2014 Motor Devirleri 15.000'e Çıkarıldı
FIA, 2014 motorları konusunda başta 12.000 dev/dak olarak belirlenen değerin 15.000 dev/dak'a çıkarıldığını aıkladı.
2013 için düşünülen 1.4 motorlu 4 silindirli turbo motorlardan vazgeçilip V6 1.6 litrelik üniteler tercih edilmişti ama başta bu motorların devirleri 12.000 ile sınırlandırılıyordu.
FIA, son açıklaması ve verdiği bilgilerle devir sayısının 15.000 ile sınırlandırılacağını duyurdu.
Motor sesleri ve bunun çekiciliğinin bu motor ve devirlerle düşeceğini düşünen, hatta F1 yarışları yerine IndyCar serisini tercih edebilecekleri tehdidinde bulunan organizatörlere FIA, ses konusunda bir endişe duyulmaması gerektiğini belirtti.
FIA, Perşembe gecesi söyleşi tarzında bir bildiri yayımladı.
FIA: "Bu parametre, mühendislerin güç ve enerji idaresinde daha esnek olabilmeleri için 12.000 dev/dak'tan 15.000 dev/dak'a güncellendi."
"Bununla birlikte yeni yapının (V6) ve devir sınırındaki değişikliğin sonucu olarak motor, farklı ses çıkaracak ama Formula 1'i temsil etmeye devam edecek."
Motor özellikleri
- 1600cc, V6
- 15000 dev/dak (Azami)
- 500 bar'a kadar doğrudan yakıt püskürtmesi
- Tek turbo besleme
- Kontrollü yakıt akışı
Enerji geri dönüşüm ve saklama sistemi özelliği
- Kinetik, Arka lastikler üzerinde 120kW
- Turbo besleme ile bağlantılı egzoz enerjisinin geri dönüşümü
--
artık hep berabar çufluyoruz !