hayırlı olsun güle güle kullanın...
Printable View
hayırlı olsun güle güle kullanın...
Yapmayınn bunu bana :D Alan var alamayan var içim gitti yemin ederim :) Allah kaza bela vermesin 40 bin kere maşallah :)
Maşallah.. Allah kazasız belasız binmek nasip etsin
Hondanın bu versiyonlarını neden getirmezler tr ye anlamıyorum
MasAllah kanka hayirli olsun.
Cok begendim.
İlk 500 km izlenimim,
Araç günlük kullanım olarak son derece konforlu, hatchback type-rlara göre ağırlık merkezinin daha iyi olması, arka süspansiyonun bağımsız olması, kilit diff standart olması aracı hem iyi yol tutan hemde konforlu bir araç haline getirmiş. Bugüne kadar kullandığım en iyi yol tutan fwd honda diyebilirim kesinlikle.
Yakıtı fena değil ama turbo type-r ım daha az yakıyordu (şaka değil). Yarım depo ile 180 km yapabildim şehir içi kullanım. Sanırım ecu filtre kat vs. herşeyin stock olmasının etkisi var. Yakın zamanda o2 sensörlerini yenilerim belki bununla alakası vardır.
Yedek parçası k20a2 ye göre daha ucuz burada, nedenini bilmiyorum bazı parçaları gerçekten çok ucuz. Örnek vermek gerekirse OEM honda o2 sensörü $110, biz ep3 type-r a bosch marka olanını amerika fiyatını o paralara bulamıyorduk :)
Teşekkür ederim abicim, bu daha başlangıç. Yolumuz uzun. Kendine dikkat et :)
Evet türkiyedeki typerlara oldukça benzer motoru var. Emme manifoldu, kapağı, egzantrik yapısı k serisi motorların içinde (jdm k20a hariç) en potansiyeli olan motor.
Hazır ESP yokken keşke elektronik gaz kelebeği de koymasalardı çok daha iyi olurdu.
FN2 ler k20z4, daha benzer a2 ye göre. Fakat ondada ufak tefek farklılıklar var.
Teşekkürler
Teşekkür ederim :)
Teşekkür ederim :)
FD kasanın nin far ve stopları çok daha güzel (zaten tek fark far-stop ve tamponlar) ama yine de bu kasa ve k20 motor kombinasyonunu bulabilmek güzel oldu.
Teşekkür ederim Ömercim, beğenmene sevindim :)
Hayirli olsun gule gule kullanin
yaptın yine yapıcağını hondacılığını ordada konuşturdun duramadın 2 dk :D
Lan olm ilk arabayı bildiğin araba alacan :D Bunu almasaydım sorun çıkartması en az ihtimal olan Camry alacaktım.
Ha bu kasada k20, heleki sıfır gibi görünce tutamadım kendimi o bi gerçek :)
Hayırlı ugurlu olsun :)
Hayırlı olsun Dogu, güle güle kullan. Çok güzel şansın var bundan sorna kesinlikle awd bişiler kullan oralarda :)
UO başlarsanda haber et :D :D
kanka konuyu yeni gördüm maşallah oğlum:D araba mermi:D karda kalırsan bir sti çeker sıkıntı olmaz:D:D
Doucum hayırlı olsun, o kadar is350 aldırmaya çalıştım sana ama buna kısmetmiş demek ki :) Ama yalan yok içime doğmuştu :D
keşke tr de de olsa şu SI lardan ama işte...
Teşekkür ederim :)
Teşekkür ederim alpcim,
Bundan sonraki hedefim bunun yanına sıfır sti almak, 2 sene içerisinde inşallah yeni kasası çıktığında. :)
UO ya bu sıralar başlayabiliriz arkadaş server açıyor, haber veririm. :D :D
Kanka kilit var sikinti yok alayına isyan kar lastiklerimi de taktım bekliyorum yağsın diye :D
Teşekkür ederim yavrum :)
Valla ben pek düşünmüyordum görmeden önce. En azından kafamdaki fwd honda alma sırası en gerilerdeydi.
Lexus'un hastasıyız hakikaten farklıymış, bmw falan *** yesin :D Ama benim bütçemdeki lexuslar 100-150+ km lerde olduğu için camry lere bakmayı tercih etmiştim
maaşallah kazasız belasız
Teşekkür ederim
Ufak bir güncel olsun, proje başlığı açacak halimiz yok stock arabaya buradan devam edeyim. :)
Aracım şu an 89.500 km de, günlük biniyorum. Servis kayıtlarında daha önce hiç subap ayarı yapılmamış. Bakım periyodunda subap ayarı kilometre bazlı değil, subap sesine göre (eğer gerçekten fazlaysa) ayar yapın diye belirtilmiş.
DIY subap ayarı, $360 istedikleri için arkama bakmadan uzaklaşıp, inat ettim kendim yaptım.
Toplam 5 saat sürdü, ilk kez olduğu için 3-4 kez kontrol ettim her silindiri. Tabi sürecin uzamasında cam plastiği ve demirini de sökme zorunluluğu da var ne yazık ki, ep3 typer kadar kolay değilmiş. Neyseki sağ tekerleği söküp krank kasnağından motoru döndürmeme gerek kalmadı, aynı işlemi alternatör üzerinden gerçekleştirebildim, bu süreyi çok ciddi miktarda kısalttı. +++Neyseki bir subaru değil, motor indirmeden de yapılıyor :)
Metrik sentil bulmak en büyük problemdi, burada herkez inch e göre ayar yaptığı için benim açımdan yeterince hassas değil. Bu sebepten kendim detaylı (0.02mm-1.00mm arası) sentil aldım yurtdışından.
http://i41.tinypic.com/ru63yv.jpg
http://i42.tinypic.com/29m5fky.jpg
Gözümü korkutmuyordu desem yalan söylemiş olurum, fakat marş bastıktan sonra herşeyin yolunda olması ve sesin azalması güvenimi arttırdı. Başlangıç bu şekilde, bakalım ileride nolacak.
Hayırlı olsun Doğu.
Keşke oralardayken daha fantazi bir şey alsaydın ama bende senin gibi 4 kapı tercih etmiştim.
Güle güle kullan
Teşekkür ederim :)
Çok fantazi peşinde değilim açıkçası, sadece yeni sti'yı bekliyorum. Bu günlük arabam olarak kalmaya devam edecek bir aksilik olmassa.
Tabi zaman ne gösterir bilinmez.. :)
Arabamı alalı 1 sene olmuş, toplamda 16.000 kilometre yol yapmışım. Şu anda 103 bin kilometrede. Ufak bir güncelleme yapalım. Sonra arabayı satınca hatıra niyetine okuyorum bazen, iyi de oluyor :)
Bazen soran arkadaşlar oluyor, araç Si olunca 160 hplik sananlar var. Türkiyede ki FN2 typerda bulunan motorun çok benzeri, yine 200 hp. Hatta egzantrik, kapak ve emme manifoldu daha verimli ve kilitli diferansiyel var. Sadece Si nin orjinal gaz kelebeği typerlara göre daha ufak, onuda değiştirdim zaten.
Bugüne kadar yaptıklarım
- Buji ve subap ayarını daha önceden zaten yapmıştım, önceki sayfalarda mevcut.
- Emme(vtc) kasnağı, triger zinciri, zincir gergisi ve zincir guide ları değişti. VTC kasnağı Z3 lerde kronik problem ve ilk çalıştırmada gürültü yapabiliyor. Değiştirmessen de zinciri uzatıyor. Bir kerede hepsini değiştirdim, kurtuldum.
- Flashpro, RRC gaz kelebeği ve cold air intake taktım. Flashpro almayı düşünmüyordum ilk başta, fakat 3.5 inç CAI alınca Flashpro'da almak farz oldu araba mafla çalıştığı için. Aslında iyide oldu, MAF tan MAP a geçiş yapmış oldum. Dip gaz ayarı kısa sürsede, partial throttle ayarı biraz vakit aldı, birde üzerine burada iklim +35 dereceden -20 ye kadar değiştiği için ayrı ayrı zamanlarda kontrol etmem gerekti.
Kış geldi, ayarını kontrol ettim. IAT ye dikkat 12F = -12 derece yaklaşık :D
http://i57.tinypic.com/28utj4z.png
Filtrenin motor içi fotoğrafını çekmeye fırsatım olmadı, fakat kutudan çıkmış hali bu. Aküyü şasinin yanına aşağıya doğru almanız gerekiyor filtreyi kullanabilmek için, neyse ki akünün oturacağı metal parçayı kitin yanında gönderiyorlar.
http://d5otzd52uv6zz.cloudfront.net/...a311e1-800.jpg
Gaz kelebeğinin direk kıyaslama fotoğrafını da şu şekilde gösterebilirim, ben çekmedim ama çap farkı tam olarak bu. Stock egzozlu arabaya buyuk gaz kelebegi şart mıydı? Kesinlikle hayır. Fakat hazır Flashpro almışken bunu da 100 dolara sıfırını alınca pek düşünmedim.
http://i1187.photobucket.com/albums/...2-10160044.jpg
Bundan sonra yapacaklarım
- Test pipe aldım. Tabi yanında o2 sensörünüde değiştireceğim. Takmak için baharı bekliyorum. Taktıktan sonra tekrardan ayarı bi kontrol etmek lazım.
- Hem pist hemde günlük kullanım için balata ve disk aldım. En zor karar verdiğim şeylerden biri bu oldu, ortasını bulmak oldukça zor.
- Süspansiyonu değiştireceğim, henüz almadım. Neuspeed sport yaylar, Koni turuncu ön amortisör, koni sarı arka amortisör, ve progress 22mm arka viraj demiri hem pist için hemde günlük kullanım için optimum kombinasyon olarak seçtim. Buna da karar vermek zor oldu, süspansiyon konusunda kağıt üzerindeki verilere göre karar vermek %100 doğru sonucu getirmeyebiliyor. Fakat Civic Si lar için benim yerime önceden araştırmış birilerinden yardım almam kararımda etkili oldu. Alçalıp alçalmaması umrumda bile değil, hatta aynı yükseklikte kalsa daha bile iyi benim için. Kar küremek istemiyorum :D
- Orjinal debriyajını aldım. Amazonda 100 dolara bulunca tutamadım kendimi. Şu anda debriyajın durumu iyi, fakat 100 bini geçti sonuçta kenarda dursun.
Şimdilik bu kadar
http://i61.tinypic.com/apcy9y.jpg
Ufak bir video çektim, son olarak onuda paylaşayım. Katalitik konvertör henüz üzerinde aracın, komple standart egzoz.