Arabaya yapılanlar tam profesyonel işi modifiye olmuş, elinize sağlık. Nazar değmesin, keyifli gazlamalar.
Warm Hatch
Hot Hatch
Arabaya yapılanlar tam profesyonel işi modifiye olmuş, elinize sağlık. Nazar değmesin, keyifli gazlamalar.
Cok tesekkurler. Sinifi icin bir nevi fiyat performans araci gibi bir durumu var mito'nun. Ben de surusunu cok seviyorum. Su an tek ciddi eksigi aracin mekanik kilit diff'i. Elektronik Q2 gunluk hayatta guzel is yapiyor ama pistte arabanin yavaslattigini gissediyorsun.
Racing diff'ten mito icin kit yapacaklarina dair sozu aldim. O eksigi de tamamlarsak, bu sefer oldu diyecegim ins.
Cok tesekkurler.
Herkese Selamlar,
Son zamanlarda yaptıklarımı biraz özet geçeyim.
Yaklaşık 1 ay önce Utku ile birlikte yazılımı güncelledik. 3000 devirden itibaren 1,5 bar sabit basılıyor. 5000 devirden sonra bilinçli şekilde basıncı kısıyoruz. Artık 6000 devirde 1.2 bar basınç rahatlıkla basabiliyoruz. 6500 devirde de yaklaşık 1,15 bar basınç talebi ile devir bandı sonlanıyor. Artık 2500'den 6500 devire kadar tüm devir bandında tork var. Bunun ana sebebi tabiki de atmosferik egzantirikleri. Benzer projeye girişen herkezin bu egzantirikleri takmasını tavsiye ederim. Tüm süreci çok rahatlatıyor.
Bunun yanı sıra diğer yaptıklarımızı da özetleyeyim, biraz parça parça olacak ama buyurunuz:
Spor cat'dan DP'ye geçtik. Onu güzelce seramik yününe sardık. Keza intake kısmındaki izolasyonları da yeniledim (fırında tavuk spek)
DP'den sonra cold start sesi daha da delirdi. Normal kullanımda intake sesiyle beraber içeri güzel bir ses veriyor, dışarıda çok bir ses yok hala. Spor cat vs DP deyince, doğrusu hem egt olarak hem de basınç olarak çok da fark hissetmedim. Kasım ayında vize zamanı spor cat'i geri takacağım. En azından kış vakti o cat ile devam ederim gibi. Çünkü DP'den ötürü benzin kokusu bariz var. Biraz da araba zengine ayarlandığından gazlayınca biraz fazla koku oluyor. Hem de vicdanen çok rahat değilim.
4 mevsim kumho'ları çıkarıp tavan arasına kaldırdım. Goodyear Eagle F1 Asym 5'leri taktım. Mişi PS4 ile Asym 5 arasında çok gidip geldim doğrusu. Geçmişte PS4 kullandığımdan iyi bir lastik olduğunu biliyordum. Sinan koç'a danıştım, çünkü o Goodyear'ın tanıtımını falan yapmıştı yakın zamanda. Dedim abi gerçekten iyi mi? Gerçekten iyi lastik dedi Asym 5 için. PS4'ten de set olarak 300tl daha ucuz olduğundan Asym 5'i aldım. Çok memnunum. Yaklaşık 1.000 km'den fazla kullandım, günlük kullanım adına hem performans hem de konfor açısından baya iyi çıktı. Tavsiye ederim.
Bir @BARR olamasak da, biz de kendimize göre detaycılık yaptık. Annemin halı yıkama makinesi ile koltuklara ve taban halılarına daldım. 10 yılın pisliği çıktı valla.
Son olarak da bu hafta sonu intercooler'ı borularıyla beraber söküp temizledim. Geçmişte turbo yağ kaçırmıştı, ondan bu iş hep aklımdaydı. Borularda az bişi yağ çıktı ama cooler temiz sayılırdı. Yine de benzin ile bolca anyo ettirdik hepsini.
Gunun baslangicinda tamponu soktum:
Borular ve intercooler disari alindi:
Temizlendi:
Cirak bana yardim ederken:
Gun sonunda her seyi yerine taktik ve yag sogutucunun yeri icin dogrulamamizi yaptik. Onun da borularini bu hafta hazirlayacagim ins.
DP ye geçmen bence iyi olmuş.
şu fıskiyelelerin testini yaptınmı.iat da nekadar bir fark oluyor.
eline emeğine sağlık @rahmitanir
not:etrafında 107-c1 yohhmu hiç bir gergi ölçüsü alsan ))
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Fiskiyeyi, fiskiye konusunda yazmistim abi IAT yaklasik %10 dusuyor fiskiye ile. Gerci bende iat zaten dusuk, ondan oturu de fiskiyenin katkisi dusuk kaliyor olabilir, degerlendirmek lazim.
Gergi konusunda piyasa baya durgun, galiba tum MiTo'lari gergiledik artik memlekette
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
ses çok tok olmuş Rahmi, çok beğendim. DP kesinlikle çok fark yaratıyor Mito'da.
süre ölçümleri yapma şansın oldu mu öncesi sonrası? ne kadar bir iyileşme var?
araç bize geçmiştir konu kapanabilir. rahmi diesel egea aldı.
Romeo <3 Giulietta
Sagolasin abi. Sure olcemedik henuz. ***** asiri sicaklar biraz gecsin, oyle olcmek istiyorum.
Sizleri dizel egea ile evinizden gelip aldigimiz, ve o egea ile yag sogutucum icin hidrolik borulari yaptirmaya gittigimizi inkar etmiyorum Onur bey.
Emek, alin teri, hatta ufak tefek siyriklardan akan kanimizla bezenmis MiTo'muz satilik degildir :P
Meth kit olayına da el attım sonunda.
Yerli bir markamız olan Bosphorus innovations'ın sahibi Kemal ile geçmişte tanışıklığım vardı. Kendisine meth kit için iletişime geçmiştim, hemen aşağıdaki LCD ekranlı Stage 1,5+ Turbo Meth Kitimizi temin ettik.
Burada çoğu kişi Bosphorus innovations'ı az çok tanıyordur ama yine de Bosphorus İnnovations adına bir parantez açmak isterim. Kendileri ebay ve Aliexpress üzerinden genellikle ihracat şeklinde satış yapan bir firma, 70'ten fazla ülkeye meth kit satışı yapmışlar. Elektronik tasarım ve üretim kendi bünyelerinde yapılıyor. Kiti tamamlayan diğer malzemeleri ise çeşitli kaynaklarından tedarik ediyorlar.
Montaj için detaylı video çektim ama düzenlemesi vakit alacak. O sebeple şu an için bazı ufak fotolar sadece paylaşayım.
Özellikle elektrik işleri çok fazla ve detaylıydı. Baya bir tesisat çekme, lehimleme işi mevcuttu. Özellikle benim göğüsün ortasındaki sensörleri içeren paneli güncellemem gerekti, çok uğraştırdı. Emme hattına takılacak nozzle'ın oturacığı kısım için ufak bir kaynak işi yapıldı. Kaynak hariç diğer tüm işleri kendim yaptım ve 1,5 günden fazla zamanımı aldım.
Orta panel spagetti görseli:
Aynı panelin toplanmış hali:
Kaput altına eklenmiş olan selenoid valf ve ona bağlı kırmızı meth hattı. Mavi renkli hortumlar ise yeni eklenen vakum hatları.
Bagajın kenarına konulan depo ve çok da görünmeyen pompa:
İlk test sürüşünde selenoid valfin çalışmadığını tespit ettim. Bununla ilgili zaten voltaj koruması diye bir şey olduğunu biliyordum. Eğer aracın sağladığı voltaj 13V'den düşük olabiliyorsa selenoid valf çalışmıyor. Bunu engellemek için selenoid valfi akışın ters yönünde bağlamak yeterli oluyor. Sonrası ise bingoooooo!!!
Test sürüşünde %50 su %50 meth karışımı ile hava sıcaklığı 34C iken, iat 33C idi. Yani meth kit ON/OFF arasında iat'de 10C'den fazla fark var. Ve sürüşte ne aksırma, ne öksürme en ufak bir tuhaflık yoktu. EGT ise yaklaşık 80-100C kadar daha düşük.
Bujilerim biraz eski, onları da yenileyip detaylı loglar alacağım. Akabinde yazılımda avansı biraz açabiliriz, loglara göre hareket edeceğiz.
süper değerler, performansa güzel katkı sağlayacaktır. yerli bir girişimi desteklediğinin için de ayrıca tşkler dostum
nokta atışı altın vuruşlar..
mermiler seksin alemde teksin
Romeo <3 Giulietta
Methenol kiti tedarik ettiğim Bosphorus Innovations'ın sahibi Kemal, montaj için ingilizce bir video çekmem konusunda bir ricada bulunmuştu. Ben de kamera ve mikrofon konusunda biraz kısıtlı imkanlarla da olsa da, dilim döndüğünce bir şeyler anlatmaya çalıştım.
Bazı noktalarda ses kalitesi malesef bariz düşüyor. İzlemek isteyenlere kulaklıkla izlemelerini tavsiye ederim.
Montaj sonrası zaten ilk denemelerde IAT açısından çok carpıcı bir fark olduğunu zaten belirtmiştim.
Ama gücün geleceği bir başka önemli değişken de avans tabi.
Henüz yazılım meth öncesi pompa benzine göre uygun olan düşük avanslı (max 9 avans) versiyon. O haliyle meth kapalı vs %50 su-meth karışımı ile log aldım. Bu haliyle bile avansda ciddi iyileşme mevcut. Pompa benzininde araç avans açmayı denerken vuruntu algılayıp avansı geri kısıyor, meth'li halinde avansı izin verilen seviyeye hızlıca açabiliyor.
Yakın zamanda @utkunoa ile yazılımda avans değerlerini tekrar düzenleyeceğiz, o halini ayrıca paylaşırım.
Meth kitten sonra avansı açtık, tahminim de ötesinde avansa izin verdi araç doğrusu, ilgili log:
Aslında bu gece adam akıllı dragy ile süre alacaktım, unun için planyapmıştık ama yasaklar izin vermeyecek.
Bu sabah işe giderken yolun sakin bir bölgesinde kısa bir bastım, şöyle oldu:
T-JET MiTo with GT1446 100-200km - YouTube
Her noktasında ayrı emek var maşallah. Son hali oldukça keyifli yürüyor. Gözümden kaçmadıysa görmedim takribi kaç kaç beygir civarıdır şu an?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)