eninde sonunda birbiriyle yarışmak zorunda kalıcak? peki e92 m3'ü kim geçicek?
anlaşıldı ok
ilk yarıştan sonra çoğu şey anlaşılır. Herşey için hayırlı olsun şimdiden kolay gelsin.
ahhh ahh bir sene boyunca akhisarda bile bile kısa pistte yarıştınız , şimdi usa da böyle yapıyorlar şöyle yapıyorlar diyorsunuz , o zaman kural yoktuda şimdi mi kurallara uyalım diyorsunuz.... sakın yanlış anlaşılmasın tabiki tertip ve düzen olması gereken şeyler....kalitemizi yükseltmeliyiz....bunuda hep beraber yapmalıyız...ama bir şey yaparken başkalarınıda küstürmemek lazım...kesilip biçilen bişeyde yok ayrıca bilmeyen için söylüyorum benim aracın fabrikadan çıkış kilosu avadanlıklar da dahil olmak üzere 604 kğ.... bir iş yapılıyorsa herkes için yapılmalı ....
S!nek Performance Race Parts & Aftermarket
pejocan 1.6 lt. 0-400 best tıme 13.302 KONYA
Ax Gti Turbo 1.6 lt. 0-400 best time ???
akhisardada kurallar var ama biz şehir dışından gelen yarışmacıların şevkini kırmak istemedigimizden dolayı kurallarda esneklik gösterdik.
yoksa akhisardada bir çok şehir dışından gelen araç yarışamıyabilirdi,hatta birkaç tane araca, tosfed in teknik kontrolunu yapan kişilere biraz daha musammalı olmalarını için dil döktüm.
bunlar gözükmeyen tarafları yani işin..
kurallar olmalı yineliyorum yoksa bu spor dalında sadece kendimizle yarışırız..
BOOSTPROJECTS
EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
100-200 - 8.5sn.
N/A is the best..
Civic Hatchback
Herkesi ayni anda mutlu etmek imkansiz, o yuzden "ben soyle soyle arac hazirladim ama yarisa giremiyorum, kustum oynamiyorum" demeyin. Bu kurallar dunya drag kurallarinin yaninda hava civa kalir, USA'den direk kurallar birebir cekilse o yarisa katilacak 3 tane arac belki cikar belki cikmaz. Bunlar zaten TR'ye adapte edilmis kurallar.
Pejocan dedigin gibi o zaman kurallar esnekti, pist kisaydi incikti boncuktu. Simdiki yaris ISTANBUL PARK'ta. F1 pistinde. Birakinda kurallari daha ciddi olsun. Ki bu organizasyon ulusal'a ornek olacak bir ogranizasyon olsun diye yapiliyor. Laylaylom degil, bu sporun gelismesini saglamak icin yapiliyor. Herkes elini tasin altina koymali.
Bu arada aracin fabrikasyon kac kg oldugu onemli degil, her fabrikasyon arac yarisacak diye bir soylem zaten yok. Uygun olanlar yarisacak, uygun olmayanlar yarisamayacak. Dedim ya herkesi mutlu etmenin maalesef imkani yok, keske olsaydi.
Ilk yaris bu, kurallardan mutlu ve mutsuz olanlar olacak, ama su yaris duzgun bir sekilde tamamlandiginda eminim ki ikinci yarisa ilk o mutsuzlar kurallara uygun sekilde hazirlanip gelecek.
Bu drag beyler, rolling degil. Daha cok soken ya da daha hafif olan degil daha cok mekanik gelisme gosteren kazansin...
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
bundan öncede tosfed yeni sezon için roll barı şart koştu....kurallar yayınlandı...şimdi kaç kişi roll bar takıp gelicek acaba çok merak ediyorum....arabasını günlük de kullanıp yarışmak isteyen demekki yarışamayacak....madem kural en az 10 eksik sayarım size ....yapıcı olalım ....biz türkiyede bu sporda hala yeni sayılırız öncelik insanlara sevdirmemiz ve teşvik etmemiz gerek....kedi olmadan fare tutulmaz......size başarılar dilerim...
S!nek Performance Race Parts & Aftermarket
pejocan 1.6 lt. 0-400 best tıme 13.302 KONYA
Ax Gti Turbo 1.6 lt. 0-400 best time ???
kg ölçüm işlemi yarış öncesi ve sonrası şeklinde mi olucak? Amerikada süre yapıp direk kantara gidiyor sanırım araçlar doğru mudur?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)