Herkese selamlar
Epeydir birlikte olduğumuz bu arkadaşı sizlerle tanıştırmak istedim.2016 yılından bu yana bizde olan aracımıza yaptıklarımı periyodik olarak sizlerle paylaşmak istedim.Eski aracımızla uzun süren (yirmi yıl) birliktelikten sonra böyle bi değişim yapalım dedik.Sattığımız Şahinimiz 20 yıldır bizdeydi ve 9/10 kondüsyondaydı.İlerde tekrar almak nasip olur inşallah diyelim
Aracımız 2006 model Kia Cerato 1.5 crdi lx donanım.O günlerde istediğimiz gibi bir şey bulamayınca babamın arkadaşından almış bulunduk.Radarımızda Cerato ve Elantra vardı , özellikle Ceratonun donanımlı modeline bakıyodum ama denk getiremedik.Araba 5-6 yıldır aynı kişide olunca ekspertiz bile yaptırmadan aldık.Sağolsun abimiz araba için bi defter tutup yaptığı bakımları , değişti parçaları yazmış.Kozmetik olarak çok kötü , mekanik olarak bakımlıydı.İçi dışından çok daha temiz , koltukarı hatasızdı.
.
Almak isteyene kaynak olması açısından kısaca araçtan da bahsedeyim. 1.5 crdi motorlu 102 hp 235nm torka sahip. 5 ileri çok kısa oranlı şanzımanlı. Süspansiyonu inanılmaz derecede konforlu , içi de o döneme göre en geniş araçlardan.İç döşeme rengi bej olduğu için aynı zamanda ferah.Yalıtımı lastik sesi fazla ama genel anlamda iyi.Yol tutuşu süspansiyon yapısından dolayı çok kötü ve virajlarda fazla yatıyor ve güven vermiyor.Frenleri her koreli gibi çok kötü.Frene bastıkça hızlanan cinsten .Kronik sıkıntısı fazla olmayan ve olanlar da çözülebilir cinsten.Parça fiyatları orta üst seviyede ve genelde kolay bulunabilir şeyler.
Arabayı aldığımız ilk günden başlayalım.25 Haziran 2016
Hemen arkadaki saçma etiketi söktüm , cam filmi yaptırdım , ön hoparlörler patlaktı onları Nakamichinin koaksiyel hoparlörüyle değiştim.
Şöyle bir manzara fotoğrafı olsun.
2017 temmuz ayında talihsiz bir kaza yaptım.Trafiğin aniden durmasıyla arkamdaki arkadaş frensiz çarrptı.Bizim de tecrübesizliğimiz ve kaportacının harika işçiliğiyle şöyle bir şey ortaya çıktı.Lütfen bunu görmezden gelin
Bu olaylardan sonra bütün alt takımı yeniledim.Ön amortisörler ve kuleleri , viraj demir lastikleri , z rotlar , rot başları değişti. Z rotlar ve rotbaşları Ayd geri kalanı orijinal
Yaklaşık iki yıl çift renk gezdikten sonra babamın da ufak bi önden tıklamasıyla dedik tavan hariç boyatalım.Zaten her yer çizik , birkaç yerde boyasız düzeltme var derken anca böyle düzeltebilirdik.Memlekette bulabildiğimiz en iyi kaportacıya bıraktım.Bütün kapı döşemelerini , kaput keçesini , bagaj iç döşemelerini söktüm bıraktım.Hem temizlik hem de yalıtım yapacaktım.
Bir çok parça aldığım gibi hemen hemen her gün sarı siteyi yoklarken orijinal 16 inç jantlarını buldum , aldım ve boyaya verdim.Hatta stepne için de 5.sini ayrıca 100 tlye aldım o da boyandı.
Başladık temizliğe;
Kapı içlerini yalıtıma destek olması maksadıyla akustik süngerle kapladım
Kapılara ise Teroson sp100 marka model yalıtım yaptım.Fiyat ve kalitesi Ctk gibi malzemelerden biraz aşağıda tabiki.Ayrıca kapıdaki toz poşetleri de yıprandığı için hepsini yeniledim.
Yalıtımı yapmadan ise kapı içlerini mum spreyle mumladım ve hareketli parçaları beyaz gresle gresledim.Bu arada hem kapı sacına hem kapıdaki boşluklara hem de kapı döşemelerine yalıtım yapmış oldum.Dışarıdan gelen sesler ciddi derecede azaldı+ses sistemi performansı arttı.
Bu arada bi liste yapıp yenilemek ve ya almak istediğim bir çok parçayı sıfır olarak almıştım.Öyle ki bazı küçük minik parçaların depodaki sonuncularını ben aldım.Boyanacak , tamir edilecek , temizlenecek parçaları da elden geçirdim.Mesela;
Bagajı döşemesi plastiği;
Keçe zımpara+Plastik astar+Würth mat siyah+Mat vernik ile boyadım.Dokusu harika oldu.
Kaput keçesinin altın simsiyah is kaplamıştı.O da temizlendi.Temizlediğim keçesini taktım.Kaput için yalıtıma gerek duymadım çünkü keçe baya kalındı ve boşlukları dolduracak şekilde yapmışlar.
Kaportaya başladıktan sonra tam sokağa çıkma yasakları başladı ve 20 gün sürecek işler bir ayı geçti.Neyse en sonunda arabayı aldık.İşçilik 10/10 olmasa da boya kalitesi , vernik kalitesi vs iyi oldu.Tavan ile diğer yerlerin ton farkı çok çok az.Sol arka çamurluktaki bir parmak macunun alınması derken eski halinden çok daha iyi oldu.
Ön plakayı kareye çevirdim.Daha hoş duruyor
Orijinal ebatımız olan 205/50/16 da bulabildiğim en düzgün lastik Falken Ziexti.Onu taktım.Jantlar arabayı çok değiştirdi.Zaten bijon aralığından dolayı (4x114,3) sadece orijinal bakıyodum.
Jantları taktık ama bu defa da araba yüksek gelmeye başladı.İlerde çözüm buluyoruz ama
Çok kaliteli olmasa da double din ekranımız var.Park ederken zorlandığımız için geri görüş kamerası taktım.
Devamı geliyor..