Leggenda'larin bu kadar guzel duracagini hic tahmin etmezdim, soyleyene de inanmazdim, cok guzel olmus, kazasiz belasiz @tahirrcann
Printable View
Leggenda'larin bu kadar guzel duracagini hic tahmin etmezdim, soyleyene de inanmazdim, cok guzel olmus, kazasiz belasiz @tahirrcann
Sağ ayna contasında deforme gördüm. Şu ürünü aldım bakalım yorumlar iyi, nasıl çıkacak
https://tr.aliexpress.com/item/1005005320946628.html
Jantlar bence pek olmamış gibi ama bilemedim.
spoke 85'ler mükemmel duruyor, spacer ile c3'üme takmak istiyorum açıkçası :)
Baslanılmıs iyice ugrasılmaya, ben Spoke'lara asla kıyamadım ve kıymazdım da:) Yoksa cok cok yakın arkadasımda bosta duran Ultraleggera takım hazırdı hic durusunu bozmak icimden gelmedi.
Abi bu arada ayna contası r56 icin yazıyor Aliex'te, 51167058083-51167058084 olması gerek arabadaki parca kodu bimmercat'ten baktıgım kadarıyla.
Fotograflar farklı aklında olsun,muhtemelen teyit etmissindir de gormusken soyleyeyim.
Sağol Mert, bir an tırstım ama Allahtan aşağıdakini almışım:
AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın! 388,60TL | ESIRSUN kapı yan ayna conta lastik ped sızdırmazlık halkası MINI Cooper için uygun R50 R52 R53 , 51167058083 51167058084
https://a.aliexpress.com/_onOQxUY
Demekki 47299201 tane sekme açmamak lazım aynı anda :D
Spokelara kıymamak için çok direndim, ama fren upgrade içimde kalırdı
E spacer yaparım tamam dedim, zaten 11.5 kg iyice ağırlaşacaktı
E bir de boya istiyordu jantlar
Takım halinde müşterisi çıkıp orjinal OZ da bulunca feragat ettim artık tipten
Ha bu arada Spoke fazla iyi olduğu için hislerim böyle, yoksa OZ formula HLT, BBS CH ile birlikte aftermarket jantlarda ilk 3ümdedir turismo
Mini forumlarında meşhur “one ball” nam-ı diğer tek t.şak :D bildiğimiz adıyla ise orta iptali, her yerde lafı geçip, bir de üzerine yapmayanı dövüyorlarmış diye okuyunca; amaan ne gerek var diye konuyu kapatmak üzereyken; postlardan birinde bu orta susturucu çürüme yapıyor yazısını okuyunca, evde de boş boş sıkılnca Baycuda bir kontrol ettireyim, nolacaksa olsun dedim.
Gerçekten de orta susturucuda çürüme başlamış ama nedense (ve çok şükür) başka yerde yok.
Egzoz uçlarının pozisyonu da hoşuma gitmiyordu yapalım dedim.
Araba askıdayken gözüme çok hoş görününce 1-2 poz aldım. Neden taştaş dedikleri fotolarda daha belli oluyor :)
Sağdaki arkadaşı cerrahi operasyonla aldık.
https://i.hizliresim.com/j18j8rz.jpeg
İşlem devam ederken foto, ama bitişinde poz almamışım:
https://i.hizliresim.com/eral3tk.jpeg
3 katman var ilk katman çürümüş sadece dedi biri; ama tekrar takmayı düşünmediğim o resonatör:
https://i.hizliresim.com/efrg29h.jpeg
Makyajlı r53lerde orjinalde pop&bang var, bu işlemle birlikte sadece bu patırdamaların şiddeti arttı.
Daha hafif jant lastik + one ball ile gidişte bariz bir değişim var, sanki başka araca biniyor gibiyim.
Güncelleme:
Otoparka damlayan arkadaşı buldum, direksiyon hidroliği çıktı.
Beyaz temiz bir bez ile yeri sildim, yeşilimsi ve kokusuz bir sıvı.
Sonra kaputu açtım, direksiyon hidrolik kabından birkaç damla altındaki hortumlara damlamış.
Lifte aldım ustaya sordum, hidroliği fazla koymuşlar dedi, seviyesi şu an normal, 2 haftadır da altına pislemiyor :)
Yine de hidrolik hortumlarını ve tankı yenileyesim var, bir süre daha izleyeyim bakalım.
one ball olayi guzelmis ya :) gule gule kullan
Çok güzel olmuş yapılan işlemlerle.
Cooper S'lerde orta iptal şart kesinlikle, ses eminim ki çok keyifli ve ayarında olmuştur
Kesinlikle ayarında, kabin içinde neredeyse artış olmadı
Ama örneğin ışıklara yaklaşırken yavaşlama esnasında kompresyonda bırakmayıp boşa atmak daha temkinli bir davranış olabilir i20n kullanıcılarının karşılaştığı durumlarla karşılaşmamak için
Örnek video:
Mini Cooper S Stock Exhaust vs. One Ball Mod Comparison - YouTube
Senden güzel bir coldstart videosu bekliyoruz brocum :)
İstisnasız her sene kullandığım araca vuruyorlar, bu yılı da boş geçmedik hamdolsun :)
Şükür çok ciddi bir şey yok. Ama aracımın yüzde 90'ı geçişi tamamlamışken aracın bitmesine 20 cm kala bu darbeyi almak, üstüne bir de sağdan gelen haklıdır denilerek komisyonun beni hatalı bulmasıyla cüzdana 2 rot kolu, dodik, arka porya ve tampon boyası girmesi sinirlerimi hayli yıprattı.
Üstüne kullandığım şirket aracının da ön camı çatladı; bir garabetlik var çözemedim ama maşallah diyen çeyrek altın bulsun :)
https://i.ibb.co/swRCMbb/2.jpg
Tekrar motive olmak için bu işlemler yapılırken; R56 JCW 4 piston kaliper, Febi Bilstein 316 mm diskler, HEL r53 to r56 dönüşüm çelik fren hortumları ve textar balatalardan oluşturup, uğruna 40 kg bagaj satın alıp, sürükleye sürükleye getirdiğim fren setini de taktırmış bulundum.
Tekrar paralanınca inşallah, bir açalım tam açalım sırasındakiler:
-Kompresör yağı ve contaları değişimi, vesileyle 13% KAVS kasnak takılması
-Devirdaim, taşırma kabı, termostat ve termostat yuvası gibi ilerde sorun açmaya meyilli parçaların değişimi (Taşırma kabını ve termostat yuvasını tavsiyeler üzere aliminyum aldım)
-Orjinal bulabilirsem BCR8ES (13% kasnaktan ötürü tavsiye)
-Kaçırma yapan direksiyon hidrolik boruları değişimi
-Jant göbeği tırnağı kırık yerine mecbur 4 jant göbeği (63 dış 57 iç ölçüsünde elinde varsa hediye kabul edilir :hehe:)
https://i.ibb.co/c1LtbKp/1.jpg
komisyonun seni hatali bulmasi epey garip. On kapi hizasindan geriye vuran hatali bulunur bu tip kazalarda. Ugrasmak istersen eger ana yol - tali yol ayrimi, yol ustunde yol ver tabelasi olup olmadigina gore sikayetci olunabilir.
BBK'lar sahane duruyor ama :D Sticker'i bir boy buyuk mu tercih etseydin acaba?
Alper buradan da gözü kalanın gözü çıksın diyelim :(
Bro 1 büyük boy cuk idi, ama nedense pakete 1 adet koymuşlar ondan da :D Muhtemelen normal kalipere takmalık gibi hazırlamışlar seti.
Ama bu hali de gayet iyi oldu, ellerin dert görmesin. Araba evladiyelik zaten bir aksilik olmazsa, ileride büyüğünü takarız.
Ya amcama da sordum, kesinlikle itiraz et, en kötü ihtimalle süratli geldiği için tali kusur çıkması lazım dedi de; itirazın 10 gün süresi varmış bildirimden sonra.
Bana bildirim gelmedi, ama sistemin update olması üzerinden 10 gün geçti, saldım lanet olsun dedim.
Aklima da gelmisti, bu tek koyduklari uygun olmasin diye :/ neyse, ben musait zamanda yoklayayim bakalim, aynisindan denk getirir miyim.
Itiraz konusunda da, ugrasmak ister misin dememin sebebi buydu. Hakli olsan dahi o kadar cok ugrasmak gerekiyor ki, onun yerine lanet olsun diyip kendi yoluna bakmak genelde daha huzurlu olan cozum oluyor. Neyse, bununla gecmis olsun bro, cana gelmesin de.
Yeni ürünlerimizden de tatmak isterseniz her zaman bekleriz.
Ya aslında çok analitik, çok bilimsel bir itiraz formatı hazırladım ama :D yok onu postala, yok itiraz ücretini yatır, iş yaptırdığın yerlerden git fatura topla, bilmem ne yap falan, hiç bir şey çıkmazsa işte o zaman bu durumdan daha çok sinirlenirim.
Geçmiş olsun @drago hocam:(
Geçmiş olsun, nazarlık olmuş. Mini'lerin ortak problemi böyle şeyleri çekiyorlar :D ama öldürmeyen acı güçlendirmiş, frenler hayırlı olsun
Teşekkürler
Şöyle söyleyeyim, bakıp bekleyip geçtiğim halde durum bu
Bahsedilen sokağın 25 metresi görülebiliyor en fazla, sokakta ise hız limiti 20.
20 ile giden araba saniyede 5.5 metre yol alır, maks 10 metrede de durur.
Sokağın genişliği 10 metre, 2 saniye geçişim için gereken minimum süre.
Haliyle geçiş için tüm koşullar müsait, ki geçişin tamamlanmasına 20 cm kala vuruyor.
Yani sağdan gelen 40 ve üstü bir süratle gelmeye devam ederse ya da yola bakmazsa sonuç kaçınılmaz olur.
Bu arada Avrupa görmemiş biri değilm :) orada ara sokakta herkes limitlere uyduğu için ve kavşaklara araba bırakılmadığı için, böyle düşünmeniz normal.
Türkiyede arabayla neyse de, yayayken dikkat edin siz yinede. Mazallah havada 10 takla attırırlar. Sanayide iş yaptıran, ilk denemesini evimin önündeki sokakta yapıyor. Bunların içerisinde 4 saniyede 100e çıkan arabalar da var. Daha az önce parktan dönmüş, tam çocuğu arabaya bindirip kapısını kapatmışken, sadece rengini görebildiğim süratte bir araç yanımızdan geçti. Çarpsa yaya geçidinde olmadığımız için Avrupa’da haksız bulunurduk sanırım.
Ha bir ekleme, daha önce böyle bir kazada vuran taraftım ki içinde bulunduğum sokak 5 metre genişliğinde tek yön akıştı, yazık çıkan adam da gayri ihtiyari yolu görmek için tam kafasını uzatırken, üstelik ön tekerleğine ölü noktada vurdum. Ona rağmen koşulsuz şartsız 25% tali küsür vermişlerdi vuran taraf olarak bana.
Bu dosya da 50/50 olarak açıldı sigortalar anlaşamayınca komisyona gitti, komisyon tabiri caizse bir tarafa verip kestirip attı.
Ben detaylı yazayım da, 1 kişinin aklında kalsa okuyup hakkını arasa kazançtır. Türkiye’de araç sahibi olmak da, trafikte ilerlemek de zorken otomobil hobisi olan bir grup insan kaldık şurada.
Bizde kurallara uyma yok. Herkes kafasına göre takılıyor. Döner kavşak , dönüş, şerit değiştirme vs herşey pratikte kendi kuralına göre işliyor. Allah korusun haklı bile olacak olsan kazadan riskten kaçınmak için aşırı dikkat gerekiyor.
Sizin kazada da haklıyken kurala göre haksız durumda kalınmış. Geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.
50iq bile olmayan adamlar piyasada en iyi ben kullanıyorum bak nasıl sürüyorum kafasıyla patlamaya hazır bomba misali yollarda.
Ağır bakım updatesi :)
Önceki sayfalarda direksiyon hortumlarından kaçak olduğunu yazmıştık, onları değiştik.
Aliminyum tip taşırma kabı almıştım, r53'lerin taşırma kabı kötü bir üne sahip. Aslında Mert kapağı orjinalle değişmişti ama olmadık yerde bidon da kendini bırakır diye önlem amaçlı onu da değiştik.
Yine plastik olan termostat yuvası yerine aliminyum termostat yuvası; tabii termostat ve devirdaim de yenilendi. Çalışır durumda olan tüm bu parçaları koyduk kenara.
https://i.ibb.co/TKgSqPZ/IMG-0151.jpg
Superchargerın yağını ve tüm contalarını değiştirdik, ama üstünden çıkan yağ miktar olarak da renk olarak da iyiydi, değişmiş de olabilir. Olsun kafa rahatladı en azından.
Smkülmüşken coolerın da temizliği yapıldı.
Geldik fasulyenin faydalarına; youtubeda akça pakça kızların evinin garajında söktüğü supercharger kasnağını, benim araba şekerli olduğu için çıkaramıyoruz.
Ne kadar aparat denediysek hiç biri sökemedi. E artık buradan geri dönüş de yok :D Bir ara ne dertmiş turbolasak mı bunu diye düşünmedim değil; ama o zaman r56 alırdık diyorum kendi kendime.
O sırada bir kahraman geldi dükkana söktü getirdi :allaalla:
https://i.ibb.co/0qTq0gy/charger-ya.jpg
https://i.ibb.co/09S0NmK/charger.jpg
https://i.ibb.co/F3Hrj4w/IMG-0123.jpg
Ara ara Necmittin usta (Teknik Oto) ayağının altında dolaşıyorum; sağ ayna contası kendini bırakmak üzereydi, aynayı söküp aliexten aldığım contayı taktım.
Üzerindeki conta turtaya dönmüş, siyah oyun hamuru gibi elde yapış yapış lekeler bırakıyor.
Malzemenin bu kadar iyi çıkacağını düşünmemiştim, keşke sola da alsaydım dedim ve verdim siparişi. Yedek parçacılarda bulamadık, kaldık yine aliexe.
https://i.ibb.co/HpLnCyB/IMG-0091.jpg
https://i.ibb.co/d24frf7/IMG-0092.jpg
Araç liftteyken rahat durmuyorum; würth'ün pas dönüştürücüsü ile ilgili buradaki pozitif yorumları görünce, arka salıncağa uyguladım; daha 5. dakikasında bu kadar mı fark eder:
https://i.ibb.co/T2NhVvB/IMG-0120.jpg
https://i.ibb.co/z4r893V/IMG-0121.jpg
Tabii dükkan battı ayrı konu :D en fazla 150 bilemedin 200 ml benim işe yetti, malzeme çok akışkan olduğu ve elim bol olduğu için 50si zeminde zaten.
Şişe 1 litrelik, evde sağda solda pas arıyorum parasını çıkarsın diye; biraz maliyetli bir ürün.
İzmir sıcak, r53 ondan da sıcak, ne kadar etki ederse etsin, Allah bereket versin diyerek aldım Mocool'u. 6 litre olan kapasite için 300 ml Mocool, 1 litre antifriz ve kalan saf su.
Üzerinde anti-korozyon etkisi var yazsa da güvenemedim 1 litre de olsa antifriz olsun dedim, varsın etkisi düşsün.
https://i.ibb.co/kGjWK2T/IMG-0143.jpg
Placebo olduğunu sanmıyorum; zira akşam yoğun trafiğe girdim, sonrasında gazladım; yağ sıcaklığının önceki kadar hızlı tırmanmadığını fark ettim. Tabii sıcaklarda ve olursa pistte göreceğiz marifetini.
Tabii kasnak uygulanır da bujiler aynı kalır mı. JCW'nin 1 derece daha soğuk çalışan ama 3 katı daha pahalı BKR7EQUP sipariş ettim online olarak. Sipariş etmeden önce de sordum direkt distribütör ile çalışıyoruz dediler. Peşinen zan altında bırakmamak için söyleyeyim, Denizli'deki firma değil, yeni yeni adını duymaya başladığım, yorumlar iyi olduğu için sipariş verdiğim başka bir platform.
Yorum yapmadan sizi aşağıdaki görselle başbaşa bırakıyorum; resimdeki ünlüyü, aman farklıyı bulunuz:
https://i.ibb.co/M8bM2QX/IMG-0064.jpg
Belki de hiç bir sorunu yoktu bilemiyorum, ama aradaki farka ilişkin bir açıklama yapamadıkları için iade ettim, onlar da ikiletmediler sağolsunlar.
Sonrasında Rotaş'tan sipariş ettim ve geldi bujiler. Buji kablosu hesapta yoktu, ama ustam gerek gördüğü için onları da set olarak değiştik.
Bunların dışında yine zamanla krakere dönmüş olan ön dodik klipslerini, jant göbeklerini, bu araçlarda olası bir yağ kaçağında başlıca olağan şüphelilerden olan krank sensör contasını değiştirdik.
Sırada ne var derseniz, arabanın maliyeti = aldığımızdan beri yaptığımız km x 1000 TL olduğu için mümkünse uzuuun bir süre nefeslenmek :D
Bir yurtdışına çıkan olursa şunlardan birini alıp öndeki rozeti değiştireyim istiyorum :D
https://www.artisticreflection.com/m...ft-grill-badge
https://www.artisticreflection.com/m...es-grill-badge
Orta vadede, tabii beklenmedik bir masraf açmaz ve fakırın yüzü gülür de paralanırsak quaife :love:
Araç ciddi kirli, hani binerken inerken ekstra dikkat istenir ya o derece kirli, o yüzden yıkattıktan sonra paylaşabileceğim son halini.
Buraya atıp tutmuşsun öğlen görücez karışık ızgara eşliğinde ne kadar işe yaramış yaptıkların.
Arabadan yatır cıktıgını da ogrenmis olduk sayende:D
Sc icin yag degisimi ben yapmadım ama alırken Tüm Oto Erkan Usta da Maslak 745'te de seste solukta bir problem yok istersen acarız ama gerek de yok suanlık demisti zaten. Benim de senin de sansın bu araca onceden insan olarak binmişler hep.
Kesene bereket.
Manisa OSB 'nin ayarlarıyla oynayacağız!
ahahah bak onu yazmayı unuttum, o başlı başına hikaye
2. el araç alacaklara tavsiyem,boya değişenden ziyade mümkünse aracın her yerine baktırın, değişik voodoolar çıkabilir aracınızdan :D
Sağol Mert, 1 kere açalım tam açalım diye yaptım işte, euro aldı yürüyor yine, yapabiliyorken yapmak en iyisi
Bayadır kaçırmışım konuyu, yapılanlar harika.
Kesene bereket diyelim, fotolara bakınca oldukça bol sıfır görüyorum. Ağız tadıyla binmek nasip olsun.