El emeğinizi taktir ettim,sıfırlamışsınız aracı resmen :) Benim gözüme takılan tek şey teybin parlak siyah görünümü..Kasasını çıkartıp daha mat bir siyaha boyanabilir aslında..
Printable View
El emeğinizi taktir ettim,sıfırlamışsınız aracı resmen :) Benim gözüme takılan tek şey teybin parlak siyah görünümü..Kasasını çıkartıp daha mat bir siyaha boyanabilir aslında..
Arabayı sen alınca zaten çok sevinmiştim abi tahmin ettiğim gibi de oldu. Bu emekleri sonuna kadar hak eden bir e36. Spoiler verim ince tip bıyık sacı takıldı özüne döndü yavru :) Teyp içinde ; fabrika çıkış teypsiz çıkmış koz orayada Cumhur abi adaleti sağlayıp bi professional ya da cd43 koyucaktır eminim :)
Olay manyaklık boyutuna geçmiş :D
Süpersin abi, takipteyim.
Bu arada, ön kuleler için de reinforcement plateleri var. Sende yoksa bir bak derim.
Artık arabanı tamamla da, fotoşutu şaapalım :)
masallah emegınıze saglık
Maşallah araç günden güne daha güzel bir hal alıyor. İlk aldığınız tarihlere yakın bir zamanda Bulgurlu Gaziler sokakta görmüştüm park halinde, zaten konunun başında da Çamlıca İlköğretim okulunun yanındaki caddede çekilmiş bir fotoğraf var. İnşallah orada oturuyorsundur abi de bol bol görürüz makineyi :D
Ellerine sağlık müdür severek takip ediyoruz.
Ellerine sağlık abicim eski formuna dönmesi az kaldı KOZ'un , Güncellemelerini bekliyoruz...
Evet parça listesindeki malzemeleri Maslak - Bostancı arası mekik dokuyarak sonunda topladım. İl etapta aldıklarım şöyle :
salıncak burcu / oynak burç / devridaim pompası /
lift takozları / fren soğutma boruları / M ön tampon / klima kayışı / emme manifold körüğü
sol arka çamurluk davlumbazı / sağ far fıskiye / fren hortumları / sis farları
Malzemeleri toplayıp aracın başına geldik.
Emme manifoldundaki lastik eskimeden ötürü çatlamış,
birkaç kez tamir edilmiş ama pek toparlanabilecek gibi değildi. Yenisiyle değiştirdik.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...5_81471916.jpg
Kontrol amacıyla emme manifoldunu komple söktük. İyikide sökmüşüz.
Rolanti valfinin hortumu boydan boya yarılmış. Tamir yöntemi olarakta izelobantla sarılmış.
Bu hortumuda yenisiyle değiştirdik.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...6_42872890.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...8_77211076.jpg
Ön takımdaki parçaları söküp yenileriyle değiştirdik. Arka tarafa geldiğimizde aks kafalarında yağlanma gördük. Onlarıda söküp kontrol için gönderdik.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...4_45063682.jpg
Klima kayışı takılı değildi sanırım turbo zamanlarında sıkıntı yaratmasın diye sökülmüş. Kayışı taktık. Artık klimamızda devreye girebilir.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_99128827.jpg
Radyatör fanını dibinden salladığımızda bir boşluk farkettik. Riske atmamak için devridaim pompasınıda değiştirdik.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...9_47172705.jpg
Normalde kafamdaki proje ilk etapta aracın yürür aksam ve motorla ilgili eksiğini gediğini tamamlayıp bu işler bittikten sonrada tekrar folyo kaplayıp devam etmekti. Araba hazır liftteyken üzerinde bulunan folyoyu ufak ufak soymaya başladım.
Kullanılan folyo araç kaplama için üretilmemiş ve reklam folyosu tarzı bir malzemeymiş. Folyoyu söktüğümde tüm yapışkan araç üzerinde kaldı.
Isıtarak ta sökmeye çalışsam da bir işe yaramadı. Mecburen bu şekilde tüm aracı söktük. Boya temizleme tineriyle zeminde kalan yapışkanı yumuşatıp kredi kartıyla kazıdık. Üstübü tiner ve mücadele sonucu kazanan biz olduk :)
Aracı kaplamadan önce ezik çökük vb. olan yarlere macun çekilip düzeltilmiş. Aracı tamamen sökünce ortaya bu görüntü çıktı.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_06032579.jpg
Tekrar aracı kaplatmak için buna benzer bir uygulama yapmam gerekiyordu. Tabi boyanın düzgün olduğu yerlerdede parlayan boya aklımı çelmeye başlamıştı. Bu kadar toparladıktan sonra aracı tekrar kaplatmak ve söktüğümüde yine aynı şeyleri yaşamak çok mantıklı gelmemeye başladı.
Sonunda kararımızı aracı komple boyatmaktan yana kullandık. Madem bir işe başladık hakkıyla yapalım dedik. Boyacıyla ve kaportacıyla anlaştık.
Aracı komple boyatacağım için acaba renk değişikliği yapsam mı diye kafam biraz karışmadı değil ama aracın içi farklı renk dışı farklı renk olmasın diye yine kendi rengine karar kıldık.
Boyaya girmeden önce yapılması gerekenlerin bir listesini çıkarttık.
İlk olarak yeni tamponu yerine alıştırdık.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...9_54753373.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...1_01381222.jpg
Bıyık sacı bence bu kasada eski tip olmalıydı. Hemen araştırmalara başladık. Sıfırını bulamadık bizde iyi durumda sayılabilecek çıkma bir bıyık sacı aldık ve onu da yerine alıştırdık.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...7_14661369.jpg
Boyadan çekinmemin bir başka sebebide boya sonrasında araca takılan eski parçaların tamamının göze batmasıydı.
Ön camda çatlaktı ve değişecekti. Ön cam fitili - arka cam fitili - sunroof fitili - ön cam dış sıyırma fitillleri - kelebek camı dış sıyırma fitillerinin tümünün orjinalini sıfır olarak buldum ve boya bittikten sonra hazır olması için hepsini aldım.
Diğer fitiller, kapı kolları silecekler vs. gibi sökülmesi gereken herşeyi söküp aracı boyaya teslim ettik.
Astar ve boya öncesi hazırlık.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...0_05290506.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...4_86093958.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...5_34657327.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...7_37442545.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...6_54494880.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_76101184.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...0_81589091.jpg
Boya öncesi son kare :)
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...1_16248620.jpg
Harika gelişmeler abi.
şu sonradan komple polisajlanmış jantlardan da kurtalaım m3 ü. bunları satıp, orjisajlı motorsport bulalım.
Astar atıldıktan sonra araç 3 gün kadar güneşte kurutuldu. Boya işleminide arefe günü bitirdik ve bayram boyuncada kurumaya bıraktık.
Boya sonrası ilk fotoğraflar:
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...0_15734639.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_32059975.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...7_99342606.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...9_64448386.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_55968735.jpg
Boya sonrası esas iş olan toparlamaya başladık.
İlk olarak ön cam ve fitili değişti.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...9_54347024.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...5_42782326.jpg
Arka cam ve sunroof fitilinide değiştirdik. Sunroof un iç taraftaki halısı sarkmıştı onuda sökmüşken yeniledik.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_65253381.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...4_16187569.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...6_76491106.jpg
M çıtalarımız :
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...5_45394375.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...5_34364254.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_54721429.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...3_42240062.jpg
Plaka lambalarımız :
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...9_28984025.jpg
Montaja devam ediyoruz :
Barış kardeşim saolsun boncuk gibi stoplar ve amerikan reflektörlü ön sinyalleri buldu getirdi.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...n_35331259.jpg
Ön tamponumuz yerine takıldı :
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...5_63342871.jpg
Eski farların iç reflektörleri çok hoşumuza gitmedi, gerçi araç komple boyanınca üzerine ne taksak gözümüze batmaya başladı.
Far arayışına başladık. Maslakta bir takım sıfır Magneti Marelli mercekli far bulduk ve gidip aldık.
Bunlarda farlarımız ve sinyallerimiz :
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...8_71744639.jpg
[URL=http://ressim.net/20150801094946-126518]http://i.ressim.net/resimler/2015/08...6_74429344.jpg[/
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_61730131.jpg
jantların son halini at mangalı yak eti alıp geliyorum :)
Kelebek camları takıldı ve çıtaları takıldı :
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...6_42392714.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...0_60419115.jpg
Aracı lifte alıp davlumbazları ve tampon tampon altını toparlamaya başladık:
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...4_54306577.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...8_37317827.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...1_63763639.jpg
Tava bakalitlerimiz ve fren soğutma hortumlarımız. Piyasada her parçacı ayrı bir isim veriyor zaten parçalara. Kimisi hortum diyo kimisi boru hatta boynuz diyen bile çıktı :)
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...4_73586139.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...0_41963046.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...3_85426121.jpg
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...5_92671185.jpg
Radyatörün alt kısmındaki plastiğin köşeleri sürtünmeden dolayı kırılmış. Bu parçanın yenisini bulmak imkansıza yakın ve fiyatıda akıllara zarar.
Ekrem ustam saolsun aynı malzemeden başka bir parçayı kesip perçinledi ve ardından eriterek delik olan yerleri onardı.
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_80245755.jpg
Arka tamponumuzuda yerine taktık :
http://i.ressim.net/resimler/2015/08...2_13213871.jpg
Süper süper. İste e36 ya boyle para harcayan adamları görünce cok mutlu oluyorum :)
Abi bu arada kürek bakalitleri non-M tampon icin olanı takmışsınız :D m tamponun kürek bakalitleri biraz daha kalın, radyator alt bakalitle birlikte birbirini tamamlıyor onlar görüntü olarak.
Maşallah Böyle Arabalar İşi Bilenin Elinde Dahada Değerleniyor Emeğinize Sağlık...
DÜn FSM gişelerde gördüm maşallah ok gibi duruyor