User Tag List

Sayfa 3/9 İlkİlk 12345 ... SonSon
170 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Subaru Forester 2.0 XT M/T

  1. #39
    FAGE12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    ADYMN
    Mesaj
    1.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun guzel arac
    Birgün Ölürsem Tabutumu 4kişi Taşıyacak Yaa. Öndekiler 1.60 Boylarında, Arkadakiler 1.90boylarında Olsun. Maksat Ön Biraz Basık Dursun

  2. #40
    drummer582 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tesekkur ederim iyidilekleriniz icin,forester sturbo ve xt olarak hem motor mekanik hemde sanzuman olarak gayet kaliteli araclar otomatik sanz. İle ilgili bir sikinti kronik sorun vs. Hic gormedim duymadim benden daha bilgili kisiler daha detayli bilgi verebilir.benim kullanim tarzima manuel sanz. Uygun oldugu icin ve yukleme konusunda daha kullanisli olacagi icin tercih ettim.
    Amortisor konusundada her turlu uygulamayi yapmak mumkun yigit bukonuda daha bilgilidir.kendiliginden ayarli amortisor sistemi oldugu icin zamanla dusme yapiyor ve fiyati biraz pahali ancak duzgun amortisorlu bi foz alip daha guclu yay kombinasyonu ile yillarca sorunsuz kullanmak mumkun.

  3. #41
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hasan çağri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınızı güle güle kullanın gerçekten güzel. Bu ara bir yükseliş var foresterlarda. Bu XT lerinde moturu sağlam anladığım kadarı ile.

    Forester konularına bakıyorum hep herkes illamanuel bakıyor gibi Otomatik şanzımanlarda sıkıntı mı var yoksa aracı yükleme planın dolayı mı manuel bakılıyor, yani otomatik vitesin dezavantajları nelerdir?

    Birde arka amortisörden bir sorun var galiba orjinal amortisör seti yerine komple coilover bulunamıyor mu forester için. Arka amortisörler çok mu kolay bozuluyor?
    otomatik şqanzımanda bir sıkıntı yok, yükleyince balatalarla ilgili sıkıntı çıkabiliyor ve 4 ileri, ve ayrıca çok çok hantal bir şanzıman ancak baya sağlam kolay kolay sorun çıkarmaz...

    amortisör olayına gelince gc8 ve wrx lerin alt takım parçaları modeline göre bu araca birebir uyumlu, amortisörler dahil, ben zamanında coilover kullandım ancak o sertliğinden dolayı tövbe ettim...

  4. #42
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otomatik şqanzımanda bir sıkıntı yok, yükleyince balatalarla ilgili sıkıntı çıkabiliyor ve 4 ileri, ve ayrıca çok çok hantal bir şanzıman ancak baya sağlam kolay kolay sorun çıkarmaz...

    amortisör olayına gelince gc8 ve wrx lerin alt takım parçaları modeline göre bu araca birebir uyumlu, amortisörler dahil, ben zamanında coilover kullandım ancak o sertliğinden dolayı tövbe ettim...
    Yani şanzımanda konforsal olarakbir sıkıntı yaşamaz ama hantal kalacağı için (ki zaten konfor amaçlı alınca performans beklentisi 2. derece) performans beklentisini karşılayamaz belki gücüne rağmen. ama hafif oynanırsa gücün artmasıyla hantallığın etkisi azalır mı acaba?

    Parçası kolay bulunuyor veiyileştirilebiliyor ise sıkıntı yok tabi

  5. #43
    drummer582 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben A/T foresterda kullandim perf. Olarakda gayet iyiydi yani fazlasiyla tatmin edebilecek duzeyde ve rahatlik dusunenler icin ideal..ama bende manuel takintisi oldugu icin manuel pesine dusuyorum yoksa motor olarak yuklemeye cok acik parcasida cok rahat bulunabiliyor.2.foresterdan sonra dusuncem yine ayni,bu paraya bu keyif bu konfor gercekten mukemmel bisey herkese tavsiye ederim

  6. #44
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hasan çağri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınızı güle güle kullanın gerçekten güzel. Bu ara bir yükseliş var foresterlarda. Bu XT lerinde moturu sağlam anladığım kadarı ile.

    Forester konularına bakıyorum hep herkes illamanuel bakıyor gibi Otomatik şanzımanlarda sıkıntı mı var yoksa aracı yükleme planın dolayı mı manuel bakılıyor, yani otomatik vitesin dezavantajları nelerdir?

    Birde arka amortisörden bir sorun var galiba orjinal amortisör seti yerine komple coilover bulunamıyor mu forester için. Arka amortisörler çok mu kolay bozuluyor?
    4EAT, yani, forester, daha doğrusu 4 ileri tüm subarulardaki otomatik şanzıman, aslında manuelinden daha dayanıklı. Dayanım veya parça açısından hiçbir sıkıntısı yok. Zaten aynı şanzıman yıllardır neredeyse her modelde kullanılıyor. Yükleseniz bile kolay kolay kıramazsınız.
    4EAT'a örnek video;

    BORKED

    Başka hiçbir otomatik şanzımanı bu şekilde kaldıramazsınız.

    Lakin 4 ileri ve gerçekten hantal. Performansa ve yakıta etkisi kötü yönde. Geliştirmek için hazırlanmış valve-body'ler de satılıyor USA'de gerçi. Ayrıca AWD sistemi de manuellerden farklı. Manueller sabit oranlı, viskozla oran değiştiren tip, otomatikler elektronik kontrollü, normalde ağırlıklı olarak öne, patinajda veya eğimde arkaya da aktaran tip. Hoş, otomatiğin teknolojisi yakıt ve şehiriçi sürüş açısından daha gelişmiş ama forester'ı alanların genel beklentisi 4 tekerde de sürekli çekiş olması. Ayrıca insanlar forester'ı motoru için alıyor. Eski nesil bir otomatik şanzımanla kimse bu motorun tadını kaçırmak istemez.

    XT'lerin motoru s-turbo'lar ile aynı. Sadece birkaç küçük iyileştirme ve modeline göre emisyon standartları için TGV gibi ilave düzenlemeler var. Yoksa dayanıklılık olarak bir fark yok.

    Arka amortisörlerle ilgili detayı ben de Yiğit'ten öğrendim zamanında Arkalar gazlı tip. Self levelling suspension diye geçiyor hatta. Yenisi pahalı. Serviste en son bana tanesine 1200tl, yani sadece arka amortisörlere 2400tl para demişlerdi. Hoş, sonradan piyasadan orjinalinin yarı fiyatına da bulunabildiğini öğrendim. Farklı çözümler de mevcutmuş, Yiğit gayet tecrübeli bu konuda.

    En son beni Forester XT'ye aşık eden vidyoyu ekleyeyim;
    Tabi bu EJ25, yani 2.5 turbo manuel modeli, eleman yunan, telefonla görüşüp tanıştık bile hatta

    BORKED
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #45
    FB10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim hayırlı uğurlu olsun tekrardan,arabayı aldığın an kendim almış kadar sevindim...

    Bu kadar temizini gerçekten bulamazdın allah gönlüne göre verdi diyebiliriz....güle güle keyifli sürüşler kardeşim...Her zaman bir alo demen yeterli

  8. #46
    drummer582 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesim cok tesekkur ederim eksik olma hakkini odeyemem...istanbula gelince ugriycam yanina

  9. #47
    FB10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.358
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drummer582 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardesim cok tesekkur ederim eksik olma istanbula gelince ugriycam yanina
    her zaman beklerim...dediğim gibi alo demen yeterli

  10. #48
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4EAT, yani, forester, daha doğrusu 4 ileri tüm subarulardaki otomatik şanzıman, aslında manuelinden daha dayanıklı. Dayanım veya parça açısından hiçbir sıkıntısı yok. Zaten aynı şanzıman yıllardır neredeyse her modelde kullanılıyor. Yükleseniz bile kolay kolay kıramazsınız.
    4EAT'a örnek video;

    BORKED

    Başka hiçbir otomatik şanzımanı bu şekilde kaldıramazsınız.

    Lakin 4 ileri ve gerçekten hantal. Performansa ve yakıta etkisi kötü yönde. Geliştirmek için hazırlanmış valve-body'ler de satılıyor USA'de gerçi. Ayrıca AWD sistemi de manuellerden farklı. Manueller sabit oranlı, viskozla oran değiştiren tip, otomatikler elektronik kontrollü, normalde ağırlıklı olarak öne, patinajda veya eğimde arkaya da aktaran tip. Hoş, otomatiğin teknolojisi yakıt ve şehiriçi sürüş açısından daha gelişmiş ama forester'ı alanların genel beklentisi 4 tekerde de sürekli çekiş olması. Ayrıca insanlar forester'ı motoru için alıyor. Eski nesil bir otomatik şanzımanla kimse bu motorun tadını kaçırmak istemez.

    XT'lerin motoru s-turbo'lar ile aynı. Sadece birkaç küçük iyileştirme ve modeline göre emisyon standartları için TGV gibi ilave düzenlemeler var. Yoksa dayanıklılık olarak bir fark yok.

    Arka amortisörlerle ilgili detayı ben de Yiğit'ten öğrendim zamanında Arkalar gazlı tip. Self levelling suspension diye geçiyor hatta. Yenisi pahalı. Serviste en son bana tanesine 1200tl, yani sadece arka amortisörlere 2400tl para demişlerdi. Hoş, sonradan piyasadan orjinalinin yarı fiyatına da bulunabildiğini öğrendim. Farklı çözümler de mevcutmuş, Yiğit gayet tecrübeli bu konuda.

    En son beni Forester XT'ye aşık eden vidyoyu ekleyeyim;
    Tabi bu EJ25, yani 2.5 turbo manuel modeli, eleman yunan, telefonla görüşüp tanıştık bile hatta

    BORKED
    Detaylı cevabınız için teşekürler. Gerçektende forester konfor açısından içine oturduğumda beni tatminedici seviyee ama direk kullanma şansım olmadı hiç. Aurisimi ha sattım satamadım takasladım takaslıcam derken eşime micra aldık bende biraz daha büyük araba bakıyım değince forumdan ve diğer yerlerden hemen aklıma Forester XT geldi zaten biraz rahat olsun diye otomatik bakıyordum. Amortisörler ve şanzıman hakkında sanırım burdan daha doğru ve hızlı kaynak bulmak zor olurdu

    Öyle çok yüklemek gibi bir niyetim yok ama işte imkan oldukça bütçeye ve araça zarar vermeden bişeyler yaparım herhalde.

    Konuyu biraz dağıttım ama bilgi paylaşımı faydalı olmuştur sanırım

  11. #49
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni aracınız hayırlı olsun kazasız belasız

    çarşamba günü 2.0 x forester'a bindim lastikler çok eskiydi hiç tutunmuyor desem yeridir..ve bu haliyle muazzam bir yol tutuşu vardı.arabayı kullanan biraz hızlı biriydi bir viraja girdik başladı kaymaya lastik sesinden millet bize baktı hatta kesin çarpıcak demişlerdir. ama nasıl yaptı etti o araba zırt diye döndü virajı hala anlamadım

  12. #50
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Forester güzel arac , direksiz , hızlı , dört kisilik vsvs.. daha da gider.

    Yaklasık 3-4 bin km sürmüs biri olarak genel hatlarıyla cok sevdim.

    Manuel XT'ninde maşallahı var aracınız hayırlı olsun.Madem bu kadar manuel istek var subaru hakkında bilgili arkadaslar cevaplarsa sevinirim sorumu.Stock XT alıp sti sanzumanı takmaya kalksak sanzuman haric masraf cok uzar mı ?

    Şahsi fikrim sti sanzuman ve 300hplerde forester hem günlük kullanım hemde cesıtlı araclar ile rolling ıcın cokda keyıflı olur..

  13. #51
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Forester güzel arac , direksiz , hızlı , dört kisilik vsvs.. daha da gider.

    Yaklasık 3-4 bin km sürmüs biri olarak genel hatlarıyla cok sevdim.

    Manuel XT'ninde maşallahı var aracınız hayırlı olsun.Madem bu kadar manuel istek var subaru hakkında bilgili arkadaslar cevaplarsa sevinirim sorumu.Stock XT alıp sti sanzumanı takmaya kalksak sanzuman haric masraf cok uzar mı ?

    Şahsi fikrim sti sanzuman ve 300hplerde forester hem günlük kullanım hemde cesıtlı araclar ile rolling ıcın cokda keyıflı olur..
    Komple yürüyeni geçirmen lazım. Sadece şanzımanla olmaz. Ona da yarı forester parası isterler.

    Yukarıda eklediğim vidyodaki forester 2.5 xt o şekilde yapılmış. Eleman çok uçuk güçlerde olduğundan oem manuel şanzımanı kırmış, o da komple sti yürüyenine geçmiş.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #52
    drummer582 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni aracınız hayırlı olsun kazasız belasız

    çarşamba günü 2.0 x forester'a bindim lastikler çok eskiydi hiç tutunmuyor desem yeridir..ve bu haliyle muazzam bir yol tutuşu vardı.arabayı kullanan biraz hızlı biriydi bir viraja girdik başladı kaymaya lastik sesinden millet bize baktı hatta kesin çarpıcak demişlerdir. ama nasıl yaptı etti o araba zırt diye döndü virajı hala anlamadım
    teşekkür ederim gerçekten yol tutuş konusunda çok başarılı..heryönüyle inanılmaz keyifli bi araç,her bindiğimde yeniden aşık oluyorum arabama

  15. #53
    Mustafa Toprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    28
    Şehir
    Bursa \ İzmir
    Mesaj
    935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun Kazasız belasız

  16. #54
    legacy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    66
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız hayırlı olsun manuel olması beni cezbetti

    Şanzıman konusuna birde ben el atayım. Subaru 4 ileri otomatikler dayanıklı sorun çıkartmayan emsallerine göre iyi şanzımanlardır.. Performans bakımından 4 ileri aralığı biraz geniş olsada fena değil. 350 nm torka kadar dayanıklılardır sonrasına Allah kerim

    Birde self levelizing amortisörlere çift dikiş atayım. Subaru genel anlamda sorunsuz arabalar olarak geçer. Süspansiyon sisteminde de aynı durum söz konusu.. Foresterlarda 97den bu yana bu sistem kullanılmaktadır.
    Amaç yükten dolayı arabanın arkasının çökmesini engellemektir...
    Çok engebeli yerlerde süspansiyonu yoracak şekilde hareket etmek iyi değildir.
    Normal amortisörler nasıl ruhunu teslim ederse bunlarda aynı şekildedir ancak denildiği gibi 1100 - 1200 tl adet fiyatı olduğu için araç alınmadan kontrol edilmeli ve kullanımına dikkat edilmelidir. Güle güle kullanın Foresterınızı. Manuel xt nin kıymetini bilecek ellerde kullanılması beni mutlu etti

    Bu arada foresterların hepsinde zaten td04 turbo kullanılmıyor mu ??

  17. #55
    cenkr1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    49
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    510
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Forester güzel arac , direksiz , hızlı , dört kisilik vsvs.. daha da gider.

    Yaklasık 3-4 bin km sürmüs biri olarak genel hatlarıyla cok sevdim.

    Manuel XT'ninde maşallahı var aracınız hayırlı olsun.Madem bu kadar manuel istek var subaru hakkında bilgili arkadaslar cevaplarsa sevinirim sorumu.Stock XT alıp sti sanzumanı takmaya kalksak sanzuman haric masraf cok uzar mı ?

    Şahsi fikrim sti sanzuman ve 300hplerde forester hem günlük kullanım hemde cesıtlı araclar ile rolling ıcın cokda keyıflı olur..
    Söylediğin sekilde bana bir araç yapıyorlar 2006 modelin altındakiler düze dönmesi problemli olduğunu söylemişti korhan komple tesisat değişmen gerekiyor bu sebebten dolayı 2006 model aldım komple sti yapılıyor
    Not:ciddi yüklü olacak
    Aracın hayırlı olsun bende aramıştım bulamamıştım değerli bir arac bilen icin

  18. #56
    drummer582 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cenkr1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylediğin sekilde bana bir araç yapıyorlar 2006 modelin altındakiler düze dönmesi problemli olduğunu söylemişti korhan komple tesisat değişmen gerekiyor bu sebebten dolayı 2006 model aldım komple sti yapılıyor
    Not:ciddi yüklü olacak
    Aracın hayırlı olsun bende aramıştım bulamamıştım değerli bir arac bilen icin
    teşekkür ederim gerçekten kıymetli bir araç
    aracınızı merakla bekliyorum...

  19. #57
    drummer582 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı legacy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınız hayırlı olsun manuel olması beni cezbetti

    Şanzıman konusuna birde ben el atayım. Subaru 4 ileri otomatikler dayanıklı sorun çıkartmayan emsallerine göre iyi şanzımanlardır.. Performans bakımından 4 ileri aralığı biraz geniş olsada fena değil. 350 nm torka kadar dayanıklılardır sonrasına Allah kerim

    Birde self levelizing amortisörlere çift dikiş atayım. Subaru genel anlamda sorunsuz arabalar olarak geçer. Süspansiyon sisteminde de aynı durum söz konusu.. Foresterlarda 97den bu yana bu sistem kullanılmaktadır.
    Amaç yükten dolayı arabanın arkasının çökmesini engellemektir...
    Çok engebeli yerlerde süspansiyonu yoracak şekilde hareket etmek iyi değildir.
    Normal amortisörler nasıl ruhunu teslim ederse bunlarda aynı şekildedir ancak denildiği gibi 1100 - 1200 tl adet fiyatı olduğu için araç alınmadan kontrol edilmeli ve kullanımına dikkat edilmelidir. Güle güle kullanın Foresterınızı. Manuel xt nin kıymetini bilecek ellerde kullanılması beni mutlu etti

    Bu arada foresterların hepsinde zaten td04 turbo kullanılmıyor mu ??
    teşekkür ederim iyidilekleriniz için
    foresterlarda td03 kullanılıyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •