User Tag List

Sayfa 7/8 İlkİlk ... 5678 SonSon
143 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Efsane yaris Monaco

  1. #115

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seyreden birinin söyleyebileceği bişey değil bence bu konu.

    hiç geri bildirim yapmayan bir pilotun otomobiline datalar üzerinden mühendisler bişeyler yapıp iyiye gidebilirler

    ya da ne yapmaları gerektiğini çok iyi bilen bir pilota rağmen bir türlü mühendisler o problemleri çözemeyebilirlerde.

    edit:ben vettelin araba kullanabildiğine inanamıyorum ne geliştirmesi yahu
    Hahahaha ulen var ya... Ben öyle hatırlıyorum Ferrariye geldiğinde filan mühendisler öyle bir demeç vermişti. Tabi ki reklam kokan hareketlerde olabilir.

  2. #116
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bason Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hahahaha ulen var ya... Ben öyle hatırlıyorum Ferrariye geldiğinde filan mühendisler öyle bir demeç vermişti. Tabi ki reklam kokan hareketlerde olabilir.
    tabi öyle olcak "şampiyonluk kazanan bir alman aldık ama her şampiyon alman schumi değilmiş" demeyecekler ya.gönderdikleri gün arkasından konuşurlar.başkası olsaydı o arabayı şampiyon yapardı diye
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  3. #117

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alonso'da hem fikiriz ama???

  4. #118
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bason Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alonso'da hem fikiriz ama???
    taaa benetton zamanından renonun projesi dahilinde olduğu için onu sayabilirim evet orda briatorenin geri bildirimleri takımı geliştirdi gerçi ama
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  5. #119

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunuda gördüm ya ölsemde gam yemem...

  6. #120

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soruyu sorarken benim de aklıma tek gelen pilot Alonso'ydu. Ama nedense diğer pilotlar hakkında yanı şekilde düşünmüyorum ha belki içlerinde Button vardır . Tabi ki dediğiniz gibi takımların iç yüzlerini biz bilemeyiz ama en azından üç kişiden Alonso ismi çıktı .

    Vettel konusunda initial-D'ye katılıyorum ( kusura bakma isim bilmiyorum ). Vettel'i izlemekten hiç keyif almadım bu güne kadar. Tabi bunun en büyük etkisi neredeyse hiç bir yarışta hayecan olmaması .

    En son ne zaman sağlam birincilik kapışması izledim onu bile hatırlamıyorum .

  7. #121
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hamilton'u suan en ozel pilot yapan nedir?

  8. #122
    HUSNU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı

    Analiz: Hamilton, Ricciardo ile m


    Lewis Hamilton'ın yarıştan sonra neredeyse galibiyeti elinden kaçırmasına neden olacak olay 37'inci turda Daniel Ricciardo ile olan mücadelesinde gerçekleşmişti.

    Ricciardo tarafından ciddi şekilde baskıa altına alınan Mercedes pilotu kerbten sekip viraj çıkışında sağa doğru yönelmiş ve Avustralyalı pilotun önünü kesmiş gibi görünmüştü. Ricciardo bu harekete son derece sinirlenmiş ve eliyle itiraz etmişti.

    Olayın inceleme altına alındığı zaman ekranlarına yansımış ve Hamilton'a bir ceza gelme ihtimali ortaya çıkmıştı.

    Ancak kısa bir süre sonra olay hakkında herhangi bir aksiyon alınmayacağı bilgisi iletildi.

    Peki araştırılan neydi ve nasıl ceza almadan kurtuldu?

    Hikayenin iki kilit noktası var. İlk olarak Hamilton kerblerden zıpladığında avantaj elde etti mi? Bu konu FIA'nın sportif kurallarının 27.4 numaralı kuralında yazılı.

    Kural şöyle diyor: "Eğer otomobilin hiç bir noktası pistle temas etmiyorsa pilot inceleme altına alınır, herhangi bir şüpheyi ortadan kaldırmak için pistin limitlerini belirleyen beyaz çizgiler pistten sayılırken, kerbler pistten sayılmaz.

    "Eğer bir otomobil pistten çıkıp tekrar piste girmişse bu olay sadece güvenlik adına ve herhangi bir avantaj sağlamadığı zamanlarda yapılabilir."

    Genelde bu geçiş yapmaya çalışıp pist dışına çıkan pilotlarda ortaya çıkıyor ve böyle bir şey olduğunda yapılması gereken aldığı pozisyonu geri vermektir. Bu olayın birebir aynısını Nico Rosberg, Fernando Alonso'yu geçmek isterken görmüştük.

    Ne var ki pilot baskı altındayken pist dışına çıkıp, hala liderliğine devam ediyorsa kural o kadar net değil.

    Ricciardo şikandan önce Hamilton'a yakındı ve kerblerin üzerine çıkan İngiliz pilot büyük bir avantaj elde etmediği için ceza almasına ya da Ricciardo'ya yol vermesine gerek yoktu.

    Olay hakemler tarafından incelemesine rağmen alınan karar hakkında rapor tutulmasına gerek kalmadı.
    Bloklamak

    Olayın ikinci önemli noktası Hamilton'ın sağa doğru olan hareketinde Ricciardo'nun önüne kesmesiydi.

    Burada hakemlerin raporunda Hamilton'ın "11'inci virajda pozisyonunu korurken rakibine yeterli alan bırakmaması" nedeniyle inceleme altına alındığı yazılmıştı.

    Bu olay Sportif Kuralların 27.6 numaralı maddesinde şu şekilde açıklanıyor: "Pozisyonu korumak için birden fazla manevraya izin verilmez.

    "Daha önce çizgi dışında savunma yapan pilot, yarış çizgisine geri dönmüşse kendi otomobiliyle pist sınırı arasında en az bir otomobil boşluk bırakmalıdır."

    Hakemler Hamilton'ın Ricciardo'ya yeterli alanı bıraktığı kararına vardı ve şöyle açıkladılar: "44 nolu otomobil, pist sınırlarıyla kendi aracı arasında en az bir araçlık alan bırakmıştır."

    Bu, bariyerin ne kadar yakın olduğunu düşündüğünüzde ilginç bir karardı ayrıca Ricciardo bu kısmı zemin ıslak olduğu için kullanamadı. Yine de Hamilton kurallar dahilinde hareket ettiği için sorun olmadı.

  9. #123
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alan birakmamasi zaten izin verilen 1 hamle icinde legal oluyor ama bunu ustune kirmak olarak da tanimliyabiliriz. Hamilton gri bolgede,habi bana gore penalti diyen bir hakemi diger hakemin bana gore penalti degil demesi gibi...
    Olmus bitmis,box'da verdiler 1.ligi...

  10. #124
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Valla kerb den atladıktan sonra bence engelleyici bir hamle yapmadı, sadece normal çizgisine oranla iki tık yavaştı ham, ricc in ise tam anlamıyla orada büzüğü yemedi ki normal hızından bir tık yavaştı o da, sonraki virajda kafayı sokabilirsem yol vermek zorunda kalır düşüncesi ile hareket etti, ham orda da profesyonellik yaptı, hem ıslak hem de tam 1 araçlık sağ tarafı bariyer sol tarafı kendisi olan mesafeyi bıraktı.. ıslak zeminde zaten tam anlamıyla gaz açamıyorlar bile o viraj çıkışında, bunu da kullanarak yerini korudu bana göre.

    kısacası karar bence doğru uygulama oldu, hakem hatası falan söz konusu değil. ben de 94 te ilk yarışımı izledim, 96-2006 arasını 1-2 yarış kaçırarak full izledim. özellikle 2000-2006 arasında hiç yarış kaçırmadım, kural değişimi sonrası da karambol sayılabilecek ama biraz analitik düşününce doğru olduğu sonucu çıkarılabilecek bir pozisyondu bence bu an.



    keşke verstappen devam etseydi esas o zaman biz çekişme izlerdik 3. lüğe doğru

  11. #125

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kerb den sektiğinde zaten avantaja sahip olmadı Ham, orada yinede dönmeye çalıştı zaman ve çizgiyi kaybetti. Ric çizgisi çok daha iyiydi, çok yakındı ve Ham çizgi dışındaydı, hızlanırken Ric kafayı sokmaya çalışştı ama Ham kapattı. Burada ki sıkıntı Hamilton'un çok keskin bir hareketle yer kapmaya çalışmasıydı. Ekranda bu bence net gözüktü, üstüne kırdı Ham. Zaten genelde de yaptığı budur...

  12. #126
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    işte demek istediğim ric çok daha avantajlı durumdayken cesaret edemedi gazı erken açıp kafayı erken sokmaya, ya ham yol vermek zorunda kalırdı o durumda ya ikisi de yarış dışı kalırdı ya da ham iyice sıkıştırırdı podyumda yer değiştirirlerdi hakem heyeti tarafından

  13. #127
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İki sorum olucak;
    Olayin 15 saniyelik goruntusunu koyabilicek arkadasim var mi?(10 saniye oncesi 5 saniye sonrasi yeterli olur) Ona gore detayli anlatacagim.
    Birde aramizda pist sampiyonasi kosmus var mi? Derdimi daha iyi anlatabilirim.
    Ric sagdan nasil devam etsin,cok islak orasi,lastik avantaji kalmaz,cekis yok.
    Ham olmasi gereken cizgide donmek isteseydi arkasini kaybedicekti. Arkasi geldigi an,sikani yarim kesti,sag lastik kerbi saginda kalicak sekilde dondu. Buna goz yumduk diyelim ki,atak yapicak dezavantaji ilk burada verdi. Magdem lastik degismeyip risk aldi ve digerleri degisip zaman kaybetti,frenajda ki yasadigi dezavantaji kerb ile yok etmeye calisti. Ustune sag kirdi,amac kapiyi kapatmak. Ama ne yapti,"ustune kirdi" orada temas yasansaydi(hani cesaret edememis ya) ki Ric hakli olarak burnu sokmus ve ustune kirmis olan Ham olucakti,bu incelemede ne cikardi?
    Ne sis yansin ne kebab iste
    Onceki konan video gibi,yani schmi ve montoya hadisesinde oldugu gibi,schmi odeal cizgiye direksiyon kiriyor ve kilifina uyduruyor. Ancak ideal cizgi Ham'in kirdiginyer degil. Ki ideal cizgiye gecmek icin oyle kirilmaz...

  14. #128

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buyur hocam . Ben kendi adıma bu pozisyondan ceza çıkmamasına sevindim . Yeter artık kız gibi yarışmasınlar kemik sesi duymak istiyoruz


  15. #129

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalnız baya aracın burnunu sokmuş Ric. Bunun iyi niyetli bir hareket olduğunu düşünmüyorum. Kınama cezası istiyorum...

  16. #130
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hamilton'u suan en ozel pilot yapan nedir?
    esmer olması, gece hayatında popüler olması, F1 patronlarının kızları ile çıkması...

    F2 yıllarını takip ederdim, çok cesur ve yetenekliydi, bence gelişimi yıllar önce durdu, baska alemlere daldı...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #131
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu goruntulerden sonra daha konusmaya gerek yok....
    Ham orayi duz kesmeseydi arkayi net kaybediyor... Kaybetmemek icinde ekstra yavaslamali hatta o lastikle blokaja giricekti.
    Ric daha islak bolume gecmesine ragmen devam ediyor ama savunma yapmak icin ustune kiriyor,ki normal bir savunma yapiyor.
    Video icin cok tesekkur ederim,ben istedim 1 goz siz verdiniz 2 giz. in car ve arkadaki aracdan cekim. Harika...

  18. #132
    HUSNU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence Ricardo cesaret edip kafayı iyicene soksaydı aynı olay bir sonraki şikanda da gerçekleşirdi diye düşünüyorum. Sonuçta Monaco pistinde kaçış alanı yok ve Hamilton iç tarafta olmanın avantajı ile yine olabildiğince dışa açılırdı . Ayrıca Ricardo nun kafayı soktuğu bölüm ıslak ve araç kopma eğilimi göstermiş. Yani olay sadece Hamilton un sıkıştırma değil gibi geldi. Ham illaki üzerine kırmıştır orası kesin .

    Not : Hamilton fanı değilim yanlış anlaşılma olmasın

    Son olarak F1 deki geçiş kurallarını diğer seriler ile pek karşılaştırmamak lazım. GT serilerinde millet birbirinin üzerine çıkıyor ama çoğu zaman herhangi bir inceleme yapılmıyor.

  19. #133
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla kerb den atladıktan sonra bence engelleyici bir hamle yapmadı, sadece normal çizgisine oranla iki tık yavaştı ham, ricc in ise tam anlamıyla orada büzüğü yemedi ki normal hızından bir tık yavaştı o da, sonraki virajda kafayı sokabilirsem yol vermek zorunda kalır düşüncesi ile hareket etti, ham orda da profesyonellik yaptı, hem ıslak hem de tam 1 araçlık sağ tarafı bariyer sol tarafı kendisi olan mesafeyi bıraktı.. ıslak zeminde zaten tam anlamıyla gaz açamıyorlar bile o viraj çıkışında, bunu da kullanarak yerini korudu bana göre.
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İki sorum olucak;
    Olayin 15 saniyelik goruntusunu koyabilicek arkadasim var mi?(10 saniye oncesi 5 saniye sonrasi yeterli olur) Ona gore detayli anlatacagim.
    Birde aramizda pist sampiyonasi kosmus var mi? Derdimi daha iyi anlatabilirim.
    Ric sagdan nasil devam etsin,cok islak orasi,lastik avantaji kalmaz,cekis yok.
    Ham olmasi gereken cizgide donmek isteseydi arkasini kaybedicekti. Arkasi geldigi an,sikani yarim kesti,sag lastik kerbi saginda kalicak sekilde dondu. Buna goz yumduk diyelim ki,atak yapicak dezavantaji ilk burada verdi. Magdem lastik degismeyip risk aldi ve digerleri degisip zaman kaybetti,frenajda ki yasadigi dezavantaji kerb ile yok etmeye calisti. Ustune sag kirdi,amac kapiyi kapatmak. Ama ne yapti,"ustune kirdi" orada temas yasansaydi(hani cesaret edememis ya) ki Ric hakli olarak burnu sokmus ve ustune kirmis olan Ham olucakti,bu incelemede ne cikardi?
    Ne sis yansin ne kebab iste
    Onceki konan video gibi,yani schmi ve montoya hadisesinde oldugu gibi,schmi odeal cizgiye direksiyon kiriyor ve kilifina uyduruyor. Ancak ideal cizgi Ham'in kirdiginyer degil. Ki ideal cizgiye gecmek icin oyle kirilmaz...
    Abi okumak zor gelmiş heralde, bak özellikle yazdığımı kalın puntolarla işaretledim. Benzer şeyi farklı lehçe ile konuşuyoruz. Pist şampiyonası koşmuş olmayan insan bu yorumu yapamaz mı yani? Ben oraya takıldım bir de..

    Kendi adıma konuşayım 5 yaşından beri motorsporları izliyorum 22 yıldır yani, yeterince çekişme gördüğümü düşünüyorum buna benzer. Tecrübe etmek ayrı bir şey tabi ki ama şampiyona koşmamış kişiler yorum yapmasına dönmüş senin burda dediğin.

    Ham sevmiyorsun anlıyorum, ben de gümüş ok seviyorum ham'dan çok. Eriador Kaan bilir siz Ferrocular hep aynısınız

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •