Maşallah aslana abi. Peugeot'un bakım malzemelerinde orijinal barkod ve ambalajda olup da yan sanayi olan birçok parçası var dikkat etmek lazım. Özellikle çok değiştirilen bakım malzemesi gibi parçalarda bu durum söz konusu.
Printable View
Maşallah aslana abi. Peugeot'un bakım malzemelerinde orijinal barkod ve ambalajda olup da yan sanayi olan birçok parçası var dikkat etmek lazım. Özellikle çok değiştirilen bakım malzemesi gibi parçalarda bu durum söz konusu.
Maşallah araca tertemiz duruyor.Kazasız belasız :bravo:
Önler 2 cm gıdıklansa çok güzel olur sanki...
Biz de peugeot citroen yedek parça işi ile uğraşıyoruz abi. Talep doğrultusunda yan sanayi yerli üretim ve orjinal olarak elimizde bulunduruyoruz çoğu bakım malzemesini. Adam geliyor hava filtresi istiyor orjinal fiyatını söyleyince abi çok dedin x dükkanda adam senden 10 lira ucuz dedi diyor onunki de orjinal diyor biz de durumu anlatıyoruz. Fakat bazısı var tamam abi sen ver çakmasını diyor alıp takıyor aracına. Biz satarken özellikle çakma olduğunu belirtiyoruz fakat orjinalden daha çok satılıyor hava ve mazot filtreleri :D
Maşallah. Elinize sağlık aracınız çok hoş olmuş :)
Konu ile ilgili birkaç bilgi almak için size PM atıyorum.
ben geldim yine kardeş :) sattım aracımı elimde 21 bin para var. araç arıyorum. samsundan arıyorum öncelik. var mı internette gözüne .çarpan güzel bi ilan :) yardım lazım. bir araç var 204 model 175 binde dizel. 6 bin hasar kaydı varmış tek değişeni arka kapıymış. serviste değiştirilmiş. alınır mı bu araç fiyatı 22 bin
Hayırlı olsun kardeşim. Araç temizse alınır neden alınmasın. Araç xt falansa yandan kapıyı içine göçürcek kadar bir darbe alsa tavan airbagi açılır. tavan dosemesi airbag kapısı boyası 6bin bisey değil yetkili servis için. Önemli olan ciddi bir darbesi olmasın bi kaç degisenden bisey olmaz. Gözume çarpan olursa haberlesiriz buarada 3 kapı 5 kapı sedan fark edermi
@E46 abi ses sistemini ne yaptın onun da fotoğraflarını ekleseydin :)
Slm Fatih kardeşim :) Focaller ve jbl Gto evde daha duruyor, sistem kurup dinlemek nasip olmadı şuanda sadece sol ön kapı hoparlörü ile idare ediyorum kulağım kanayacak artık.
Bu arada bende komple ses izolasyonu yaptım , bugün yarın eklerim :)
İZOLASYON / SES YALITIMI
Peugeot 206
Tüm B segmenti araclar gibi Peugeot 206 kabin gürültüsü az olmayan bir araç. Buna birde geniş tabanlı ince profilli desibel değeri avrupa normlarının uzerinde starmaxx lastikler eklenince oldukça gürültülü olabiliyor. Aracı aldıktan sonra durumun tahmin ettiğim kadar vahim olmadığını görsemde , araçların hafif olabilmesi için ve maliyetlerden dolayı izolasyonlar oldukça zayıf . 206`nın Kapı izolasyonu yok denecek kadar az zaten Bmw Mercedes lexus vs gibi araçların lüks segmentleri hariç böyle bir beklenti içine girmemek lazım diye düşünüyorum.
Örnek olması açısından Talisman tavan izolasyonu çogu aracta bu bile yok
YouTube
206 nın tabanında ise yine tahmin ettiğimden fazla izolasyon vardı tabanı kaldırmadan önce bu kadarı bile yoktur diye düşünmüştüm açıkçası. Tüm 206 `larda izolasyon aynı mı bilmiyorum. Sonuç olarak 206`ımı daha sessiz bir araç yapmak adına, ses tesisatını döşemeden önce izolasyon yapmaya karar verdim ve işe koyuldum. Aşağıdaki listeden de anlaşılacağı gibi malzemeden kesinlikle kaçmadim. Malzemeleri nerede kullanacağımıza göre seçmek gerekiyor. Yanmaz olması esnek olması nem tutması kullanacağımız yere göre oldukça önemli. Ayrıca kendinden yapışkanlı malzeme kullanmak çok avantajlı oluyor.
Araç: 2006 Peugeot 206 1.4 Hdi Feline
Kullanılan Malzemeler:
Focal BAM XL : 1 Kutu
Bitüself 20cm x 10mt (3 adet)
Bitüself 15cm x 10mt (2 adet)
Bitüself 10cm x 10mt (2 adet)
Firex Akustik Sünger (Elastomerik Kauçuk Köpüğünden) 5 Metrekare X 1cm
Firex Akustik Sünger (Elastomerik Kauçuk Köpüğünden) 5 Metrekare X 2cm
Erkurt Rezonans önleyici İzolasyon 45cm*50cm : 66 Adet
Bondeks 200dns Sünger 100cm* 50cm : 4 Adet
Adepan PVC Bariyerli Oto İzolasyon 8 -100cm*50cm :10 adet
Adetaş Oto izolasyon 10 - 100cm *50cm: 4 Adet
Adetaş Oto izolasyon 11 - 100cm *50cm: 4 Adet
Motip Gri Pütür Spreyi 500 ml: 14 Adet
Poliüretan Köpük sprey: 6 Adet
Kapı Fitili : 16 metre
Kapı ve Çıta Klipsi: 30 adet
Muhtelif el aletleri, Çeşitli spreyler ,Lokma takımı, Fırın( ısı tabancası), Elektrik süpürgesi, Kriko vs
Davlumbazlar ve Taban Sacı
http://i66.tinypic.com/op2ot1.jpg
http://i66.tinypic.com/2uo2ofb.jpg
http://i66.tinypic.com/k2jxi1.jpg
Tekerlek ve davlumbazı söktükten sonra tekerlek yuvasını güzelce temizlemek gerekiyor.
http://i65.tinypic.com/1z6h0uq.jpg
http://i67.tinypic.com/2mziiae.jpg
Çamurluk yuvasına 2kat erkurt uyguladım.
http://i66.tinypic.com/191jro.jpg
Tekerlek yuvasını Erkurt izolasyon malzemesi ile klips deliklerine dikkat ederek kapladıktan sonra üzerine birkaç kat Motip Pütür attım.
http://i66.tinypic.com/15mmflc.jpg
Pütür kururken davlumbazların önünü ve arkasını bitüself ile kapladım
http://i66.tinypic.com/2e2m3k3.jpg
Davlumbazın oturduğu yerlerin müsade ettiği kadarıyla Firex Akustik Sünger kullandım. Resimdeki 20mm .
http://i63.tinypic.com/290t1qf.jpg
Burası Çamurlukların iç kısmı, kapı menteşeleri görünüyor. Bu noktadaki izolasyon çok önemli kesinlikle atlanmamalı.
http://i68.tinypic.com/oojld.jpg
Bu parça polietilen köpük aracın orijinalide var. Ancak zamanla yerinden çıkıyor ve işlevini yitiriyor. Bu parçayı yerine güzelce taktıktan sonra üzerine Erkurt yapıştırarak hem izolasyon hem sabitlenmesini sağladım.
http://i64.tinypic.com/2el8uit.jpg
Çamurluk kaportasının iç kısmına Erkurt kapladım.
http://i65.tinypic.com/2e2j7ug.jpg
Çamurluk boşluklarını, 200 dns bondeks sünger ile doldurdum. Süngeri nem almaması için kalın etli bir poşete koydum.
http://i68.tinypic.com/30atmqw.jpg
Marşpiyel boşluklarını rezonans yapmaması ve sesi iletmemesi için Poliüretan köpük ile doldurdum.
http://i65.tinypic.com/1y8fux.jpg
http://i65.tinypic.com/29mn88k.jpg
Poşet içindeki bondekslerin üzerine uzun ömürlü olması için pütür attım.
http://i65.tinypic.com/v83fvb.jpg
Bitüself ile kaplanmış davlumbazları yerine taktıktan sonra üzerine bir kat adapen oto izolasyon kapladım. Adepan yaklaşık 7mm kalığında 180dns sünger ve 1700dns Pvc bariyerden oluşuyor. Çamurluğun eğimli yapısından dolayı bel vermemesi için bu malzemeyi parça parça uyguladım.
http://i65.tinypic.com/34ew39e.jpg
Adepanın üzerine hem su hem ses izolasyonu yapması için bir kat bitüself kapladım.
http://i65.tinypic.com/ri9lr4.jpg
Kapladığım bitüselfin üzerine birkaç kat pütür attım.
http://i64.tinypic.com/33zclxx.jpg
Amortisör kulelerini Erkurt, Adepan ve Bitüself ile kapladım. Burası aynı zamanda polen filtresi hava girişi olduğun için önemli. Bu noktadaki ses ne kadar az olursa o kadar iyi çünkü aracın kabinine açıldığından motor sesi ve yol sesi buradan aracın içine rahatça giriyor.
http://i68.tinypic.com/2m4f4eg.jpg
Firex sünger, bu malzemenin yüksek ses yutum kapasitesinin yanında yanmaz ve nem tutmaz olması önemli bir avantaj.
http://i67.tinypic.com/2yyuvwl.jpg
http://i66.tinypic.com/2jd0s3p.jpg
Araç alt kısmında gerekli gördüğüm yerlere PU köpük Erkurt ve Motip pütür uyguladım.
http://i63.tinypic.com/2hgyeq0.jpg
http://i64.tinypic.com/yfhio.jpg
http://i68.tinypic.com/2mmhcba.jpg
http://i67.tinypic.com/zvpg9l.jpg
Tabanda ve yürüyen aksamda paslanan bölgeleri fırça yardımı ile temizledikten sonra pas sökücü uyguladım ve üzerine bol şekilde birkaç kat pütür uyguladım.
http://i66.tinypic.com/fo1x7t.jpg
http://i65.tinypic.com/10ztm47.jpg
http://i68.tinypic.com/ddjbeg.jpg
http://i65.tinypic.com/2yx2d75.jpg
http://i67.tinypic.com/14udnxz.jpg
Pütürün su tutmayan bir yapısı var.
http://i67.tinypic.com/8y9noi.jpg
http://i64.tinypic.com/sffr6o.jpg
http://i64.tinypic.com/5a5e7o.jpg
http://i65.tinypic.com/rixkoz.jpg
El değmişken pasli yüzey kalmasın. Karter koruma
http://i65.tinypic.com/105y9eu.jpg
http://i66.tinypic.com/200cww1.jpg
Tekerlek bijonlarını sökmekte oldukça zorlandım. Tamirhanede kurallarına uygun sıkılmayan bijonlar neredeyse kaynamış. Sökerken aracın bijon anahtarı kırıldı. Bijonları söktükten sonra lastiği de sökmek bir o kadar zor oldu jant resmen diske kaynamış çekiçle vura çeke söktüm. Yapışmayı önlemek için bijon ve yuvalarını yağlıyorum.
Sökmüşken lastik ve jantlarıda tartayım dedim.
http://i67.tinypic.com/2l9pef5.jpg
215/40/17 RC jant 28 ET -19,61kg
http://i67.tinypic.com/1ibrr5.jpg
175/65/14 Sac jant- 13,21kg
Bagaj
http://i65.tinypic.com/14k9x09.jpg
Bagajı soyduktan sonra başlayabiliriz.
http://i63.tinypic.com/2hygduv.jpg
Döşemeleri sökmüşken yıkamadan takmak olmazdı.
http://i68.tinypic.com/v5bl2v.jpg
http://i67.tinypic.com/2qu0t37.jpg
Bagaj sacına duvarlarına ve C sütununa erkurt ve bitüself kapladıktan sonra üzerlerine 20mm Firex akustik sünger kapladım. Döşemelerin oturduğu delikleri kapatmamaya özen göstermek gerekiyor.
http://i68.tinypic.com/n53gqe.jpg
http://i63.tinypic.com/2vl7hqp.jpg
Erkurtun üzerine orijinal bagaj keçesi ve 20mm Firex Akustik Süngeri sererek bagaj döşemelerini kapattım.
http://i68.tinypic.com/33nym43.jpg
http://i66.tinypic.com/21bm29w.jpg
Bagaj pandizotu altına 20mm Akustik sünger uyguladım.
http://i63.tinypic.com/245lnvd.jpg
http://i63.tinypic.com/10z20zp.jpg
http://i68.tinypic.com/1zqc6kx.jpg
http://i66.tinypic.com/2hdchg1.jpg
http://i63.tinypic.com/t5rvkk.jpg
Son olarak firex akustik sünger kapladım
Motor kaputuna Bitüself uyguladım, aslında erkurt yapsam çok daha iyi olurdu ancak daha hafif olması için bitüselfi tercih ettim.
Taban
http://i63.tinypic.com/2yv8b5d.jpg
http://i68.tinypic.com/mct4hu.jpg
Arka tekerlek davlumbazlarından birinde bulunan kırık nedeni ile arka koltuk ve yolcu bölümünde hafif bir su almış. Aracınızın tabanında ıslaklık veya araçta gideremediğiniz kötü bir koku varsa mutlaka davlumbazları kontrol edin 5 kuruştan daha küçük bir delik bile buna sebep olabiliyor.
http://i67.tinypic.com/6z6gw0.jpg
Aracın orijinalinde bulunan ses yalıtımı
http://i63.tinypic.com/1pi0i8.jpg
Torpidonun altı, ön tekerlek yuvasının arkası
http://i63.tinypic.com/b80743.jpg
Ön yolcu taban izolasyonu
http://i64.tinypic.com/2zp7e3l.jpg
Arka yolcu taban izolasyonu
http://i68.tinypic.com/2ic9q35.jpg
İzolasyon keçeleri ve bir takım kirler tabana yapışmış durumdaydı fırça ve elektrik süpürgesi ile Erkurt`un yapışacağı yüzeyi temizliyoruz.
http://i67.tinypic.com/f2r9g5.jpg
http://i64.tinypic.com/iz9rug.jpg
http://i65.tinypic.com/set5p1.jpg
Taban sacının tamamını 2 Kat Erkurt ile kaplandım. Belirtmeden geçemeyeceğim Erkurt çok iyi bir izolasyon malzemesi yapışma ve izolasyon kabiliyeti bitüself ve benzeri malzemelerle kıyaslanmaz. Isıtılarak uygulanıyor. Yaptığım ölçümlerde 45 C en iyi esneklik ve yapışma sıcaklığı
http://i66.tinypic.com/2hhdpv4.jpg
Arka koltukların altına 200 dns bondeks sünger kapladım.
http://i66.tinypic.com/fy3def.jpg
El freni ve vites konsolunun olduğu orta bölüm tamamen Firex süngerle kapladım ve doldurdum.
http://i66.tinypic.com/jsdbo9.jpg
http://i66.tinypic.com/5mmjyb.jpg
http://i66.tinypic.com/4sflsp.jpg
http://i63.tinypic.com/2s81n3o.jpg
http://i68.tinypic.com/v78gn7.jpg
http://i67.tinypic.com/ea41vn.jpg
B sütunu ses izolasyonu açısından aracın oldukça zayıf bir noktası, sürüş sırasında insanın kulağına yakın olması nedeniyle izolasyonu önemli.
http://i66.tinypic.com/vdjtj.jpg
Tabana kapladığım çift kat Erkurt`un üzerine orijinal yalıtım malzemelerini koyduktan sonra
Yine 2 Kat Firex akustik sünger ile kapdım.
http://i66.tinypic.com/2i6all.jpg
http://i67.tinypic.com/33vdb90.jpg
Taban halısını düzgün bir şekilde yerine oturttum.
http://i63.tinypic.com/2b42a9.jpg
Vites körüğünün altı. Akla gelen soruyu yanıtlayım vites değiştirmeye bir etkisi yok
http://i65.tinypic.com/11vmxw4.jpg
http://i68.tinypic.com/4t4v4o.jpg
Taban halısının üzerine Adepan Pvc bariyerli oto izolasyon yerleştirdikten sonra paspasları koydum. Ve taban izolasyonu bitmiş oldu.
http://i68.tinypic.com/69n7te.jpg
Torpido gözünün altı
Kapılar
http://i68.tinypic.com/2hd1xc5.jpg
http://i65.tinypic.com/2laq7fr.jpg
http://i63.tinypic.com/2ni4p3k.jpg
Kapı pandizotlarını sökerek temizledikten sonra bitüself ve akustik sünger kapladım.
http://i68.tinypic.com/xfyyh3.jpg
Focal Bam gerçekten çok iyi bir izolasyon malzemesi ancak metrekaresinin yaklaşık 350 TL olması nedeniyle sadece ön kapılarda kullandım.
http://i66.tinypic.com/8xnhhu.jpg
Kapının iç kısmında kırık klipsler görünüyor. Yedek klips bulundurmak lazım.
http://i66.tinypic.com/2woyk42.jpg
Kapı içlerini elektrik süpürgesi ve ıslak bez ile temizledim.
http://i64.tinypic.com/2iasqvo.jpg
http://i64.tinypic.com/119zbj9.jpg
http://i63.tinypic.com/2zxngvc.jpg
Kapı içlerine Erkurt ve Adepan ,bir miktar Akustik sünger ve yer yer bitüself uyguladım.
http://i66.tinypic.com/11szedu.jpg
Artık akustik süngerleri bu şekilde değerlendirdim.
http://i65.tinypic.com/200r048.jpg
Erkurt ile tamamen kapladım. Sahneleme önde olacağı için arka kapıda veya pandizotta hoparlör yok. Ses kalitesi odaklı bir müzik sistemi yapılacaksa sahnelemenin önde olması şarttır.
http://i63.tinypic.com/2wokpd4.jpg
Vızırtı cızırtı yapan kapı çıtalarının klipslerini yeniledim ve iyice sıkışması için bitüself kullandım.
http://i68.tinypic.com/2edzdx1.jpg
http://i67.tinypic.com/2vmdp5h.jpg
http://i64.tinypic.com/2uqiqhj.jpg
Kapı gözlerine koyulan eşyaların ses yapmaması için göze akustik sünger koydum.
http://i68.tinypic.com/2poxude.jpg
http://i63.tinypic.com/2hnc07q.jpg
http://i67.tinypic.com/5d8cbm.jpg
Çift fitil uygulaması
http://i67.tinypic.com/rgym2w.jpg
http://i64.tinypic.com/vcup10.jpg
İki fitil arası akustik sünger uygulaması. Bu şekilde hem fitilden geçmeyi başaran sesler emiliyor hemde akustik sünger fitilin arkasında destek oluşturuyor.
http://i64.tinypic.com/2hyfjti.jpg
http://i66.tinypic.com/142vqg.jpg
Konsol ile kapi arasındaki boşluğun akustik süngerle doldurulmasi kapi fitilinden geçen seslere etki edecek.
Kapı izolasyonu yaparken izolasyon malzemelerinin uygulandığı yere ve et kalınlığına dikkat etmek gerekiyor aksi halde otomatik cam veya merkezi kilit mekanizmasına zarar verebilirsiniz. Bu izolasyonu yaptıktan sonra kaporta beton gibi oldu. W140 S serisinden daha kalın bir koparta sacına sahipmiş hissi veriyor. Kapıların kapanma sesi S segmeti araçlardaki gibi gayet karizmatik oldu.
İzolasyon yaklaşık olarak araç ağırlığında 80 kilogramın üzerinde bir artışa sebep oldu. Bu ağırlığın çoğunun tabanda ve tabana yakin olmasının yol tutuşunu olumlu olarak etkileyeceğini düşünüyorum.
Tavan
Tavan izolasyonunda;
-Erkurt
-Epdm
-Polyester
-Akustik sünger( Az miktarda)
kullandım.
Tavanda airbagler olduğundan özellikle yanmaz malzeme tercih ettim. Ayrıca tavan döşemesinin altındaki pay oldukça az. Bu nedenle ince malzemeler tercih ettim.
Malzemelerin kesit ve kalınlığı aşağıdaki gibi
http://i68.tinypic.com/2a7ak4p.jpg
Önce tavandaki lamba, kolçak, güneşlik ve fitilleri söküyoruz.
http://i63.tinypic.com/zojc48.jpg
B ve C sütunlarından tavan döşemesini kurtarınca tavan döşemesi kolayca geliyor.
http://i64.tinypic.com/e6y3o3.jpg
Ellerin temiz olması tavan döşemesinin kirlenmemesi açısından önemli.
http://i68.tinypic.com/wvzv5h.jpg
Aracın tavanına Üçüncü fotoğaftaki tavan döşemesi seklinde silikon atılmış öncelikle tavandan bunları temizledim
http://i65.tinypic.com/k2d769.jpg
Altı adet erkurtu tavana uyguladım. Burda dikkat edilmesi gereken erkurtu çok ısıtmamak çünkü malzeme cok yumuşarsa elinizde şekli bozulur, sarkar , yapışkan kısımlar birbirine yapışır ve düzgün şekilde tavana uygulayamazsınız. ılık olan malzemeyi yapıştırdiktan sonra uzerinden ısıtıp iyice yapışmasını sağlamak gerekiyor.
http://i68.tinypic.com/5miiqt.jpg
Erkurt tamamlandıktan sonra Epdm (Adetaş oto izolasyon 10) döşedim.
http://i68.tinypic.com/nwemic.jpg
Epdm tamamladıktan sonra polyester (Adetaş oto izolasyon 11) döşedim.
http://i65.tinypic.com/wrnerq.jpg
Üç malzemenin kalınlığı toplam 12mm. Açıkçası sığıp sığmayacağı konusunda şüpheliydim ancak ucu ucuna sığdırmayı başardım. Tavanda hiç boşluk kalmadı
http://i67.tinypic.com/246qqtk.jpg
Aracın iskeletindeki boşlukları akustik süngerle doldurdum ve tavan izolasyonu tamamlanmış oldu.
http://i67.tinypic.com/2yosec2.jpg
Son olarak tavan döşemesini güzelce yerleştiriyoruz.
http://i64.tinypic.com/2ev8203.jpg
Tavan beton gibi oldu rezonans yok denecek kadar az. Ceviz büyüklüğünde dolu dahi yağsa tavanın çökeceğini sanmiyorum erkurt mukavemeti baya arttırıyor. Tavan izolasyonu kabin gürültüsünde yaklaşık 1dB gibi azalma sağladı, yağmurlu havalarda ise 6-7 dB 'e kadar çıkabiliyor. Gürültü de azalma az bir miktar gibi görünse de rezonans önleyiciler sayesinde sesin frekansı değiştiğinden araçtaki tokluk hissi arttı.
Konunun videosu
https://youtu.be/130ytEOp7ko
https://youtu.be/8p5FdmcV_sI
Motor bölümünü aşağıdaki sekilde akustik sünger ile ayırdım ve rolanti motor gürültüsü 4 dB daha azalarak 35dB seviyelerine indi. (W221 Mercedes S 320 CDI rolanti gürültüsünün altinda) Malzemenin çoğunu yapıştırmadan geçmeli sekilde montajladim, bakim zamanı basit sekilde çıkartılıp tekrar takılabiliyor. Kaputtaki Akustik sünger 1 yıllık hiçbir deformasyon veya bırakma yok.
http://i68.tinypic.com/2h2pj5j.jpg
Not: Yukarıda belirttiğim desibel ölçümleri Samsung S4 cep telefonu Sound meter uygulaması ile yapılmıştır. Hata payı oldukça yüksektir. Desibel metre ile yapılan ölçümler ilerleyen sayfalardadir
Malzemelerin değerlendirmesi
1. Focal BAM
Malzemeler içinde en başarılı Focal BAM
Ses kesme kapasitesi çok iyi
İnce
Esnek
Metrekaresi yaklaşık 3,5 kg
Kalınlık 5mm
Çok pahalı
2. Erkurt İzolasyon
İzolasyon yeteneği çok iyi
Yapıştığı yeri çok iyi tutması
Isıtıldığında esnek olması , rahat şekil alması
Rezonans önleyiciler içinde en başarılısı Erkurt, diğer rezonans önleyicilerle kıyas kabul etmez.
Metrekaresi yaklaşık 4 kg
Kalınlık 3mm
3. Firex Akustik Sünger (Doğal elastomerik kauçuk köpüğünden)
Yanmaz (infrared termometre ile denedim 200 C dereceye kadar bir şey olmadı. 200 C dereceden sonra hafif duman çıkarıyor. Ateşe tutulduğunda alev alma, damla vs olmuyor.
Nem tutmaması, küf yapmaması
Çok esnek olması
Ses kesme kapasitesi iyi
Hafif olması
Metrekaresi yaklaşık 500-1000 gr
Kalınlık 10mm – 20mm
Kendinden yapışkanlı olması
4. Bariyerli Adepan Oto İzolasyon 8
1mm 1700 dns PVC bariyer ve 6mm180 Dns İzolasyon süngeri
Ses kesme kapasitesi iyi
Çok esnek değil ama yine de esneyebiliyor.
Kendinden yapışkanlı ve ince
Yanıcı, su tutar
Metrekaresi 4kg
Kalınlık 7mm
Bu ürünü de oldukça beğendim.
5. Bitüself
Erkurt kadar olmasa da yerine gore islevsel bir rezonans önleyici
İnce oluşu ve kolay şekil alması bazı alanlarda kullanım kolaylığı sağlıyor.
Yapışkanı bırakma yapabiliyor üst üste fazla getirmeden rulo benzer bir malzeme ile üzerinde sıkıca geçip 24 saat sonra tekrar üzerinden geçerek iyice yapışmasını sağlamak gerekiyor. Temel rezonans önleyici olarak değil sadece yardımcı olarak kullanılması gereken bir malzeme
Kalınlık 1,5 mm
6. Bondeks Sünger 200 dns
Oldukça ucuz ve esnek bir ürün
Ses kesme kapasitesi orta seviye
Yapışkanlı değil ve su tutar
F/P olarak iyi bir ürün
7. Adetaş Oto izolasyon 10
Malzemenin dayanıklılığı ve esnekliği oldukca iyi. Hafif , kendinden yapışkanlı ayrıca doğrudan ateşe dahi tutulsa yanmayan sıkı bir malzeme ( Malzemenin esnekliği ve kıvamı uyku tulumlarinin altina koyulan meç denen malzemeyi andıyor ). Dalgıçların kıyafetlerinde kullanilan EPDM (Ethylene Propylene Diene Monomer ) den yapıldığından ses yalıtımının yaninda ısı izolasyonuda sağlıyor. Ses kesme kapasitesi kalınlığına göre makul.
Yanmaz ve su geçirmez.
Kalınlık:5mm
Metrekaresi 1,7 kg
8. Adetaş Oto izolasyon 11
Polyesterden yapılmış 110 C dereceye kadar ısıya dayanıklı esnek ışık gecirgenliği olan oldukça ince kendinden yapışkanlı bir malzeme. Bu malzemenin inceliğine ve görünüşüne göre sergilediği performans beni baya şaşırttı. Tavan gibi fazla boşluk olmayan yerlerde kullanmak icin ideal. Fiyatı uygun ve ses kesme kapasitesi iyinin üzerinde.
Kalınlık :4mm
Metrekaresi 2kg
Yaptığım denemelerde en iyi sonucu Erkurt üzerine 2cm Firex akustik süngerle aldım.
Ancak kalınlık itibariyle her yerde uygulamak mümkün olmuyor. O nedenle her ürünün kullanılacağı yere göre avantaj sağlıyor.
İzolasyonun oldukça uzun süren bir işçiliği var. Sesle mücadele etmek çok zor bir iş. Çoğu bölümün izolasyonun tahminimden daha uzun sürdü. Kullanacağım malzeme ve kalınlıklarına deneme ve yol testlerinden sonra karar verdim ve ince bir işçilik yaparak malzemeden kaçmadım. İzolasyon yaparken birçok ön görülemeyen sorunda çıktı. Kimi parçalar kırılmış, kimisi yerinden oynamış gevşemiş yer yer iyileştirmeler ve güçlendirmeler yaptım, bu iyileştirmelerin trim seslerine de çok faydası oldu. Ön cam otomatiği arıza yaptı tamiri 2-3 saatimi aldı. Bazı yerlerde tek başına çalışmak zor bir yardımcı olması iyi oluyor, bana kayınpederin çok yardımı oldu sağolsun kendisinde her türlü alet ve edevatın bulunması işimi kolaylaştırdı. İzolasyonun kabin gürültüsü ve trim seslerinde azalma, cukur ve kasislerde araca tokluk hissi vermesi, Kaporta mukavemetini arttirma ve araç icindeki yüksek muzik sesinin dışaridan duyulmaması gibi faydaları oldu.
hay maşallah kazasız belasız güzel günler bin hocam.Tekerine taş gelmesin inşallah :)
Muhteşem olmuş. Sence tahmini kaç kg toplam ağırlık geldi?
Yol & motor sesini ne kadar kesiyor?
Kapıdaki driver performansı artar, olabildiğince alt frekansa inmesi için altyapı yapmış oldun.
Malzemeleri çok güzel kıyaslamışsın, fotolarla uygulama net.
Tekerlekler çok ağır, eski konunda da söylemiştim. Estetik olarak güzel tabi, ama performansı yamultuyordur.
İzolasyon genel sessizliği arttıracağı için ses sistemi kalitesi/kalitesizliği daha çok ortaya çıkar.
Çok güzel bir çalışma olmuş. Güle güle kullan.
Hocam elinize sağlık. Gerçekten karşılaştırmalar vs çok bilgilendirici. Kendi başıma böyle bir şey yapma imkanım yok ama bilen birisiyle yapmayı çok isterim. Totalde tüm bu yaptıklarınız ne kadar sürdü, toplam maliyet nedir, bir de araca ne kadar yük bindirdi? Çok ağır malzeme olduğunu düşünmüyorum ama yine de merak ettim.
Bu tarz uygulamaları yapan dükkanlar var mı?
Zamanında ses sistemcim ile konuşurken davlumbaz içlerine ve kapılara izolasyon uygulamak istediğimde kapılardaki izolasyonun yeterli olduğunu bir çok araca davlumbaz izolasyonunun para etmediğini lastik genişliği jant küçülmesi dışında ne yaparsam yapayım o yol sesinden kaçamayacağımı söylemişti. Ben de askıya almıştım.
Tecrübelerinizi de belirtirseniz çok sevinirim.
Maşallah emeğinize sağlık, başka bir 206 dan inip sizinkine binmek lazım :) Arada eminim dağlar kadar fark olmuştur..
Araç üst sınıf sessizliğindedir şimdi. Elinize sağlık.
Abi vur dedik öldürdün :D @rain man ; yapan yerler var ama bir çoğu kendilerini uzaya mekik fırlattıklarını düşündükleri için fahiş fiyatlar isteye biliyor. Bir de uğraştırıcı ve zaman alıcı bir iş olduğu için hazır paket sistemi çakmak varken niye izolasyonla uğraşsınlar. Bir de onlar sadece kapılara yapıp bırakır genelde.
Helal olsun elinize sağlık. İmrendim vallahi.İmkan olsa da ben de yapsam bunu arabaya. :)
usta sen naptın.suya atsan batmaz bu araba :)işin şakası tabi
eline koluna sağlık,kesene bereket...ses durumu nedir şuan.
bu arada o aracı yormamanız adına takmanız gereken ebat 205-40r17 esasen 195-40r17 bile takılabilir.her konuda size + olarak döner.
Teşekkür ederim Murat abi, aslında böyle izolasyon işine seninle ev ve oto ses sistemleri hakkında konuşmamızdan sonra karar verdim. Bu konuda tecrübelerin bana oldukça yol gösterici oldu
Rolanti motor gürültüsü izolasyondan sonra 39-40db seviyelerine indi. ( En son guncellemelerden sonra 35dB e indi )
Yol sesinde ise farklı asfaltlarda denemelerim oldu .ortalama 70 db olan kabin gürültüsü 63db seviyelerine indi. (zihinde canlanması açısından 2000w bosch elektrik süpurgesi ile arcelik şarjlı mini el süpürgesi arasindaki gürültü farkı yaptığım ölçülerde 7db geldi)
Trim sesi şu anda sıfır tamamen kesildi. Kapıların kapanma sesi ve kaportaya vurunca çıkan ses çok karizmatik oldu :)
Ağırlık konusuna gelince izolasyonun yaklaşık 80 kg lık bir artışa sebep olduğunu tahmin ediyorum. Jant lastik +izolasyon vs ile 1090 kg civarlarındadır aracın ağırlığı.
Tekerlekler konusunda sana katılıyorum abi , standart bir jant lastik bir çok açıdan oldukça faydası olur. zamanla belki bu konuyu da gündeme alabilirim.
Teşekkür ederim. Süre olarak hemen hemen 7 haftasonu (14 gün) sürdü. Hem tek yaptığım için hem ilk defa yaptığım için hemde iyi bir işçilik çıkarmak adına ince ince çalıştım yinede baya uzun sürüyor.
Yapanlar var konuştuklarım fiyat olarak malzemeyi ben alırsam sadece işçilik için 2000 TL istiyorlar onda da 2 kat falan yapmaz adam, zaman alıcı bir iş uğraşmak istememekte haklıdır . Malzemeler kargo ücretleri ile falan 2bini kafadan geçti oturup hesaplamam lazım. Lastik ebatları gürültüyü çok etkiliyor. sadece pütür uygulamaları ile yol sesini azaltmak hayalden bir adım öteye gitmez. Tam ve kapsamlı bir izolasyon yapılmayacaksa kapılara yapıp bırakmak mantıklı.
Aynı şey benimde aklıma geldi sandal gibi oldu araç :) bahsettiğin ebat lastiklerde tercih edeceğim eğer jantları değiştirmezsem.
Hanım bizim arabanın sessiz olduğunu başka arabaya binince anlıyorum diyor. Sıfır km tourneo connect kullanıyorum iş için. İzolasyondan önce bana baya sessiz geliyordu şuan ise benim 206 dan sesli gelmeye başladı. Genede bi noktadan sonra ilerleme olmuyor artık çift cam falan devreye girmesi gerekiyor.
Ses seviyesi ölçümlerini neyle yaptın?
Ellerine sağlık Malzemeleri nereden temin ettin ve maliyeti yaklaşıkne kadar oldu?
V desen lastikte çok yol sesi yapar. Bilgin olsun.
elinize sağlık oldukça emek ve vakit harcadığınız için yeri gelmişken aklımdaki bir soruyu sormak isterim
uzun süredir uzun yolda d segment şirket aracı kullandığımdan sanırım kendi aracımda özellikle arka taraftan gelen lastik sesine takmış durumdayım linkteki üründen alıp bagajda mümkün olduğunca gizli kalacak şekilde uygulamak istiyorum faydalı olur mu sormak istedim
Akustik Piramit Sunger - Yanmaz Piramit Ses Yalıtım Sungeri
öncelikle rulman ları kontrol etmek de fayda var.
izolasyon işini haftasonlari yaptığım icin parça parca ilerledim. bagaj izolasyonu yaptığımda gürültüde bir miktar azalma oldu. ama benim araba hatchback. bir miktar azalır ama sizi mutlu eder mi bilemiyorum. Aracıniz nedir
rulmanlarda problem olacağını sanmıyorum çünkü birkaç ay öncesi tamamı kontrol edildi ve sol ön rulmanda arıza çıktı değiştirmiştim. benim aracım da hb (astra j)
kıyasladığım araç ise 2016 passat. lastiklerim 2016 üretimi yaklaşık 10bin km oldu, yani ne yeni ne de eski diyebilirim. kulak alışkanlığı sonucu oluşan bir hassasiyet sanırım benimki