Bu sartlar altinda calisamamtitiz psikopat usta terimi
![]()
Allah kolaylık versin, takipteyim
I sold the BMW because I wanted something sporty and fun to drive like the STI, yet be more comfortable and practical. The John Cooper Works Mini was the best of both words
ALLAH izin verirse aracın heryeri bitecek camı takılacak arka stopları takılacak vs..daha sonra bunlar sökülüp boyacıya gidilecek boyacıya arabayı bırakırken yanına bide 200- 300 kg macun 150-200 adet zımpara koyacagım hammadeden kaçmasın ,tüm iş boyacıda bitecek burada boyacıya çok büyük bir emek düşüyor dalgasız düzgün bir yüzey yapması lazım, setleri ayarlıyacak bana cam gibi temiz bir yüzey verecek , bende arabanın tüm dış yüzeyinden kalıp alacagım ,gerçek kalıp hammaddeleri var kalıpları onlarla alacagım ,fiberglassın 30 gün donma süreci var bu prosedürü çogu fiberglascı bilir fakat uymazlar ,yani kalıp bittigi günden itibaren 1 ay bekleyecegiz, bekledik cam gibi hatasız kalıplar elimizde,kalıpların içine karbonfiber dökülülecek karbonfiber hem çok saglam hemde çok hafif olur 1 ayda dökülen işin tam kemikleşme süresini bekliycez, bu arada kalıplarımızda çıktıgına göre ,üzerinde 200-300 kg macun 50kg civarı fiberglas ve modellemede kullandıgımız çeşitli metaryelleri emekli edip arabanın üstünden çıkaracagız parçalayıp imha edecegiz (modeli öylece çöpe atarsak herhangi bir fiberci gelir benim aylarca ugraştıgım modeli bir gecede kopyalar bende sıkıntıya girerim ) neyse 1 ay geçti kalıplarımızın içinden hem hafif hem zırh gibi saglam parçalarımızı çıkardık araca montajladık sonra boyacıya gidilecek bu sefer boyacıya çok bir emek düşmeyecek daha önce harcadıgı emegin macunsuz haliyle devam edecek ve güzel bir işçilikle son noktayı koyup boyayacak.Dış görünüşün kafamda kurguladıgım senaryo böyle, daha motor yürüyen ve iç dizayn var onları düşünmedim ama donma süreleri boyunca 2 ay olacak o sırada bol bol düşünürüm diye düşünüp dış görünüşe odaklandım, tabi bunlar benim düşüncelerim hayat yine bildigini okur , belki işler istedigim gibi gitmeyecek belki sayılı nefesimiz yetmeyecek onuda yüce rabbim bilir...
Arkadaşlar bu arada hepinize yorumlarınızdan dolayı teker teker teşekkür ederim,yorumlarınız benim için çok degerli beni bu yolda yanlız bırakmadıgınız için çok sagolun...
POWERSTART Ar-Ge Teknik Resim Ürün Tasarımı Makine tasarımı Model Tasarımı ve Prototip
Sabir ve ozenle yapildiktan sonra on derece kaliteli bi is cikicak inaniyoruz, ve zaman gecsin su araba bitsinde gorelim diye sabirsizlaniyoruzAllah yolunu acik etsin usta
![]()
bbm pin :2B244451
Kolay gelsin keyifle takip ediyorum ins istediğiniz gibi olur
BG GARAGE
34 KOR 81 RX8
106GTİ 34 ZN 8402
E21 34 SRT 17
30 Binde Boyasız 96 SLX 34 SBG 70
ustam çırağın yoksa gelelim tükkanı temizlemeyesen arabayla uğraşş
![]()
Çoğu fiberci anlattığınız gibi yapmadığı için dalgalı, pürüzlü, 2 gün sonra çatlayan patlayan işler yapıyorlar. Bana göre çok güzel bir araç çıkacak ortaya inşallah.
Abi, senin inancına duyduğumuz saygıyı en kolay şöyle açıklayabilirim. Bu forumda, herhangi birisi Taunus'dan Mustang yapacağım dediği vakit dalga geçerlerdi. Kimse inkar etmesin. Fakat genel olarak bakıyorum şu an, herkes destekçin konumunda. Bende senin yazdıklarını dikkatlice okudum ve bu eylemi, ilk mesajında yazdığın gibi "egolarımı tatmin ederim" diyip yaptığın için takdir ettim. -Ki sen bir fiber ustasıymışsın. Allah'ın izniyle ve yeteneğinle olmicak iş değil. Kolay gelsin.
K.
İşinize karışmak gibi olmasın, sadece öneri amaçlı yazıyorum:
Karbonfiber gibi pahalı bir malzemeyi panellerde(çamurluk, kaput yani dış kaporta dediğimiz bölümlerde) kullanmak gereksiz ve israf olur. Ayrıca karbonfiber ve polyester birbirine uyumlu malzemeler de değil(matris elyaf uyumsuzluğu diye geçer).
Karbonfiber kumaşı yerine camfiber kumaşı kullanmanız hem aynı işi görüp(kaportada) hem de çok çok daha ucuza maletmenizi sağlar.
bence çok güzel olucak ve süper gidiyo ustam ellerine sağlık panjur ve parlarda orjinal olma ihtimali olursa süper olur
Karbon fiberlerin yoğunluğunun düşük olmasına rağmen çekme dayanımı ve elastisite modülü çok yüksektir. Bu da spesifik dayanımının çok yüksek olduğu anlamına gelir. Karbon fiberler 1500 ºC’ye kadar mekanik özelliklerini koruyabilirler. Gelişen teknolojiyle beraber üzerinde en çok ar-ge yapılan fiberlerden biri konumuna gelmiştir.
Karbon fiber veya karbon elyaf, Arapça dilinden gelme olan, teknoloji ürünü olan ipliksi türü bir maddedir. Ana bileşimleri Karbonlaşmış akrilik elyaftır (Orlon), katran ve naylondur. Karbon fiberin yapısı, çelikten 4,5 kat daha hafif olmasına rağmen 3 kat daha dayanıklıdır. Karbon fiber, naylon gibi esnek ve orlon gibi de orta derecede dayanıklı değildir. Daha sert ve çok daha dayanıklıdır.
Karbon fiber üretimi için birçok dünya kuruluşu rekabet içerisindedir. Karbon fiber, geleceğin teknolojisi olarak görülüyor. Şimdilik uzay araçlarında, uçaklarda, gemilerde, motorlarda, çok dayanıklı olması gereken diğer yüzeylerde vs. kullanılıyor ama gelecekte kullanım alanı çok daha genişleyeceği düşünülüyor. Bu nedenle karbon fiber üreten kuruluşlar, karbon fiberin nasıl yapıldığını tam olarak açıklamıyor.
Son 2 saattir [ Ayrıca karbonfiber ve polyester birbirine uyumlu malzemeler de değil(matris elyaf uyumsuzluğu diye geçer).] bu sözlere istinaden araştırma yapıyorum ve buldugum 3 kaynaktan çıkan sonuçlar yukardaki gibi bir uyumsuzluk olsa uçaklarda kullanılmazdı ,tamam dogru biraz pahalı ama istedigim hafiflik ve dayanıklılıkta dünya üzerinde başka bir materyal yok,camfiber kumaşı dediginiz malzemeyide kullandım diger cam elyafdan çok saglam ama karbonfiberdende çok çook zayıf, israf olarak görmemek lazım ,sonuçta bu bir araç komple dışı karbon takviyeli olmasının zararından çok kaza anında yararı olur, ve bizim türk yapımı eleanorun digerlerinden bir farkı olur ,yinede düşündügün için teşekkür ederim...
POWERSTART Ar-Ge Teknik Resim Ürün Tasarımı Makine tasarımı Model Tasarımı ve Prototip
Bunu görünce aklıma bişey geldi söylemeden edemedim. En son kalıbı bu şekilde tek parça alıp kaputu Corvette gibi ön taraf komple açılıcak şekilde yapabilirsiniz. Uygulamada zorluğu nedir bilmem ama araba daha da marjinal olur böyle.
Vizeyi hiç düşünmemiştim ben açıkçası. Bakın üstteki fotoda da daha önceden söylediğim şey bariz belli. Çamurluğun üstündeki çıkıntı farlara gelmeden yok oluyor ve farların etrafı yuvarlak. O detayı atlamayın derim.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)