User Tag List

Sonuçlar: Sizce hala warm hatch mi yoksa artık hot hatch mi denmeli?

Katılımcı sayısı
30. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Warm Hatch

    9 30.00%
  • Hot Hatch

    21 70.00%
Sayfa 39/40 İlkİlk ... 2937383940 SonSon
744 sonuçtan 723 ile 741 arası

Konu: Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

  1. #723
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @punto_multijet Kaan abimiz kırmızıyla çok can yakıyor diyeceğim de, adam çok kral bir aile babası. Çekime bile oğluyla, eşiyle geldi. Ama evet, kırmızı araba net can yakacak kıvamda

    Çok teşekkürler bu arada.
    eyv kardeşim teşekkür ederim güzel sözlerin için.

  2. #724
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Umut.



    Video amenos diye basliyor, misyonerlikte son nokta :P
    Video 1 saat plus olacak, ins izleyici icin doyurucu ve dikkat cekici olur.
    Malesef aliex'te hazir olarak yoktu. Soktukten sonra olculerini alip bisiler uydurulabilir tabi. Ama su an hyundai is gordu.
    crdipower dan faydalanmışsın )

  3. #725
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    crdipower dan faydalanmışsın )
    Abi, N power diyelim :P
    İlk N prototipi dizel accent'mis zaten

  4. #726
    suhade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    36
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar Rahmi,
    Aracında radio nun zayıf çekmesi ile alakalı sorun yaşıyor musun. Ben hem orjinal hemde sonradan taktığım radio ile zayıf çekme sorunu yaşıyorum malesef.

  5. #727
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı suhade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar Rahmi,
    Aracında radio nun zayıf çekmesi ile alakalı sorun yaşıyor musun. Ben hem orjinal hemde sonradan taktığım radio ile zayıf çekme sorunu yaşıyorum malesef.
    Ben radyoyu spotfy disinda gercekten hic kullanmiyorum. O sebeple yorum yapamayacagim.

  6. #728
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    9.381
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    59 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı suhade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar Rahmi,
    Aracında radio nun zayıf çekmesi ile alakalı sorun yaşıyor musun. Ben hem orjinal hemde sonradan taktığım radio ile zayıf çekme sorunu yaşıyorum malesef.
    geçen gün 1 günlüğüne arkadaşın Mitoyu aldım, bluetooth yoktu radyo kullandım ve istanbulda radyo performansını hiç beğenmemiştim, ana radyo kanallarını bile her yerde bulamayıp geçtiği oluyordu. kronik sanırım

  7. #729
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizim ufaklığın vize haftası geldi çattı. Randevum önümüzdeki perşembeye. Öncesinde vize hazırlıkları için aşağıdaki leri bu hafta sonu yaptım:
    • Meth kiti sökme
    • Yarış koltuğunu söküp OEM koltuğu takma
    • Coilover'ları yükseltme
    • Kutu içi filtre takma
    • 200cell cat takıp egzoz muaynesinden geçme

    Hazır girişmişken, oem amörtisör takozlarını da sıfırladım ama bunun fotosunu çekmemişim. Bir de geçen haftaki Almanya seyahatimde aldığım strongflex ön salıncak bushing'lerini sıfır OEM salıncak alıp, ona çaktırdım. Eski salıncaklarda gözle görülür bir yamukluk vesaire yoktu ama, onları da tamamen sıfırlamış oldum. Eski vs yeni salıncak görseli şu şekilde:


    Bir aksilik olmazsa Cuma günü arabayı eski haline getireceğim. Hatta meth kitin tüm hortumunu, anahtar başı ezilmiş rakorlarını da yenileyip öyle takacağım.

  8. #730
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Persembe gun sonuna aldigim vize randevusunda, arabamla ilgilenen gorevli arkadas muthis uyumlu, icten birisiydi. "Abi keske warex de taksaymissin, onu da gecirirdik" Diyerek, sorunsuz sekilde vizeyi gectim.
    Cuma gunu de koltugu geri takma, coili yukseltme, meth kiti geri takma ve hortum/fittingleri yenileme, hava filtre kitini geri takma gibi islemleri yapip, arabayi tekrar surulebilir hale getirdim.
    Ozellikle koltuk arabanin tum hissiyatini degistiriyirmis, oem koltukla hic rahat edemedim.

    Geri montaj esnasinda sadece bir kac foto cektim. Birisi coilleri yukseltip, temizleyince ortaya cikan Nurburgring logosu:


    Bir de temiz kaput alti fotosu ile haftaya nokta:

  9. #731
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gözlemlerime göre meth kitin depo boşalma hızı nispeten yavaşlamıştı. Arabanın gidişinde vs hissedilir sorun olmamasına rağmen, riske atmamak için daha önce hiç değişmemiş olan selenoidi ve 1 yıl önce taktığım 283cc'lik nozzle'ı sıfırı ile değiştirdim.

    Aslında bu ikisi için de yıllık şekilde ultrasonik temizlik yapmak da yeterli ama dediğim gibi, yaklaşık 4 yıldır aynı selenoid valfi kullandığımdan, ona sipariş verirken, nozzle'a da sipariş geçtim, temizlikle uğraşmadım.

    Öncesi ve sonrasında da selenoid & nozzle ikilisi dışarıda kalacak şekilde test yaptım. Öncesinin videosu yok, sadece sonrasını çektim ama neredeyse iki katı daha büyük bir çapta suyun pulvarize olup atıldığını gözlemledim. Sonrasının videosunu bırakıyorum:
    Bosphorus Innovations WMI kit 283cc nozzle test - YouTube
    Not: yerdeki tüm poşet ve çırt kelepçe çöpleri iş bitiminde toplanmıştır

    Aynı akşam Menemen - Balçova arasında otobandan tatlı gazlayarak gidip geldim. Daha önce benzer sürede meth yarım depo bile gitmezken, bu sefer meth seviyesi nedeyse full depodan dibe kadar indi. Yani attığımız taş, ürküttüğümüz kuşa değdi.

    Her zamanki gibi kaput altı fotosu ile noktamızı da koyalım:

  10. #732
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  11. #733
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese mutlu yillar.

    2024'un son modu olarak MiTo'ya 100cell cat taktim.

    Gecmisten hatirlatanlar vardir, eski setupda 200cell cat ile araci kullaniyordum. Final setupda ise cat kullanmiyordum, sadece vizeden kolay gecmesi icin 200cell cat'i kolayca sok yapabilecek flanslar egzoz uzerinde mevcuttu.

    Hem koku yapmasi, hem de olasi polis kontrolunde basimin agrimamasi icin Per Garage araciligi ile Miltek'in 100 cell cat'ini tedarik ettim. Bahsettigim flansli noktaya Gurkay Egzoz'da Sinan usta araciligi ile yarim saatte montaji tamamladik. Cat'in sesi bir nevi kismasindan oturu de daha once orta susturucu yanina yaptirdigim drone rezenatorunu de sokup attik. Oncesi sonrasi ses neredeyse degismedi.

    100 cell cat'imiz:




    Montaj sonrasi egzoz setup gorselimiz:

    Onden bakis:


    Arkadan bakis:


    Tum setup:


    Piste giderken hala cat'i sokup de giderim kafasindayim. Her ne kadar ilk izlenimim basinc ve egt'de hatri sayilir bir degisiklik yok.

  12. #734
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaki sis fari ve geri vites lambasi bir suredir icine su alip, çirkin bir goruntu veriyordu. Uzun suredir bu duruma el atmamistim, sikintidan ne yapayim derken parcacima soyledim, ikisi toplam 1250₺ gibi uygun bir rakama magneti marelli kutusunda parcalari getirdi. Bunlari montajlamak icin daha once arabanin hic sokmedigim ender noktalarindan birisi olan arka difusor plastigini de sokup takmis oldum.

    Eski vs yeni:


    Montaj sonrasi:

  13. #735
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese selamlar,

    Biraz sessiz kalmıştık, periyodik bakımla geri dönüş yaptık.

    Fren hidroliği, yağ ve buji değiştirdim hafta sonu. Nisan ayı itibari ile pist etkinlikleri ufaktan başlar gibi duruyor, onlara hazır olmak adına bakımı aradan çıkardım. Çok istekli olmamakla beraber Körfez'e deneme amaçlı çıkıp, İst Park'da etkinlik olursa oraya gideceğim. İzmir Pisti zaten yıkılmanın eşiğinde, eski şanlı pist günlerimiz artık çok uzakta yani.






    İlk kez buji gap ölçüsünü sentil ile kontrol ettim ve gerçekten 2'sinde 0.05 kadar ölçü kaçıktı.


    Bir de Türk işi ekonomik İtalyan rüya garajı konusunda bir aksiyonumuz oldu. Eşimin Citroen C3'ünü satıp, sıfır km Egea Cross Launch dizel oto aileye katıldı. Bu sayede MiTo artık hatrı sayılır miktarda daha az KM yapmaya başladı.

    NOT: Traktör ekonomik rüya garaja dahi değil :P

  14. #736
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egea hayırlı olsun. Bakım candır Mito artık keyif odaklı olacak belli ki. Maşallah 2 araca da. Buji gap leri için bir işlem yaptın mı ? Türk işi tamir yöntemi denemek suretiyle çekici alıp bujilerle bir istişare yapıldı mı

  15. #737
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egea hayırlı olsun. Bakım candır Mito artık keyif odaklı olacak belli ki. Maşallah 2 araca da. Buji gap leri için bir işlem yaptın mı ? Türk işi tamir yöntemi denemek suretiyle çekici alıp bujilerle bir istişare yapıldı mı
    Sağol abi.

    Gap için tatlı tatlı olmak suretiyle, tahta zemine tırnağı dayama suretiyle, 100kg+ vücut ağırlığımın çok ufak bir kısmını bujiye yüklenerek istenilen mesafeye getirdim

    Montaj sonrası, acaba bujiyi bozdum mu korkusuyla ufak bir tur atıldı ve sorun olmadığı kanısına vardım

  16. #738
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bagajda hali kullanmiyorum, baya bir zaman once cesitli sebeplerle ufak ufak hasarlar almisti, ben de sokup depoya kaldirmistim.

    Ama bagajin goruntusu goz tirmaliyordu. Ses acisindan da faydasi olsun diye noise off taban izolasyonu alip hafta sonu uyguladim.

    İlk olarak oncesi foto birakalim:


    Bagaji komple kaplayacak sekilde parca parca uygulayip, ustune de kaucuk rulo ile ezdim. Arka koltuk alt kismini da tum alan olmamak kaydi ile bir miktar uyguladim.

    Koltuk yok iken sonrasi:


    Koltuk takinca sonrasi:


    Her bir plaka yaklasik 1 kg agirligindaydi. Firesiyle beraber 5 plaka kullandim, tahmini 4-5 kg agirlik arabaya eklemis oldum.

    Arkadan gelen yol sesi ciddi azaldi, gorsel de cok daha derli toplu oldu.

    Bir de, yıllar sonra kutu ici filtreye geri dondum. K&N filtreyi kutu icine taktim. Daha once kullandigim K&N acik filtre ve kendi imalatim olan cold air intake'e gore basinc ve iat yi baya kiyasladim, her sey ayni diyebilirim. İat olarak zaten zarari olmayacagina emindim ama acaba ust devirde falan basinc kisar mi endisem vardi kutu ici filtre icin. Cok sukur, her sey OK, boyle devam.


    Acik hava filtre yerine, kutu icine gecmemin ana sebebi, olasi cevirmede vs daha az dikkat cekmek. Bu sekilde kaput alti neredeyse oem artik. Art niyetli olana hic denk gelmemis olsam da, gelirsem kulp takacak bir sey vermek istemiyorum.

    Bir de acik filtreden gelen o guzel turbo, emis, dumb valve sesleri falan da tamamen gitti. Her ne kadar amacina hizmet etse de, insan illa o sesleri bazen ozluyor. O sebeple cold air intake ve acik filtre depoda duruyor, elden cikarmayacagim.

  17. #739
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vites atislarda sanziman takozu vuruntu yapiyor ve sol on amortisor takozunun durusu bir tuhafti. Bu sebeple amortizor takozu ve sanziman kulagini onden siparis edip, arife gunu Tanir Oto'ya daldim.

    Yine gecen hafta einhell marka darbeli sarjli somun sıkma aleti aldim. Onu da ilk kez denemis oldum. Kagit uzerinde 205nm peak torku oldugu icin tum vidalari söktü. Sadece bijonlari direk sokemedi. O sebeple gerçekten 205nm degil ama cok cok kullanisli. Ornegin on amortisoru janti soktuktan sonra sadece 10 dk icinde sokebildim. Benim gibi devamli arabayla ugrasanlara tavsiye ederim, cok kullanisli alet.

    Sabah arabaya ilk dalisim ve amortisor elde, einhell arka planda.


    Sanziman takozunu sokunce, asıl sorunlunun takozun bagli oldugu kulak oldugunu anladim. Onun fotosunu cekmemisim ama kulak ustundeki kucuk halka kaucuk tamamen dagilmis. Ona tornacida fiberden yeni bir sey caktirdim, orijinal parcadan da ayrica siparis verdim, haftaya gelecek. Tornacinin caktigi parca bir daha ses yapana kadar yeni parcayi depoda tutarim.

    Asagida sanziman takozu, kulagi ve travers gergisi yenilendi, asagidan tek foto bu.


    Sonrasinda kenarda duran buyuk paketteki bayram sekerini actim.


    Yaklasik 1 yildan fazladir OMP'nin bucket yaris koltugunu kullaniyordum, gazlarken falan ozellikle cok memnundum. Ama inip binerken koltugun kenarina surtmekten sol alt kenarda hatri sayilir bir yirtik olustu. Koltugu kaplatayim diye bakinir, bir de yenilerin fiyatina bakayim dedim. Bir de yaris kemerinden arka koltuga kolayca canta atmak falan biraz dert oluyor, esim bu konuda ufaktan soyleniyordu. Sparco R100'un fiyatini moto punto'da uyguna gorunce, bir de 12 taksit yapinca hemen siparisi verdim, 2 gunde geldi. Mevcut koltuk plakasinin deliklerinden 2 tanesini gezer hale getirince, montaj da kolayca oldu.









    Bir de kumas baglantili kemer tokasi alacagim, onu 4 nokta kemeri taktigim kancalardan en sagdakine montajlayip, oem kemeri de artik kullanir olacagim.

    Son olarak meth nozzle ve selenoidini de ultrasonic temizlikte elden gecirttim. Depo bosalma hizi bir tik yavasladigini hissediyordum bir suredie. O da temizlik sonrasi normale dondu gibi.

    Son olarak aşağıdaki fotoda cok net gozukmese de, aku hizasindaki ic kenardan gecen kablolar biraz daginikti. Ona da amazondan guzel bir kablo kilifi aldim, cok daha derli toplu oldu. Arife gunu islerimizi asagidaki foto ile noktaladik.
    Konu rahmitanir tarafından (31-03-2025 Saat 18:03 ) değiştirilmiştir.

  18. #740
    Kutay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst/Bakırköy
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapılan tamirler için elinize sağlıklı, yeni gelen ciciler için de güle güle kullan. Ben 2 yılda Recaro Gt koltuklarını bulamayınca aynı sparcolara niyetlemiştim. O ara recarolar denk geldi
    147 İnsta: Kuti.147

  19. #741
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kutay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yapılan tamirler için elinize sağlıklı, yeni gelen ciciler için de güle güle kullan. Ben 2 yılda Recaro Gt koltuklarını bulamayınca aynı sparcolara niyetlemiştim. O ara recarolar denk geldi
    Cok sagol Kutay. Bugun oem kemeri kullanmak icin sanayine kemer tokasi da aldim, artik, hem sportif hem de konforluyuz. Sparco R100 maliyet, sportiflik ve konfor acisindan net beklentilerimi asti. Sadece eski koltuga gore bir tik daha yuksekteyim cunkueski koltugun taban halisi 1 parmak ya vardi ya yoktu. Bunda ise hatri sayilir bir doseme katmani oldugundan illa ki bir tik yukarida kaliyor. Oem koltuga gore ise hala alcaktayim tabi.

    Son olarak MiTo'yu bugun boyaya biraktim. Tampon marspiyel ve tavan biyanacak, komple seramik yapilacak. Hafta sonu aksilik olmazsa teslim alacagim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •