sınırlama olmazsa 80li seneler dejavu olur bmw yine kopaaaaar gider :D
Printable View
F1 ler çatara çutara mı edicek şimdi :D:D:D:D
motorların hacimleri düşücek ağırlığı azalıcak
buda demektirki
daha iyi pist zamanları görebilicez :)
yarış sonunda ki basın açıklamalarında bugüne kadar forumlarda duyduğumuz bahaneleri duyarız artık
wastegate im bozuktu
basın kaçırıyordu
turbo hortumum koptu vs
turbonun bahanesi daha çok
merak konusu .................
bkz. bilal aktepe 1.6 lt turbo 600 hp civarı :)
biraz daha devir donse biraz daha basınc bassa yakıt kullansa 750 hp yi yakalayamaz mı ? bence yakalar bu gibi sıradanlık.
mesela eski sistemde 2.4 lt atmosferik motordan 800 hp cıkarabilirmiydik ? ihtimal dahi vermiyorum.
ama 1.6 turbo motordan turkiyede 700 800 hp cıkarabilecek adamlar var ki birazcık maddiyata bakar mevzu.
honda da F1 e B16B + SC6262 ile katılacakmış .. bence mantıklı
gizli stroker kit yapan takımlar duyabiliriz :)
750hp 100km de 11litre ortalama düşünüyolar.
bilalin 99 tur pist döndüğünü düşünemiyorum :hehe:
sen diyorsun ki f1 motorları herkesin yapabileceği konuma geldii
aynı gücü almakla f1 motoruyla aynı olmanın alakası yok
herşey beygir demek yani
kaç bin döneceklermiş peki şimdiki gibi olmaz herhalde
Ferrari ile vtec konusundan sonra evrim tamamlandi ve vtec ile f1 motoruda kiyaslandi olay burda bitmistir....
kalkışta lunch yapmak serbestmi acaba :D
haha nerelere cektiniz 2 dkda gorende beni vtec mania zanneder :D
elbette biz yapsak 1.6 dan o kadar guc cıkarsak dayanıklılık sorunları yasarız ona diyecek biseyim yok.
ben kendi dusuncemi soyledim niye bu kadar icerlediniz anlamıyorum :D
F1 i uzun yıllardır takip eden biri olarak f1 de hersey tabiki beygir değil airodinamiği var aktarması var pilotajı var var oglu var ama kim ne derse desin yeni nesil motorlar ulasılabilirlik konusunda N/a motorlara kıyasla cok daha basit. B.aktepenin dediği gibi f1 motorları artık halk tipine inmiş durumda.
halk tipi F1 hmm akbil ee Fbil heh oldu
80lerdeki motorlarda 1.5lt civarıydı ne sıradanlığı delmisiniz:D 4 5 bar basıyorlardı iki turda lastik eskitebiliyorlardı kim basıyor şu an bu basınçları bu güçleri yol otomobiliyle almak zor kullandıkları materyaller falan farklıydı, yine farklı olur sanırım
benim halk tipinden kastım açıkçası,yarışan firmaların f1 de kazandıkları başarıları ürünlerine yansıtırken bu teknolojiden yararlandığını belirtmesi gibiydi. birde yazıda okuduğum bu kural değişimini volkswagen ın yakın takip etmesi mesela. hacim uygulamasının 4 silindir uygulamasının tek avantajı pazarlama olucaktır üretici firmalar için. yoksa söylemek istediğim basite indirgemek değildi kesinlikle.
4silindiri bilmem ama yakin zamanda bmw ve vw 3silindir turbo motor secenekleri cikaricak :)
Vtec tarzı teknolojiler yasaklanmadan önce kullanılıyordu zaten FIA bazı serilerde yasaklayana kadar.. komple INDY CAR serisi motorları hondanın..F3 serisinde de benzer bir durum var..dayanıklılıkda sıkıntı yok..ve evet bu teknoloji sayesinde atmosferk güçlü ve dayanıklı seri üretim otomobillerinde kullanabilecek motorlara sahibiz.. honda motor company olduğundan :) Senna zamanında bir çok takım Honda motoru kullanıyordu tabi VTEC yoktu.. olmasının bir anlamı da yok zaten v6 twin turbo 1.5 litre 1500 hp :D vtec açsa nolur biliyor musun alt devirler ölü olsa falan :hahaha: b16 örneği çok saçmaydı tabi haklısın ben öyle dip not ekleyeyim dedim :)
piston kolları bacağım kadar :D
http://www.nsxprime.com/photopost/da...3449ra168e.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/7659/ra121e014po.jpg
Vti neymiş be abi neler ile karşılaştırılmış. :) Bence burda o güçleri 1.6lt motor ile 45 50tur max performansta süreklilik göstermesidir.
1,6 turbolar gücü dolayısıyla sıradanlaştı diyorsak eğer
2400 cc den 18,000 devirde ve ultra hafif materyaller ve tamamen yarış amaçlı üretilen motordan litrede 300 hp çıkıyor-atmosferik
litrede 150 hp çıkarabilecek f20c-k20a yada f20-k20 hibrid motorlarda var,9000 devir dönen ve günlk kullanım amaçlı-ki bu da atmosferik
zaten ayağa düşmüş şuan ki atmosferik f1 motorları eğer bu mantıkla bakarsak...
Arkadaşlar yapmayın bu kadar .
F1 motoru ile aynı gücü çıkarmakla o seviye yakalanıyorsa vah F1 in haline ...
En basit bi örnek F1 pistonları ve motor daki bir çok parça gerçek hayatın 10 da 1 i ağırlıkta . Sürücü dahil 600 kilo olmak zorunda araç.
Bu kadar hafif parçalardan yapılan motorlar 3 yarış dayanma zorunluluğu var her bi yarış 70 tur desek 210 tur daha sıralamaları var antremanları var rahat 300 tur dan fazla tam kapasite sorunsuz gidebiliyor bu kadar hafif motorlar .
F1 mühendislik sınırlarının zorlandığı nokta yakın hp elde etmekle aynı şey olmuyor