arabama bak be yazın bende![]()
www.honda-tech.com
_____________
çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....
Ah şu RS' ler
bekarken sahip olamadım.. şuan olabileceğimi de düşünmüyorum![]()
Çok güzel araç gerçekten keyifli sürüşler, keyifli bakımlar![]()
Beklemedeyiz![]()
1998 Şahin S 33 AJZ 68
1997 Şahin S 01 UD 969
2001 Şahin 1.6 ie 01 BG 670
2000 Civic 1.6 İes 01 DOZ 84
1994 Doğan SLX 80 EK 054
Evet, pek çetrefilli sıradaki bölüm ile devam edeyim
Daha önceden anlattığım gibi son ana kadar motor içine kadar girme niyetim yoktu. Zaten güzel çalışan ama biraz yağ yakan bir motorum vardı. Diğer yandan motor içinin ne durumda olduğunu da çok merak ediyorum. Zaten başıma hep bu meraktan geldi
Şubat 2018 ara tatilindeyim. Daha ilk günden hemen Bülent abinin kapısına dayandım. Hedefim 2 haftalık tatilde arabayı toplayıp 2. dönemde de keyfini sürmek. Hayaller hayaller
Dediğim gibi motorun içi epey bir yağlı ve pis, kulaklar sensörler filan da değişecek. En iyisi motoru çıkaralım, sonrasına bakarız dedik.
Motoru indirdikten sonraki durumu
İşte tam o sırada motorla ilgili her şeyi başlatan o saçma kararı verdim: Zaten conta takımında subap lastiği de var. Kapağı açalım kontrolünü yapalım, lastikleri contaları değiştirip kapayalım. Ama şunu hesap etmedim. Motor ilk defa açılıyor ve bir müddet lpg ile kullanılmış. O saplamalar kolay kolay açılır mı hiç. Açılmadı tabiHer kafası kopan saplamada başımı vuracak taş aradım. Sonuçta 3 saplamanın kafası kırıldığı için kapağı açamadık.
Ertesi günü motoru attık bagaja, götürdük tornacıya. Tornacı sağolsun 2 tane yaya kaynak getirdi. Adamın umurunda değil ki.
Tornacıdan sonra motoru rektefeciye götürdük. Kapağı kontrol etmesi için bıraktık. Yine ertesi gün güzel haberler geldiSubapların gaydlarla birlikte değişmesi gerek, lpgden ötürü durumları iyi değil, yani sadece subap lastiği değiştirip yola devam edemeyeceğiz, bu işler öyle kolay olmuyormuş
Hemen düştük parça arayışına. Araba toplamanın da en zevkli kısmı burası zaten.
Bulunmaz denilen subapları iki farklı servisten temin ettim. Yanlış hatırlamıyorsam emme subabı Türkiyedeki son takımdı. Zaten kutusundan belli. Uzun zamandır yeni mal getirmemiş Mais.
Subap gaydlarının yedeği Renault tarafından üretilmediği için herkesin önerdiği İtalyan menşeili Albaga (Metelli) marka subap gaydlarından aldım.
Takım contayı Corteco marka aldım.
Silindir kapağı için parçaları böylece toparlamış oldum. Fakat hala kaşıntı sürüyor. Alt tarafı açarsak en iyi ihtimal bu kadar masrafın üstüne 2 bin lira daha binecek, en kötü ihtimalde ise orijinali 82.7mm olan pistonun bir boy üstü piston olmadığı için işler Arap saçına dönecek. Parçaları teslim etmek için gittiğimde rektefeci ile biraz muhabbetten sonra yine devam kararını aldık. Artık geri dönemiyorum. Düşünce hep aynı: Bu kadar açmışken...
Ertesi gün gittiğimde motor açılmıştı. Reftefeci bu sefer gerçekten güzel haberler veriyor: Pistonlar, kollar krank sağlam, gömleklerde aşınma yok, sadece sekman, yatak değişimi yeterli olacak.
Hakikaten enteresan şekilde gömleklerde hala fabrikanın honlama çizgileri görülüyor. Hatırlatayım, motor 205000 km'de
Yine başladık parça toplamaya. Allah'tan ara tatildeyim. Parçaları hızlıca tedarik ediyorum.
Mais ana yatak ve kol yataklarım
Sekmanları standart ölçü, 82.7mm Goetze marka aldım.
Yine standart ölçü Glyco marka gezi ayı.
Mais yağ pompamız ve yağ pompası zincirimiz.
Mais'te saplamalar gerçekten çok pahalıydı. Onur oto sağolsun sandık f4r motorlardan çıkan orijinal saplamaları uygun fiyata verdi.
Karter çok kötü durumdaydı. Onu da sıfır olarak tedarik ettim.
Su pompasını yine Mais'ten aldım.
Yine işimiz garanti olsun diye krank ve vanos kasnaklarını da aldım.
Saplamalar sökülürken bozulan subap yaylarını nasıl bulacağım tam muammaydı. Şansa onları da Selçuk abide buldum. Yine kendisinden selenoid valfini ve direksiyon pompasının kasnağını da aldım. Kendisine tekrar teşekkür ederim. Motoru toplarken hep yanımdaydı, yardımını, bilgisini, tecrübesini esirgemedi.
Motor rektefedeyken kötü durumdaki direksiyon pompası, alternatör, marş motoru ve klima kompresörü revizyondan geçti.
Soğutmayı da es geçmek istemedim, klima ve su radyatörlerini orijinal Mais aldım, radyatör fanını ise Kale marka aldım.
Sıvı contayı da kaliteli bir şey alalım dedik. O yüzden Loctite 518'i tercih ettik. Jöle gibi çok tatlı bir şey. İnsanın yiyesi geliyor
Kelebek contası ile yan kapak contası
Yine önceden söylediğim gibi arabanın su hortumları berbat durumdaydı, hem yıpranmıştı, hem de lpg'den ötürü kesip biçilmişti. Orjinali serviste olmadığı için yurtdışından mavi renkte silikon hortum seti getirttim. Takıldığında hem motora renk kattı hem de daha sağlam oldu.
Son olarak yıpranan motor parçalarını detaylı biçimde temizledikten sonra ısıya dayanıklı boyayla boyadım.
Tüm parça toplama temizleme, yenileme, işlemleriyle beraber yaklaşık 2 ay sonra hele şükür motoru toplamaya başladık.
Ve mutlu son, çiçek gibi motorumuz
2 ay boyunca şanzımanı hiç dert etmedik, motor bir bitsin de onu sonra hızlıca toplarız diye düşündük. O yüzden motor bitince sıra geldi şanzımana.
Bahsettiğim gibi 1. vitesten 2. vitese yüksek devirde atınca cırtlama yapıyordu ama onun dışında çok bir problem yok gibiydi. Şanzımanı açınca bir de baktık ki neredeyse bütün dişlilerde irili ufaklı bozulmalar vardı. Bu motorun hakkı bu şanzıman kesinlikle değildi. O yüzden şanzıman arayışlarına başladık. Yine Selçuk Ayık imdadıma yetişti. Onun aracılığıyla yurtdışından gelen clio 172 şanzımanlarından birini aldık. Onunla da yetinmedik, yine işimiz garanti olsun dedik ve komple şanzıman tamir kitini de alıp o şekilde yenileyerek topladık.
Debriyaj yeni değiştiği için sadece volanla beraber temizlenip takıldı.
Motor takılmadan evvel tesisatı da ayıklayıp komple elden geçirdik, yanmaz bant ile sardık.
Motor havuzu artık birleşme anına hazır
Hele şükür 3 ay sonra motor tekrar yuvaya dönüyor.
Ustanın motoru attıktan sonraki bir fotoğrafıyla bugünlük bitireyim.. Sonraki bölümde yürüyendeki değişikliklerden ve bir kaç kozmetik işten bahsedeceğim.
![]()
Konu REHA tarafından (02-02-2019 Saat 23:52 ) değiştirilmiştir.
Valla keyifle okuyorum emeğe sağlık devamı bekliyoruz![]()
App plaka ve pleksik plakalık için ulaşabilirsiniz. Ailenizin Plakacısı
www.instagram.com/kokumerkezi
Çok güzel konu, rs te çok güzel araba. 1.6 sı varken keyif alırdım, 172 liği düşünemiyorum bile
Bilmediğim için soruyorum yukarıdaki yağ pompasının üzerindeki kodu meraktan yazdım şu çıktı, bu parça aynı mıdır demek ? Ortak parçalar var biliyorum ama bu olay biraz enteresan geldi bana.
Laguna 2 1.9 Dci 2.0 16 Valf Yağ Pompası 150100565r - n11.com
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Sorunuza net cevap veremiyecem. Bilmiyorum..
Lakin, Renault'ta soyle bisey var.. (Belki baska markalarda da vardir)
Cogu parca birbirinin aynisi olabiliyor. Bunda hemfikiriz. (Hatta bugun bile oaaa yaa, bu parca sundaki parcanin aynisi miymis diyebiliyoruz) Bi de su var ki o bana cok enteresan geldi. Mesela, bos bi arac uzerinde altyapi hazir. Dolusu ile arasinda tek eksik sey, mesela bi diyot ya da direnc. Veyahut sadece bi tus ! Onu ogrenip yerine koyabilirseniz her turlu aktif oluyor. Bunu yapanlar da var zaten. Bu olay ya aracin kartinda ya da anhtarinda oluyor, ya da donanimsal olarak aracin icinde oluyor. Aslinda uzaktan bakinca atla deve bi durum degil. Ama bilmeyince 2 kere 2'nin 4 ettigini de bilemiyo insan haliyle.
Sorunuzla alakali degil ama aklima geldi; paylasmak istedim.
Abi eline emeğine sağlık. Konu on numara. kitap okur gibi okudum her cümlesi daha heyecanlı sürükleyicison halini çok merak ediyorum. Benim de hep sahip olmak istediğim araçlar dan biri fakat bir türlü nasip olmadı..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)