Merhaba;
Suan %80 i tamamlanmis taslak olarak hazirlanmis kurallar asagidaki gibidir .
Bu kurallar uzerinde ufak tefek degisiklikler ve eklemeler yaptiktan sonra uygulamaya koyacagiz fikir edinmeniz acisindan sizlerle paylasiyorum.
Sormak istediginiz Her türlü soruyu PM ile yada 0554 400 8009 numarali telefondan bana ulasarak sorabilirsiniz .
İlginize tesekkurler .
K.Bugra YILDIRIM
Siniflar :
N/A FWD Sınıf 1
Önden çeker atmosferik otomobiller
0-1600cc sürücü ile birlikte alt limit 900kg
1601-1800cc sürücü ile birlikte alt limit 950kg
1801-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
2201-2400cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2401-2600cc sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
2601cc ve uzeri sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
N/A RWD Sınıf 2
4-6 silindir Arkadan itiş atmosferik otomobiller
0-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2201-2800cc sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
2801-3400cc sürücü ile birlikte alt limit 1300kg
3401-4000cc sürücü ile birlikte alt limit 1400kg
SuperSport Sınıf 2A
SuperSport Katagorisine giren atmosferik otomobiller
Bu kategoride yarisan otomobiller fabrika teknik verilerindeki agirliklari uzerinden %5 hafifletme yapabilir.
Örn;
BMW m5–m6, Porsche Gt3, Ferrari F458, F430 gibi.
* 6 silindir ve 4001cc ustu arkadan itis atmosferik swap otomobiller surucu ile birlikte alt limit 1500kg
FI FWD Sınıf 3
Önden çeker aşırı beslemeli otomobiller
58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
(gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
FI RWD Sınıf 4
Arkadan itiş aşırı beslemeli otomobiller
58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
(gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1300kg
58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile birlikte alt limit 1700kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
FI AWD Sınıf 5
4 çeker çekiş sistemine sahip otomobiller
58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
(gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile birlikte alt limit 1600kg
(Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
Nos uygulaması serbest
Yakıt serbest
OldSchool Amerikan Sınıf 6
Amerikan Small blok Alt limit sürücü ile birlikte 1400kg
Amerikan Big ve Stroker Small blok Alt limit sürücü ile birlikte 1600kg
(Bu sinifin kural taslaklari gelistirilmektedir .)
Outlaw Sınıf 7
Çekiş sistemi ve besleme tipi farkı olmaksızın yarışacak otomobiller
Minimum ağırlık:
4 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 900kg
6 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
8 cyl: sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
2 rotor: sürücü ile birlikte alt limit 900kg
3 rotor: sürücü ile birlikte alt limit 1100 kg
-Bu sinifta minimum 6 nokta rollbar mecburidir
-Fabrika uretimi seri otomobillerde 1500kg ve üstü ağırlıklarda rollbar zorunlulugu yoktur.
- Bu sinifta FIA Kurallarina gore homologe tulum ve kask mecburidir.
Genel Kurallar
Sınıf saptamalarında hacim icin % 3 tolerans gösterilebilir. Grup saptanması itilaflarında Spor Kurulu kararları geçerlidir.
Örn;
1648cc sürücü ile birlikte 900kg alt limit
1854cc sürücü ile birlikte 950kg alt limit gibi..
*Ağırlık ölçümleri sırasında ilk ölçüm sonuçlarına göre, yarış içinde ve sonrasında oluşabilecek ağırlık farkı max %2 olabilir. Aksi taktirde yarışmacı diskalifiye olur. Nihai karar teknik kontrol ekibi ve yarış direktöründedir.
Örn;
Yarış öncesi sürücü ile birlikte ağırlığı 1122kg
Yarış esnasında veya sonunda min ağırlık sürücü ile birlikte 1100kg
a)
* SOHC motora sahip otomobiller extra 100 kg hafifletebilir.
* Turbo emme pali billet olmayan otomobiller extra 50kg hafifletebilir.
* Aşırı besleme olarak sadece nos uygulaması yapan;
FWD otomobiller sürücü ile birlikte alt limit 900kg,
RWD otomobiller sürücü ile birlikte alt limit 1000kg
b) Sınıfında üçten az kayıt olan araç yarış direktoru kararı ile başka bir sınıfa dahil edilir. Yarışmacılar isterlerse araçlarını bir üst sınıflara kayıt yaptırabilirler. Bu gibi durumlarda yarışılan sınıftaki emniyet tedbirleri ve kuralları geçerli olacaktır.
c)Sınıf 7 hariç,Yarışacak otomobillerde fiber kasa uygulaması ve tüp boru profil şase uygulamasına izin verilemez. Otomobiller üreticinin üretim görüntüsünde olmak zorundadırlar. Otomobili hafifletme sağlama açısından gövdesiyle oynanamaz.
Sinif 6 ve 7 haric Süspansiyonları standart üretim şeklinde olmalıdır, 4 link ve benzeri süspansiyonlara izin verilmez. Sadece şase tamlaması, sway bar ve traction bar kullanımına izin verilebilir.
d) Fiber uygulama olarak, en az iki adet güvenlik mandalı olmak kaydıyla motor kaputu,bagaj kapağı, ön-arka tampon ve spoiler’a izin verilir. Bütün fiber dış aksam orjialine uygun olarak orijinal bağlantı yerlerinden monte edilmiş olmalıdır. Menteşelerinden bağlanmış,içerden ve dışardan açılacak şekilde fiber kapı uygulamasına izin verilir.Kapı içleri uygun şekilde kapatılmış olmalıdır.
e)Fiber uygulamaları, ancak orijinal ve imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir. Otomobillerde farlar ve stop lambaları mutlaka takılı bulunacak ve çalışır halde olacaktır.
* Hava filtresi için sadece 1 tane farın sökülmesine izin verilir.
* 4lü ikaz lambası çalışır vaziyette olacaktır.
f) Otomobil motor hacimlerinde yarışmacı beyanı esas alınacaktır. Yarış öncesi ve sonrası teknik kontrolde, herhangi nedenle limit aşımı veya yanlış beyan oluşturan bir büyütme saptanması ihraç nedenidir.
g) Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar kendileri sorumludurlar.
h) LPG ve CNG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir. Tüm gruplarda LPG ve CNG yasaktır. Önceden LPG’li araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla yarışabilirler.
i) Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik (yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine izin verebilir.
* Araçlarda (stepne tarzı) hız sınırı olan ince lastikler kullanılamaz.
Otomobillerdeki Güvenlik Önlemleri
1. Otomobilin içinde yerine sabitlenmemiş hiçbir malzeme bulundurulmayacaktır. Ön koltuklar orijinal veya FIA tarafindan herhangi bir zamanda homologe edilmis yarış koltuğu olmalı; mutlaka tabana uygun sertlikte cıvata ile bağlanmış kızaklı veya sabit olmalıdır. Gevşek bağlantılı koltuk teknik kontrol sırasında yarıştan men edilecektir.
2. Sürücü Emniyet kemerleri orijinal yada 4 noktadan, Sınıf 7 de 4 noktadan bağlı olmalıdır.
3. Sınıf 1,2,3,4’de 2kg, Sınıf 5,6,7’de 3kg sabitlenmiş yangın söndürücüsü, ayrıca sinif 7 de Bir kaza anında otomobilin elektrik aksamını kesebilecek dışardan ulaşması kolay bir anahtar (kill switch) zorunludur.
4. Sınıf 7 hariç ön camlar lamine olmak zorundadır.Lexan-polikarbon gibi (ön cam hariç)cam uygulamasına izin verilir.
Yarış esnasında Sürücü ile irtibat için sürücü tarafı uygun hale getirilmelidir.Lexan camlar fabrika orijinal görüntüsünde olmak zorundadır.
* Lexan camın kalınlığı min 3mm olmak zorundadır.
5. Tüm otomobillerde radyatör su taşırma kabı olacaktır. Aksi halde teknik kontrol sırasında araç, yarıştan men edilecektir.
6. Tüm otomobillerde yağ ve su akıntısı, patlak delik hortumları olmamalıdır. Aksi durumlarda araca start verilmez. Teknik kontrol sorumlusu, teknik kontrol süresinin bitimine kadar zaman tanıyabilir.
7. Aküler orijinal yerinde ya da bagajda veya otomobil içinde kutu içerisinde sabitlenmiş şekilde olmak zorundadır.Artı kutup başı mutlaka, izole edilmiş olmalıdır.
8. Ayrıca tüm sınıflarda yarışan üstü açık otomobillerde, en az dört noktalı rollbar kullanımı zorunludur.(Takla bari olan ustu acik otomobiller haric)
9. Tüm rollbar ve rollcagelerin TOSFED ve FIA teknik sartnamesine uygun olmasi gerekmektedir. Rollbar ve rollcagelerin kontrolleri yaris oncesinde teknik kontrol ekibi tarafindan yapilacaktir. Uygun gorulmeyen rollbar ve rollcagelere sahip otomobillerin yarismasina izin verilemeyecektir.
FIA tarafından homologe edilmiş olanlar haricinde ana rollbar için 45 mm, diğer bağlantılar için asgari 38 mm çap olacaktır. Borular soğuk çelik çekme olacaktır. Ön, ana ve yan rollbar ayakları 120 cm2 satıhta, arka rollbar ayakları 60 cm2 olacaklardır. Bu saçlar en az 3mm kalınlıkta olacak ve önde asgari 3 arkada asgari ikişer cıvata ile tutturulacaklardır. Cıvata kalitesi 8.8, asgari çap 8 mm olacaktır. Somunlar kilitli tip olmalıdırlar.Ön tabloyu bozmamak maksadıyla kavis verilmis rollbarlar kabul edilemezler.
(Tek büküm noktasına 30 derecelik açıyla izin verilmiştir).
Yarış Sistemi:
Seedingte 2 kalkış yapan sürücünün en hızlı yaptığı süre geçerlidir.
Seeding sürelerine göre Sınıf 7 haricinde yarışan tüm sınıflarda NHRA Sportman basamak sistemi, Sınıf 7’de NHRA Pro sportman Basamak sistemi kullanılacaktır . Grubundaki araç sayısına göre eşleşme yapılır ve yarış eleme usulü yapılır.
Örn olarak; 16 otomobilin seeding süresine göre eşleşmesi.
( Siniflarin icinde otomobillerin eslesmeleri Seeding te cikarttiklari en iyi sureye gore asagidaki ornek tabloda da gorebileceginiz sekilde eslestirilecektir. Asagidaki ornek tabloda galip gelen araclari ornek olmasi acisindan suresine gore belirledik . Yaris icinde seeding sonrasi zamanlar sadece gelisim amacli tutulacak eslesme sonrasi yarisin galibini cizgiyi once gecen belirleyecektir .)
Ornegin A ve J otomobillerini asagidaki tabloya gore anlatmak istersek :
ilk eslesme seedingteki surelere gore belirlenecek sonrasinda karsilikli yaptiklari kalkislarda 2-0 veya 2-1 seklinde o an Finish cizgisini ilk gecen otomobil kazanacak ve ust round a cikacaktir .
A ve J otomobilleri ilk eslesmelerinde ( Tabloda Round 1) seeding lerine gore daha sonrasinda (Round 2 , Round 3 ve Final ) Finish cizgisini onde gecene gore yarismaya devam edeceklerdir .
N/A FWD SINIF 1
isim hacim ağırlık S. best time S. sıralama A 2600 1150 12,10 1 B 2600 1150 12,20 2 C 2400 1100 12,22 3 D 2600 1150 12,30 4 E 2400 1100 12,32 5 F 2000 1050 12,34 6 G 2400 1100 12,40 7 H 2000 1050 12,42 8 J 1800 950 12,44 9 K 2000 1050 12,50 10 L 1800 950 12,52 11 M 1600 900 12,54 12 N 1800 950 12,60 13 P 1600 900 12,62 14 R 1600 900 12,78 15 S 1600 900 12,80 16
Guvenlik ve kalkis uygulamalari ile ilgili kurallar guncellenecektir .