Hayırlı olsun guzel arac ;)
Printable View
Hayırlı olsun guzel arac ;)
Tesekkur ederim iyidilekleriniz icin,forester sturbo ve xt olarak hem motor mekanik hemde sanzuman olarak gayet kaliteli araclar otomatik sanz. İle ilgili bir sikinti kronik sorun vs. Hic gormedim duymadim benden daha bilgili kisiler daha detayli bilgi verebilir.benim kullanim tarzima manuel sanz. Uygun oldugu icin ve yukleme konusunda daha kullanisli olacagi icin tercih ettim.
Amortisor konusundada her turlu uygulamayi yapmak mumkun yigit bukonuda daha bilgilidir.kendiliginden ayarli amortisor sistemi oldugu icin zamanla dusme yapiyor ve fiyati biraz pahali ancak duzgun amortisorlu bi foz alip daha guclu yay kombinasyonu ile yillarca sorunsuz kullanmak mumkun.
otomatik şqanzımanda bir sıkıntı yok, yükleyince balatalarla ilgili sıkıntı çıkabiliyor ve 4 ileri, ve ayrıca çok çok hantal bir şanzıman ancak baya sağlam kolay kolay sorun çıkarmaz...
amortisör olayına gelince gc8 ve wrx lerin alt takım parçaları modeline göre bu araca birebir uyumlu, amortisörler dahil, ben zamanında coilover kullandım ancak o sertliğinden dolayı tövbe ettim...
Yani şanzımanda konforsal olarakbir sıkıntı yaşamaz ama hantal kalacağı için (ki zaten konfor amaçlı alınca performans beklentisi 2. derece) performans beklentisini karşılayamaz belki gücüne rağmen. ama hafif oynanırsa gücün artmasıyla hantallığın etkisi azalır mı acaba?
Parçası kolay bulunuyor veiyileştirilebiliyor ise sıkıntı yok tabi :)
Ben A/T foresterda kullandim perf. Olarakda gayet iyiydi yani fazlasiyla tatmin edebilecek duzeyde ve rahatlik dusunenler icin ideal..ama bende manuel takintisi oldugu icin manuel pesine dusuyorum yoksa motor olarak yuklemeye cok acik parcasida cok rahat bulunabiliyor.2.foresterdan sonra dusuncem yine ayni,bu paraya bu keyif bu konfor gercekten mukemmel bisey herkese tavsiye ederim
4EAT, yani, forester, daha doğrusu 4 ileri tüm subarulardaki otomatik şanzıman, aslında manuelinden daha dayanıklı. Dayanım veya parça açısından hiçbir sıkıntısı yok. Zaten aynı şanzıman yıllardır neredeyse her modelde kullanılıyor. Yükleseniz bile kolay kolay kıramazsınız.
4EAT'a örnek video;
Başka hiçbir otomatik şanzımanı bu şekilde kaldıramazsınız.
Lakin 4 ileri ve gerçekten hantal. Performansa ve yakıta etkisi kötü yönde. Geliştirmek için hazırlanmış valve-body'ler de satılıyor USA'de gerçi. Ayrıca AWD sistemi de manuellerden farklı. Manueller sabit oranlı, viskozla oran değiştiren tip, otomatikler elektronik kontrollü, normalde ağırlıklı olarak öne, patinajda veya eğimde arkaya da aktaran tip. Hoş, otomatiğin teknolojisi yakıt ve şehiriçi sürüş açısından daha gelişmiş ama forester'ı alanların genel beklentisi 4 tekerde de sürekli çekiş olması. Ayrıca insanlar forester'ı motoru için alıyor. Eski nesil bir otomatik şanzımanla kimse bu motorun tadını kaçırmak istemez.
XT'lerin motoru s-turbo'lar ile aynı. Sadece birkaç küçük iyileştirme ve modeline göre emisyon standartları için TGV gibi ilave düzenlemeler var. Yoksa dayanıklılık olarak bir fark yok.
Arka amortisörlerle ilgili detayı ben de Yiğit'ten öğrendim zamanında :) Arkalar gazlı tip. Self levelling suspension diye geçiyor hatta. Yenisi pahalı. Serviste en son bana tanesine 1200tl, yani sadece arka amortisörlere 2400tl para demişlerdi. Hoş, sonradan piyasadan orjinalinin yarı fiyatına da bulunabildiğini öğrendim. Farklı çözümler de mevcutmuş, Yiğit gayet tecrübeli bu konuda.
En son beni Forester XT'ye aşık eden vidyoyu ekleyeyim;
Tabi bu EJ25, yani 2.5 turbo manuel modeli, eleman yunan, telefonla görüşüp tanıştık bile hatta :)
Kardeşim hayırlı uğurlu olsun tekrardan,arabayı aldığın an kendim almış kadar sevindim...
Bu kadar temizini gerçekten bulamazdın allah gönlüne göre verdi diyebiliriz....güle güle keyifli sürüşler kardeşim...Her zaman bir alo demen yeterli:)
Kardesim cok tesekkur ederim eksik olma hakkini odeyemem...istanbula gelince ugriycam yanina ;)
Detaylı cevabınız için teşekürler. Gerçektende forester konfor açısından içine oturduğumda beni tatminedici seviyee ama direk kullanma şansım olmadı hiç. Aurisimi ha sattım satamadım takasladım takaslıcam derken eşime micra aldık bende biraz daha büyük araba bakıyım değince forumdan ve diğer yerlerden hemen aklıma Forester XT geldi zaten biraz rahat olsun diye otomatik bakıyordum. Amortisörler ve şanzıman hakkında sanırım burdan daha doğru ve hızlı kaynak bulmak zor olurdu :)
Öyle çok yüklemek gibi bir niyetim yok ama işte imkan oldukça bütçeye ve araça zarar vermeden bişeyler yaparım herhalde.
Konuyu biraz dağıttım ama bilgi paylaşımı faydalı olmuştur sanırım :)
yeni aracınız hayırlı olsun kazasız belasız :)
çarşamba günü 2.0 x forester'a bindim lastikler çok eskiydi hiç tutunmuyor desem yeridir..ve bu haliyle muazzam bir yol tutuşu vardı.arabayı kullanan biraz hızlı biriydi bir viraja girdik başladı kaymaya lastik sesinden millet bize baktı hatta kesin çarpıcak demişlerdir. ama nasıl yaptı etti o araba zırt diye döndü virajı hala anlamadım :)
Forester güzel arac , direksiz , hızlı , dört kisilik vsvs.. daha da gider.
Yaklasık 3-4 bin km sürmüs biri olarak genel hatlarıyla cok sevdim.
Manuel XT'ninde maşallahı var aracınız hayırlı olsun.Madem bu kadar manuel istek var subaru hakkında bilgili arkadaslar cevaplarsa sevinirim sorumu.Stock XT alıp sti sanzumanı takmaya kalksak sanzuman haric masraf cok uzar mı ?
Şahsi fikrim sti sanzuman ve 300hplerde forester hem günlük kullanım hemde cesıtlı araclar ile rolling ıcın cokda keyıflı olur..
Komple yürüyeni geçirmen lazım. Sadece şanzımanla olmaz. Ona da yarı forester parası isterler.
Yukarıda eklediğim vidyodaki forester 2.5 xt o şekilde yapılmış. Eleman çok uçuk güçlerde olduğundan oem manuel şanzımanı kırmış, o da komple sti yürüyenine geçmiş.
Hayırlı olsun Kazasız belasız :)
Aracınız hayırlı olsun manuel olması beni cezbetti :)
Şanzıman konusuna birde ben el atayım. Subaru 4 ileri otomatikler dayanıklı sorun çıkartmayan emsallerine göre iyi şanzımanlardır.. Performans bakımından 4 ileri aralığı biraz geniş olsada fena değil. 350 nm torka kadar dayanıklılardır sonrasına Allah kerim :)
Birde self levelizing amortisörlere çift dikiş atayım. Subaru genel anlamda sorunsuz arabalar olarak geçer. Süspansiyon sisteminde de aynı durum söz konusu.. Foresterlarda 97den bu yana bu sistem kullanılmaktadır.
Amaç yükten dolayı arabanın arkasının çökmesini engellemektir...
Çok engebeli yerlerde süspansiyonu yoracak şekilde hareket etmek iyi değildir.
Normal amortisörler nasıl ruhunu teslim ederse bunlarda aynı şekildedir ancak denildiği gibi 1100 - 1200 tl adet fiyatı olduğu için araç alınmadan kontrol edilmeli ve kullanımına dikkat edilmelidir. Güle güle kullanın Foresterınızı. Manuel xt nin kıymetini bilecek ellerde kullanılması beni mutlu etti :)
Bu arada foresterların hepsinde zaten td04 turbo kullanılmıyor mu ??
Söylediğin sekilde bana bir araç yapıyorlar 2006 modelin altındakiler düze dönmesi problemli olduğunu söylemişti korhan komple tesisat değişmen gerekiyor bu sebebten dolayı 2006 model aldım komple sti yapılıyor
Not:ciddi yüklü olacak :)
Aracın hayırlı olsun bende aramıştım bulamamıştım değerli bir arac bilen icin