emir güzel açıklamış, izleyip hep beraber görelim nasıl olacak..
Printable View
emir güzel açıklamış, izleyip hep beraber görelim nasıl olacak..
halk ile demek istediğim amatör olarak uğraşanlardan bahsediyorum.
Sonuçta herkes ralli veya pist yarışlarına giremiyor katılım az oluyor diye kurallar değişmiyor. Artık ulusal dragta bunlar gibi profesyonel bir yarış dalı olucak.
Bende kuralların değişmesinden yanayım mesela akhisardaki gibi saniye usulü eşleşme taraftarıyım fakat bu iş gerçekten profesyonel bir yarış dalı olucaksa bu kurallara uymak zorundayım(z).
Burdaki profosyonel lik kavrami neye göre? Burdaki kurallar a bazi konumlar sebebiyle katilmayi düşünmeyen o kadar iyi sürücüler varki yada araci belli limit e gelmis ama imkanlari nedeniyle gt40 turbo takamayan veya 35 diyelim takamayan insanlar da var onlar gitsin mahalli yarisa demek insan ayirmaktir benim gozumde imkan sunmamaktir ben gidip x bir arac yapsam para doksem profosyonel mi olunuyoryada iyi hizli hazir arac alsam profosyonel mi olunuyor diceksiniz ki yatirim yapma konusu var cogu is para ile döner evet bunu zaten herkes bilmektedir ee ulusal drag adi üzerinde kurallar la kısıtlamalar la daha drag pistimiz yokken ciddi kurallarin biraz yumusatilmasi gerek 1000 hp supra 8 li 9 lu saniyeler gormesi gerekirken 11 li saniyelerde kaliyor yada ciddi civic turbo lar k20 li makinalar yurt disinda ne yapiyor burda ne yapiyor ben bu zamana kadar gördüğüm cok yaris ta oldu mahalli drag da duzenlettirdim her neyse siz insanlara profosyonel kulvar da şans verilmezse amatör olarak göreceksiniz ama cok emek döküp kurallar geregi takilan ve cok iyi sürücüler de mevcut sadece uyarlanmasi demek istedigim gruplar kendi içlerinde kategori seklinde olursa saniye baz alinip insanlar kendilerini gelistircek rekabet ortami olacak ve insanlar daha iyi yapmaliyim düşüncesi olup her sekilde kosturacak Ilk aynaya bakip gercekten elimizdrn geleni yapiyoruz yeterli düşüncesi degil daha fazlasi daha fazlasi diyip uyarlama vs konumu ulkemize gore yapmaliyiz 2. Sayfada yazdigim durumlar var bunlar varken su bu demeyin burda 100 milyar a arac aliyoruz yurtdisinda 30 milyar ayni arac gumruk bile yeni yeni oturmadi bile Amerika daki güvenlik kurallari gayet iyi e tamam yaparmiyiz yapariz seklinde olmali daha bazi seylerin Olabilecek olamaz ve söyle olsa daha iyi şeklinde dusunmek gerekli ülkemiz için
Burada benim dataylı bir yazım olacak şuan bu yazıyı yazmak yerine günlerdir bu sezon olucak drag yarışlarını ve time trialleri organize etmekle uğraşmaktayım . kısaca AEAlmas Emrecim kısaca bişey yazmadan edemeyeceğim yarış,organizasyon ve drag yarışı konusunda eksik ve fazlası ile bilgisizsin yeni kurallarıda okumamışsın . detaylarını mesajlarından yarın 1 saat ayırıp yazacağım .
iyi forumlar.
Peki bugra bey imkanlar dahilinde tecrübe edinilir Ve tanidik cevre bunun disinda imkanlar ben ve çevremdeki insanlar drag organize edilirken Antalya icin ve baska şehirler den gelecek insanlarin ortak fikri ile FIA DRAG racing adi ile ana sponsoru olmus quantum ve antok katkilari ile mahalli drag yaptirmistim ve kurallar herkese uygun sekilde idi ve sorunsuz bir şekilde bitmişti zaman dan bu zamana gelisim ve durumlar daha ilginc hal almakta benim gördüğüm merakla bekliyorum yarin ki yazinizi
Ulusal demek HALK demek değil nerden uydurdunuz :)
Tosfed tarafından 3 farklı ilde düzenlen yarışa ULUSAL denir
Halka açık herkesin katılabildiği çok üstün araçlardan kimsenin ilk kalkışta elenmediği daha az maddiyat ile yapılan yarışlarada Mahalli denir
aslında kendin belirtmişsin bir yazında super lig den örnek vermişsin
Afyon spor çok yatırım yapıp iyi yabancı oyuncular alsa iki senede superlige çıkar
sen istiyorsun ki para harcamadan ezilmeden kupayı kaldırayım ozaman Ulusal yarışlar değil Mahalli yarışlara katılacaksın
bundan 7 sene önce son ulusal drag yarışında sanırsam 27 araç vardı
bunların içinde tube şase amerikanlar bile vardı
ayrıca
bugun bir drag jant lastigi alsan TR maliyeti 2000 $
yani para muhabbeti yapılcaksa en son konu Drag konusu olmalı
Mahalli drag adı altında kuralların herkese uygun oldugu drag yarışından kastınız şumu ?
Heryeri fiber glass ile hafifletilmiş
koltukları sallanan
Kot tişört üstüne bir kask
çatlak camlar
sabitlenmemiş aküler
yangın tüpsüz
Araçlar
bir araçtan ötekine aktarılan lastik jantlar
gizli nosu belirliyebilicek kapasitesi olmayan teknik kontrol ekibi vs vs
Ulusal bir yarış ap ayrı birşeydir sene sonunda podyumda olabilmek falan bunları konuşmamıza bile gerek yok
bence geçen seneki kurallarda fena değildi bu senede aynı şekilde gidicekse gayet güzel olur arada uçurum farklar olmuyo hemde.tarihler ne zaman belli olucak ona göre hazırlık yapalım :)
Benim kastim para hersey de gerekli bunu bilmeyen yok birincisi kurallarin biraz sekillendirilmesi
500 600 hp fwd asiri besleme arac karsina 300 350 400 hp aracin sansi nedir amerika da boyle su bu demeyin daha pistimiz yok rekor kiramiyoruz bunlari asalim hersey basamak basamak gitmeli en azindan bizim imkanlari goz onune almaliyiz ve tabii bizden tecrübeli plan ulke kuralları
Ulusal adi en az 3 sehir evet ama bazi kurallar gozden gecirilip adina yakisir bir talep olmasi ve insanlar farkli cabalara girmesini tesvik etmek daha iyi olmaz mi
Benim derdim yok emin olun kupa şu bu o ile amac keyif almak ki zaten cogu kişinin de amacı bu şekilde
Mahalli yarislarda dediginiz benzer durum olur tosfed onayi genclik spor un onayi olmayan yarış olmaz zaten görevli hakemler var bir ton güvenlik koşulu vs mahalli yaris ta istenilirse kural geregi yukarda ki dedikleriniz olmayabilir
7 sene once opet in araclari vardi tube sase amerikan lar pist o araclar icin yeterlimiydi bence Hayır peki güvenlik önlemi yeterli miydi hayir kaza oldu 3 kisi öldü araba zaten sariyordu ya hirs ugruna yenik düştü nos basti yada baska bir sebep sürücü bilebilir detay a girmeye gerek yok az bucuk olaylari sonrasini Antalya da yasayan arkadaslar bilir o zaman dan bu zamana tek tük yaris olmustur Drag olarak
Bu da o zamanki kaza ani
antalya drag crash - YouTube sizde vardiniz orda mustafa agbi ile beraberdiniz act forum vardi o zaman sende beni hatirlarsin bilirsin herneyse
Gerci bilmeyen arkadaslarimiz vardir google da cikar zaten
Cem yilmaz bile organizasyon a gelmisti keske bu kadar ciddi reklam olan organizasyon da birsz para harcanip guvenlik artsa yada ciddi anlamda guvenlik ekipmanlari ile start alsaydi
Şunu hiç sorguladın mı acaba? o tüp şasi amerikan arabasını kullanan zat-ı muhteremler o aracı kullanabilecek kapasitede mi yoksa ahbap çavuş ilişkileriyle mi o arabalar kendilerine tahsis edilmiş? İlerleyen yıllarda o araçtan daha hızlı ve tehlikeli Msupra yapıldı fakat hiçbir kaza yaşanmadı buna ne diyeceğiz öldürmeyen ALLAH öldürmüyo mu?
Yada kaldığı yerden devam edelim. Şampiyonların kaza yaparak seyircilerin arasına dalması ile olan facialara ne demelı. O zaman bu kadar yayın aracı olmadığından kol kırılıp yen içinde kalırdı. Ahbap çavuşlar tarafından kullanılan arabalar facialar yaparken bu kadar duyulmadığından hepsi unutuldu. Son olan kaza ile takılp durmayın bu kazalar hep oluyordu zaten.
Kurallara gelince onlar zaten hep değişiyor. İlla uygun bir kurallar bulunacaktır.
tüp şaseye fiberlere araçların içlerinin sökülmesinin yasaklanmasına kimsenin itirazı yok.
SN usülü sistemin daha iyi daha cok katılımlı oldugunu savunanlar var hepsi bu.izleyip görücez bnce ilk sezon çok kalabalık geçer ulusal drag geri geldi diye sonraki sezon boş geçer karavana :)
kurallarda göremedim , dizellere yönelikte sohc lardakine benzer bi madde üstünde düşünülse güzel olur..
Kuralına uygun olduktan sonra tüp şaseninde fiber malzemelerinde bir sakıncası yok
benim kastettiğim sallanan fiber kapı arka camı yada kapıları olmayan araçlarla
orjinaline birebir uygun fiber kapı yaparsın içini komple sökersin hafifletmeni yaparsın roll bar yada roll cage ini koyarsın bütün kurallara uyarsın sana kimse sorun çıkartmaz
orda hızlıca yazdıgım için araya kaynamıs tüp şaseye olsun fiber kapı olmasın yazıcaktım :) o kurallarda mutabıkız zaten tek sorun SN'li sistemd
Saniyeli sistemde hak yeniyor bak onu açıklıyayım
misal NA K20 araç 11.7 yapıyor
turbo bir 2 litre araç 11.5 yapıyor
aynı grupta eşleştiniz mümkün değil geçme şansın yok 2 salise pistte nerden baksan 5 6 boy fark vites yavaş atsa dahi gecemezsin azcık geç kalksa yine geçemezsin
fakat Sen NA araçlarla kalkıcaksın turbolarla hiç bir alakan yok yeni sistemde
kendi aracını o grubun birincisi olmak için geliştirceksin
11.5 yapan bir araç ile senin 11.7 yapan aracın arasında ufak hatalarda büyük farklar ortaya çıkar
birde bunun 11.9 ve 11.1 yapan araçlar olarak düşün hepsi aynı gruptalar
seedingden sonra kalkış yapmaya gerek bile yok öyle diyim
saniyeli sistem bu yüzden kötü
eğer bu yazılan kurallar uygulanabililirse çok güzel olur. illaki bir drag organizasyonun'da ilk defa bu kadar katı kurallar olduğu için insanlar alışkın olmadığından aksilikler eksiklikler yaşanabilir.
zaten bu şekilde bu yarışa hazırlanabilecek kişilerin sayısı azdır bu yüzden pek sorun da çıkmayabilir.
kuralların çoğu mantıklı, mantıksız olanı da var arada..
(bazı kurallar bu işe gönül vermiş belli başlı kişiler arasında, yarışmacılar arasında anket yapılarak veya çoğunluğunda fikirlerini sunabileceği bir platformda toplanarak değiştirilebilme, esneme şeçeneği olursa insanlarında fikirlerini sunabileceği bir ortam yaratılırsa güzel mantıklı gelişmeler yapılabilir) "illaki şu anki kuralları kimse tek başına kafasına göre yazmamıştır oraya ama katılımcılarında fikirleri alınabilir diye düşünüyorum"
genelde Buğra abi'nin organizasyonlarını başarılı buluyorum güzel organize ve ekip oluyor.
yalnız yinede eksiklikler var gözüme çarpan önceki org. dan bahsediyorum;
mesela hiç işi olmadığı halde ondan bundan yaka kartı alıp sırf tanıdık diye padokta gezenler gibi orda ne var bi türlü anlayamadım zaten şimdiye kadar. samimi arkadaştır vs olabilir sanane diyebilirsin belki abi ama bunlar benim gözlemlerim, buna benzer bikaç bişey daha çıkar yazsam. bunlar mahalide daha çok oluyor onlara göre organizasyonlar çok başarılı.
başarılarınızında devamını dilerim :)
inşallah çok güzel bir organizasyon olur severek izleriz bizde.
800kg sohc aracım ile bende katılmayı isterdim bu tarz bir organizasyona :) inşallah bir dahaki sezona..
Saygılar Mikrop.
Saniyeli sistem derken agbi tamamen deme kastim şu
Fi turbo icin konustugumu belirttim
gruplar iyice detaylı dusunuldugunde saniye a b grubunu belirtsin diye demekteyim
Yada arkadan itiş aşırı besleme icin konusmaktayım
hatta atmosferik olarak ta a b yapılabilir
12.3 atmosferik yapan 12.5 atmosferik yapan 2 arac birbirine yakın sürelerde
ve cekişme ortamı tamamen sürüşe baglı olacak o an ki iyi süren yada iyi arac sahibi zaten işi götürcek
ama
tutupta 13.5 yapan arac 12.4 yapan atmosferik yada turbo vs fark etmez şansı ne olabilir ki biraz iş bu şekilde olursa hem sürücüde hem arabanın kendisinde biter yukarda anlattıgım konu
Daha dikkatli şekilde kuralları okursan zaten turbo ve NA araçları ayırmak için yapıldıgını görürsün
Gelelim senin bahsettiğin 400 hp lik ve 600 hp lik turbo araç yarışındaki şans olmama işine
Misal benim aracı örnek alalım 700 hp diyelim
Birde B16 84mm 1700 cc bir araç rakibime nasıl benim ile yarışabiliceğini açıklıyım
Bende 2000cc 67mm turbo var 700 hp
Öteki arkadaş 1700 cc gidicek turbosunun palini küçültücek
benden hafif olabilme avantajını kullanıcak daha küçük turbo ile daha yüksek basınc basarak aynı güçlere yaklaşıcak ve hafiflik avantajından yararlanıcak
İlk mesajımda da belirttiğim gibi
Dünyada kurallara göre araç hazırlanır
Araçlar kurallara uydurulmaz
Eğerki mevcut aracı ile mevcut kuralları olan yarşa katılmak isteyene kimsede engel olmaz o atmosferi yaşamak onun seçimi yoksa okadar para vermem diyip yarı fiyatına mahalli yarışlara katılır
Biliyorsunki ulusal draglar zamanında yarışlar son derece pahalıydı
Mahalli draglar 100 tl katılım ücretliydi ulusal yarışlar 350 tl ydi
Ayrıca ulusal yarışlara katılabilmek için önceden lisans ücretleri yatırılıyordu oda bir 500 tl falandı sanırsam
Yani mahallide yarışan herkes zaten ulusalda yarışmaz mahalli herzaman daha caziptir ulusal işin resmi olanı diyelim
67mm turbo ile 58mm turbo hafifligi kullanacak dahi olsa sürene sana rakip olması
cok cok zor sen nos ta hazırda tutabilirsin mesela o nos bassa dahi sen onun ivmesini görünce zaten nos basarsın 700 hp olur 800 850 hp :) belki daha fazla
o yüzden katagorilerde fi fwd fi rwd de a b seklinde olsa biraz daha düzgün olur
RWD de ise zaten sadece sarma degil savrulma faktorude var tabiiki lastik şart tutar ama bi nebze de sürücüde bitmekte iş
ama 2 bar basınc taki ani gelen tork la
1 bar basıncta ki gelen tork tepkisi cok farklı
katılım ücreti para eskiden biraz pahali idi evet şuan bu şekilde tutulması normal onda birşey diyen yok ama katagori olursa herşey daha güzel çekişmeli olur
Dünyada kurallara göre hazirlanır tamamda 2. sayfada belirttigim durumlardan zaten türkiyede bazi konumlar fark var
Rally konusu gecmişti 20 milyarlık arac yaparak ta Rally de yarışabilirsin
100 milyarlık aracla da
sadece sınıfın farklı ama güc vs durumların hepsi konumu sürücüde bıraktırıyor sınıfında başarı icin
geçen körfez draglarında saçmalamıştık bu sefer güzel işler yapmaya gelicez insallah
o değilde şimdi bende spor koltuk var fakat arabanın kendi emminet kemerleri ile kullanıyorum bu sorun işgal edermi ?
noslu 106 gti(atmo) yeni yönetmeliğe göre hangı sınıfta yarışabılır ?
kurallar eskisi gibi kalırsa olduğumuz yerde sayarız
günlük kullandığın 13 saniye yapabilecek arabanı yarış öncesi sökersin 12.6 yaparsın daha da geliştirmezsin kendini.
ancak kurallar bu kadar katı olursa biyerlere gelir drag sporu. adam gibi arabalar yapar herkes.
hilmi çok doğru söylemiş. bizim ülkede malesef setup yaparken hem yolda günlük gitsin, hem time trial da istanbul park da zaman yapsın hemde slick takıp 2 koltuk sökünce drag koştursun mantığı ile araç yapıyor çoğunluk. dolayısıyla bu kurallar da işi bozuyo.
O degilde tum dallarin 2014 takvimi belli DRAG olarak tosfedde hicbirsey gorunmuyor ben mi yanlis bakiorum
AHMET
http://www.tosfed.org.tr/images/doku...__20012014.pdf
Şu var abi bulabildiğim görünen takvim olarak.
tesekkur ederım kardesım
merhaba arkadaşlar uzun zamandır takip ediyorum yazılanları herkesin kendine göre haklı sebepleri var; fakat bir gerçek varki oda şu durki drag için araç hazırlayan arkadaşların %75 -80 i sponsoru olmadan kendi kısıtlı imkanları ile araç toplayabilmekte olması setup için gerekli parçaların yurtdışı teminin maddi durumu rahat olmayan arkadaşlar için büyük sorun herkes en iyi olanı muhakkak yapmak ister fakat madiyat ta önemli etkendir. bunları göz önünde bulundurmak durumundayız. Eş deger güce sahip önden çeker bir araçla arkadan iter araçlarında birbirleriyle yarışmalarında bence sorun yoktur .ayrıca yarışmada renk oluştururlar.kanaatindeyim.Başka bir olay daha varki örnek 1000kg bir aracınız var bu aracınız agırlık kriterlerine uymuyor ve 1050 kg olması gerekiyor 50 kg lık farkı telefi edebilmeniz için gereken beygir gücü minimum 20-25 bygir daha güçlendirmeniz gerekir ki bu tamamen yeni bir setup demektir. özelikle sınırda olan araçlar için,büyük sorun teşkil eder.diyebilirsiniz ki turbo sunu küçültsün hepimiz bu işe gönül vermiş insanlarız ,araç yapanlar olarak çok iyi biliriz ki özellikle 400 hp üstü araçlarda barı ne kadar sıkarsanız sıkın 3 vitesin sonları 4 vites te o yüksek barlı turbo o motoru beslemeye yetişemez ve araç güç kaybeymeye başlar bu şu demektir agırlıgıda artırsan rakibin senden iyi turboyu da küçültsen rakibin senden iyi sonuç o arada kalmış araç sahipleri için hüsran : şimdi harcadıgı emege ve paraya mı üzülsün elindeki makina bi işe yaramaz duruma düşmüş çöpe mi atsın ne yapsın?
Şimdi elimizi taşın altına koyalım ve bu kuralları daha ülkemize uygun hale getirmek için herkes fikrini yazılı olarak yapıcı bir şekilde kaleme alsın 2015 için güzel ve bir daha degiştirlmeyecek bir yönetmelik hazırlayalım kalıcı olsun herkes de aracını bu yönetmelige göre hazırlasın.
Kaldı ki bu açıklanan yönetmelik hiç uygun olmayan zamanda, yarışmacılara hazırlık için süre tanımayan bir zaman diliminde açıklandıgı için uygulabilirligi mümkün olmayan bir süreye denk gelmiştir.
bu yönetmeligin daha geliştirilmesi iyileştirilmesi ve adil bir hale gelmesi için,özellikle de bu sporun burjuva sporu haline gelmemesi için ben ve kulübüm elimizden gelen her türlü fedakarlıgı yapmaya hazırız.(bir yarışta katılım var,sonrakilerde ne katılımcı ne yarışmacı kimse yok, biz herkesin yarışmasını istiyoruz)
Ülkemizin gelir seviyesini ve imkanlarını göz önünde bulundurmamız gerekmektedir.Hiç bir ülkenin kurallarına göre kural hazırlamaya gerek yoktur. kendi kurallarımızı kendimiz yazabilecek kadar da muktediriz. bizi bizden daha iyi anlayabilecek kimse yoktur.emeklerimiz ve paralarımız heba edilemez kaatindeyim.
Kaldı ki fedrasyon kupası kararı alınırken de bir ulusal'a geçiş yarışları olarak düşünülmüştür.
bu durumu göz önünde bulundurularak 27 NİSAN FEDERASYON KUPASI 1. AYAK KONYA YARIŞLARI ÖNCEKİ YÖNETMELİK VE KONTROLLÜ AGIRLIK UYGULAMASI İLE DÜZENLECEMİZİ BU AGIRLIGINDA ARACIN ORJİNAL AGIRLIGINDAN %20 HAFİFLETİLEBİLMESİNE İZİN VERİLECEGİNİ HAFİF KALAN ARAÇLARA SAFRA UYGULAMASI İLE YAPILACAGINI BİLDİRİRİM. SAYGILARIMLA
KDSK. KULÜP BŞK.
ALİ KOLAY
Ali abi bu %20 olayını bi tam açıklarmısın ? Tosfed'in bu sene belirlediği kurallar var orda ağırlık ve sınıflar belliyken %20 dediğin zaman baya bi karışıklık olur..
http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/20...DRAGKUPASI.pdf
Ali abicim yaşına hürmeten sorum sualimi kardeşin gibi gör .
Öncelikle 3 ayrı A.Ş de Yöetim kurulu üyesiyim zaman zaman aradın açamadım sen eşşeklik de ben kusurabakma deyim sana iş hayat gerçekten burada çok yoğun .
Sonrasında yarışlara gelelim ben senin yazdığı fikirlere zerre katılmıyorum .
Senelerdir böyle yarışıyoruz ne kazanıyoruz ne değişiyor?
Zaman ile kimse hızlanmaz herkez yavaşar ispatları ortadadır dillendirip kalp kırmak istemem ama canım abim bu işler böyle olmaz .
Drag yarışı yaparken sponsorun Bu ulkede tektir katılan arkadan eş dost da bilsin . Camiamızda Bu işe para veren 1 adam vardır oda Jantmax Cem abidir . Konyaya sponsor olduğunu bilmiyor :D Bana sponsor oldugunu biliyor ki ben o sponsorumu kabul edip o gelen meblayı ali abime yarış yapabilsin diye göndereceğim .
Ona göre aışverişinizin yerini blin derim bizden olan adam ile olmayanı ayırın dostlar ;)
Şimdi gelelim konuya
Ali abim bak kaç yıldır bu iş dünyada yapılmnmakta en basiti konyadaki harika pistin 402 metre olması neden ? bunları bilmek lazım .
Amerikanın icad ettiği metre ile yarış yaparken biz daha iyi kural koyarız demek 70 yıllık tecrübeye ihanettir . Bu adamlar arabanızın üzerindeki bujiyi , hatta bazı arkadaşlar için yakıtı üretenlerdir .
Ülke ileriye gitmelidir yerinde sayan geçen seneki kurallar önceki kurallar ile iş yapmak eğlence günüdür Konyada pist olmadan 8 sene önce biz burada izmitte 105 kapı numarası ile start vermekteydik . ve halen bu yarışı icad edenleri ciddiye almadıkm sonuç ne mi oldu ne yarış kaldı ne ulusal . 1 sene sıkıntı çeken 20 kişi olur katılıyorum ama 1 sene sonra 20 kişi 30 katılımcı olur . kuralları hazırlayan benim aksini idda ettiğiniz konuları 1 2 3 şeklinde sıralayın size bir organizasyonda kurallar neden böyle o maddeler ile açıklayayım .
Bu ülkede Drag Opet zamanındayken start vermiş bir adam olarak size çok net söylemek isterim eski kurallar Hasan abiylede kmonuştuğum gibi o dönem için iyiydi . Şimdi organizasyonu yapan için maliyetli ama Doğrusu bu . Biz Türküz en doğrusunu biz yaparız yazacaksan abi saugılar Ben Türkün torununun torununun torunu Türküm ama kolaya kaçmıyor zor ama bendensonraki insanları düşünerek hesap kitap yapıyorum . Şuanki kuralları biz yenileriz değişiriz dersen 3 sene sonra o pistte 1 arabayla kendin kalkarsın şimdiden söyleyeyim .
bugra merhaba öncelikle yogun iş temponda başarılar dilerim .eşekklik konusuna gelince estagfurullah. biz insanları insan oldukları ve yaradandan ötürü sevmek ve hoş görmek durumundayız.
ha kızgın diilmiyim kızgınım ve kırgınım ama sorun olurmu olmaz ALLAH 'ın izniyle.
Şimdi benim fikrime katılmaya bilirsin bilesinki bende senin bu fikrine zerre kadar kadar katılmıyorum zamanlama hatası birinci kusur herkes aracını hazırlamış yada parça siparişi vermiş bu böyle damdan düşer gibi olmaz bunun bir hazırlık ve fikir alışverişi olarak vede drag kurulunda hazırlanır ve onaylanır,tamam
biz bu kurula ne amaçla katıldık görev aldık ve bu karar kuruldan çıktı da benim mi haberim yok.
gelelim amerika meselesine kaç tane sdantralara uygun pistimiz varki onların kuralları ile yarışalım adamların maddi imkanları müsait parça müsait pistleri sınırsız şimdi bir atasözü var bu noktada bizde buna (oturdugu ahar sekisi söylediği istanbul türküsü) kaç kişi varki evine götüreceği ekmek parasından kesmeden aracına para ayırabilen bu yeni kurallar ile draglar ancak zengin sporu olur yani burjuvalaşır. ayrıca sezonun başında sezonun galipleri belli olur önden çekeri ayır, turbo palleri ile ilgili ayır, bazı sınıflarda yıgılma bazı sınıflarda yarışacak araç yok bu iş böyle olmaz hele hele yarışlara 2-3 aya kala yeni kural açıklanmaz hiç kimse hazırlanamaz gerçek olmak istedigi yada hak ettigi yerde olmaz olamaz ya agırlıgı tutmaz ya turbosu bu işin başka bir sakıncası daha varki en önemlilerinden biri insanları (gizli noslar) gibi hileli yolla teşvik eder. bu kurallar tartışılır düzenlemeler yapılabilir ama bu ben bunlara karşı degilim benimde istemedigim haksız olan eksik olan bir sürü problem var ama yine söylüyorum damdan düşer gibi olmaz katkılar saglanır hazırlıklar yapılır sezon sonunda yarışmacılara duyurulur ve yürülüge girer demek istedigim bu dur. 2015 için hazırlık yapılsın bazı sorun olan yada ilave edilmesi geren değişiklikler yapılarak 2015 e hazırlanalım yine söylüyorum amerikan kurallarına ihtiyacımız yok ama 402 illa amerikancı dyosan 403 yaparız olur biter biliyosun akhisar yıllarca 380 mt yapıldı sorun olmaz.