Dün 17:30 gibi sanayiye geçip sipariş verdiğim malzemeleri aldım.
https://klasresim.com/resmim/w4RA6o.jpg
https://klasresim.com/resmim/w4RXxs.jpg
18:30 gibi söküme başladık.
Söküm işlemi için motor ve cam önündeki tüm plastik trimler, demir denge kolları söküldü.
Şanzıman araçtan ayrıldı.
Kaput amortisörleri klipslerinden açılıp dik tutularak motor araçtan alındı.
Tüm bu işlemler yaklaşık 1 saat sürdü. Çok çok rahat ilerledik.
Bu esnada ben de gözüme takılan kozmetik kusurları düzelttim.
Kaliperlerin paslı görüntüsü rahatsız ediyordu, ısıya dayanıklı gri boya ile boyayıp , parlak vernik ile 2 ince kat vernik geçtim.
https://klasresim.com/resmim/w4RcmW.jpg
https://klasresim.com/resmim/w4RgWR.jpg
Motor üst kapağının yazıları dökülmüştü, onları da ısıya dayanıklı gri boya ve fırça ile geçtim ancak son haline boş bir zamanımda getireceğim, 2 ince kat geçip fazla sıçramaları silmem gerek.
https://klasresim.com/resmim/w4RJYY.jpg
https://klasresim.com/resmim/w4R39J.jpg
Ee geliyor musun hiç sanayiye???
https://klasresim.com/resmim/w4RGc8.jpg
Ben bunları yaparken motor yere alındı. Külbütör kapağı sökülme aşamasında 3. silindirin enjektörü o kadar sıkı kaynamış ki tam 45 dakika uğraştık onu çıkartmak için. Özel çektirme aparatı vardı , aparatın arkası 3. denemede kırılınca iş uzadı.
O söküldükten sonra arka kapağı açıp zincirleri söküp, senteye alıp yeni zincirler ve dişliler takıldı, yağ pompası takıldı.
Motor yan yatırılıp yataklar kontrol edildi. Yağlama önden başlayıp arkaya doğru olduğu için genellikle ana aşınma 3. silindir yatağında oluyor ve genelde buradan yatak sarıyormuş, o sebeple 3. silindirin yatağı söküldü , usta kondüsyonuna şaşırdı , kesinlkle değiştirmeye gerek yok bunlarla devam etmelisin dedi. ( kolben marka ana yatak kol yatak iade olacak.)
Turbo kontrolü yapıldı, hiç boşluk yok, etrafında hiç yağlanma yok. 234.000 de boşluksuz turbo olmaması epey bir şaşırttı. Araçla ilgilenen 2 usta da aracın avrupa araçları kondüsyonunda olduğunu söyledi.
Krank kasnağını inceledik, çok minimal çatlak başlangıçları vardı ancak henüz değiştirmelik bir durum yok dediler. Onu da oem'le devam ettik.
Sırada ZF Merkez'de şanzıman yağı değişimi var, bu sene bitmeden Krank Kasnağı, Yağ soğutucu değiştireceğim. Mekanik olarak sorun çıkartabilecek seçenekleri eleyip huzula keyifle binmek hedefim.