vay be Türkiye'de Tom's turbo kitli ae101 de görmek varmış maşallah tekrardan kazasız belasız. Atmosferik Tom's bende Turbo da sende oldu
vay be Türkiye'de Tom's turbo kitli ae101 de görmek varmış maşallah tekrardan kazasız belasız. Atmosferik Tom's bende Turbo da sende oldu
PROJECT01 GARAGE
Maşallah allah kaza bela vermesin çok nadide bir araç olmuş benimde efsane kasaya 4age motor swaplama hayalim var ama bakalım başarabilecekmiyiz zaman gösterecek . Sizin projeyi okurken sanki kendi projem gerçekleşmiş gibi sevindim
𝕮𝖔𝖓𝖘𝖙𝖆𝖓𝖙 𝖈𝖍𝖎𝖑𝖑 𝖉𝖊𝖊𝖕 𝖎𝖓𝖘𝖎𝖉𝖊
çok teşekkür ederim, evet malesef artık günümüzde çoğu kişi sonu güzel dahi olsa uğraşmak istemiyor bu tip işlerle.
beğenmenize sevindim,çok teşekkür ederim.
cümlemize inşallah,teşekkür ederim
hissettiklerimi elimden geldiğince sizlerle paylaşmak istedim çok teşekkür ederim
çok teşekkür ederim güzel düşünce ve dilekleriniz için.
Turbo ct9a kodlu ep82 starlet gtlerden çıkan orijinal toyota turbosu.
evet çok kestirme bir biçimde basınçlı hava emme manifolduna ulaşıyor.zaten küçük de bir turbo olduğu için turbo lagı minimum seviyede.
teşekkür ederim,kısmet diyelim
güzel dileklerin için çok teşekkür ederim,ömrüm boyunca beraberiz,Allah kimseyi sevdiklerinden ayırmasın
çok teşekkür ederim,estağfurullah eski bir efsanecinin onayını aldıysak tamamdır
çok teşekkür ederim
Çok sağolun,emeklerimin karşılığını aldığım için çok mutluyum
hissettiklerimi dilim döndüğünce sizlere aktarmaya çalıştım,beğenmenize çok sevindim.teşekkürler
Allah ömür verdikçe beraber olacağız inşAllah,çok teşekkür ederim valla ben de bazen bir sonrakine ne olacak merak ediyorum çünkü bazı kupon parçalar şansa denk gelebiliyor
Konu eypcskn tarafından (11-09-2020 Saat 19:50 ) değiştirilmiştir.
evet parçayı taktıktan sonra çekilen tüm çile unutuluyor,hikayelerimi burda paylaşırken özellikle eskiden ae101 sahibi olup bir takım işleri hayal edip bir şekilde hayata geçirememiş kişilerden güzel yorumlar almak beni özellikle mutlu ediyor.onların adına da başarmış gibi hissediyorum.çok teşekkür ederim
4age ae101 sahibi olup güç arttırmak isteyen her kullanıcının aklından geçen bir geliştirme ve aslında oldukça da mantıklı.ama söz konusu Türkiye olunca işler değişiyor Benim tercihim turbodan yana oldu teşekkür ederim beğenmenize sevindim
teşekkür ederim turbo 4afe çok fazla var ama bu şekilde orijinal bir kit ile dönüşüm bu aracı diğerlerinden ayıracaktır diye düşündüm,güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim
cümlemize kazasız belasız ,ben de teşekkür ettim
evet Ankarada bu tip turbo dönüşümlerine ben de rastladım.alışılmışın dışında ve aynı zamanda orijinal ekipman kullanmaya dikkat ederek böyle bir araç ortaya çıkardım,beğenmenize sevindim,güzel dilekleriniz için teşekkür ederim
öncelikle güzel düşünceleriniz ve dilekleriniz için teşekkür ederim.bu tip projeler insanı bir çok açıdan zorluyor.çünkü daha evvel kimsenin yapmadığı bir şeye kalkışıyorsunuz ve bir yandan da risk alıyorsunuz.sonuç güzel olunca elbette bütün yorgunluklar unutuluyor.ustalara uzun zamandır size bir süprizim var diyordum ve onlar da merak ediyorlardı tabi görünce biraz şaşırdılar.sonra da serüvenime onlar da dahil oldu.beraberce montajı yaptık.unutulmayacak güzel bir anı oldu onlar için de .bu vesileyle onlara da tekrar teşekkür edelim
teşekkürler, çok sağolun
çok teşekkür ederim
takipçilerimizi bu sefer biraz fazla beklettik umarım telafi etmişizdir ,çok sağolun
çok teşekkür ederim
güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.elimden geldiğince özel parçaları aracımda toplamaya gayret ediyorum.ancak hangi parçanın ne zaman denk geleceği de belli olmuyor.bazen özel bir parçaya ulaşmak yıllar alabiliyor.inş aracıma yeni eklentiler yaptıkça sizlerle paylaşacağım
çok teşekkürler
beğenmenize sevindim,cümlemize inşAllah
teşekkürler,valla bu son gelişmelerden sonra benim de ara ara aklıma gelmiyo değil olabildiğince takip mesafesine dikkat etmeye çalışıyorum
aracın daha boyası yapılacak komple,ondan sonra pasta cila aracımın bu şekilde detaylı olarak gelişmelerini sadece burada paylaşıyorum.yurtdışı sayfalarda genelde fotoğraf paylaşımı yapıyorum.beğeniler de oluyor,o parçayı nerden buldun,o parça neyin parçası gibi sorular da oluyor gördüğüm kadarıyla en çok pakistanlı kardeşlerimiz aracıma ilgi duyuyor,sağolsunlar
çok teşekkür ederim,beni onurlandırdınız.
zaman gösterecek diyelim beklemede kalın
zaman çok çabuk geçiyor dimi dostum çok teşekkür ederim 5 sene olmuş neredeyse .
çok teşekkür ederim
biliyor musun bazen ben bile inanamıyorum bu kitin aracımda olduğuna teşekkürler,toms fazla bilinmiyor ülkemizde gerçekten
çok teşekkür ederim,beğenmenize sevindim.emeklerimin karşılığını aldığım için çok mutluyum
güzel dileklerin için çok teşekkürler.
istedikten sonra imkansız diye bir şey yok.İnşaAllah sen de bir gün hayaline kavuşursun.
Muazzam bir proje. Hayretler içinde kalarak okudum.
Bu kadar emeğe söyleyecek söz bulamıyorum. Maşaallah. Allah kaza bela vermesin, Allah ayırmasın.
Araca olan hayranlığımızı güzel sözlerle değilde bir kaç küfür ile taçlandırmak isterdim ama yeri değil. Bir gün yolda denk gelirsem kesinlikle söyleyeceğim. Olmuş kelimesini vücut bulmuş hali başka bir şey demeye gerek yok. Kesenize bereket. Allah önce sağlıkla, keyifle kazasız belasız kullandırmayı nasip etsin.
Konumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.Turbo kitin montajı yapılmıştı.Ancak daha yapılacak çok iş vardı.Daha evvel bahsettiğim gibi bu kit Filipinlerdeki ae111 corolla için yapılmıştı ve o araçta 3.nesil 4afe motor bulunuyorken,benim aracım ae101'de 2. nesil 4afe motor bulunuyordu.Çok büyük oranda birbirine benzeyen bu 2 motor arasındaki farklara baktığımızda;
-Toyota 3.nesil motora geçişte 2 parça emme manifoldundan vazgeçip onun yerine tubüler döküm manifolda geçmiş.
-4 pin tps sensörü yerine 3 pin tps sensörü kullanmış
-önceki nesilde ecu rölanti motorunu hem açıp hem kapama kontrolünü yapabiliyorken,yeni modelde sadece açma kontrolü ecuya verilmiş.
-değişen tps sensörü nedeniyle yeni bir boğaz kelebeği kullanmış.
2,5 yıl evvel turbo kit elime ulaşır ulaşmaz toms ecu yu aracıma takıp test etmiştim ve beni uzun bir serüvenin beklediğini o an anlamıştım çünkü bu tip özel beyinler(toms,blitz,mines vb.) sadece programlandıkları araçların üzerindeki parçalara göre ayarlandıklarından; en ufak bir farklılık bile sürüş kalitesini bozacak ve yanlış karışım ayarlarına sebep olacaktır. yani setup bire bir aynı olmalı
Bunun üzerine araştırmalara başladım.Araç Filipine özel hazırlanmıştı.Orada kaç oktan benzin kullanıldığından tutun da mevsimsel ortalama hava sıcaklığına kadar bir çok faktörü kontrol ettim.şansım var ki onlar da karadeniz iklimi gibi tropikal bir iklime sahipti ve japonlar gibi çok yüksek oktanlı benzin kullanmıyorlardı.
Ardından Türkiyedeki 99 corollanın parçaları ile filipin ae111 corollasının parçalarını karşılaştırdım.tps sensörü ve rölanti motorları birebir aynıydı.kelebek gövdesi ise farklı parça kodlarına sahipti.ne olabilir ki sanki sonuçta aynı ekipmanları kullanıyorlar dedim ve Türkiyedeki bir 99 corollanın çıkma boğaz kelebeğini komple olarak satın aldım
Ancak işler sandığım kadar kolay değildiTurbo kitin montajı sonrası araç sakin kullanımda 2 bin devire geldiğinde yakıt kesiyordu ve aracın içindekiler aracın kendini yumması nedeniyle öne doğru geliyorlardı.gaza yüklenirseniz de belli bir noktadan sonra karışım aşırı zengin oluyordu.sorun bendeki kelebek gövdesinin uyumsuz olmasındandı.türkiye modellerdeki kelebeğin gövdesini Pierburg adında bir alman firma üretiyorken,filipin modelin kelebek gövdesini Aisan(Aisin değil) diye bir japon firma yapıyordu.ve beyin de o kelebeğe göre programlanmıştı.Yana yakıla filipinlerde bu kelebeği aramaya başladım birkaç ay süren araştırmalarım sonucunda sıfır orijinal olarak temin etmeyi başardım.iki kelebeğin karşılaştırmalı fotoğrafları:
yeni kelebekle kendini yumma sorunu ve karışım tutarsızlığı düzelmişti.Hazır elim değmişken emme manifoldunu da 3.nesile güncelleyeyim dedim.yeni manifoldun tubuler ve yekpare oluşu turbo açısından da avantaj sağlıyor.eski manifoldun kapakları arasından hava kaçırma riski vardı ve tipi açıkçası pek hoşuma gitmiyordu.ayrıca 3. nesil manifoldun tasarımı yakıt yatağını kolayca sökmenize de olanak sağlıyor.sadece 2 vidayı sökerek enjektörleri dışarı alabiliyorsunuz.işte fotolar:
Aracımın setup ını bire bir aynı yaptıktan sonra aracın diğer sistemlerine de el atayım dedim.işe ateşlemeden başladım.ateşleme bobinini sıfır orijinal olarak güncelledim ve denso iridyum ik20 bujilere geçtim.daha evvel de bu bujiyi kullanmış ve bir süre sonra performansından memnun kalmamıştım.Ancak biraz araştırma yapınca bu bujilerin çok fazla sahtesinin piyasada olduğunu öğrendim.o nedenle işi şansa bırakmadım ve direk Japonya dan sipariş verdim gelen bujilerle önceki sahteler arasında dağlar kadar fark var.
Ardından yakıt sistemini geliştirmeye karar verdim.20 yıllık stok pompa her boost anında aynı performansı sergileyemiyordu.walbro 255lph benzin pompasını tercih ettim.işte eski pompanın hali
Daha güçlü bir pompa taktığım için yakıt basıncının da kontrölü gerekiyordu.japonyadan sard yakıt basınç regülatörü getirttim ve başınç göstergesi ile beraber montajını yaptım.yeni yakıt sistemi gerçekten fark yarattı.gaza her yüklendiğimde aynı doluluğu hissediyorum.ve afr göstergem de bunu doğruluyor
hava,yakıt ve ateşleme.3 ü de güçlenmişti.şarj sistemini de güçlendirmem gerekli diye düşündüm.alternatörüm 20 yıllıktı ve rölantide elektrik yükünü tolere edemiyordu.servisten orijinal konjektör,diyot tablası ve kömürlerin siparişini çektim ve montajını yaptık.çıkan parçaları gördükten sonra iyi ki yenilemişim dedim diyot tablasının 2 diyotu patlamış,kömürler bitmek üzereydi.konjektörün de köşesi sanırım aşırı sıcaktan erimişti.güzel bir güçlendirme oldu artık alternatörüm her koşulda aküye gereken voltajı gönderebiliyor
Gördüğünüz gibi iş malesef sadece turbo kiti takmakla bitmiyor.bir tarafı güçlendirdiğinizde kalan parçalar darboğaz yapıyor ve onları da güçlendirmeniz veya yenilemeniz gerekiyor.çok şükür şu an araç mekanik anlamda iyi bir hale geldi.ardından kozmetik işlerle devam ettim.
işe paspaslardan başladım.universal paspaslar tam oturmuyordu.bizzat ölçerek önce karton ile taslak hazırladım.arka paspasları tek parça yapayım dedim.daha sonra kenarlarına overlok yaptırdım.artık paspaslar yıprandıkça kalıp elimizde
daha sonra gözüme takılan bir kaç iç trim parçasını hatasız çıkmaları ile değiştirdim
iç kısımı toparladıktan sonra motor bölümüne geri döndüm.kitle beraber gelen filtre borusu ile filtre kuleye çarpıyor ve motor yeterince iyi hava çekemiyordu.filtreyi akü arkasındaki boşluğa almaya karar verdim
berberinde radyator soğutucu plaka ve akü tutucu braket ile küçük bir dokunuş yaptım.
kaput altı hemen hemen istediğim gibi olmuştu ancak hala bir eksik vardı.oem ae101 gt kule gergisi aldım ve montajı yapıldı.ve işte son haliyle kaput altımız
evet bu kısımın da sonuna geldik.yeni gelişmelerle görüşmek üzere.
Konu eypcskn tarafından (18-06-2021 Saat 17:41 ) değiştirilmiştir.
aşığım ya,hastasıyım şu aracın.Maşallah inanılmaz iyi bakıyorsunuz tebrik ediyorum sizi.İstanbul'a yolunuz düşerse fotoğraflarını çekmek istiyorum
Sizin Maymun Olmanıza Darwin de Şaşkın.
Belly Detail
maşşallah benzersiz ve mükemmel proje, kazasız belasız kullanın
Bu arabayı parayla satın alamazsın öyle bir araba emek verdiğiniz corollayı ayrı bir kefeye koyuyorum. Muazzam..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)