Sagolun Pist Beyefendi,Baybars'ın durumu dahada vahım. Zombie gıbı oldu ılaclardan,her gun bana fren soruyor. Hahah!
Merhabalar, ikinci pist günüme umarım 8 Nisan'da katılacağım
Çelik fren hortumu için tavsiye edeceğiniz yer var mı? Ayrıca gündelik kullanıma da uygun pist için fren balatası marka/model ne tavsiye edersiniz? RX-8 R3 aracım.
Piste Pirelli Slick 225/625-17 D-H (Dry-Hard) lastiklerle çıkacağım. Lastik basıncı pirelli dokümantasyonundan baktığımda GT araçlar için ısıtılmış lastikler 1.9 ila 2.2 bar arası olması tavsiye edilir diyor. Slick tecrübesi olan arkadaşlar yada orada eğitmenlik yapmış arkadaşların önerileri ne olur? Araç Megane rs 225 1460kg. Aslında pistte eskisi gibi birdgestone ekibi olsa 1-2 tur sonra sıcak lastiklerle basınçları kontrol ettirirdik güzel olurdu fakat öyle bir şansımız yok sanırım.
Tufan has no limits.
o lastik ile ben çıktım, oem süspansiyona sahipsen hayal kırıklığı yaşayacaksın baştan söyleyeyim. Balatana aşırı yük binecek bir de. Meg225'in önde kamber çok az olduğundan yanaktan yemeye başlayacak lastikleri. 1 takım pirelli dh slick'i yemiş biri olarak bunları söyleyeyim.
.
Evet araç stock, süspansiyonlar oem, tahmin ettiğim şeyleri yaşamışsın. En azından radial' a göre çok daha iyi bir çizgide giderim diye düşünüyorum. Çünkü bir önceki seansımda aracın şuan üstünde olan radialler resmen oyun hamuru olmuştu. En azından slick-radial karşılaştırması yapmış olurum kaç saniye fark ediyor gibisinden. Bu seansa yetişmedi ama sonra ki seanslarda inşallah bi semi-slick edineceğim.
Tufan has no limits.
Pıste nasıl gelıceksınız?
Lastıklerın saklama kosulları neler?
Heat cycle yaptınız mı?
Isıtmak ıcın ve sonra ne yapıcaksınız...
Once bunları cozun. Eger aracın burcları orjınal ıse,2 tur sonra yayık ayranı kıvamına gelırsın. Amortısorler orjınal ıse,frende allah kuvvet versın. Frende guzel dusucaksın ama balatan oem ıse o durdugunu hıssetmıyecek...
Murat hocam piste normal lastiklerle gelip, pistin oradaki benzincide değiştirmeyi planlıyordum. Yada pist ekibi değiştiriyorsa. En son bir lastik firması ile anlaşmaya çalışılıyordu. Heatcycle yapmadım. Yapacak lastikçi yok çevrede. İlk 1-2 tur ısınma turlarında pistte traşlayabildiğim kadar traşlayıp ısıtırım diye düşündüm. Araç tamamen oem burcundan, balatalarına kadar. Yayık ayranına döneyim çok problem değil karting' den alışığız. Balatalarda bitsin problem değil daha 100km olmadı sıfırlayalı. Sadece kafamdaki soru işareti sürüş esnasında lastiği çalışma sıcaklığında tutabilir miyim? Pazar günü hava sıcak 18 derece gözüküyor. Zemin' de sıcak olursa aslında en azından radial' a göre daha iyi bir alternatif olacağını düşündüm. Pirelli dokümantasyonda hava 20 ila 30+ sıcaklıklarda, zemin 30 ila 50+ sıcaklıklarda lastiğin 80-105 derece arasında ideal çalışma sıcaklığı olduğunu yazmış. Açıkçası slicklerle gelip, düzgün ısıtamayıp verim alamayacağımdan korkuyorum. Gerçi her hangi bir iddiam yok sadece kendi süremi tutuyorum ama ısınamamış slick yüzünden virajın birisinde spin atarmıyım düşündürüyor.
Tufan has no limits.
Kısaca anlatayım o zaman.
Heat cycle kendın yapıcaksın zaten,oyuzden lastıkcıye gerek yok. Traslamak dıye bır sey yok,aman dıyım. Fızıkı olarak traslarsın her ne yapıcaksan...
Yayık ayranına donen bır aracla cok fazla saga sola yatıcagın ıcın lastık gereksız zorlayıp topukları asınıcak.
Tabana tutusunuz ne kadar ıyı ıse,orayı tutan baglantılar(amortısorler-vıraj demırı vs) o kadar sert ve ıyı olmalı. Amortısor kulelerını bıle zorlayacaksınız....
Zaten bu tarz bır set up ıle ısıtmanız mumkun degıl,bılgınıze.
Semı slıck alsanız daha hayrına olur.
Heat cycle yapan bir makina vardı motorsport garajından birinde. Dyno gibi bağlayıp, lastiği döndürüp ısıtıp üzerinde maddelerden arındırıyorlardı o yüzden dedim. Traşlamak sa fiziki anlamda değilde aslında aynı şey pistte kendim ısıtıp yüzeyini temizlemek manasında kullandım. O zaman iyi tutan yüzeyden dolayı yürüyen ve aktarma üzerinde bayağı bir stres olacağından dolayı riske etmeye gerek yok diyorsunuz.
Teşekkürler bilgi için o halde ben bu seansa da radial ile gireyim.. Sonrakilerde nasip kısmet bi semi-slick yapacağız.
Konu NakkaSss tarafından (04-04-2017 Saat 16:09 ) değiştirilmiştir.
Tufan has no limits.
Illa slıks ıle gırıceksenız burcları degısın,emınım sanayıde bulursun.
Heat cycle da kolay,benı ara hemen anlatayım.
Ama amortısor ve saseye bırsey dıyemem. En azından aklında kalmaz,elımden gelen budur
Ya aslında slick içimde kaldı şu anki radiallar kötü olduğundan slickle girmeyi düşünmüştüm. Heat cycle için arayacağım. Bir de burcu değiştir demişsin de gene takacağım burç oem olacak. Powerflex'in burcu falan varda meg rs için tr de yok getirtmek lazım. Sanayi de bahsettiğin marka vs var mıdır ondan alayım.
Amortisör ve şase yi de artık tecrübe edeceğiz. Spor yay var bir tek. Fazlaca yatma vs olur ne yapalım artık hiç yoktan iyidir. En azından viraj çıkışlarında asr ye tutulmasam yeter bana Yoksa marshall matrac v kanal lastikle çıkmak zorunda kalacağım. Gene oyun hamuru misali lastikler.
Tufan has no limits.
Sert burc emınım vardır,sonucta uzun zamandır olan arac. Sahıbınden e falan bakın derım.
Bunlarda sase baglantı ve amortısor kule burclarıda var...
Yay amortısoru daha cok ısındırıcaktır.
Spor amortısorler ulasılıbılır fıyatta bulunabılır. ST yada konı gıbı....
Asr tutmaz tam tersı keser.
Burcları bulursan gerısı kolay....
Bizim araçlar öle bir araç ki bu tarz kıl tüy parçalar çok düşük ihtimal sahibinden de bulunuyor. Genel de k-tec racing yada ebay e başvurmak zorunda kalıyoruz. Ufak bir ön araştırma yaptım burçlarla ilgili ama sonuca ulaşamadım yarın detaylı araştırırım. Spor amortisöre daha sıra var inşallah sonra ki seanslar da tedarik edeceğim bir çoğunu. Aynen öyle asr kesiyor. Tutulmaktan kastım buydu Bakalım bu seansa bulabilirsem burçlarla bulamazsam stock şekilde çıkacağım ama bir sonrakinde powerflex'in handling pack ini getirteceğim diğer seanslara kadar ufak ufak toparlayacağız.. Teşekkürler bilgilendirme için.
Tufan has no limits.
Ful stok olarak bahsettiğiniz araç ile yaklaşık 60 hot lap atmışımdır sanırım istanbulparkta ,Asr ye eğerki 50 den sonra tekrar açılıyor ise büyük sıkıntı olacak sizin için .2. olarak arka koltuklar ve stepneden kurtulursanız ciddi avantajı olacaktır.Dinamikleri çok iyi tepkisi güzel istanbulpark için keyif verici bir araç fakat gücü konusunda sıkıntıları var.Ben herşeyiyle ful standart çıktım.Frenime hiç birşey olmadı , beni tedirgin edecek hiç bir sıkıntı yaşamadım.Tek sıkıntısı yeterli güçte değil .
lastik işini çozmek uzereyim tr ye geliş tarihini kesinleştirebilirsem ona gore seanslarımı alıcam
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
Bu haftasonu katılım listesini bir paylaşsam uykularınız kaçar ( Cuma paylaşırım uykusuz gelirsiniz artık )
İmkan varsa piste yoksa Ücretsiz olarak açık olacak olan VİP locamızda sizleri ağırlamaktan çok keyif alacağız çook ...
Intercity Istanbul Park
Caterham Türkiye
OMP Türkiye
Pist Günleri
Intercity Endurance Cup
Intercity Clio Cup
Intercity Megane Cup
Intercity Caterham Cup
Günde 4 seans var zaten. Hepside dolu dolu olacak galiba.
Bu sefer işlerden dolayi gelemiyorum ama Mayista ordayiz insallah.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)